Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pona-91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn lis 05, 2012 16:23

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: pona-91 » czw gru 06, 2012 11:31

Wv Bora 1.6 SR (AKL)

Witajcie mam nietypowy problem z tym silnikiem otóż po nagrzaniu się silnika występuje błąd czujnika halla ( brak sygnału) G40 przy czym zaczynają sie problemy z odpaleniem jak i brakiem mocy , - nie jest to regułą , nie wiem od czego to zalezy.... Na zimnym odpala ładnie , ciagnie tez jest ok jak i brak błędów na vagu , wczesniej została wymieniona sonda bo była trafiona , i czujnik położenia wału bo miałem nadzieje że to on ale nadal to samo.



Jeśli czujnik byłby walnięty to poprostu chyba działo by się tak cały czas nie?
Jak włącze zapłon ( nawiew off , radio off ) słyszę jak by choził caly czas komputer- dzwięk tak jak stary dysk czy tak ma być?
Co to może być ? Co jeszcze sprawdzić?


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: marcin7x5 » czw gru 06, 2012 15:02

Skoro masz blad czujnika to go wymien. Często własnie jest z czujnikami, że maja zwarcie jak sie rozgrzeją.



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: jameess » czw gru 06, 2012 15:07

Jest dokładnie tak jak napisał marcin7x5!!! Wymień Halla i po kłopocie.



daszma2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw gru 30, 2010 11:52
Lokalizacja: Cieszyn

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: daszma2 » czw gru 06, 2012 15:35

Hej,

Zgadzam się z przedmówcami, miałem podobny problem, ale z czujnikiem g28 - czujnik prędkości obrotowej silnika. Też na zimnym wszytko OK tylko później jak się rozgrzał pojawiały się problemy.



Awatar użytkownika
pona-91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn lis 05, 2012 16:23

Re: Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: pona-91 » śr gru 12, 2012 16:26

Zrobiłem pomiar styków kostki która idzie do czujnika z akumulatorem i teraz tak :

3 pin z plusem z aku daje 11.76
środkowy z plusem z aku daje 6.66
1 z plusem z aku daje 6.66



3 pin z minusem z aku daje 0
środkowy z minusem z aku daje 5.05
pierwszy z minusem z aku daje - 5.05

na aku również 11.76

Czy wartości są prawidłowe?


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: marcin7x5 » czw gru 13, 2012 11:55

czujnik halla sprawdzasz w ten sposób, że mierzysz napięcie pomiędzy pinem 1 i 3 (we wtyczce od czujnika) musi byc min 4,5V.
Nastepnie mierzysz opornośc przewodów oraz czy nie ma zwarcia z plusem i masą.



Awatar użytkownika
pona-91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn lis 05, 2012 16:23

Re: Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: pona-91 » czw gru 13, 2012 16:05

Dzisiaj złapałem auto jak nie chciało odpalić i jak odpalił brak mocy co zauważyłem to

taki jest pomiar jak jest wszystko ok:

3 pin z plusem z aku daje 11.76
środkowy z plusem z aku daje 6.66
1 z plusem z aku daje 6.66



3 pin z minusem z aku daje 0
środkowy z minusem z aku daje 5.05
pierwszy z minusem z aku daje - 5.05


a taki jak są problemy

3 pin z plusem z aku daje 11.76
środkowy z plusem z aku daje 6.66
1 z plusem z aku daje 6.66



3 pin z minusem z aku daje 0
środkowy z minusem z aku daje 5.05
pierwszy z minusem z aku daje 5.05


Dzieje się tak ponieważ gdzieś jest przerwany kabel?


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: marcin7x5 » czw gru 13, 2012 16:18

A ile masz pomiędzy 1 a 3? Nie wiem czy podając 12V na środkowy pin nie uwaliłeś czegos czasami.



Awatar użytkownika
pona-91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn lis 05, 2012 16:23

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: pona-91 » czw gru 13, 2012 16:39

pomiędzy 1 a 3 mam 5.05 prawiłowo?


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: marcin7x5 » pt gru 14, 2012 12:01

Ma byc min 4,5V więc raczej prawidłowo. Sprawdż ciągłośc (opornośc) przewodu środkowego. Jest tzw pin sygnałowy.



Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: Fastener » pt gru 14, 2012 22:58

Podpinam się pod temat. Czy gdy po rozgrzaniu silnika przerywa i szarpie na gazie, a na benzynie wszystko ok. to problemem mógłby być ten czujnik Hall ?



Awatar użytkownika
pona-91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn lis 05, 2012 16:23

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: pona-91 » sob gru 15, 2012 15:34

A jak dokładnie sprawdzić oporność środkowego przewodu miernikiem ?? bo nie wiem czy mam jechać na wymiane czujnika ...


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Bora (AKL) po nagrzaniu Hall G40.

Post autor: marcin7x5 » pn gru 17, 2012 13:37

Fastener pisze:Podpinam się pod temat. Czy gdy po rozgrzaniu silnika przerywa i szarpie na gazie, a na benzynie wszystko ok. to problemem mógłby być ten czujnik Hall ?
Nie szukaj winy w instalacji gazowej.
pona-91 pisze:A jak dokładnie sprawdzić oporność środkowego przewodu miernikiem ?? bo nie wiem czy mam jechać na wymiane czujnika ...
Musisz zmierzyć opornośc na początku przewodu (we wtyczce do czujnika) i na koncu przewodu czyli w kostce do sterownika silnika



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości