[mk3] Wygluszenie auta wełna mineralna
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
w woli ścisłości wełna mineralna o wysokiej gęstości jest bardzo dobrym izolatorem akustycznym, oczywiście im cięższy materiał bądź więcej warstw tym lepsza izolacja, ale wystarczy że wełna wchłonie wode bądź pare wodną z powietrza to z bdb. izolatora robi sie kupa. No i jest tylko do zastawania w budownictwie, i najczęściej stosuje się ją jako izolacje termiczno akustyczną do w dachach.
Re: [mk3] Wygluszenie auta wełna mineralna
hola hola...
tak czytam i niektórzy głupoty piszą
normy tłumienia dźwięków w pomieszczeniach opisują Polskie Normy. Wartości tłumienia podaje się dla tzw. dźwięków uderzeniowych. Dla poszczególnych materiałów wartości tłumienia wynoszą (przeciętne wartości podawane podobno zgodnie z PN):
wełna mineralna, 5 cm - ok. 50 dB
styropian akustyczny, 3-4cm - ok. 30 dB
beton komórkowy, 20cm - ok. 50 dB
korek akustyczny, 3-4 mm - ok. 18 dB
Są 2 pojęcia - izolacja akustyczna i tłumienie akustyczne. Dźwięk to ruch powietrza. Im bardziej sztywny materiał tym bardziej zatrzymuje ten ruch. I beton jest najlepszy. Dlatego w samochodach też stosuje się maty bitumiczne.
Wełna strukturą przypomina poroso / filc. Jest dość gęsta w swej strukturze i tłumi ruch powietrza. Styropian akustyczny jest też dość skuteczny, ale nie mylcie go ze zwykłym styropianem.
Wełna mineralna jest to bazalt odpowiednio spreparowany o zamkniętej strukturze i nie powinien chłonąć wody. Jeśli jest wilgotny to raczej jest to skroplona para wodna która nie może uciec.
Poprzednik pisał że metal i beton dobrze tłumią dzwięk. Beton tak. Metal nie - w metalu dzwięk rozchodzi się 5x szybciej niż w powietrzu. Wystarczy zrobić eksperyment - uderzyć w dach samochodu. Dzwięk będzie o wiele bardziej słyszalny niż uderzenie np. w beton.
tak czytam i niektórzy głupoty piszą
normy tłumienia dźwięków w pomieszczeniach opisują Polskie Normy. Wartości tłumienia podaje się dla tzw. dźwięków uderzeniowych. Dla poszczególnych materiałów wartości tłumienia wynoszą (przeciętne wartości podawane podobno zgodnie z PN):
wełna mineralna, 5 cm - ok. 50 dB
styropian akustyczny, 3-4cm - ok. 30 dB
beton komórkowy, 20cm - ok. 50 dB
korek akustyczny, 3-4 mm - ok. 18 dB
Są 2 pojęcia - izolacja akustyczna i tłumienie akustyczne. Dźwięk to ruch powietrza. Im bardziej sztywny materiał tym bardziej zatrzymuje ten ruch. I beton jest najlepszy. Dlatego w samochodach też stosuje się maty bitumiczne.
Wełna strukturą przypomina poroso / filc. Jest dość gęsta w swej strukturze i tłumi ruch powietrza. Styropian akustyczny jest też dość skuteczny, ale nie mylcie go ze zwykłym styropianem.
Wełna mineralna jest to bazalt odpowiednio spreparowany o zamkniętej strukturze i nie powinien chłonąć wody. Jeśli jest wilgotny to raczej jest to skroplona para wodna która nie może uciec.
Poprzednik pisał że metal i beton dobrze tłumią dzwięk. Beton tak. Metal nie - w metalu dzwięk rozchodzi się 5x szybciej niż w powietrzu. Wystarczy zrobić eksperyment - uderzyć w dach samochodu. Dzwięk będzie o wiele bardziej słyszalny niż uderzenie np. w beton.
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
Re: [mk3] Wygluszenie auta wełna mineralna
Hola hola A widzisz datę ostatniego wpisu ? Jak się natknąłeś na tego starego kotleta, to najstarsi Indianie chyba nie wiedzą
[mk3] Wygluszenie auta wełna mineralna
Kolega pewnie jest swiezo po laborkach z wibroakustyki i chcial błysnąć;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości