Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
miałem tak samo, źle włożyłem tą blaszkę w środku i też nie mogłem błędu skasować, a stop działał,
najlepiej miernikiem sprawdź 2 środkowe po naciśnięciu się zwierają i dwa skrajne tak samo
najlepiej miernikiem sprawdź 2 środkowe po naciśnięciu się zwierają i dwa skrajne tak samo
Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
pojawił się nowy problem czujnik temperatury na wskaźniku nie wskazuje lub czasem się podniesie i spadnie na dół , wiec czujnik stopu jest ok a błąd jest własnie od czujnika temperatury , i mam takie pytanko w którym miejscu znajduję się ten czujnik stopu w VW golf IV 1,9 tdi 2002r.
Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
tam gdzie zawsze -pod pedalem stopuRsk1986 pisze: i mam takie pytanko w którym miejscu znajduję się ten czujnik stopu w VW golf IV 1,9 tdi 2002r.
Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
Jako że przerabiam obecnie temat w moim mk4, dwie uwagi:
1.
2.
Obecnie (przynajmniej w ASO gdzie byłem) 4-pinowe sprzedawane są takie zielone cuda jak na zdjęciu. Z informacji wyczytanych na Vortexie, instalacja takiego czujnika (nie jest to ani 1 ani 2 z pierwszego postu) nie wymaga żadnego cudowania, po prostu na normalnym nie wciśniętym pedale wsuwamy powoli czujnik w gniazdo i na koniec przekręcamy aż usłyszymy kliknięcie, podpinamy wtyczkę i wsio.
edit:
u mnie był taki czujnik:
wymiana banalna jak czujnika nr 2 z pierwszego postu, z tą różnicą, że obracamy o 45st tak, żeby wtyczka była na górze.
Martwi mnie tylko, że poprzedni (jeśli działał) to nawet od muśnięcia, a przy tym nowym mam minimalny skok po którym czujnik się załącza.
Czy ułoży się z czasem i nie tykać, czy np. podciągnąć lekko pedał do siebie żeby łapał troszkę wcześniej?
1.
Nie wszystkie. Są też 2 pinowe. Informacja z ASO potwierdzona u mnie - mam 2-pinowy, koszt ok. 85zł (dla porównania 4-pionowy ok. 45zł) - zamówiłem jak dostanę pochwalę się foto.Sprawdzamy jaki mamy czujnik przy pedale hamulca- wszystkie MK IV maja 4 pinowe ale są jego dwa rodzaje, dwa piny sa w czujniku przy pedale sprzęgła
2.
Obecnie (przynajmniej w ASO gdzie byłem) 4-pinowe sprzedawane są takie zielone cuda jak na zdjęciu. Z informacji wyczytanych na Vortexie, instalacja takiego czujnika (nie jest to ani 1 ani 2 z pierwszego postu) nie wymaga żadnego cudowania, po prostu na normalnym nie wciśniętym pedale wsuwamy powoli czujnik w gniazdo i na koniec przekręcamy aż usłyszymy kliknięcie, podpinamy wtyczkę i wsio.
edit:
u mnie był taki czujnik:
wymiana banalna jak czujnika nr 2 z pierwszego postu, z tą różnicą, że obracamy o 45st tak, żeby wtyczka była na górze.
Martwi mnie tylko, że poprzedni (jeśli działał) to nawet od muśnięcia, a przy tym nowym mam minimalny skok po którym czujnik się załącza.
Czy ułoży się z czasem i nie tykać, czy np. podciągnąć lekko pedał do siebie żeby łapał troszkę wcześniej?
Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
Żarówki na pewno są dwuwłóknowe i nie zwarły się włókna ? Hak masz ?Rsk1986 pisze:zarówki są ok , stop działa wszystko ładnie , lecz bład nadal mruga
Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
kolego jak miales taki czujnik jak na zdjeciu to po jakiego grzyba kupiłes nowy ,ten twój stary trzeba otworzyc wyczyscic ewentualnie podgiac w srodku blaszki i zlozyc ,nie wiem jak ty ten post czytalesm_kr pisze:u mnie był taki czujnik:
Obrazek
wymiana jak czujnika nr 1 z pierwszego postu(ty masz takie same czujnik jak w pierwszym poscie tylko na dwa piny a nie 4 i tyle ,drugi czujnik montuje sie wciskajac pedal i trzpien mozna wbrew pozorom wciskac i wysciskac czujnika nr 2 oczywisciem_kr pisze:wymiana banalna jak czujnika nr 2 z pierwszego postu, z tą różnicą, że obracamy o 45st tak, żeby wtyczka była na górze.
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2012 19:11 przez odzim, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
Te czujniki są 4 pinowe po reanimacji światła działają ale przed montażem sprawdziłem miernikiem rezystancję i na pinie 1 z 4 reaguje ale na 2 z 3 nic się nie zmienia, jest przerwa w obwodzie. U Was jest tak samo czy jest on nadal uwalony?
Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
Witam ! Znajomy, który wymieniał mi czujnik pomylił się i wykręcił czujnik od sprzęgła, po czym próbując go reanimować zepsuł go Chciałem się spytać za co odpowiada tenże czujnik? Czujnik od świateł stopu zamontowałem nowy ale podczas jazdy czuje jakby samochód cały czas hamował a skok pedała hamulca jest bardzo mały? Czy coś zrobiłem źle?
Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
Czujnik sprzęgła daje do ECU info, że sprzęgło jest wciśnięte przez co sterownik zmienia parametry pracy silnika.
Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
a konkretnie powoduje szybkie schodzenie silnika do wolnych obrotów. Brak sygnału z czujnika pedału sprzęgła będzie lub może powodować szarpanie przy zmianie biegów.
Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
Właśnie padł mi włącznik STOPu
czyli ten nówka, zielony, okrągły, na zdjęciach, to już montażowo uwalony ? (ma bardzo krótki pipek a wyjęty świeżo z torebki)
czy raczej np Skoda ma inną (niż Golf IV) odległość początkową pedału hamulca od otworu montażowego włącznika (czemu czujnik ? przecież to "włącznik" tak na prawdę, a przy okazji, skąd komp wie że przestał działać włącznik ? pozostałe dwa styki są dla kompa czujnikiem ? )
Czemu to nie jest na przekaźniku, skoro palą się styki ? ( oporności starych kabli, zaśniedziałe styki żarówek i przegrzane, powytapiane oprawki, itd - po 10 latach japoński samochód takich problemów z elektryką nie ma, jak VW
czyli ten nówka, zielony, okrągły, na zdjęciach, to już montażowo uwalony ? (ma bardzo krótki pipek a wyjęty świeżo z torebki)
czy raczej np Skoda ma inną (niż Golf IV) odległość początkową pedału hamulca od otworu montażowego włącznika (czemu czujnik ? przecież to "włącznik" tak na prawdę, a przy okazji, skąd komp wie że przestał działać włącznik ? pozostałe dwa styki są dla kompa czujnikiem ? )
Czemu to nie jest na przekaźniku, skoro palą się styki ? ( oporności starych kabli, zaśniedziałe styki żarówek i przegrzane, powytapiane oprawki, itd - po 10 latach japoński samochód takich problemów z elektryką nie ma, jak VW
Re:
sam lubię coś naprawić (satysfakcja) ale tu bym nie ryzykował nadlewania cyną, to inny materiał, cyna utlenia się, ja kupię nówkę, wg mnie to jak nagle nie zadziała właśnie z powodu nadlewania cyną to krótszy kufer i silnik w kabinie czyjegoś auta jadącego za Tobą "przesunięty aż np do oparć foteli" (podczas dochodzenia, jak komuś coś się stanie, zbadają i Twój pomysł na zastępowanie specjalnych spieków na stykach.. cyną lutowniczą !) Jadę jutro (AUTOBUSEM) po nowy włącznik, lub nawet pojadę do ASO i wezmę papier że mi to fachowo zamontowano...Sztomel pisze:rozebrać i dostać się do tzw. "platynek", zawsze jedna para platynek na jednym z zewnętrznych pinów czujnika się wypala i brak jest styku pomiędzy nimi. Trzeba stare spalone platynki oszlifować pilniczkiem do czysta a następnie lutownicą w ich miejsce nadlać odpowiednio grubą warstwę cyny i następnie przyszlifować tak aby były tej samej wysokości co platynki na drugim pinie i aby obydwie pary platynek rozwierały się i zwierały w tym samym momencie.
Ostatnio zmieniony ndz lip 07, 2013 15:32 przez stateczny, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymiana czujnika świateł stopu MK IV
zrobione, wymiana na nowy (zielony), ale zrobili to tak "fachowcy" że widać, nie czytali tak cennych postów jakie uprzejmie załączacie, zamontowali nowy włącznik ale z procedurą jak montaż starego typu włącznika. Najpierw nie świeciło, później popuścili na włączniku, a i tak hamulce przytrzymywały (zero jałowego skoku pedału hamulca). Powinni ponownie rozkręcić osłony, obrócić (odblokować, ponownie zablokować na NIE wciśniętym pedale). Martwię się teraz czy będzie ok, działać działa ale się kołysze włącznik. Kupię torx i zajrzę tam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości