W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

TomekKoch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lis 10, 2012 00:03

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: TomekKoch » wt lis 13, 2012 20:51

na benzynie wszystko ok. Mechanik wyjmował mi skrzynie i wkładał inna wiec musiał parę rzeczy z instalacji ( parownik na pewno, czy parę kabelków czy wężyków tez ruszył to już nie wiem) najpierw odmontowac..



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: inż. Mk2_marcin » śr gru 05, 2012 16:47

stanu silnika i jego żywotności


Obrazek
Obrazek

TomekKoch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lis 10, 2012 00:03

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: TomekKoch » wt gru 11, 2012 12:08

chłopaki i dziewczyny okres zimowy mamy juz w kraju moje pytanie dotyczące ekonomicznej jazdy: Rano ide na parking auto zasypane. Włączyć silnik niech sobie chodzi na benzynie i odśnieżać 5 min czy najpierw odśnieżyć a później dopiero odpalic ?
Wiadomo ze jest to ssanie przy ktorym lepiej szybciej odpalić i odśnieżać ale slyszalem ze to nieekonomiczne ? to jak wreszcie jest ?:)

kolega na forum mi napisal :
Nieprawda. Samochód na bardzo zimnym silniku pali około 8-krotność normalnej dawki paliwa. Zwykły TDI na postoju pali około 0,7-0,8 l/h. Przez te 10 minut bardziej opłaca się spalić krotność 0,8l/h niż krotność 6l/100km.
a tu znalazlem ze strony o eko jezdzie:

1. Ogranicz grzanie zimnego silnika na postoju

Silnik uruchamiamy, zapinamy pasy, patrzymy w lusterka i ruszamy. Wystarczy kilka sekund pracy silnika na biegu jałowym. Trzeba tylko pamiętać, by od razu nie korzystać z pełnej mocy jednostki. W przypadku nowych samochodów wystarczy 30 sekund, żeby ruszyć w trasę. O ile wnętrze pojazdu nagrzewa się w ciągu ok. 10 minut podczas jazdy, o tyle na postoju nagrzewa się ono aż o 30 proc. dłużej, a przy tym ma niekorzystny wpływ na środowisko naturalne, twoje pieniądze oraz skraca życie silnika samochodu.

I komu tu wierzyc :)



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: genLODOWAmk2 » wt gru 11, 2012 14:14

ja tam nie grzeje na postoju... no chyba ze jest -15/-20...

szybkie odśnieżenie auta, lub skrobanie szyb, do środka, odpalać jechać....

nawet w benzyniakach które szybko sie grzeją, zanim zacznie leciec ciepłe powietrze to auto jest zazwyczaj odśnieżone....

co do turbodiesli.... -21 stopni, trzeba było jechać ducato (3.0TD z roku chyba 2007) w trase....
na szybach lód którego skróbać nie szło.... więc pozostało odpalić wóz, wlaczyc dmuchawe i czekać.... po 30minutach wsiadłem do wozu i trzymałem lekko noge na gazie (2000obr/min) zeby coś tam szybciej sie grzało... łacznie po 40minutach pracy silnika wskazówka ledwo co ruszyła do góry, a lód z szyb nie zszedł.... z trudem wyskrobałem okienko tak zeby widziec co przed autem i jechałem bo innej opcji nie było... dopiero po 20minutach jazdy mozna było skrobać szybe...

także grzanie na postoju do dramat (przynajmniej diesli...)


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » wt gru 11, 2012 14:44

Dokładnie diesla nie warto tak grzać chodzi wtedy dłużej w niskiej temperaturze oleju bo jak wiadomo na postoju grzeje się baardzo wolno albo prawie i wcale i pracuje na gęstym oleju. Moim zdaniem najlepiej odpalić i po kilku sek (aby tam olej się rozszedł po silniku dokładnie) ruszać :)



TomekKoch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lis 10, 2012 00:03

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: TomekKoch » wt gru 11, 2012 14:46

a pod wzgledem ekonomii i spalania na takim LPG ? na postoju moze sie nie zrobi cieplo w aucie ale zawsze temperatura moze dojdzie do tych 30stopni i przelaczy na LPG ? i jazde zaczniemy na gazie wiec taniej niz jadac na benzynie i czekac na przelaczenie ;> tak z ciekawosci wlasnie sie zastanawiam co jest lepsze choc mi na gaz po 1,3km i tak przerzuca wiec nie jest zle az tak ale zawsze mogloby beni jak najmniej palic :):)



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt gru 11, 2012 15:09

diesla powinno się przynajmniej odpalić moim zdaniem zanim ruszymy przed na trasę. inna jest sprawa w miescie kiedy cały czas silnik jest obciążony (ruszanie hamowanie ruszanie) wtedy szybciutko się nagrzeje.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kondzio
Forum Master
Forum Master
Posty: 1543
Rejestracja: sob maja 15, 2010 21:54
Lokalizacja: Góra

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Kondzio » wt gru 11, 2012 16:55

A ja odpalam na benzynie i zaczynam odsnieżać auto czy skrobac szyby. Gdy skończe wsiadam, jadę około 500-1000m i przełączam na gaz i staram się przy 2200 obrotów zmieniać biegi. A po chwili ciepło leci z kratek i rośnie temperaturka silnika :bigok:


mkIII: viewtopic.php?f=88&t=460254&p=5542641#p5542641" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Acid55555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Acid55555 » wt gru 18, 2012 23:49

Ja robię codziennie ok 100 km.
Auto garażuję, więc skrobać nie muszę ;)

Wyjeżdżam z garażu, zostawiam odpalone auto, zamykam garaż i jedną bramę, otwieram drugą, ładuję laptopa do golfiny, zamykam dom i fru na uczelnię.
Wtedy po jakiś 3 przejechanych kilometrach przełącza mi się na gaz i powoli zaczyna się robić ciepło w środku :D



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: mkmck » śr gru 19, 2012 13:14

Ja też garażuję, więc skrobać nie muszę. Według mnie rozgrzewanie silników na postoju to bezsens :P Ja swój odpalam, poczekam kilkanaście sekund, póki słyszę że pracuje na sucho. Po tych kilkunastu sekundach wyjazd na plac, zamykam wiatę, otwieram bramę, wyjeżdżam, zamykam bramę i odjazd w bardzo spokojny sposób :D

Ojciec mojej dziewczyny ma Isuzu D-Max z Dieslem 3.0L z turbo i IC. Jak były ostatnie mrozy to samochód nie potrafił się rozgrzać do końca po 45 minutach jazdy po mieście, a na postoju na chodzie nawet się schładzał, zamiast rozgrzewać, albo chociaż trzymać temperaturę. To jest masakra!


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » czw gru 20, 2012 21:51

mkmck pisze:To jest masakra!
Ale może dzięki temu mniej paliwka spali? Siostra się cieszy że jej mesio szybciej się rozgrzewa, też diesel. No dobra, ale mi dzięki temu spali prawie 2 litry ropy mniej i to jest różnica, przynajmniej dla mnie :)



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: ForeCast » czw gru 20, 2012 22:13

KamilP pisze:Ale może dzięki temu mniej paliwka spali?
Gdyż? :D
KamilP pisze:Siostra się cieszy że jej mesio szybciej się rozgrzewa, też diesel. No dobra, ale mi dzięki temu spali prawie 2 litry ropy mniej i to jest różnica, przynajmniej dla mnie :)
I znowu nie czaję :D


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » czw gru 20, 2012 23:36

Ja to rozumiem tak że mniej paliwa idzie w ciepło więcej w pracę, silnik ma dużą sprawność. A ten siostry mesio więcej spali (nie no fakt sporo większą też budę do ciągania ma) ale szybciej się grzeje gdyż silnik ma mniejszą sprawność i więcej paliwa, energii idzie w ciepło zamiast w pracę :) TDi palą malutko ale bardzo wolno się grzeją. Ale jak sie mylę to proszę mnie poprawić :)



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: genLODOWAmk2 » czw gru 20, 2012 23:42

TDi palą malutko ale bardzo wolno się grzeją. Ale jak sie mylę to proszę mnie poprawić
z tym że palą malutko to bym polemizował....
osobiście wole małe benzynki, po minucie leci ciepło a pali tyle co benzyny... (ale pewnie zaraz zostane zjechany)


był golf 2 1.3.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości