Nastawnik dawki paliwa.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: adam aa22 » sob gru 01, 2012 23:01

Panowie, dziś ustawiłem timing na wartość 68, a było jednak 49. Jutro rano okaże się czy będzie jakiś efekt.
Podczas pomiarów zauważyłem jeszcze inne niepokojące zjawisko które moim zdaniem wskazuje na nieprawidłową pracę nastawnika. Mianowicie po odpaleniu pierwszy raz i odczekaniu aż silnik złapie temp zauważyłem, że silnik pracuje trochę niespokojnie na biegu jałowym.
Oto log statyczny grupy 001
http://vaglog.rtnet.pl/adamburkot_106695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po krótkim przygazowaniu praca silnika na jałowym poprawiła się, oto dowód
http://vaglog.rtnet.pl/adamburkot_106699.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak widać w pierwszym logu obroty "falują" a dawka paliwa znacznie skacze, sterownik stara się utrzymać 903 obr/min i ciągle podaje to mniej to więcej paliwa.

W drugim logu wszystko wygląda prawidłowo, obroty na stałej wartości a dawka paliwa zmienia się sporadycznie tylko o 0,2 mg.

W związku z powyższym nasuwa mi się jeden wniosek, zabrudzenie nastawnika
Czy dobrze kombinuję?

Po zgaszeniu gorącego silnika w pierwszym przypadku (nierówna praca), zaraz go ponownie uruchomiłem, rozrusznik musiał raz obrócić wałem silnika.

Po zgaszeniu silnika w drugim przypadku (równa praca silnika), również go ponownie uruchomiłem, rozrusznik ledwie co załapał o wieniec a silnik odpalił błyskawicznie!

Co o tym myślicie?



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: adam aa22 » pn gru 03, 2012 21:37

Po ustawieniu timing na 68 silnik wyraźnie chętniej rano zapala, ale nie jest to jeszcze ideał.
Rozrusznik musi raz obrócić wałem, także nie jest to ideał jak dawniej.

Oglądaliście powyższe logi?



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: speckom » wt gru 04, 2012 18:49

dziwnie ci ta dawka skacze ,rsw tez cos na nisko .ja bym podniósł tak zeby na jalowym min było 0.740 a u ciebie tyle to jest maxymalnie jak widze po logach


nie ma mnie

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: JABcok20 » wt gru 04, 2012 20:06

ostatnio czyściłem nastawnik w tdi mk3 i na zabrudzonym skakała dawka i przycinał po przygazówce... co się dzieje z wysterowaniem n108, może filtr zapchany albo słabo ciągnie rope z baku.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: adam aa22 » wt gru 04, 2012 22:55

rsw tez cos na nisko .ja bym podniósł tak zeby na jalowym min było 0.740
Kolego masz na myśli wartość napiecia w czwartej kolumnie?
Jeśli tak to tam max jest 1,740 a nie 0,740, zakładam że to "czeski błąd" przy pisaniu posta
W jaki sposób podnieść ta wartość za pomocą Vag-coma??
co się dzieje z wysterowaniem n108, może filtr zapchany albo słabo ciągnie rope z baku.
n108 to regulator kąta wtrysku? pytam bo nie jestem pewien...
na jałowych obrotach kąt utrzymuje stała wartość teraz jest to 68 i przy tym ustawieniu lepiej odpala
w jaki sposób sprawdzić n108? czy ten opis jego sprawdzenia znaleziony na forumVW jest prawidłowy?
najlepiej po prostu podepnij sie u kogos poVAG COMa i wejdz w grupe 004 w mess blocks a potem przelacz na basic setting i zobacz czy pozycja 3 wyrowna do pozycji 2

wczesniej jednak sprawdz w basic settings grupa 000 pozycja 2 jaki masz kat wtrysku
jeśli chodzi o układ paliwowy to sprawa wygląda następująco,
kiedyś szukałem przyczyn powietrza w układzie i dlatego wprowadziłem następujące zmiany
-"smok" w baku jest całkowicie przewiercony (oryginalny zaworek i tak nie zapobiegał cofaniu się paliwa przez jak podejrzewam drobinki brudu, więc go usunąłem żeby nie stawiał dodatkowego oporu)
- filtr paliwa wymieniłem na taki bez wejścia na "podgrzewacz" bo tam trochę powietrza się dostawało, teraz mam taki z dwoma krućcami, dokładnie PP 838 Filtron,
Zamiast podgrzewacza jest wstawiony zaworek zwrotny
Takie zmiany wprowadziłem 2 lata temu, jak się wtedy okazało przyczyny powietrza w układzie były dwie
- oring w smoku
- "podgrzewacz w filtrze
Obecnie problem powietrza w układzie nie istnieje, filtr paliwa wymieniałem ostatnio miesiąc temu
Problem skaczących obrotów na biegu jałowym istnieje w zasadzie od początku kiedy mam auto czyli 4 lata.
Poza tym auto jeździ normalnie, także nie zajmowałem się tym, aż do tej chwili kiedy zaczął trudniej zapalać

Może jeszcze jakieś logi podesłać żeby coś rozjaśnić lub wykluczyć?



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: speckom » sob gru 08, 2012 20:27

rsw na postoju ma być minimum 0.740v ,a uciebie tyle to jest na max ,no bylo pare razy ze wskoczylo na 0.780 ale to malo jest w tych obrotach.

najpierw ustaw rsw potem dawke. ktos ci go robil ?


nie ma mnie

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Re: Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: adam aa22 » pn gru 10, 2012 16:43

najpierw ustaw rsw potem dawke. ktos ci go robil ?
no właśnie rzecz w tym, że nie wiem jak ustawić to rsw (nie znam tego skrótu) to się robi za pomocą vag-coma czy ustawia mechanicznie coś na pompie?
od kiedy auto jest u mnie to nic nie było dotykane oprócz zmiany softu pół roku temu u moderatora forum uysego(teraz ma 148 km i 350 Nm) , ale jego zmiany podejrzewam nie mają wpływu na wolne obroty, wcześniej działo się to samo
auto kupiłem sześcioletnie więc może pierwszy właściciel coś zmieniał...
dawkę paliwa wiem gdzie zmienić ale co to jest to "rsw"?
aha dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz:
wizualnie widać po pracującym silniku że bardziej nim rzuca przy puszczonym pedale sprzęgła
rzucanie motorem nie jest jakieś drastyczne ale da się zauważyć spokojniejszą prace przy wciśniętym sprzęgle
dwumasu nie mam bo to silnik ASV.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: JABcok20 » pn gru 10, 2012 19:20

ASV ma dwumas. Nawet niektóre afny w mk3 miały dwumas.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Re: Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: adam aa22 » wt gru 11, 2012 09:32

JABcok20 pisze:ASV ma dwumas. Nawet niektóre afny w mk3 miały dwumas.
Faktycznie niektóre silniki ASV miały dwumasy, nawet w katalogu części sklepu Intercars występują dwa rodzaje sprzęgieł.
Myślałem ze ASV w ogóle mia ma dwumasu bo kolega w toledo wymieniał sprzęgło i dwumasu nie miał również w ASV.
Znasz jakiś sposób ( oprócz wyciągania sprzęgła) jaki rodzaj sprzęgła występuje w moim aucie?
Może da się jakoś po numerze VIN?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: JABcok20 » wt gru 11, 2012 10:43

ASV to wszystkie miały dwumas. znaczy silnik asv mi sie kojarzy z tdi na pompie klepanym chyba do rocznika 2003 jak nie dalej. Wszystkie ASV jakie widziałem były z dwumasem, nidy nie trafił mi sie asv bez dwumasa.
jak Twój mk4 to asv to pewnie masz rocznik koło 2000-2001 nie wiem moze sie myle.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Re: Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: adam aa22 » wt gru 11, 2012 11:20

JABcok20 pisze:ASV to wszystkie miały dwumas. znaczy silnik asv mi sie kojarzy z tdi na pompie klepanym chyba do rocznika 2003 jak nie dalej. Wszystkie ASV jakie widziałem były z dwumasem, nidy nie trafił mi sie asv bez dwumasa.
jak Twój mk4 to asv to pewnie masz rocznik koło 2000-2001 nie wiem moze sie myle.
Mój golf jest z rocznika 2002 więc nie wiele się pomyliłeś :D
Kolega w toledo rocznik 2001 raczej nie miał dwumasy bo wymienil kompletne sprzęgło za 600 zł 5 lat temu a na częściach nigdy nie oszczędzał...
Tak jak wyżej napisałem nawet katalog online sklepu inter cars mówi, że sa dwa rodzaje sprzęgieł dla tego silnika stąd moje wątpliwości.



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: damian-ppp » wt gru 11, 2012 11:40

adam aa22 pisze:Kolega w toledo rocznik 2001 raczej nie miał dwumasy bo wymienil kompletne sprzęgło
Skąd pewność, że w aucie kolegi już ktoś wcześniej sprzęgła nie robił? :bajer: Wszystkie ASV w mk4 miały dwumas. Katalog IC ma wiele nieścisłości. Chcesz mieć pewność? Zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę części, po numerze VIN potwierdzą Ci, że masz dwumas.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: adam aa22 » wt gru 11, 2012 12:06

Skąd pewność, że w aucie kolegi już ktoś wcześniej sprzęgła nie robił? :bajer: Wszystkie ASV w mk4 miały dwumas. Katalog IC ma wiele nieścisłości. Chcesz mieć pewność? Zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę części, po numerze VIN potwierdzą Ci, że masz dwumas.
Takiej pewności nie mam bo kolega kupił auto z drugiej ręki 4-letnie..
Znalazłem kilka dyskusji na innych forach o dwumasie np ten
http://forum.leonclub.pl/forum/viewtopi ... 43&t=28079" onclick="window.open(this.href);return false;
w których piszą, że dwumas w niektórych przypadkach można zastąpić zwykłym sprzęgłem..



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Nastawnik dawki paliwa.

Post autor: damian-ppp » wt gru 11, 2012 12:18

adam aa22, zgadza się, dwumas można zastąpić sztywnym kołem zamachowym, co mógł zrobić poprzedni właściciel auta Twojego kolegi.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości