majonez w monowtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
majonez w monowtrysku
Rozkręciłem monowtrysk - zdjąłem tę czarną obudowę z góry z grubą rurą która idzie do/z/ filtra powietrza, i zauważyłem w rurce (powiedzmy 1,5cm średnicy) majonez...
wtrysk był też tym uwalony.
Kilka dni wczesniej rozkręcałem go by wymienić uszczelkę i był czysty jak "łza"...
Teraz łapie lewe powietrze i nie wiem skąd..
Moje pytanie o ten majonez.. skąd się bierze i czy przeszkadza silnikowi w pracy..
wtrysk był też tym uwalony.
Kilka dni wczesniej rozkręcałem go by wymienić uszczelkę i był czysty jak "łza"...
Teraz łapie lewe powietrze i nie wiem skąd..
Moje pytanie o ten majonez.. skąd się bierze i czy przeszkadza silnikowi w pracy..
pozdrówka
Fujimoto.
Fujimoto.
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
majonez w monowtrysku
majonez bardzo przeszkadza bo jak zrobi się "korek" tzn majonez zamarznie to nie będzie odpowietrzenia skrzyni korbowej. Skutek może być taki że wydmucha jakiś uszczelniacz w silniku. Jest o tym na forum...fujimoto pisze:Rozkręciłem monowtrysk - zdjąłem tę czarną obudowę z góry z grubą rurą która idzie do/z/ filtra powietrza, i zauważyłem w rurce (powiedzmy 1,5cm średnicy) majonez...
wtrysk był też tym uwalony.
Kilka dni wczesniej rozkręcałem go by wymienić uszczelkę i był czysty jak "łza"...
Teraz łapie lewe powietrze i nie wiem skąd..
Moje pytanie o ten majonez.. skąd się bierze i czy przeszkadza silnikowi w pracy..
druga sprawa to sprawdź separator olejowy (od strony grodzi) oraz przewody idące ze skrzyni korbowej do tego separatora oraz od separatora do układu dolotowego.
Często olej niszczy te węże gumowe- pojawia się nieszczelność.
Odme należy często czyścić, gdy autem robisz krótkie odcinki to właśnie zbiera się majonez. Czasem prowadź auto na niższym biegu, tak aby był większy przepływ gazów w silniku- to pozwoli utrzymać drożną odmnę.
Ewentualnie przewód idący do układu dolotowego zaślep, zdemontuj seprarator i puść luzem wąż idący ze skrzyni korbowej. Jednak to rozwiązanie jes nieekologiczne.
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2012 22:18 przez damian_piaski, łącznie zmieniany 1 raz.
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
majonez w monowtrysku
Zobacz przy bloku uszczelkę ( tam gdzie rurka wchodzi w blok )
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Re: majonez w monowtrysku
>Odme należy często czyścić, gdy autem robisz krótkie odcinki to właśnie zbiera się majonez. Czasem prowadź auto na niższym biegu, tak aby był większy przepływ gazów w silniku- >to pozwoli utrzymać drożną odmnę.
odma to ten czarny przewód ~1,5 cm idący od bloku silnika do czarnego korpusu monowtrysku?
>Ewentualnie przewód idący do układu dolotowego zaślep
czyli który? układ dolotowy to od filtru powietrza gruba tuba do wtrysku tak?
>zdemontuj seprarator
gdzie jest separator?
> i puść luzem wąż idący ze skrzyni korbowej. Jednak to rozwiązanie jes nieekologiczne.
co to znaczy nieekologiczne? jaki to przyniesie efekt? gdzie jest ten wąż?
odma to ten czarny przewód ~1,5 cm idący od bloku silnika do czarnego korpusu monowtrysku?
>Ewentualnie przewód idący do układu dolotowego zaślep
czyli który? układ dolotowy to od filtru powietrza gruba tuba do wtrysku tak?
>zdemontuj seprarator
gdzie jest separator?
> i puść luzem wąż idący ze skrzyni korbowej. Jednak to rozwiązanie jes nieekologiczne.
co to znaczy nieekologiczne? jaki to przyniesie efekt? gdzie jest ten wąż?
pozdrówka
Fujimoto.
Fujimoto.
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
majonez w monowtrysku
tak, zdejmij i wyczyść.fujimoto pisze:odma to ten czarny przewód ~1,5 cm idący od bloku silnika do czarnego korpusu monowtrysku?
Musisz wyczyścić odmę to znaczy to co idzie od bloku silnika do korpusu monowtrysku. Po prostu zdejmij wąż i go umyj wewnątrz.
Nie pamietam czy w 1.6 abu jest separator, ale kosntrukcyjnie jest ten silnik podobny do 1.3 NZ w którym separator był- czyli taki ala zbiorniczek zamontowany od strony grodzi. Jeśli tego u Ciebie nie ma to przepraszam za pomyłkę.
Kolejna sprawa- możesz zaślepić króciec przy korpusie monowtrysku do którego jest zamocowany wąż odmy.
Następnie ten sam wąż którego króciec zaślepisz puść luzem. Wtedy opary z silnika pójdą sobie w powietrze a nie do silnika co jest nieekologiczne i doraźnie możesz tak zrobić. W przypadku gdy to co masz w wężu idącym od bloku silnika do korpusu monowstrysku zamarznie to wywali ci uszczelniacze w silniku.
Tu masz link do tematu powinieneś przeczytać
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=6569
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
majonez w monowtrysku
mega odpowiedź i tłumaczenie!
dziękuje!
Przed przeczytaniem tego postu byłem zobaczyć co słychać w aucie.. wczoraj wymieniałem uszczelki od pokrywy monowtrysku aż do podstawy i niestety nadal łapie lewe powietrze... jutro odbieram nową podstawę i montuję, przy okazji wyczyszczę tę odmę.
Mam też ten separator - i zastanawiam się - bo w innych wątkach zauważyłem że demontując odmę silnik może łapać lewe powietrze.. tylko przez pokrywę mono ( to podłączenie od odmy?) czy także po demontażu separatora przez tamten wężyk??
czym najlepiej zaślepić to wejście odmy do mono? folia wystarczy?
dziękuje!
Przed przeczytaniem tego postu byłem zobaczyć co słychać w aucie.. wczoraj wymieniałem uszczelki od pokrywy monowtrysku aż do podstawy i niestety nadal łapie lewe powietrze... jutro odbieram nową podstawę i montuję, przy okazji wyczyszczę tę odmę.
Mam też ten separator - i zastanawiam się - bo w innych wątkach zauważyłem że demontując odmę silnik może łapać lewe powietrze.. tylko przez pokrywę mono ( to podłączenie od odmy?) czy także po demontażu separatora przez tamten wężyk??
czym najlepiej zaślepić to wejście odmy do mono? folia wystarczy?
pozdrówka
Fujimoto.
Fujimoto.
Re: majonez w monowtrysku
właśnie byłem popatrzeć co ja tam pod maską mam dokładnie, zdjąłem wężyk który idzie od separatora do pokrywy wtrysku i tu niespodzianka - trochę zapyziały ale drożny, własnie go wyczyściłem.
zaglądnąłem do separatora i widzę ze trochę tam majonezu jest ale nie dużo, tak 1/5 od dna..
czyścić czy zostawić? mam tak cholernie utrudniony dostęp - nie mam kanału i lpg ktory jest zamontowany właśnie w tych okolicach..
zaglądnąłem do separatora i widzę ze trochę tam majonezu jest ale nie dużo, tak 1/5 od dna..
czyścić czy zostawić? mam tak cholernie utrudniony dostęp - nie mam kanału i lpg ktory jest zamontowany właśnie w tych okolicach..
pozdrówka
Fujimoto.
Fujimoto.
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
majonez w monowtrysku
1
Póki nie masz dojścia to utnij wąż kilka cm przed wejściem do monowstrysku i zaśle np korkiem od szampana albo wina. Zrób ewentualnie jak Ci będzie lepiej- może bez ucinania da się sam króciec przy monowtrysku zaślepić. Byleby to nie byłą folia ani jakiś sylikon czy klej.
Tylko pamietaj żeby zaślepić ten kawałek węża przy monowtrysku. A drugą część węża puśc luzem i nie zaślepiaj.
To że z grubsza odma jest czysta to tylko pozory. Ja wyczyściłem odmę i po 3ech dniach pyrkania zgubiłem cały olej.
2
Wracając do tematu to odmę dasz radę naprawić od góry- kanał nie jest niezbędny. Na wszelki wypadek zakup jakieś miedziowe kolanka 1/2 cala opaski, oraz kawałek węża bo może okazać się że jak dokładnie obejżysz zestaw odmy to są zyżyte przewody gumowe tudzież popękane.
Tyle ode mnie. pozdrawiam
edycja
takie pytanie- czy masz odpowietrzenie pokrywy wałka rozrządu? Chodzi mi o wężyk idący również do separatora. Jeśli tak to również powinien być drożny.
Póki nie masz dojścia to utnij wąż kilka cm przed wejściem do monowstrysku i zaśle np korkiem od szampana albo wina. Zrób ewentualnie jak Ci będzie lepiej- może bez ucinania da się sam króciec przy monowtrysku zaślepić. Byleby to nie byłą folia ani jakiś sylikon czy klej.
Tylko pamietaj żeby zaślepić ten kawałek węża przy monowtrysku. A drugą część węża puśc luzem i nie zaślepiaj.
To że z grubsza odma jest czysta to tylko pozory. Ja wyczyściłem odmę i po 3ech dniach pyrkania zgubiłem cały olej.
2
Wracając do tematu to odmę dasz radę naprawić od góry- kanał nie jest niezbędny. Na wszelki wypadek zakup jakieś miedziowe kolanka 1/2 cala opaski, oraz kawałek węża bo może okazać się że jak dokładnie obejżysz zestaw odmy to są zyżyte przewody gumowe tudzież popękane.
Tyle ode mnie. pozdrawiam
edycja
takie pytanie- czy masz odpowietrzenie pokrywy wałka rozrządu? Chodzi mi o wężyk idący również do separatora. Jeśli tak to również powinien być drożny.
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości