majonez w monowtrysku

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fujimoto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt maja 22, 2012 13:11
Lokalizacja: Gdynia

majonez w monowtrysku

Post autor: fujimoto » pn gru 10, 2012 19:42

Rozkręciłem monowtrysk - zdjąłem tę czarną obudowę z góry z grubą rurą która idzie do/z/ filtra powietrza, i zauważyłem w rurce (powiedzmy 1,5cm średnicy) majonez...
wtrysk był też tym uwalony.
Kilka dni wczesniej rozkręcałem go by wymienić uszczelkę i był czysty jak "łza"...
Teraz łapie lewe powietrze i nie wiem skąd..

Moje pytanie o ten majonez.. skąd się bierze i czy przeszkadza silnikowi w pracy..


pozdrówka
Fujimoto.

Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

majonez w monowtrysku

Post autor: damian_piaski » pn gru 10, 2012 22:13

fujimoto pisze:Rozkręciłem monowtrysk - zdjąłem tę czarną obudowę z góry z grubą rurą która idzie do/z/ filtra powietrza, i zauważyłem w rurce (powiedzmy 1,5cm średnicy) majonez...
wtrysk był też tym uwalony.
Kilka dni wczesniej rozkręcałem go by wymienić uszczelkę i był czysty jak "łza"...
Teraz łapie lewe powietrze i nie wiem skąd..

Moje pytanie o ten majonez.. skąd się bierze i czy przeszkadza silnikowi w pracy..
majonez bardzo przeszkadza bo jak zrobi się "korek" tzn majonez zamarznie to nie będzie odpowietrzenia skrzyni korbowej. Skutek może być taki że wydmucha jakiś uszczelniacz w silniku. Jest o tym na forum...

druga sprawa to sprawdź separator olejowy (od strony grodzi) oraz przewody idące ze skrzyni korbowej do tego separatora oraz od separatora do układu dolotowego.
Często olej niszczy te węże gumowe- pojawia się nieszczelność.

Odme należy często czyścić, gdy autem robisz krótkie odcinki to właśnie zbiera się majonez. Czasem prowadź auto na niższym biegu, tak aby był większy przepływ gazów w silniku- to pozwoli utrzymać drożną odmnę.

Ewentualnie przewód idący do układu dolotowego zaślep, zdemontuj seprarator i puść luzem wąż idący ze skrzyni korbowej. Jednak to rozwiązanie jes nieekologiczne.
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2012 22:18 przez damian_piaski, łącznie zmieniany 1 raz.


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

majonez w monowtrysku

Post autor: XV2 » pn gru 10, 2012 22:16

Zobacz przy bloku uszczelkę ( tam gdzie rurka wchodzi w blok )


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

fujimoto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt maja 22, 2012 13:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: majonez w monowtrysku

Post autor: fujimoto » wt gru 11, 2012 19:25

>Odme należy często czyścić, gdy autem robisz krótkie odcinki to właśnie zbiera się majonez. Czasem prowadź auto na niższym biegu, tak aby był większy przepływ gazów w silniku- >to pozwoli utrzymać drożną odmnę.

odma to ten czarny przewód ~1,5 cm idący od bloku silnika do czarnego korpusu monowtrysku?

>Ewentualnie przewód idący do układu dolotowego zaślep
czyli który? układ dolotowy to od filtru powietrza gruba tuba do wtrysku tak?

>zdemontuj seprarator
gdzie jest separator?

> i puść luzem wąż idący ze skrzyni korbowej. Jednak to rozwiązanie jes nieekologiczne.

co to znaczy nieekologiczne? jaki to przyniesie efekt? gdzie jest ten wąż?


pozdrówka
Fujimoto.

Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

majonez w monowtrysku

Post autor: damian_piaski » wt gru 11, 2012 21:42

fujimoto pisze:odma to ten czarny przewód ~1,5 cm idący od bloku silnika do czarnego korpusu monowtrysku?
tak, zdejmij i wyczyść.


Musisz wyczyścić odmę to znaczy to co idzie od bloku silnika do korpusu monowtrysku. Po prostu zdejmij wąż i go umyj wewnątrz.

Nie pamietam czy w 1.6 abu jest separator, ale kosntrukcyjnie jest ten silnik podobny do 1.3 NZ w którym separator był- czyli taki ala zbiorniczek zamontowany od strony grodzi. Jeśli tego u Ciebie nie ma to przepraszam za pomyłkę.

Kolejna sprawa- możesz zaślepić króciec przy korpusie monowtrysku do którego jest zamocowany wąż odmy.

Następnie ten sam wąż którego króciec zaślepisz puść luzem. Wtedy opary z silnika pójdą sobie w powietrze a nie do silnika co jest nieekologiczne i doraźnie możesz tak zrobić. W przypadku gdy to co masz w wężu idącym od bloku silnika do korpusu monowstrysku zamarznie to wywali ci uszczelniacze w silniku.

Tu masz link do tematu powinieneś przeczytać

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=6569


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

fujimoto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt maja 22, 2012 13:11
Lokalizacja: Gdynia

majonez w monowtrysku

Post autor: fujimoto » wt gru 11, 2012 22:37

mega odpowiedź i tłumaczenie!
dziękuje!

Przed przeczytaniem tego postu byłem zobaczyć co słychać w aucie.. wczoraj wymieniałem uszczelki od pokrywy monowtrysku aż do podstawy i niestety nadal łapie lewe powietrze... jutro odbieram nową podstawę i montuję, przy okazji wyczyszczę tę odmę.
Mam też ten separator - i zastanawiam się - bo w innych wątkach zauważyłem że demontując odmę silnik może łapać lewe powietrze.. tylko przez pokrywę mono ( to podłączenie od odmy?) czy także po demontażu separatora przez tamten wężyk??
czym najlepiej zaślepić to wejście odmy do mono? folia wystarczy?


pozdrówka
Fujimoto.

fujimoto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt maja 22, 2012 13:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: majonez w monowtrysku

Post autor: fujimoto » śr gru 12, 2012 00:57

właśnie byłem popatrzeć co ja tam pod maską mam dokładnie, zdjąłem wężyk który idzie od separatora do pokrywy wtrysku i tu niespodzianka - trochę zapyziały ale drożny, własnie go wyczyściłem.
zaglądnąłem do separatora i widzę ze trochę tam majonezu jest ale nie dużo, tak 1/5 od dna..

czyścić czy zostawić? mam tak cholernie utrudniony dostęp - nie mam kanału i lpg ktory jest zamontowany właśnie w tych okolicach..


pozdrówka
Fujimoto.

Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

majonez w monowtrysku

Post autor: damian_piaski » śr gru 12, 2012 01:33

1
Póki nie masz dojścia to utnij wąż kilka cm przed wejściem do monowstrysku i zaśle np korkiem od szampana albo wina. Zrób ewentualnie jak Ci będzie lepiej- może bez ucinania da się sam króciec przy monowtrysku zaślepić. Byleby to nie byłą folia ani jakiś sylikon czy klej.


Tylko pamietaj żeby zaślepić ten kawałek węża przy monowtrysku. A drugą część węża puśc luzem i nie zaślepiaj.

To że z grubsza odma jest czysta to tylko pozory. Ja wyczyściłem odmę i po 3ech dniach pyrkania zgubiłem cały olej.
2
Wracając do tematu to odmę dasz radę naprawić od góry- kanał nie jest niezbędny. Na wszelki wypadek zakup jakieś miedziowe kolanka 1/2 cala opaski, oraz kawałek węża bo może okazać się że jak dokładnie obejżysz zestaw odmy to są zyżyte przewody gumowe tudzież popękane.

Tyle ode mnie. pozdrawiam

edycja
takie pytanie- czy masz odpowietrzenie pokrywy wałka rozrządu? Chodzi mi o wężyk idący również do separatora. Jeśli tak to również powinien być drożny.


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości