1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Witam,
na jesieni miałem problem z temperaturą, czasami się zagrzewał do 90, a czasami w ogóle się wskazówka nie ruszała, więc jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem termostat (Wahler), czujnik temperatury cieczy chłodzącej (oryginał VW) oraz płyn chłodniczy (G12 Febi).
Myślałem, że wszystko będzie OK i ładnie się będzie nagrzewał, bo zeszłej zimy wystarczyło przejechać jakieś 6-7km i już było 90 stopni na piecu. No ale niestety, w plusowych temperaturach do 90 zagrzewa się przez dobre 15km (gorzej niż Diesel), a dzisiaj było -10, więc w ogóle tragedia... W ogóle to nagrzewanie powinno iść szybko jak już wskazówka zacznie się podnosić od 60 w górę, a u mnie się podnosi, podnosi i się nie umie podnieść tak jak trzeba Poza tym na postoju lub jak jadę na niskich obrotach temperatura zaczyna powoli opadać, tak samo na postoju leci tylko letnie powietrze, nawet jak wcześniej leciało już ciepłe...
Wszystko wskazuje na to, że kupiłem sobie nowy, ale zepsuty termostat, bo innego wytłumaczenia chyba nie ma, ale pytam najpierw Was, bo nie chce sobie robić dodatkowych kosztów.
Pozdrawiam.
na jesieni miałem problem z temperaturą, czasami się zagrzewał do 90, a czasami w ogóle się wskazówka nie ruszała, więc jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem termostat (Wahler), czujnik temperatury cieczy chłodzącej (oryginał VW) oraz płyn chłodniczy (G12 Febi).
Myślałem, że wszystko będzie OK i ładnie się będzie nagrzewał, bo zeszłej zimy wystarczyło przejechać jakieś 6-7km i już było 90 stopni na piecu. No ale niestety, w plusowych temperaturach do 90 zagrzewa się przez dobre 15km (gorzej niż Diesel), a dzisiaj było -10, więc w ogóle tragedia... W ogóle to nagrzewanie powinno iść szybko jak już wskazówka zacznie się podnosić od 60 w górę, a u mnie się podnosi, podnosi i się nie umie podnieść tak jak trzeba Poza tym na postoju lub jak jadę na niskich obrotach temperatura zaczyna powoli opadać, tak samo na postoju leci tylko letnie powietrze, nawet jak wcześniej leciało już ciepłe...
Wszystko wskazuje na to, że kupiłem sobie nowy, ale zepsuty termostat, bo innego wytłumaczenia chyba nie ma, ale pytam najpierw Was, bo nie chce sobie robić dodatkowych kosztów.
Pozdrawiam.
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Podaj na rozgrzanym i w trakcie rozgrzewania w czasie jazdy temp. jaka idzie na zegary a jak do ECU z Vaga. Wyacz klimatronik na OFF i ozbacz jak szybko sie nagrzewa, potem ustaw ręcznie, po wyłaczeniu AUTO na max 2 kreski wentylatora nie na Auto i powiedz jak wtedy sie nagrzewa. U mnie w ten mróz po miescie ogrzewanie AUTO potrzebował 10km żeby wybiło na zegarze 90st, poza tym mam termostat ori z partii otwieranych przy 80st, wahler otwiera sie chyba przy 87st.-wiec powinno byc ok, termostat do aut z grupy Polo, fabia, A2 kupujemy razem z obudową.
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Nie mam VAGa Trybu AUTO w ogóle nie używam - wolę sam decydować skąd mi leci powietrze Na wyłączonym ogrzewaniu trochę szybciej się grzeje. Ale zeszłej zimy, tak jak pisałem, po 6-7km miałem 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu. Termostat miałem kupiony bez obudowy. Ma to jakiś wpływ?
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
Re: 1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
to kup to nie duzy koszt, bo tak to kto Ci co powie na 100%?, tak w czasie jazdy np. 100km/h na rozgzrzanym mozna zobaczyc czy temp. spada ponizej 80st jak tak termosta nie trzyma, bo na zegarach pokazuje juz 90st jak temp. ma 75-78, a powyzej 90st jak przekroczy 115st tak specjalnie jest zrobioneS7TDI pisze:Nie mam VAGa Trybu AUTO w ogóle nie używam - wolę sam decydować skąd mi leci powietrze Na wyłączonym ogrzewaniu trochę szybciej się grzeje. Ale zeszłej zimy, tak jak pisałem, po 6-7km miałem 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu. Termostat miałem kupiony bez obudowy. Ma to jakiś wpływ?
. Wiem ze w tych silnkach wymienia sie z obudowa która potem nie trzyma lub zle osadzony jest termostat lub pęka.
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
To taniej mnie wyjdzie kupić nowy termostat niż VAG chyba, nie?
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Vag przyda ci się do jeszcze wielu innych rzeczy. Poza tym będziesz miał jasnośc co nawala w aucie termostat czy może czujnik. Czasami lubi peknąc w obudowie termostatu takie gniazdo gdzie wchodzi iglica przez co termostat jest ciągle jakby otwarty. Ktoś na forum juz opisywał taki przypadek, że wymienił chyba ze 3 sztuki a ciagle mu niedogrzewało auta. Dopiero po wymianie tej obudowy termostat zaczął dzialac prawidłowo.
Re: 1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
dlatego kupuje sie termostat wraz z obudową do tego modelu, koszt ok 100z ale zawsze pomaga, jakos producent dał zastrzezenia do tych silników żeby samego nie wymieniacmarcin7x5 pisze:Vag przyda ci się do jeszcze wielu innych rzeczy. Poza tym będziesz miał jasnośc co nawala w aucie termostat czy może czujnik. Czasami lubi peknąc w obudowie termostatu takie gniazdo gdzie wchodzi iglica przez co termostat jest ciągle jakby otwarty. Ktoś na forum juz opisywał taki przypadek, że wymienił chyba ze 3 sztuki a ciagle mu niedogrzewało auta. Dopiero po wymianie tej obudowy termostat zaczął dzialac prawidłowo.
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Panowie, wymieniłem ten termostat na Wahlera z obudową. Dalej jest to samo Identyczne objawy, nic się nie zmieniło... I co teraz?
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
A z nawiewów leci ciepłe powietrze? Obawiam się, że konieczne będzie jednak podpięcie pod komp i sprawdzenie jak nagrzewa sie autko porownując wskazania idące do ecu i do zegarów.
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Z ciepłym powietrzem jest tak jak było - jak są obroty jałowe to leci letnie powietrze, jak jadę to gorące. No najwyżej się z jakimś forumowiczem umówię na podpięcie pod kompa.
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
A czy po wymianie termostatu i dłuzszej przejażdzce dolny wąz od chłodnicy jest ciepły czy zimny?
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Dolny wąż po dystansie 20km jest zimny. Górny jest gorący. Zauważyłem też sporo za mały poziom płynu chłodniczego, ale też patrzyłem na gorącym silniku, więc możliwe, że płyn był w układzie jeszcze. Sprawdzę na zimnym jak to wygląda. A też możliwe, że mechanicy po wymianie termostatu zapomnieli dolać płynu...
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
W naszym kraju to wszystko jest możliwe. Sprawdź poziom płynu przed porannym rozruchem. Przy obecnych warunkach pogodowych 20 km nie wystarczy aby otworzył sie termostat na tyle oby był pelen obieg otwarty. No chyba, że postoisz w korku.
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Na zimnym też było mało, więc pojechałem na warsztat i dolali mi płynu (nie żebym nie umiał tego zrobić, ale po co kupować, jak mogę mieć za darmo )
No właśnie u mnie jest na odwrót, jak stoję lub jadę powoli to temperatura spada... Muszę mieć go na obrotach, dopiero wtedy jest w stanie się zagrzać.
No właśnie u mnie jest na odwrót, jak stoję lub jadę powoli to temperatura spada... Muszę mieć go na obrotach, dopiero wtedy jest w stanie się zagrzać.
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości