1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

troopers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 17:52

1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: troopers » sob gru 08, 2012 20:27

Witam,

Panowie podpowiedzcie proszę o już opadam z sił... otóż, ciągle zwiększa mi się poziom oleju... ciągle idzie ponad max...

Autko z silnikiem BLS, dodam że DPF'a nie ma już wywaliłem, nowe oringi na pompkach a poziom oleju ciągle rośnie... Mój mechanik powiedział, że jedynie pozostała kwestia ów pompy tandemowej (vacum) faktycznie obok głowicy widać mocne zapocenia.... czy ona faktycznie może być powodem wzrostu poziomu oleju?

pozdr



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: Detektor » sob gru 08, 2012 22:29

Owszem może być jeżeli uszczelki i uszczelniacze przestały spełniać swoją funkcję. Po za tym jest trochę
tematów o tym tutaj, więc używaj wyszukiwarki google która widnieje na samym dole każdej strony tego forum
zanim założysz nowy temat.
Masz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186094" onclick="window.open(this.href);return false; i na przyszłość pamiętaj o czym Ci dzisiaj pisałem.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: 1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: doggie » ndz gru 09, 2012 00:26

troopers pisze: dodam że DPF'a nie ma już wywaliłem,
rozumiem że za tym poszła zmiana oprogramowania sterującego silnikiem?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: Detektor » ndz gru 09, 2012 10:56

Ja od siebie dodam jeszcze, że w zeszłą zimę sam borykałem się z podobnym problemem i za cholerę
nie mogłem dojść co jest tego przyczyną. Auto sprawowało się wzorowo, nie miałem się do czego przyczepić.
Miałem już na wszelki wypadek ściągać vacum pompe i wymienić uszczelki na wszelki wypadek oraz sprawdzić
uszczelnienie wałka gdy w końcu ubiegła mnie wiosna i z nadejściem ciepłych dni problem zniknął. Do dzisiaj
nie mam pojęcia czego to była przyczyna, teraz nadeszła kolejna zima i już mi chodzi po głowie czy problem
nie powróci.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

troopers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 17:52

Re: 1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: troopers » ndz gru 09, 2012 11:20

doggie pisze:
troopers pisze: dodam że DPF'a nie ma już wywaliłem,
rozumiem że za tym poszła zmiana oprogramowania sterującego silnikiem?
Tak fizycznie i programowo - DPF'a u chłopaków z tune up robiłem, miał być od razu mod bo turbo od paska 2.0 siedzi, ale lały pompki i Robs nie zrobił, teraz borykam się nadal z tym podnoszącym stanem dopiero jak to ustanie -> jedno mas + mod

Tak czy inaczej nie mam już pomysłów ów podnoszenia się oleju - więc do wymiany idzie pompa tandemowa - cała nową ? czy da radę jakieś jej uszczelnienie bo chyba pewnie puszcza w środku ...

pozdr



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: Detektor » ndz gru 09, 2012 11:53

dopuki pompa jest sprawna i nie masz problemów z układem podciśnienia i paliwowym to zostaw ją w spokoju
a wymień tylko jej uszczelki i uszczelniacz wałka rozrządu.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

troopers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 17:52

Re: 1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: troopers » ndz gru 09, 2012 19:52

Detektor pisze:dopuki pompa jest sprawna i nie masz problemów z układem podciśnienia i paliwowym to zostaw ją w spokoju
a wymień tylko jej uszczelki i uszczelniacz wałka rozrządu.
Co do pracy tej pompy to jakoś nie widzę problemów, natomiast widać że jest po prostu mokro w jej okolicy+poziom oleju gdzie olej miesza się z ropą.... Detektor a powiedz mi czy wymiana uszczelniaczy tej pompy załatwi sprawę? w sensie uszczelnienie można same nabyć? znalazłem coś takiego na alledrogo:

http://allegro.pl/uszczelki-pompy-paliw ... 13161.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/uszczelki-pompy-paliw ... 13427.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak jakby widać że w zestawie są uszczelki i tej co łączy pompę z głowicą , i ta uszczelka co jest w środku pompy pod deklem... choć mogę się mylić, jak tak to proszę o naprostowanie. Tylko pytanie w którym dokładnie miejscu może mieć miejsce ów mieszanie się ropy z olejem? w środku tej pompy? ta uszczelka wewnątrz co jest pod dekielkiem? i ona może być winna?? czy cała pompa - fakt nie mam problemów z podciśnieniem - chyba - auto hamuje ok, pedał hamulca ok, odpalanie ok chociaż jak ciepły czasami przydławi się za 1 razem ale potem ok...

z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: Detektor » ndz gru 09, 2012 21:28

to są właśnie te uszczelki, w zależności od tego który masz rodzaj pompy ale uszczelki pod dekiel tam raczej nie ma
bo z tego co mi wiadomo to nie można jej dostać, dlatego chłopaki uszczelniali to sobie według swoich
prywatnych pomysłów. Jeśli chodzi o sam fakt mieszania się ropy z olejem to następuje to w miejscu gdzie
wałek rozrządu obraca się w głowicy napędzając ów pompę. Sama wymiana uszczelek pompy zapewne nie
załatwi całej sprawy, przydałoby się jeszcze wymienić uszczelniacz wałka rozrządu bo to on jest głównym winowajcom
pod warunkiem ,że przyczyna tego problemu tkwi właśnie przy samej pompie. Lecz jeżeli mówisz , że wyeliminowałeś
już prawie wszystkie możliwości po drodze i zostaje już tylko sama pompa to pewnie problem tkwi właśnie
w tym miejscu.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: doggie » ndz gru 09, 2012 22:18

ja w swoim byłym Mk5 BRU miałem przez 5 lat zapoconą pompę vacum i nie było problemu z przybieraniem oleju, moim zdaniem prędzej to wina samych pompek



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: Detektor » pn gru 10, 2012 07:34

doggie pisze:moim zdaniem prędzej to wina samych pompek
skoro wymienił oringi przy pompkach to ja bym tam nie szukał przyczyny


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

troopers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 17:52

Re: 1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: troopers » pn gru 10, 2012 10:48

Oringi nowe zakładane 2 miesiące temu bo 2 pompki lały i korekcje był po 2.8 , po wymianie ok 0.32 ... przy wymianie pompek okazało się że wałek rozrządu wytarty był więc też był wymieniany ...przy wymianie oringów i 2 pompek prosiłem mechanika by sprawdził w jakim stanie są gniazda i nie miał się do czego przyczepić ....autko z końcówki 2006roku przebieg 182 tys ori przebieg. Auto miało DPF'a ale większość jeździ w mieście - więc myślałem że było to powodem więc umówiłem się z Robsem z Tune Up na usunięcie i od razu moda , ale wtedy właśnie okazało się że pompka lała i tylko dpf'a usunął. Więc wszystkie kwestie po drodze wyeliminowane i została to nieszczęsna pompa , dlatego nie chciałbym się pakować w jakieś tam uszczelki itp. chyba że by załatwiły sprawę . Natomiast jeśli nie wiadomo to wolę cała pompę wymienić i mieć w końcu spokój i czekać na koniec zimy na moda i zobaczyć ile da radę autko wystroić z turbo od paska 2.0.
To mówisz, że przy uszczelnieniu wałka rozrządu może się mieszać, a wewnątrz pompy także? nie znam budowy tej pompy dlatego przepraszam za pytania.... pozdrawiam



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: mrozoo » pn gru 10, 2012 13:32

ewidentnie pompa vacu/tandem, w srodku tej pompy jest bardzo nietypowy uszczelniacz ktorego nie idzie nigdzie dostac. Ów uszczelniacz z wiekiem sie starzeje i zaczyna przepuszczac rope badz od cisnienia pompy wstepnej z baku jest wypychany w strone walka i scinany...Wymien pompe na nowa badz ewentualnie dobra uzywke, przerabialem temat kilkakrotnie, jak strzeli ten uszczelniacz to ropa zmieszana z olejem zaczyna sie wylewac przez bagnet, odme itp :bajer:


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: przemlin » pn gru 10, 2012 16:32

troopers pisze:autko z końcówki 2006roku przebieg 182 tys ori przebieg.
albo masz cofke licznika albo te nowe tdi to szroty, sory ale taki przebieg to żaden przebieg przynajmniej dla VP, a i pd starsze robiły spore przeloty bez napraw, pewien tuner, evolution, twierdzi ze pompe sie wymienia na nową , bo uszczelki niby nie orginalne nie wytrzymują ropy a silikon też sie nie nadaje do tego bo ropa go rozpuści. ludziska jakoś uszczelniają i jeżdzą. Pzdr.



troopers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 17:52

Re: 1.9 BLS Wyciek z okolic vacum/wzrastający poziom oleju

Post autor: troopers » pn gru 10, 2012 17:56

przemlin pisze:
troopers pisze:autko z końcówki 2006roku przebieg 182 tys ori przebieg.
albo masz cofke licznika albo te nowe tdi to szroty, sory ale taki przebieg to żaden przebieg przynajmniej dla VP, a i pd starsze robiły spore przeloty bez napraw, pewien tuner, evolution, twierdzi ze pompe sie wymienia na nową , bo uszczelki niby nie orginalne nie wytrzymują ropy a silikon też sie nie nadaje do tego bo ropa go rozpuści. ludziska jakoś uszczelniają i jeżdzą. Pzdr.
Przebieg ori, sam osobiście jechałem po auto a wcześniej było weryfikowane ... także pozostaje kwestia wymiany tej pompy :-/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości