Nastawnik dawki paliwa.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nastawnik dawki paliwa.
Panowie, dziś ustawiłem timing na wartość 68, a było jednak 49. Jutro rano okaże się czy będzie jakiś efekt.
Podczas pomiarów zauważyłem jeszcze inne niepokojące zjawisko które moim zdaniem wskazuje na nieprawidłową pracę nastawnika. Mianowicie po odpaleniu pierwszy raz i odczekaniu aż silnik złapie temp zauważyłem, że silnik pracuje trochę niespokojnie na biegu jałowym.
Oto log statyczny grupy 001
http://vaglog.rtnet.pl/adamburkot_106695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po krótkim przygazowaniu praca silnika na jałowym poprawiła się, oto dowód
http://vaglog.rtnet.pl/adamburkot_106699.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać w pierwszym logu obroty "falują" a dawka paliwa znacznie skacze, sterownik stara się utrzymać 903 obr/min i ciągle podaje to mniej to więcej paliwa.
W drugim logu wszystko wygląda prawidłowo, obroty na stałej wartości a dawka paliwa zmienia się sporadycznie tylko o 0,2 mg.
W związku z powyższym nasuwa mi się jeden wniosek, zabrudzenie nastawnika
Czy dobrze kombinuję?
Po zgaszeniu gorącego silnika w pierwszym przypadku (nierówna praca), zaraz go ponownie uruchomiłem, rozrusznik musiał raz obrócić wałem silnika.
Po zgaszeniu silnika w drugim przypadku (równa praca silnika), również go ponownie uruchomiłem, rozrusznik ledwie co załapał o wieniec a silnik odpalił błyskawicznie!
Co o tym myślicie?
Podczas pomiarów zauważyłem jeszcze inne niepokojące zjawisko które moim zdaniem wskazuje na nieprawidłową pracę nastawnika. Mianowicie po odpaleniu pierwszy raz i odczekaniu aż silnik złapie temp zauważyłem, że silnik pracuje trochę niespokojnie na biegu jałowym.
Oto log statyczny grupy 001
http://vaglog.rtnet.pl/adamburkot_106695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po krótkim przygazowaniu praca silnika na jałowym poprawiła się, oto dowód
http://vaglog.rtnet.pl/adamburkot_106699.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać w pierwszym logu obroty "falują" a dawka paliwa znacznie skacze, sterownik stara się utrzymać 903 obr/min i ciągle podaje to mniej to więcej paliwa.
W drugim logu wszystko wygląda prawidłowo, obroty na stałej wartości a dawka paliwa zmienia się sporadycznie tylko o 0,2 mg.
W związku z powyższym nasuwa mi się jeden wniosek, zabrudzenie nastawnika
Czy dobrze kombinuję?
Po zgaszeniu gorącego silnika w pierwszym przypadku (nierówna praca), zaraz go ponownie uruchomiłem, rozrusznik musiał raz obrócić wałem silnika.
Po zgaszeniu silnika w drugim przypadku (równa praca silnika), również go ponownie uruchomiłem, rozrusznik ledwie co załapał o wieniec a silnik odpalił błyskawicznie!
Co o tym myślicie?
Nastawnik dawki paliwa.
Po ustawieniu timing na 68 silnik wyraźnie chętniej rano zapala, ale nie jest to jeszcze ideał.
Rozrusznik musi raz obrócić wałem, także nie jest to ideał jak dawniej.
Oglądaliście powyższe logi?
Rozrusznik musi raz obrócić wałem, także nie jest to ideał jak dawniej.
Oglądaliście powyższe logi?
- speckom
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
- Lokalizacja: Ferrara Włochy
- Kontakt:
Nastawnik dawki paliwa.
dziwnie ci ta dawka skacze ,rsw tez cos na nisko .ja bym podniósł tak zeby na jalowym min było 0.740 a u ciebie tyle to jest maxymalnie jak widze po logach
nie ma mnie
Nastawnik dawki paliwa.
ostatnio czyściłem nastawnik w tdi mk3 i na zabrudzonym skakała dawka i przycinał po przygazówce... co się dzieje z wysterowaniem n108, może filtr zapchany albo słabo ciągnie rope z baku.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Nastawnik dawki paliwa.
Kolego masz na myśli wartość napiecia w czwartej kolumnie?rsw tez cos na nisko .ja bym podniósł tak zeby na jalowym min było 0.740
Jeśli tak to tam max jest 1,740 a nie 0,740, zakładam że to "czeski błąd" przy pisaniu posta
W jaki sposób podnieść ta wartość za pomocą Vag-coma??
n108 to regulator kąta wtrysku? pytam bo nie jestem pewien...co się dzieje z wysterowaniem n108, może filtr zapchany albo słabo ciągnie rope z baku.
na jałowych obrotach kąt utrzymuje stała wartość teraz jest to 68 i przy tym ustawieniu lepiej odpala
w jaki sposób sprawdzić n108? czy ten opis jego sprawdzenia znaleziony na forumVW jest prawidłowy?
jeśli chodzi o układ paliwowy to sprawa wygląda następująco,najlepiej po prostu podepnij sie u kogos poVAG COMa i wejdz w grupe 004 w mess blocks a potem przelacz na basic setting i zobacz czy pozycja 3 wyrowna do pozycji 2
wczesniej jednak sprawdz w basic settings grupa 000 pozycja 2 jaki masz kat wtrysku
kiedyś szukałem przyczyn powietrza w układzie i dlatego wprowadziłem następujące zmiany
-"smok" w baku jest całkowicie przewiercony (oryginalny zaworek i tak nie zapobiegał cofaniu się paliwa przez jak podejrzewam drobinki brudu, więc go usunąłem żeby nie stawiał dodatkowego oporu)
- filtr paliwa wymieniłem na taki bez wejścia na "podgrzewacz" bo tam trochę powietrza się dostawało, teraz mam taki z dwoma krućcami, dokładnie PP 838 Filtron,
Zamiast podgrzewacza jest wstawiony zaworek zwrotny
Takie zmiany wprowadziłem 2 lata temu, jak się wtedy okazało przyczyny powietrza w układzie były dwie
- oring w smoku
- "podgrzewacz w filtrze
Obecnie problem powietrza w układzie nie istnieje, filtr paliwa wymieniałem ostatnio miesiąc temu
Problem skaczących obrotów na biegu jałowym istnieje w zasadzie od początku kiedy mam auto czyli 4 lata.
Poza tym auto jeździ normalnie, także nie zajmowałem się tym, aż do tej chwili kiedy zaczął trudniej zapalać
Może jeszcze jakieś logi podesłać żeby coś rozjaśnić lub wykluczyć?
- speckom
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
- Lokalizacja: Ferrara Włochy
- Kontakt:
Nastawnik dawki paliwa.
rsw na postoju ma być minimum 0.740v ,a uciebie tyle to jest na max ,no bylo pare razy ze wskoczylo na 0.780 ale to malo jest w tych obrotach.
najpierw ustaw rsw potem dawke. ktos ci go robil ?
najpierw ustaw rsw potem dawke. ktos ci go robil ?
nie ma mnie
Re: Nastawnik dawki paliwa.
no właśnie rzecz w tym, że nie wiem jak ustawić to rsw (nie znam tego skrótu) to się robi za pomocą vag-coma czy ustawia mechanicznie coś na pompie?najpierw ustaw rsw potem dawke. ktos ci go robil ?
od kiedy auto jest u mnie to nic nie było dotykane oprócz zmiany softu pół roku temu u moderatora forum uysego(teraz ma 148 km i 350 Nm) , ale jego zmiany podejrzewam nie mają wpływu na wolne obroty, wcześniej działo się to samo
auto kupiłem sześcioletnie więc może pierwszy właściciel coś zmieniał...
dawkę paliwa wiem gdzie zmienić ale co to jest to "rsw"?
aha dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz:
wizualnie widać po pracującym silniku że bardziej nim rzuca przy puszczonym pedale sprzęgła
rzucanie motorem nie jest jakieś drastyczne ale da się zauważyć spokojniejszą prace przy wciśniętym sprzęgle
dwumasu nie mam bo to silnik ASV.
Nastawnik dawki paliwa.
ASV ma dwumas. Nawet niektóre afny w mk3 miały dwumas.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: Nastawnik dawki paliwa.
Faktycznie niektóre silniki ASV miały dwumasy, nawet w katalogu części sklepu Intercars występują dwa rodzaje sprzęgieł.JABcok20 pisze:ASV ma dwumas. Nawet niektóre afny w mk3 miały dwumas.
Myślałem ze ASV w ogóle mia ma dwumasu bo kolega w toledo wymieniał sprzęgło i dwumasu nie miał również w ASV.
Znasz jakiś sposób ( oprócz wyciągania sprzęgła) jaki rodzaj sprzęgła występuje w moim aucie?
Może da się jakoś po numerze VIN?
Nastawnik dawki paliwa.
ASV to wszystkie miały dwumas. znaczy silnik asv mi sie kojarzy z tdi na pompie klepanym chyba do rocznika 2003 jak nie dalej. Wszystkie ASV jakie widziałem były z dwumasem, nidy nie trafił mi sie asv bez dwumasa.
jak Twój mk4 to asv to pewnie masz rocznik koło 2000-2001 nie wiem moze sie myle.
jak Twój mk4 to asv to pewnie masz rocznik koło 2000-2001 nie wiem moze sie myle.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: Nastawnik dawki paliwa.
Mój golf jest z rocznika 2002 więc nie wiele się pomyliłeśJABcok20 pisze:ASV to wszystkie miały dwumas. znaczy silnik asv mi sie kojarzy z tdi na pompie klepanym chyba do rocznika 2003 jak nie dalej. Wszystkie ASV jakie widziałem były z dwumasem, nidy nie trafił mi sie asv bez dwumasa.
jak Twój mk4 to asv to pewnie masz rocznik koło 2000-2001 nie wiem moze sie myle.
Kolega w toledo rocznik 2001 raczej nie miał dwumasy bo wymienil kompletne sprzęgło za 600 zł 5 lat temu a na częściach nigdy nie oszczędzał...
Tak jak wyżej napisałem nawet katalog online sklepu inter cars mówi, że sa dwa rodzaje sprzęgieł dla tego silnika stąd moje wątpliwości.
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Nastawnik dawki paliwa.
Skąd pewność, że w aucie kolegi już ktoś wcześniej sprzęgła nie robił? Wszystkie ASV w mk4 miały dwumas. Katalog IC ma wiele nieścisłości. Chcesz mieć pewność? Zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę części, po numerze VIN potwierdzą Ci, że masz dwumas.adam aa22 pisze:Kolega w toledo rocznik 2001 raczej nie miał dwumasy bo wymienil kompletne sprzęgło
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Nastawnik dawki paliwa.
Takiej pewności nie mam bo kolega kupił auto z drugiej ręki 4-letnie..Skąd pewność, że w aucie kolegi już ktoś wcześniej sprzęgła nie robił? Wszystkie ASV w mk4 miały dwumas. Katalog IC ma wiele nieścisłości. Chcesz mieć pewność? Zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę części, po numerze VIN potwierdzą Ci, że masz dwumas.
Znalazłem kilka dyskusji na innych forach o dwumasie np ten
http://forum.leonclub.pl/forum/viewtopi ... 43&t=28079" onclick="window.open(this.href);return false;
w których piszą, że dwumas w niektórych przypadkach można zastąpić zwykłym sprzęgłem..
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Nastawnik dawki paliwa.
adam aa22, zgadza się, dwumas można zastąpić sztywnym kołem zamachowym, co mógł zrobić poprzedni właściciel auta Twojego kolegi.
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości