Słabe grzanie TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Słabe grzanie TDI

Post autor: sebool12 » pt gru 07, 2012 17:41

Detektor dzisiaj testowałem, 9km i silnik osiągnął 90st :pub:


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Słabe grzanie TDI

Post autor: Baryla » pt gru 07, 2012 20:55

ale powiedzcie mi co daje zasłanianie chłodnicy? Przecież termostat i tak zamyka obieg na chłodnicę więc nie ma przez nią przepływu dzięki czemu nie chłodzi wody... Ja teraz jeżdżę do 2-2,2tyś obrotów i dzięki temu po dojechaniu do pracy 3,5km w warunkach miejskich (zajmuje mi to 10-15min) mam już około 70 stopni gdzie wcześniej zmieniając biegi przy 1,6-1,7tyś było niemożliwe.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Słabe grzanie TDI

Post autor: munior » pt gru 07, 2012 21:59

Baryla pisze:ale powiedzcie mi co daje zasłanianie chłodnicy?
Przy sprawnym termostacie kompletnie nic
Baryla pisze: Przecież termostat i tak zamyka obieg na chłodnicę więc nie ma przez nią przepływu dzięki czemu nie chłodzi wody.
Dokładnie :chytry: i dlatego zasłanianie chłodnicy nie ma na temperaturę żadnego wpływu ,przynajmniej do momentu otwarcia termostatu :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Słabe grzanie TDI

Post autor: kornat » pt gru 07, 2012 22:13

A powiedzie mi czy tak powinno być, bo ten wąż idący od króćca w bloku do górnego węża w chłodnicy jest ciepły a ten idący z dołu chłodnicy do termostatu jest o jakieś połowę chłodniejszy, przy temp. na liczniku lekko powyżej 1/4 skali. Jak złapie 90*C to trzyma dobrze ale do 90*C długo się nagrzewa.



Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Re: Słabe grzanie TDI

Post autor: sebool12 » pt gru 07, 2012 22:39

Baryla pisze:ale powiedzcie mi co daje zasłanianie chłodnicy? Przecież termostat i tak zamyka obieg na chłodnicę więc nie ma przez nią przepływu dzięki czemu nie chłodzi wody... Ja teraz jeżdżę do 2-2,2tyś obrotów i dzięki temu po dojechaniu do pracy 3,5km w warunkach miejskich (zajmuje mi to 10-15min) mam już około 70 stopni gdzie wcześniej zmieniając biegi przy 1,6-1,7tyś było niemożliwe.
Nie znam się na tym dokładnie, ale różnica jest widoczna od razu. Wcześniej po min. 15km (oczywiście w obecnych warunkach atmosferycznych) udawało się zagrzać silnik. Teraz po max 9km jest już zagrzany. Jest do przydatne dla osób, które muszą robić jakieś krótkie do pracy odcinki (np w moim przypadku 20km w jedną stronę)
A co do obrotów, to nie przekraczam 2tys


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
jakub1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:18
Lokalizacja: Oława

Re: Słabe grzanie TDI

Post autor: jakub1982 » pt gru 07, 2012 23:50

Witam
Baryla pisze:ale powiedzcie mi co daje zasłanianie chłodnicy? Przecież termostat i tak zamyka obieg na chłodnicę więc nie ma przez nią przepływu dzięki czemu nie chłodzi wody... Ja teraz jeżdżę do 2-2,2tyś obrotów i dzięki temu po dojechaniu do pracy 3,5km w warunkach miejskich (zajmuje mi to 10-15min) mam już około 70 stopni gdzie wcześniej zmieniając biegi przy 1,6-1,7tyś było niemożliwe.
Testowałem też zasłanianie chłodnicy i jednak daje to jakieś efekty. Logicznie rzecz biorąc to można wysnuć wniosek, że powietrze nie przelatuje przez chłodnice i nie trafia w silnik dodatkowo go chłodząc podczas jazdy. Chłodnica przecież nie jest szczelna i powietrze dociera do silnika. Także jak jest kartonik w 90 % zasłaniający chłodnice to coś tam nam daje.

Pozdrawiam


Jakub 1982
[url=http://www.suwaczek.pl/][img]http://www.suwaczek.pl/cache/da6915707e.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
QKi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt maja 02, 2008 14:47
Lokalizacja: Mielec

Słabe grzanie TDI

Post autor: QKi » sob gru 08, 2012 02:50

Witam, dzisiaj jechałem w trasie ok 60km i raczej spokojnie ok. 2k rpm i temperatura silnika nie mogła przekorczyć ok 80 stopni a ogrzewanie było wlączone na 20 stopni i jakies 3 kreski dmuchawy:) a zapomniałem dodoać ze na polu było ok -11 stopni. Po zajechaniu do domu i chwili studzenia silnika i wyłaczeniu dmuchawy złapał bez problemó 90 stopni:> czy to nromalne? to jest mój pierwszy diesel wiec wybaczcie nie wiedze :) dodam że w normalne dni jak jest -5 łapie 90 stopni bez problemów



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Słabe grzanie TDI

Post autor: Detektor » sob gru 08, 2012 12:20

Baryla pisze:ale powiedzcie mi co daje zasłanianie chłodnicy? Przecież termostat i tak zamyka obieg na chłodnicę więc nie ma przez nią przepływu dzięki czemu nie chłodzi wody
wszystko się zgadza
munior pisze:Dokładnie i dlatego zasłanianie chłodnicy nie ma na temperaturę żadnego wpływu ,przynajmniej do momentu otwarcia termostatu
no i w tym momencie między innymi widać plusy tego zabiegu. Zwróćcie uwagę panowie na to, że gdy na zegarach
wskazówka osiągnie już te 90*C to i tak odrazu nie można w pełni wykorzystać ogrzewania w aucie. Trzeba pokonać
jeszcze kawałek trasy zanim silnik i cała reszta jego podzespołów w pełni się nagrzeją ,żeby ogrzewanie w aucie
mogło hulać na maxa. Ja osobiście nie mam problemów z tym że silnik w moim aucie się nie dogrzewał w drodze do pracy.
Czy z osłoną czy bez zawsze się dogrzewa, mi chodzi głównie o ciepło w kabinie bo co mi z tego że gdy wjeżdzam
na parking przed pracą i dopiero ogrzewanie zaczyna ładnie chodzić. Odkąd osłoniłem chłodnicę mogę się cieszyć
ciepłem w kabinie kilka km wcześniej. Po za tym ja nie mam tak osłoniętej chłodnicy jak kolega sebool12,
bo musiał bym u siebie w czwórce rozkręcać cały przód. Dlatego zdemontowałem centralną kratkę na dole
w zderzaku i wsunąłem tamtędy kawałek grubej dykty przed chłodnicę która jest na tyle długa, że opiera się na dole
o hokej w zderzaku, dzięki temu pęd powietrza nie dostaje się dołem w przedziale silnikowym.
Co by nie było osłonięcie chłodnicy daje wyrażną różnicę gdy nadchodzą zimne dni, jeśli nie wierzycie to
sprawdzcie to sami, napewno nie pożałujecie w szczególności gdy na codzień jesteście zmuszeni pokonywać
krótkie dystanse. No i oczywiście taka osłona powoduje, że silnik nie gubi tak ciepła jak normalnie a napewno nie raz zauważyliście podczas siarczystych mrozów, że gdy wysiadaliście z auta żeby załatwić jakąś sprawę i wracaliście po 15-20min wskazówka od temp. zdąrzyła znacząco już opaść a kabina znacząco wychłodzić. Teraz ten problem mnie już nie dotyczy bo wracam nawet po 30min i odrazu z kratek leci gorące powietrze a silnik łapie momentalnie drobne ubytki temperatury :bajer:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

waldi1967
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:00

Słabe grzanie TDI

Post autor: waldi1967 » sob gru 08, 2012 15:47

jak wymienić termostat w 1.9d



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Słabe grzanie TDI

Post autor: XV2 » ndz gru 09, 2012 10:32

Michał_1977 pisze: nigdy tak szybko nagrzewać się nie będzie :-)
3km i nagrzany :hmm:

Jak -10 nie więcej jak 5 km :food:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Re: Słabe grzanie TDI

Post autor: slawko333 » ndz gru 09, 2012 10:45

XV2 pisze:
Michał_1977 pisze: nigdy tak szybko nagrzewać się nie będzie :-)
3km i nagrzany :hmm:

Jak -10 nie więcej jak 5 km :food:
ta jasne
zainteresowalbym sie stanem pompy wody, bo jesli jest jak mowisz to nienormalne jest w tdi, chyba ze masz dogrzewnie silnika



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Słabe grzanie TDI

Post autor: Detektor » ndz gru 09, 2012 11:13

XV2 pisze:3km i nagrzany

Jak -10 nie więcej jak 5 km
te 3km to chyba w ciepły wiosenny dzień a przy -10*C po 5km jak go pałujesz na zimnym silniku chyba.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabe grzanie TDI

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 09, 2012 12:00

Detektor pisze:po 5km jak go pałujesz na zimnym silniku chyba.
Albo gdy stoi w cieplutkim garażu.
W przeciwnym razie nie ma bata,żeby nagrzał się na tak krótkim odcinku :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Słabe grzanie TDI

Post autor: inż. Mk2_marcin » ndz gru 09, 2012 12:24

może ma Webasto? :bajer:


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 132 gości