Oznaczenie N75 Pierburga
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Oznaczenie N75 Pierburga
chodzi o zaworek N75
oznaczenie wg etki 1H0 906 627 A - ja kupiłem Pierburga 7.21903.29
ja mam oznaczenie Pierburga dla zaworka N18 - 7.21903.20 wg etki 1H0 7.21903.20
chodzi mnie o to coby roszyfrować ten pogrubiony numer na oznaczenie wg etki...
dzieki z góry
oznaczenie wg etki 1H0 906 627 A - ja kupiłem Pierburga 7.21903.29
ja mam oznaczenie Pierburga dla zaworka N18 - 7.21903.20 wg etki 1H0 7.21903.20
chodzi mnie o to coby roszyfrować ten pogrubiony numer na oznaczenie wg etki...
dzieki z góry
cowboy, zobacz tu http://www.msi-motor-service.com/ximages/4051.pdf
wg tego wychodzi że:
7.21903.20 = 1H0 906 627
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic339545-30.html tu masz ciekawy opis - drugi post od góry cyt:" Zawor N75 w tych autach raczej nie pada to nie jest ten maly zawor Pierburga ktory byl w 90 KM 1Z , one padaly nagminnie , zawor N75 w AFN jest wiekszy , ten sam ktory szedl jajko zawor recysrkulacji spalin tyle ze z inna literka na koncu numeru . Przeczysc dobrze WD40 ciegno przy turbinie rozruszaj je recznie zwracajac uwage czy parcuje bez oporu i w calym swoim zakresie przesuwu . Na chwile powinienes miec lepiej , zeby to zrobic dokladnie musisz zdemontowac turbo i przeczyscic je w srodku pzry klapce bypassu. Za chwile oprocz bledu z roznica cisnienia - doregulowana w pzrewodzie dolotowym , pojawia Ci sie jeszcze bledy zbyt duze cienienei w przewodzie dolotowym oraz czujnik cisnieneia doladowania zwarcie do plusa . Jka podepniesz vaga i zrobisz probe drogowa to przekonasz sei ze w wartsciach blokow mierzonych w kanale 10 cisnienei zmierzone jest duzo wieksze od cisnienei wyliczonego prez komputer osiagajac wartosc nawet powyze 2000 , a jak osiganie powyzej 2500 to wyskoczy blad czujnika o ktorym Ci juz pisalem . Zaufaj mi to na 100 % to uszkodzenie, sproboj zrobic jak pisze i napisz ze mam racje. Pozdrawiam " oraz trzeci od dołu cyt: "Zawor do recyrkulacji spalin ma oznaczenie Pierburga 7.21903.70.0 , jezeli masz golfa III to bedzie na nim jeszcze oznaczenie VW o symbolu 1H0 906 627 . Zawor do regulacji cisnienia doladowania bedzie mial odpowiednio numery 7.21903.75.0 oraz 1H0 906 627 A . Zawory te nieznacznie roznia sie od siebie , oprocz parametrow jeszcze wyprowadzenia swoich kroccow co rozwniez obrazuje zdjecie . Mysle ze nie trzeba Koledze objasniac z angielskiego co jest czym . Dodam jeszcze ze powyzsze rysunki sa prawwidlowe tylko dla silnika 110 KM, w 90Km podlazcenia sa inne wynikajace z odwrotnej pracy zaworow starszego typu. Pozdrawiam "
dodatkowo dam ci jeszcze cytat z niemieckiego forum:
Ich hab mal die Ventile zum 2001er ASV raussuchen lassen.
Die Aenderung zw Fgst-Nr 1J-X-999 000 und 1J-Y-000 001 kann ich bestaetigen
1H0 906 627 (AGR Ventil) EUR 83 (schon im 1Z verbaut)
1J0 906 627 (AGR Ventil) EUR 33
1H0 906 627 A (VTG Ventil) EUR 111 (ab AFN)
1J0 906 627 A (VTG Ventil) EUR 33
Interessant ist auch, dass beim AGR-Motor das N75 fuer das Wastegate AUCH mit dieser Fgst-Nr geaendert wurde:
028 906 283 J EUR 32
auf
028 906 283 N EUR 30 (bzw. 028 906 283 P)
1Z, AHU und ALE hatten hier das 028 906 283 F fuer 32 EUR
i
Natürlich: Mein Beispiel Auto: Skoda Octavia MJ 98 MKB ASV 110PS TDI
Bis FGNr 1U-X-208 700: Druckwandler 1H0 906 627A ca. 80€
ab FGNr 1u-x-208 701: Druckwandler N75 1J0 906 627A ca. 30€
wg tego wychodzi że:
7.21903.20 = 1H0 906 627
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic339545-30.html tu masz ciekawy opis - drugi post od góry cyt:" Zawor N75 w tych autach raczej nie pada to nie jest ten maly zawor Pierburga ktory byl w 90 KM 1Z , one padaly nagminnie , zawor N75 w AFN jest wiekszy , ten sam ktory szedl jajko zawor recysrkulacji spalin tyle ze z inna literka na koncu numeru . Przeczysc dobrze WD40 ciegno przy turbinie rozruszaj je recznie zwracajac uwage czy parcuje bez oporu i w calym swoim zakresie przesuwu . Na chwile powinienes miec lepiej , zeby to zrobic dokladnie musisz zdemontowac turbo i przeczyscic je w srodku pzry klapce bypassu. Za chwile oprocz bledu z roznica cisnienia - doregulowana w pzrewodzie dolotowym , pojawia Ci sie jeszcze bledy zbyt duze cienienei w przewodzie dolotowym oraz czujnik cisnieneia doladowania zwarcie do plusa . Jka podepniesz vaga i zrobisz probe drogowa to przekonasz sei ze w wartsciach blokow mierzonych w kanale 10 cisnienei zmierzone jest duzo wieksze od cisnienei wyliczonego prez komputer osiagajac wartosc nawet powyze 2000 , a jak osiganie powyzej 2500 to wyskoczy blad czujnika o ktorym Ci juz pisalem . Zaufaj mi to na 100 % to uszkodzenie, sproboj zrobic jak pisze i napisz ze mam racje. Pozdrawiam " oraz trzeci od dołu cyt: "Zawor do recyrkulacji spalin ma oznaczenie Pierburga 7.21903.70.0 , jezeli masz golfa III to bedzie na nim jeszcze oznaczenie VW o symbolu 1H0 906 627 . Zawor do regulacji cisnienia doladowania bedzie mial odpowiednio numery 7.21903.75.0 oraz 1H0 906 627 A . Zawory te nieznacznie roznia sie od siebie , oprocz parametrow jeszcze wyprowadzenia swoich kroccow co rozwniez obrazuje zdjecie . Mysle ze nie trzeba Koledze objasniac z angielskiego co jest czym . Dodam jeszcze ze powyzsze rysunki sa prawwidlowe tylko dla silnika 110 KM, w 90Km podlazcenia sa inne wynikajace z odwrotnej pracy zaworow starszego typu. Pozdrawiam "
dodatkowo dam ci jeszcze cytat z niemieckiego forum:
Ich hab mal die Ventile zum 2001er ASV raussuchen lassen.
Die Aenderung zw Fgst-Nr 1J-X-999 000 und 1J-Y-000 001 kann ich bestaetigen
1H0 906 627 (AGR Ventil) EUR 83 (schon im 1Z verbaut)
1J0 906 627 (AGR Ventil) EUR 33
1H0 906 627 A (VTG Ventil) EUR 111 (ab AFN)
1J0 906 627 A (VTG Ventil) EUR 33
Interessant ist auch, dass beim AGR-Motor das N75 fuer das Wastegate AUCH mit dieser Fgst-Nr geaendert wurde:
028 906 283 J EUR 32
auf
028 906 283 N EUR 30 (bzw. 028 906 283 P)
1Z, AHU und ALE hatten hier das 028 906 283 F fuer 32 EUR
i
Natürlich: Mein Beispiel Auto: Skoda Octavia MJ 98 MKB ASV 110PS TDI
Bis FGNr 1U-X-208 700: Druckwandler 1H0 906 627A ca. 80€
ab FGNr 1u-x-208 701: Druckwandler N75 1J0 906 627A ca. 30€
grześ - to to ja wiem - rozchodzie sie co to wedle oznaczeń Pierburga - 7.21903.29greg pisze:cowboy, zobacz tu http://www.msi-motor-service.com/ximages/4051.pdf
wg tego wychodzi że:
7.21903.20 = 1H0 906 627
bo takie cuod zamontowałem i czy N75 sterujący zaworem upustowym w 1z to funkcjonalnie to samo co N75 sterujące sztangą (kierownicami spalin) w AFN-ie
tak czy inaczej dziekia za pomoc z baniakiem i za te info.... i tak bede czyscił częśc wylotową turbiny..
nie uprawiałem PSJ jednak myslę ze fakt że jeżdże gofrem raz na 2 tygodnie, a wczesniej w zimie krótkie odcinki do pracy (3,5 km) moze mieć znaczenie przy zapiekianiu kierownic..
cowboy, 7.21903.29 a jesteś pewnien że końcówka nie jest 39 bo http://www.msi-motor-service.com/downlo ... e_2004.pdf na 75 stronie masz oznaczenia starych i nowych zaworów
Pierburga i takiego numeru tam nie ma
Pierburga i takiego numeru tam nie ma
a czytałeś to na elektrodzie?? "Odyss - ja nie wykluczam przeplywomierza , jako jeden z elementow tam uszkodzonych , i tez radze Koledze jego sprawdzenie . Ale to nie jest 90KM 1Z czy AHU , tylko 110KM AFN ! Tam najczesciej jest problem z zacierajacym sie sterowaniem upustu turbiny to na 99 % lub nieszczelnosc przewodow ukladu dolotowego (intercooler - turbo - silnik) . Zwroc uwage ze Kolega pisal wczesniej ze pojawil mu sie blad o cisnieniu w przewodzie dolotowym - roznica doregulowana , co jak najbardziej potwierdza moja teze . Za chwile Kolega sekuta bedzie mial jeszcze blad o czujniku cienienia doladowania o jego zwarciu do plusa ! Nie wykluczam jednak tak jak wspomnial jeszcze wadliwej pracy przeplywomierza , ale najpierw usunalbym usterke turbiny , a pozniej sprawdzal przeplywomierz np. go podmieniajac , bo jak wiemy jego uszkozdenie zadko mozna zdiagnozowac VAG-iem jako typowy blad , choc wprawiony mechanik , moze stwierdzic jego wade na podstawie wykresu pracy ."
[ Dodano: Wto Sie 08, 2006 10:58 pm ]
http://volkswagen.msk.ru/engine/tdi-tech.pdf widziałes - na stronie 8 sa oba zworki - ale to tylko poglądowo
[ Dodano: Wto Sie 08, 2006 10:58 pm ]
http://volkswagen.msk.ru/engine/tdi-tech.pdf widziałes - na stronie 8 sa oba zworki - ale to tylko poglądowo
greg, ponieważ mam aplitudowe dostrajanie sie cisnienia w dolocie jednak wracam do pierwotnej diagnozy - trzeba wyczyścić kierownice spalin - układ podciśnieniowy jest szczelny - po wyjęciu N75 przez kila sekund zasysa powietrze - jes VAC AKKU - wężyki OK.
Sztanga co prawda odbija ale podczas jazdy to moze wyglądać inaczej nie jeździłem *#cenzura#* ale rzadko - raz na 2 tygodnie, a wiosną krótkie odcinki po 3,5 km do pracy więc może to to...
olej we Francji był chyba syntetyk, ja jeżdze od początku na Mobil 1 5W50 full syntetyk, więc musi widać taki już urok AFN-ów...
oleju nie bierze, turbo nie jest zapocone..ale dobra bo juz jade nie w temacie...
pozdro !
Sztanga co prawda odbija ale podczas jazdy to moze wyglądać inaczej nie jeździłem *#cenzura#* ale rzadko - raz na 2 tygodnie, a wiosną krótkie odcinki po 3,5 km do pracy więc może to to...
olej we Francji był chyba syntetyk, ja jeżdze od początku na Mobil 1 5W50 full syntetyk, więc musi widać taki już urok AFN-ów...
oleju nie bierze, turbo nie jest zapocone..ale dobra bo juz jade nie w temacie...
pozdro !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 345 gości