upgrade hamulców
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
upgrade hamulców
witam,
chcialbym poruszyc ten watek chodzi oczywiscie o upgrade hamulcow w GTi 150KM; jako ze jestem tutaj nowy oto kilka slow o mnie i modyfikacjach ktore zamierzam zrobic
otoz jestem posidaczem GTi IV 150 KM AGU od 2 lat ale dopiero teraz zdecydowalem sie poprawe parametrow mojego samochodu; stosunkowo przez dlugi czas bylem przeciwnikiem tuningu bo kojarzylo mi sie to z wielka tandeta jak czytalem na forach co niektorzy robia ze swoimi samochodami albo po prostu widzac te karykatury na parkingach dlatego tez wiedzialem ze jesli kiedykolwiek zdecyduje sie na tuning to beda to podzespoly najwyższej jakości
tak jak sugeruje tytul chcialbym zasiegnal kilku istotnych dla mnie informacji na temat upgradu hamulcow; zdecydowalem ze tuning powiniem zaczac wlasnie od hamulcow; nastepnie wymienial bede dolot zimnego powietrza bedzie to w kolejności K&N Apollo CIS + DV Forge + Cat-back Milltek + FMIC + Felgi 18" + Chip + zawieszenie Eibach lub Koni + turbo-back Milltek raczej w tej kolejności bedzie sie to odbywac nie wiem czy bedzie jakis swap turbo
ale wracajac do upgrade hamulcow... wiem ze wszyscy zaniedbuja tylna os.. bo korektor sily hamowania i bla bla i tyl nie hamuje jednak ja zamierzam zmienic zwylke tarcze 232mm na wentylowane 256mm beda to EBC Turbo Groove + ceramiczne klocki Red Stuff pytanie mam pewnie dla niektorych banalne otoz czy potrzebuje wymieniac zaciski w tym przypadku czy wystarcza tylko tarcze klocki + jarzma + oslony 256mm? jakie jarzma polecanie z zamiennikow to chyba tylko TRW, oslony sa tylko oryginalne zeby je wymienic trzeba odkrecis piaste kola i teraz kolejne pytanie; z jami momentem obrotowym dokrecic piaste?
mam informacje ze powinno to byc:
tył 180Nm + 180st
przód 200Nm + 180st
czy ktos z was potwierdza te dane? inna ksiązka podaje:
najpierw dokręcić momentem 300Nm, potem odkręcić o 360 stopni i ponownie dokręcić ale już momentem 50Nm + 45 stopni
i kolejna sprawa czy to prawda ze trzeba zawsze wymienic nakretke piasty na nowa?
chcialbym poruszyc ten watek chodzi oczywiscie o upgrade hamulcow w GTi 150KM; jako ze jestem tutaj nowy oto kilka slow o mnie i modyfikacjach ktore zamierzam zrobic
otoz jestem posidaczem GTi IV 150 KM AGU od 2 lat ale dopiero teraz zdecydowalem sie poprawe parametrow mojego samochodu; stosunkowo przez dlugi czas bylem przeciwnikiem tuningu bo kojarzylo mi sie to z wielka tandeta jak czytalem na forach co niektorzy robia ze swoimi samochodami albo po prostu widzac te karykatury na parkingach dlatego tez wiedzialem ze jesli kiedykolwiek zdecyduje sie na tuning to beda to podzespoly najwyższej jakości
tak jak sugeruje tytul chcialbym zasiegnal kilku istotnych dla mnie informacji na temat upgradu hamulcow; zdecydowalem ze tuning powiniem zaczac wlasnie od hamulcow; nastepnie wymienial bede dolot zimnego powietrza bedzie to w kolejności K&N Apollo CIS + DV Forge + Cat-back Milltek + FMIC + Felgi 18" + Chip + zawieszenie Eibach lub Koni + turbo-back Milltek raczej w tej kolejności bedzie sie to odbywac nie wiem czy bedzie jakis swap turbo
ale wracajac do upgrade hamulcow... wiem ze wszyscy zaniedbuja tylna os.. bo korektor sily hamowania i bla bla i tyl nie hamuje jednak ja zamierzam zmienic zwylke tarcze 232mm na wentylowane 256mm beda to EBC Turbo Groove + ceramiczne klocki Red Stuff pytanie mam pewnie dla niektorych banalne otoz czy potrzebuje wymieniac zaciski w tym przypadku czy wystarcza tylko tarcze klocki + jarzma + oslony 256mm? jakie jarzma polecanie z zamiennikow to chyba tylko TRW, oslony sa tylko oryginalne zeby je wymienic trzeba odkrecis piaste kola i teraz kolejne pytanie; z jami momentem obrotowym dokrecic piaste?
mam informacje ze powinno to byc:
tył 180Nm + 180st
przód 200Nm + 180st
czy ktos z was potwierdza te dane? inna ksiązka podaje:
najpierw dokręcić momentem 300Nm, potem odkręcić o 360 stopni i ponownie dokręcić ale już momentem 50Nm + 45 stopni
i kolejna sprawa czy to prawda ze trzeba zawsze wymienic nakretke piasty na nowa?
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
upgrade hamulców
ja u siebie robiłem kompletny swap na heble z 280 na 312 (przód) i 232 na 256 (tył) ale robiłem to etapami najpierw przód dopiero potem tył i muszę powiedzieć że po dołożeniu tyłu jest odczuwalna różnica. jeśli chodzi o tył to wymieniasz - zaciski,jarzma,tarcze i klocki - osłonę tarczy u mnie potraktowaliśmy szlifierką kątową... Pamiętaj przy zakupie że auta przednionapędowe i 4x4 różnią się i aby założyć taki zestaw od 4x4 będziesz musiał zastosować podkładki ok 6mm między belką a jarzmem.JackGTI pisze:ale wracajac do upgrade hamulcow... wiem ze wszyscy zaniedbuja tylna os.. bo korektor sily hamowania i bla bla i tyl nie hamuje jednak ja zamierzam zmienic zwylke tarcze 232mm na wentylowane 256mm beda to EBC Turbo Groove + ceramiczne klocki Red Stuff pytanie mam pewnie dla niektorych banalne otoz czy potrzebuje wymieniac zaciski w tym przypadku czy wystarcza tylko tarcze klocki + jarzma + oslony 256mm? jakie jarzma polecanie z zamiennikow to chyba tylko TRW, oslony sa tylko oryginalne zeby je wymienic trzeba odkrecis piaste kola i teraz kolejne pytanie; z jami momentem obrotowym dokrecic piaste?
upgrade hamulców
w przodzie mam tarcze 288 ktore pol roku temu wymienilem na ATE Power Discs i zwykle klocki wiec na razie nie bede ich ruszal; napisales ze wymieniaels zaciski na tylnej osi? hmm po sprawdzeniu nr czesci ASO gti150 i gti180 wyszlo tak:
1J0615423E / 1J0615424E to nr zacisku do gti180 oraz 8N0615424 C/B
a do gti150 1J0615424 D/F/H/G
wiec chyba kolega KonradzikIV ma racje co do zaciskow ze takze podlegaja wymianie. swego czasu gdziesz czytalem ze wystarczy tylko wymienic klocki, tarcze oslony hamulcowe, jarzma i to wszystko czego potrzeba ale teraz watpliwosci co zaciskow takze; koszt nowych zaciskow to wydatek 550-650 zl za szt. w ASO, jarzma okolo 325 zl/szt oslony 75zl/szt w ASO; ja raczej bede kupowal TRW ktory dostarcza na pierszy monataz;
tutaj pytanie do kolegi KonradzikIV, rozumiem ze robiles swapa hamulccow z 4motion i wziales zaciski z 4motion czy zamontowales jakies inne? a moze masz odpowiednie zaciski do sprzedania? ciekaw jestem bo teraz zastanawiam sie jakie zaciski zalozyc w zwiazku z powyzszym jezeli te og gti150 rzeczyswicie nie pasuja?
1J0615423E / 1J0615424E to nr zacisku do gti180 oraz 8N0615424 C/B
a do gti150 1J0615424 D/F/H/G
wiec chyba kolega KonradzikIV ma racje co do zaciskow ze takze podlegaja wymianie. swego czasu gdziesz czytalem ze wystarczy tylko wymienic klocki, tarcze oslony hamulcowe, jarzma i to wszystko czego potrzeba ale teraz watpliwosci co zaciskow takze; koszt nowych zaciskow to wydatek 550-650 zl za szt. w ASO, jarzma okolo 325 zl/szt oslony 75zl/szt w ASO; ja raczej bede kupowal TRW ktory dostarcza na pierszy monataz;
tutaj pytanie do kolegi KonradzikIV, rozumiem ze robiles swapa hamulccow z 4motion i wziales zaciski z 4motion czy zamontowales jakies inne? a moze masz odpowiednie zaciski do sprzedania? ciekaw jestem bo teraz zastanawiam sie jakie zaciski zalozyc w zwiazku z powyzszym jezeli te og gti150 rzeczyswicie nie pasuja?
upgrade hamulców
http://forum.skodaclub.pl/tuning-mechan ... t1964.html" onclick="window.open(this.href);return false; moze sie przyda
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
upgrade hamulców
... i jak z tymi zaciskami na tył? trzeba wymieniac czy nie bo jednak to nie jest takie pewne? ...nikt jesszcze nie wymienial zwyklych tarczy 232 mm na 256 mm w golfie IV?????????
a momentem dokrecenia piasty w golf IV też nikt nie wie??????????????
a momentem dokrecenia piasty w golf IV też nikt nie wie??????????????
Re: upgrade hamulców
Tu znajdziesz trochę ciekawych informacji na temat zmiany hebli w mkiv:
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/B ... mk4-VW.htm
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=87778.0
Pozdro
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/B ... mk4-VW.htm
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=87778.0
Pozdro
Lewopasowym wolnojeźdźcą mówimy stanowcze nie
Digital Vantage Twój strategiczny partner w projektowaniu stron internetowych, rozwoju oprogramowania i rozwiązaniach IT.
Digital Vantage Twój strategiczny partner w projektowaniu stron internetowych, rozwoju oprogramowania i rozwiązaniach IT.
upgrade hamulców
Wiec tak- do konwersji hebli na wieksze potrzebujesz:
przod :jesli posiadasz standardowo 288mm to do zmiany bedziesz potrzebowal tylko i wylacznie jarzma (zacisk jest taki sam) oraz tarcze. klocek moze pozostac stary !!!
tyl: wymieniasz wszystko jarzma/zacisk/klocek/tarcza dodam ze najlepiej szukac zestawu z Leon Cupra ewen Octavia RS
ewentualnie jesli nie masz ograniczen finansowych to proponuje zestaw z Ibiza Cupra 4-tloczkowy zacisk AP RACING
przod :jesli posiadasz standardowo 288mm to do zmiany bedziesz potrzebowal tylko i wylacznie jarzma (zacisk jest taki sam) oraz tarcze. klocek moze pozostac stary !!!
tyl: wymieniasz wszystko jarzma/zacisk/klocek/tarcza dodam ze najlepiej szukac zestawu z Leon Cupra ewen Octavia RS
ewentualnie jesli nie masz ograniczen finansowych to proponuje zestaw z Ibiza Cupra 4-tloczkowy zacisk AP RACING
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=170314
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: upgrade hamulców
Nie do końca zgodzę się z opisem dotyczącym tylnego zestawu hamulcowego do Leona Cupry.slusar pisze:najlepiej szukać zestawu z Leon Cupra ewentualnie Octavia RS
Jak podają katalogi serwisowe, zestawy 256mm na tylną oś instalowane były w wersjach:
1.8l20V154/165kWturbo
2.8lVR6 150kW 4x4
1.9lTDI 110kW 4x4
Są to auta z napędem 4x4.
Dla zainteresowanych podam również że standardowy Leon Cupra 180KM, 132KW posiada na tylnej osi hamulce 232mm a więc zwykłe nie wentylowane tarcze.
upgrade hamulców
Fajny kotlet
strikerbest, Octa RS MK1 jest FWD, ma z tyłu tarcze 256 wentylowane i zaciski w kolorze zielonej mięty więc niech nr części zacisków zaczynający się od 1U nie dziwi
Więc tu się zgadza.
Zwykła Octa 1.8T 150KM ma z tyłu niewentylowane tarcze 232 a z przodu 288.
strikerbest, Octa RS MK1 jest FWD, ma z tyłu tarcze 256 wentylowane i zaciski w kolorze zielonej mięty więc niech nr części zacisków zaczynający się od 1U nie dziwi
Więc tu się zgadza.
Zwykła Octa 1.8T 150KM ma z tyłu niewentylowane tarcze 232 a z przodu 288.
Projekt FiA: 6Y+20VT
upgrade hamulców
Nie ma czegoś takiego jak podstawowy Leon Cupra 180KM co najwyżej był w 180KM Top Sport
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
upgrade hamulców
Mam pytanie do tych którzy zakładali zestaw z S3 do swoich przednio napędowych autek. Ktoś napisał że przy montażu tylnego zacisku należy zastosować podkładki. Czy ktoś potwierdzi czy chodzi o tą podkładkę która zaznaczona jest na załączonym zdjęciu. Czy to jedyna modyfikacja jaką należy zastosować przy montażu zestawu z 4x4 (oprócz oczywiście wymiany tarcz klocków i osłon)? Co z wężykami dochodzącymi do zacisku? Pytam bo moje Audi A3 jest z 97' i jak chciałem założyć stalowy oplot z Golfa IV to mechanik powiedział że nie pasuje i nie da się założyć?
upgrade hamulców
@strikerbest to jest zapewne to miejsce tylko po co bawic sie w dawanie podkladek jak mozna tanio kupic jarzma ktore idealnie pasuja od TRW; podalbym ci tutaj numer od razu ale nie pamietam. W kazdym razie ja tak mam zalozone i jest bardzo dobrze. Szukaj jarzm od GTI 180KM przednionapedowych wszystkie mialy wentylowane hamulce tyl 256 mm. Wtedy to jest swap plug&play
upgrade hamulców
czy ktos robil upgrade 232==>256 & 288==>312 ?
interesuje mnie efektywnosc takiej zmiany ... teoretycznie powinno być na plus ale praktyka zawsze pokazuje nieco inne rezultaty
interesuje mnie efektywnosc takiej zmiany ... teoretycznie powinno być na plus ale praktyka zawsze pokazuje nieco inne rezultaty
Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości