Witam serdecznie,
Zacznę od tego, że jestem posiadaczem VW Jetta MK2, można powiedzieć Golf II Sedan. Praktycznie różni się ona od Golfa MK2 tylko typem nadwozia więc przejdę od razu do problemu.
Tydzień temu byłem zmuszony zmienić alternator, gdyż stary przestał ładować, a po odkręceniu go i rozebraniu na części wywnioskowałem, że szkoda nerwów na jego regenerowanie. Tak więc kupiłem używany na allegro, który sprawuje się bez zarzutu. Mamy jesień, a tym samym przejażdżka o poranku wiąże się z niedługim oczekiwaniem, aż dmuchawa odparuje szyby, a w samochodzie temperatura nada się do jazdy nie trzęsąc się z zimna. I tu jest problem. Nadmuch nie reaguje. Po ustawieniu na 3ci bieg w kokpicie od strony pasażera coś zarzępoliło, wiatrak lewo pochodził i wyłączył się. Nagle poczułem bardzo ostry...smród, bardzo duszący, zapach jakby palących się przewodów. Wyłączyłem nadmuch. Pomyślałem, że tak nie może być i zacząłem szperać w necie co może być przyczyną nie działania nadmuchu. Najczęściej moje objawy wskazywały na uszkodzenie opornika/rezystora dmuchawy, ale potem znalazłem wzmianki o nagrzewnicy i miałem dylemat. Wyczytałem, że rezystor znajduje się gdzieś pod maską w okolicy przedniej szyby, od strony pasażera. Zdjąłem ten cieniutki kawałem plastiku razem ze spinkami i gumą, które to wszystko trzymają. "Włączyłem" nadmuch na 3 bieg i zauważyłem, że z czarnej plastikowej"kratki", zaraz za kielichem amortyzatora, od strony pasażera wydobywa się biały dym, kiedy się nim zaciągnąłem to myślałem, że się uduszę, strasznie toksyczny. Nie wiem co pod tą kratką się znajduje. Po całej nocy poszukiwań na internecie EDGE...nie znalazłem co może być uszkodzone. Dlatego postanowiłem zasięgnąć rady doświadczonych użytkowników Golfa MK2. Moje pytanie jest następujące:
Czy uszkodzeniu uległą nagrzewnica czy rezystor.
Dodam, że Jettka przed wymianą alternatora nadmuch także szwankował, "piszczała" dmuchawa i nie chodziła z taką parą na 3cim biegu jak powinna. Na dodatek odkąd pojawił się ten problem Jettka chodzi nie równo, a wyczytałem także, że rezystor odpowiada też za równą pracę silnika.
Proszę o pomoc. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam. Kuba
Biały dym z kokpitu i spod maski.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomek mk2 BDE
- sex cylinder
- Posty: 527
- Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
- Lokalizacja: Głomno
Biały dym z kokpitu i spod maski.
wyciagnij silniczek dmuchawy bo napewno to on sie spalil. zajzyj pod deske zrzdzielcza od strony pasazera pod plastikowa polka jest piankowa oslona, pod nia znajdziesz silnik dmuchawy wraz z opornica
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości