Porting Głowicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Porting Głowicy
Za niedługo w naszej ofercie pojawi się porting CNC głowicy PD, jak będą konkrety to zamieszczę jakieś fotki.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Porting Głowicy
Dario84,
jesteś bardziej oblatany w obróbce głowic, zaobserwowałeś po obrobieeniu głowicy ale jeszcze przed zmianą softu nieznaczne pogorszenie, szybkości reakcji turbiny na wciśnięcie gazu?
bo ja u siebie jak robiłem głowicę to zrobiłem porting kanałów wydechowych, i zauważyłem nieznaczne pogorszenie reakcji na pedał gazu, chodzi mi o to że turbo wcześniej zaczynało pompować w okolicach 1450-1500rpm a teraz w okoolicach 1600-1700rpm, po za tym jak już osiągnie zadane doładowanie, wrażenie mam takie że przy ustabilizowanym obciążeniu jakby miał lżej...
dodam że zarówno kąt wtrysku jak i dawka oraz inne ustawienia były identyczne z wcześniejszymi przed dokonaniem korekty kształtów.
na chłopski rozum myślę żę spowodowane jest to zwiększeniem objętości pomiędzy zaworami ssącymi a "żaluzją" co powoduje że ta sama ilość spalin będąc wpychana do kanałów wydechowych i kolektora, jest z mniejszą siłą ( ciśnieniem przepychana) przez układ kierownic, myślę żę dlatego że spaliny w tej samej ilości ale mając większą objętość mają mniejsze ciśnienie, z jednej strony teoretycznie silnik powinien mieć lżej wypchnąć spaliny, i dzieki temu powinno się poprawić napełnienie, a więc i powinnien silnik lepiej wykorzystywać podane paliwo, co w teorii powinno się przełożyć na większą ilość spalin, i powinno turbo lepiej wstwawać.
o ile nie zaobserwowałem spadku momentu w trakcje jazdy z doładowaniem niższym niż zadane (zamknieta geometria) to o tyle zauważalna jest różnica w reakcji turbosprężarki na wciśnięcie pedału gazu, również oprócz przesunięcia niewielkiego do góry progu przy którym turbo zaczyna pompować turbo nieco wolniej osiąga zadane doładowanie, niż przed modem, jesli bym miał robić jeszcze raz głowicę zmieniam na narmalną i znów w niej obrobię komory wirowe oraz kanły wylotowe z komór wirowych, ale również kanały dolotowe, jednak po za tylko zlikwidowaniem ostrych krawędzi kanałów wydechowych chyba raczej już nie ruszę, chyba ze na tej głowicy mi się uda przełamać granicę 250KM co mi sie w tym roku nie udało. brakło paru koni( przed zmianą uszczelki i wykonaniem portingu). czuć ewidętnie że coś trzymało silnik w górnych obrotach mimo że sinlik chciał, a nie mógł, może to możę jednak nie była wina wąskich kanałów w głowicy a juz poprostu turbo GTB2260VK na silniku 1.9TD już osiąga swoje górne pułapy możliwości?
jesteś bardziej oblatany w obróbce głowic, zaobserwowałeś po obrobieeniu głowicy ale jeszcze przed zmianą softu nieznaczne pogorszenie, szybkości reakcji turbiny na wciśnięcie gazu?
bo ja u siebie jak robiłem głowicę to zrobiłem porting kanałów wydechowych, i zauważyłem nieznaczne pogorszenie reakcji na pedał gazu, chodzi mi o to że turbo wcześniej zaczynało pompować w okolicach 1450-1500rpm a teraz w okoolicach 1600-1700rpm, po za tym jak już osiągnie zadane doładowanie, wrażenie mam takie że przy ustabilizowanym obciążeniu jakby miał lżej...
dodam że zarówno kąt wtrysku jak i dawka oraz inne ustawienia były identyczne z wcześniejszymi przed dokonaniem korekty kształtów.
na chłopski rozum myślę żę spowodowane jest to zwiększeniem objętości pomiędzy zaworami ssącymi a "żaluzją" co powoduje że ta sama ilość spalin będąc wpychana do kanałów wydechowych i kolektora, jest z mniejszą siłą ( ciśnieniem przepychana) przez układ kierownic, myślę żę dlatego że spaliny w tej samej ilości ale mając większą objętość mają mniejsze ciśnienie, z jednej strony teoretycznie silnik powinien mieć lżej wypchnąć spaliny, i dzieki temu powinno się poprawić napełnienie, a więc i powinnien silnik lepiej wykorzystywać podane paliwo, co w teorii powinno się przełożyć na większą ilość spalin, i powinno turbo lepiej wstwawać.
o ile nie zaobserwowałem spadku momentu w trakcje jazdy z doładowaniem niższym niż zadane (zamknieta geometria) to o tyle zauważalna jest różnica w reakcji turbosprężarki na wciśnięcie pedału gazu, również oprócz przesunięcia niewielkiego do góry progu przy którym turbo zaczyna pompować turbo nieco wolniej osiąga zadane doładowanie, niż przed modem, jesli bym miał robić jeszcze raz głowicę zmieniam na narmalną i znów w niej obrobię komory wirowe oraz kanły wylotowe z komór wirowych, ale również kanały dolotowe, jednak po za tylko zlikwidowaniem ostrych krawędzi kanałów wydechowych chyba raczej już nie ruszę, chyba ze na tej głowicy mi się uda przełamać granicę 250KM co mi sie w tym roku nie udało. brakło paru koni( przed zmianą uszczelki i wykonaniem portingu). czuć ewidętnie że coś trzymało silnik w górnych obrotach mimo że sinlik chciał, a nie mógł, może to możę jednak nie była wina wąskich kanałów w głowicy a juz poprostu turbo GTB2260VK na silniku 1.9TD już osiąga swoje górne pułapy możliwości?
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Porting Głowicy
arwam, a zawory wydechowe dałeś większe? nie widze sensu w porting w glowicy aaz bez wiekszych wydechowych... ssace sa ok.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Porting Głowicy
nie zawory zostały te same. trochę skrócone prowadnice...
bardziej mi chodziło o wyrównanie nierówności na styku kolektora z głowicą i uszczelkami... zresztą w głowicy AAZ'a nie masz za bardzo pola popisu z założniem większych zaworów, jesli nie zmienisz gniazd to po za większą masą zaworów wydechowych nic nie zyskasz... a na wymianę gniazd masz za mało miejsca w okolicach środka głowicy...
szkoda że nie zmieżyłem ciśnienia wczesniej w kolektorze wydechowym...
chyba trzeba wiosną się będzie przyjrzeć bliżej powiązaniom z ciśnieniem w kolektorze wydechowym. wyższe na pewno poprawi reakcję turbiny na zmiany obciążenia, ale znów pogorszy opróżnianie, przepłukanie, i napełnianie cylindra co znów godzi w moment obrotowy generowany przez silnik kiedy jeszcze turbo nie osiągnęło zadanego ciśnienia doładowania. chyba trzeba będzie się doposażyć w trochę wskaźników i naprawdę zacząć się bawić w dopieszczanie niuansów, a potem jak to będzie za mało i nie uda suię znów pobić granicy 250KM trzeba będzie sie rozejrzeć za wieksza turbiną na VNT trzeciej generacji albo pomyśleć nad biturbo VNT lub kombinowanym doładowaniem...
bardziej mi chodziło o wyrównanie nierówności na styku kolektora z głowicą i uszczelkami... zresztą w głowicy AAZ'a nie masz za bardzo pola popisu z założniem większych zaworów, jesli nie zmienisz gniazd to po za większą masą zaworów wydechowych nic nie zyskasz... a na wymianę gniazd masz za mało miejsca w okolicach środka głowicy...
szkoda że nie zmieżyłem ciśnienia wczesniej w kolektorze wydechowym...
chyba trzeba wiosną się będzie przyjrzeć bliżej powiązaniom z ciśnieniem w kolektorze wydechowym. wyższe na pewno poprawi reakcję turbiny na zmiany obciążenia, ale znów pogorszy opróżnianie, przepłukanie, i napełnianie cylindra co znów godzi w moment obrotowy generowany przez silnik kiedy jeszcze turbo nie osiągnęło zadanego ciśnienia doładowania. chyba trzeba będzie się doposażyć w trochę wskaźników i naprawdę zacząć się bawić w dopieszczanie niuansów, a potem jak to będzie za mało i nie uda suię znów pobić granicy 250KM trzeba będzie sie rozejrzeć za wieksza turbiną na VNT trzeciej generacji albo pomyśleć nad biturbo VNT lub kombinowanym doładowaniem...
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Porting Głowicy
Po portingu turbo wcześniej wstaje.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Porting Głowicy
więc nie wiem czym to można wytłumaczyć, nawet bez dotykania softu?
i mnie jest widoczne spowolnienie reakcji i przesunięcie wyżej progu przy którym turbo zaczyna pompować, to ak jakbym otworzył na ograniczniku, a tutaj nic nie było ruszane.
i mnie jest widoczne spowolnienie reakcji i przesunięcie wyżej progu przy którym turbo zaczyna pompować, to ak jakbym otworzył na ograniczniku, a tutaj nic nie było ruszane.
Porting Głowicy
Voj2s w rozmowie telefonicznej wspomniał mi (o ile dobrze zapamiętałem), że porting kanałów ssących powoduje gorsze wstawanie turbo ale przy GTB nie powinno być to uciążliwe... Generalnie wtedy wywnioskowałem, że lepszym wariantem byłaby obróbka tylko wydechowych. Nie wiem natomiast jak ze stabilnością na wolnych obrotach po pełnym portingu...
P.S. Arwam, to Twoje oblicze w avku? Bo jeśli tak to po prostu na tym zdjęciu mega mi przypominasz szefa działu analiz Centralnego Domu Maklerskiego Rolanda Paszkiewicza - on często w tv wsytępuje... hehe
P.S. Arwam, to Twoje oblicze w avku? Bo jeśli tak to po prostu na tym zdjęciu mega mi przypominasz szefa działu analiz Centralnego Domu Maklerskiego Rolanda Paszkiewicza - on często w tv wsytępuje... hehe
Porting Głowicy
Ral1n pisze:P.S. Arwam, to Twoje oblicze w avku?
???\
nie bardzo łapię o co Ci biega,
ale jesli chodzi ci o to foto u Ciebie to pewnie jeden z moich sobowtórów
Porting Głowicy
No tak, tak, zapytałem, czy to Ty w avku, bo normalnie jak 2 krople wody wydaliście mi się. Hehe.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Porting Głowicy
Na razie z CNC nic nie wyszło, więcej zapewnień od osób współpracujących niż konkretnych działań.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Porting Głowicy
Za ok 2-3tyg będe robił na CNCswap pisze:ario84 podejmiesz się obróbki cnc głowicy od vr6 jak tak to jakie koszty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości