TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

esesman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 27, 2012 19:21

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: esesman » wt lis 27, 2012 20:15

problem wystepuje na cieplym silniku, na zimnym pali na pol obrotu...
wszystko sie zaczelo jak wymienilismy czujnik plynu chlodzacego, kontrolka od swiec zarowych swieci sie normalnie z 2 sekundy... na nagrzanym silniku trzeba chwile pokrecic i pododawac gazu zeby zalapal, co jest przyczyna ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » wt lis 27, 2012 20:21

esesman pisze:wszystko sie zaczelo jak wymienilismy czujnik plynu chlodzacego, kontrolka od swiec zarowych swieci sie normalnie z 2 sekundy... na nagrzanym silniku trzeba chwile pokrecic i pododawac gazu zeby zalapal, co jest przyczyna ?
vag i sprawdzić wskazania czujnika temperatury ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawel1985x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: czw paź 23, 2008 20:40
Lokalizacja: milicz

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: pawel1985x » pt lis 30, 2012 09:22

witam mam problem wymieniłem ostatnimi czasy olej jakieś 5tys temu do tego świece 4 szt stare spalone i do tego wstąpiłem przed zimą termostat na nowy ori vw . i jakoś zauważyłem ze silnik ciężej pali na ciepłym długo kręci. na zimno od strzała jeden obrót . co może być przyczyną jeśli możecie to napiszcie co sprawdzić vagiem które bloki itd



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » pt lis 30, 2012 23:45

jak u mnie na ciepłym ciężko palił , czyli chełe chłe chłe chłe chłe chłe chłe chłe i zapalał to skończyło się na regeneracji rozrusznika, i teraz pali jak powinien, lecz na zimnym mam problem po dłuższym postoju, powiem Wam tak czy to mogą być przepalone świece żarowe jeśli mu rano zagrzeje 2x świece tak po 15 sekund to pali odrazu a jak tylko raz to zachechła, mimo że nie ma jeszcze mrozu


Obrazek

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » sob gru 01, 2012 14:20

szewczi90 pisze:jak u mnie na ciepłym ciężko palił , czyli chełe chłe chłe chłe chłe chłe chłe chłe i zapalał to skończyło się na regeneracji rozrusznika, i teraz pali jak powinien, lecz na zimnym mam problem po dłuższym postoju, powiem Wam tak czy to mogą być przepalone świece żarowe jeśli mu rano zagrzeje 2x świece tak po 15 sekund to pali odrazu a jak tylko raz to zachechła, mimo że nie ma jeszcze mrozu
Ktoś mi kiedyś na forum napisał, że świece powinno się grzać raz (na filmiku co wrzucałem w tym temacie grzałem 3 razy). Z drugiej strony ktoś polecił sposób, że za 1 razem grzeje do "cyknięcia" przekaźnika a za drugim do zgaśnięcia kontrolki.

W sumie świece chyba i tak nie grzeją aż 15 sekund. Ale tak czy siak przy obecnej temperaturze powinno wystarczyć raz, bo co będzie przy -10 czy -15 - 5 razy?
Świece najlepiej wyjąć i zobaczyć jak się nagrzewają bo mogą nie być spalone a np nie grzać na czubku. :hmm:



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: daniel.wwe » sob gru 01, 2012 16:12

mgralien pisze:za 1 razem grzeje do "cyknięcia" przekaźnika a za drugim do zgaśnięcia kontrolki.

Mój kumpel w ASV tak robi i czy jest -5 czy -15 pali bezproblemowo. Wiadomo że to nie jest normalne, ale skoro jemu to nie przeszkadza... Ma tego golfika prawie dwa lata i zawsze tak odpala gdy temp spada poniżej 5 st i problemu z rozruchem nie ma.


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » sob gru 01, 2012 18:14

daniel19843 pisze:
mgralien pisze:za 1 razem grzeje do "cyknięcia" przekaźnika a za drugim do zgaśnięcia kontrolki.

Mój kumpel w ASV tak robi i czy jest -5 czy -15 pali bezproblemowo. Wiadomo że to nie jest normalne, ale skoro jemu to nie przeszkadza... Ma tego golfika prawie dwa lata i zawsze tak odpala gdy temp spada poniżej 5 st i problemu z rozruchem nie ma.
No ważne, że skuteczne :) Ja tam fachowcem nie jestem w sumie powtórzyłem co gdzieś mi się obiło o uszy na forum :)

Mi np grzanie 3-krotne przy -10 niewiele pomogło bo i tak migały kontrolki i się dławił chwilę po starcie. Idzie zima, więc na dniach oddaję samochód na sprawdzenie problemów związanych z paleniem. Jak się uda dam znać co wyszło.

Pozdro :pub:



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » ndz gru 02, 2012 00:25

mgralien pisze:
daniel19843 pisze:
mgralien pisze:za 1 razem grzeje do "cyknięcia" przekaźnika a za drugim do zgaśnięcia kontrolki.

Mój kumpel w ASV tak robi i czy jest -5 czy -15 pali bezproblemowo. Wiadomo że to nie jest normalne, ale skoro jemu to nie przeszkadza... Ma tego golfika prawie dwa lata i zawsze tak odpala gdy temp spada poniżej 5 st i problemu z rozruchem nie ma.
No ważne, że skuteczne :) Ja tam fachowcem nie jestem w sumie powtórzyłem co gdzieś mi się obiło o uszy na forum :)

Mi np grzanie 3-krotne przy -10 niewiele pomogło bo i tak migały kontrolki i się dławił chwilę po starcie. Idzie zima, więc na dniach oddaję samochód na sprawdzenie problemów związanych z paleniem. Jak się uda dam znać co wyszło.

Pozdro :pub:
spoko daj znać co wymyślą fachmani,

a co do mojej wypowiedzi fakt może to nie 15sekund ale do tego cyknięcia trzymałem przekręcony kluczyk, nie wiem dziwi mnie to by gdy 2x mu zagrzeje świece to pali bez zająknięcia, gdzie przy jednym zagrzaniu świec do cyknięcia nie pali jak trzeba jak jest w okolicy zera lub poniżej zera, fakt przy -20 może nie poskutkować nawet zagrzanie świec kilka razy aż mnie to ciekawi


Obrazek

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » ndz gru 02, 2012 00:52

Dzisiaj było -0,5 C, zagrzałem raz do cyknięcia i drugi raz aż zgasła kontrolka - także u mnie chyba jest inna sytuacja bo to nie pomaga.
Mam nadzieję w tym tyg. będę wiedział więcej.

Pozdro



leszekleszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 00:23

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: leszekleszek » ndz gru 02, 2012 03:05

Panowie prosze o pomoc Golf 4 tdi pd 2002 ASZ 130 przebieg 230tysięcy....załamka.. głowa mi się suszy juz dwa tygodnie...mianowicie zaczeło się to tak ze zaczeło telepać silnikiem i wydawać dziwsy dzwięk szczękania tylko po nocy jak odpalałem rano...mechanicy powiedzieli ze dwu mas 2dni przed wymianą dwu masu zaczą cięzko odpalać tylko na cimnym i dymić strasznie bisłym dymem,,,dwu mas wymieniony (nie tanio) problem jest dalej dodam ze swiece okej turbina tez była cztery miesiące temu regenerowana w Reg-mot w mielcu,filtry wymienione dwa miesiące temu,kąt wtrysku okej...a jeszcze zauwazyłem ze jak pokazywał 0,7 spalanie postojowe to teraz jest 0.8lub 0.9 nie wiem czy ma wpływ spadek temperatury na to..czytam juz duzo o tym bo nie chce zeby mnie jkiś janusz nie wyżeżbił w warsztacie wymieniając pół silnika...samochód kupiłem cztery miesiące temu od kolegi uzytkował go dobrze znam go wiem ze solidny gość serwis robił na czas....zastanawiam się czy to nie wtryski lub uszczelniacze ale nie chce dochodzić rozwiązania problemu metodą prób i błędów co sie wiąze z wydatkami...dodam ze oleju nie bierze coolant tez wporządku olej nie ma koloru kawy z mlekiem vag nic nie pokazuje...

prosze o podpowidz koledzy ,,,dziękuje i pozdrawiam



leszekleszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 00:23

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: leszekleszek » ndz gru 02, 2012 15:11

Panowie potrzebuje pomocy jestem tu nowicjuszem..mianowicie mam problem moim golfem 4 pd asz 130 2002...po nocy mi nie odpala na zimnym tylko ,strasznie dymi na biało..turbo wymienione ,,swiece okej..oleju nie bierze coolant wporządku..błędów na VAGU nie ma zadnych,,,ręce opadają i głowa sie suszy..dwu mas wymieniony ,,rozrząd wymieniony,,kąt wtrysku okej,,,prosze o pomoc i skomentowanie moich wtrysków..przebieg to 231 tysięcy...dziękuje


http://img4.imageshack.us/img4/883/wtryskiq.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Komas » pn gru 03, 2012 00:20

Zakres od -2,8 do 2,8 według mnie sa ok rozgrzej silnik i sprawdz kąty wtrysku, kiedy robiłeś rozrzą? Nie przeskoczył ci o jeden ząbek?


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

polmdf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 07, 2012 21:45

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: polmdf » pn gru 03, 2012 20:58

Witam. Wydaje mi się ,że mam mały problem z odpalaniem TDik. Przy obecnych temperaturach nie najlepiej odpala, trochę się obawiam co będzie poniżej 0.

Samochód VW Bora 99r 1.9 TDI 90ps ALH Przebieg :320 000 Km



http://www.youtube.com/watch?v=XOgLqgyi9GM&feature=plcp
Witam ponownie
Chciałbym podzielić się nowymi spostrzeżeniami i prosić o kolejną opinie.
Od kilku dni parkuje samochód na minimalnej pochylni. Przód samochodu jest nieznacznie niżej od jego tylu i co ??? Samochód odpala znacznie lepiej! Zresztą sami zobaczcie, "od strzała". Film poniżej jest z dzisiaj. Robiłem próby przez 3 kolejne dni z rzędu i za każdym razem Bora odpalała lepiej niż wcześniej, kiedy to stała na równym terenie. Wygląda na to jakby winą gorszego odpalania było cofanie się paliwa, tylko,ze kiedy wcześniej szukałem przyczyny, to sprawdzałem o poranku waz od filtra do pompy i paliwo na pewno było + jakiś pęcherzyk powietrza na 1cm, czyli w normie. Stad moje pytanie. Czy możliwe,ze przyczyna jest cofanie się paliwa gdzieś przed filtrem, jak już auto postoi, ??? czy jest sens montować zawór zwrotny przed filtrem ??? Dodam tylko, ze przy "normalnych" temperaturach nigdy nie miałem najmniejszego problemu z odpalaniem.

pozdrawiam


http://www.youtube.com/watch?v=8wBY7l-KZJE&feature=plcp



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » wt gru 04, 2012 13:08

polmdf pisze:Witam ponownie
Chciałbym podzielić się nowymi spostrzeżeniami i prosić o kolejną opinie.
Od kilku dni parkuje samochód na minimalnej pochylni. Przód samochodu jest nieznacznie niżej od jego tylu i co ??? Samochód odpala znacznie lepiej! Zresztą sami zobaczcie, "od strzała". Film poniżej jest z dzisiaj. Robiłem próby przez 3 kolejne dni z rzędu i za każdym razem Bora odpalała lepiej niż wcześniej, kiedy to stała na równym terenie. Wygląda na to jakby winą gorszego odpalania było cofanie się paliwa, tylko,ze kiedy wcześniej szukałem przyczyny, to sprawdzałem o poranku waz od filtra do pompy i paliwo na pewno było + jakiś pęcherzyk powietrza na 1cm, czyli w normie. Stad moje pytanie. Czy możliwe,ze przyczyna jest cofanie się paliwa gdzieś przed filtrem, jak już auto postoi, ??? czy jest sens montować zawór zwrotny przed filtrem ??? Dodam tylko, ze przy "normalnych" temperaturach nigdy nie miałem najmniejszego problemu z odpalaniem.
Kontrolka od ESP widzę zapaliła się przy rozruchu, więc coś napięciem też jest nie tak :)



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości