Witam, dopiero uczę się jezdzic samochodem i w ostatni weekend pojechałem na plac golfem 3 (1,6 instalacja gazowa).
Wsadziłem kluczyk do stacyjki, właczyłem na pierwszą pozycję, poczekałem 4 sekundy i nastepnie przekreciłem kluczyk dalej, aby odpalić samochód. Jednak trzymałem kluczyk za krótko (za szybko wyłaczyłem i rozrusznik nie odpalił. Po czym nie czekając długo zrobiłem drugi raz to samo...
Niestety mój samochód już nie odpalił i odpalać nie chciał mimo że kręcił. Próbowaliśmy wziąść go na hol i wtedy odpalić, jednak bez efektu. Jak powiedział mechanik świece nie były zalane. Ale samochód jest popsuty i nie rusza. Czy to wina tego, że źle operowałem kluczykiem? czy to może mieć jakiś związek?
ps. z tego co również słyszałem jesli auto za pierwszym razem nie odpala, nalezy cofnąć kluczyk i odczekać około 10 sekund (ja tego nie zrobiłem).
Proszę o wyrozumiałość dopiero uczę się jezdzic i niedawno zacząłem chodzić na prawko
Pozdrawiam
golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie
Niczemu nie jesteś winien. Na nic nie trzeba odczekiwać nie ta epoka motoryzacji. Ale nie można wykluczyć że popsuła się przypadkowo kostka w stacyjce. Więc obserwuj kontrolki: mają się palić po przekręceniu kluczyka w I pozycję i mają się też palić kiedy działa rozrusznik (chociaż będą ciut ciemniejsze wskutek poboru prądu przez rozrusznik). Jeśli zgasną całkowicie w trakcie pracy rozrusznika - to kostka pewnie do wymiany, tania sprawa tym nie musisz się martwić. Może być oczywiście sto innych awarii ale na tym etapie nie dasz sobie pewnie z tym rady podobnie jak z wymianą kostki potrzebny będzie mechanik, elektryk lub kolega z doświadczeniem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie
tiko35, sprawdź jeszcze czy iskra jest na świecach, bo w mk3 lubią czasami padać cewki iskrowe
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie
mechanik powiedział, że trzeba wymienić cewkę zapłonową (juz wymieniona) - czyli tak jak piszesz
ps. a tak na przyszłosc, jak sprawdzić czy iskra jest na świecach?
ps. a tak na przyszłosc, jak sprawdzić czy iskra jest na świecach?
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie
Wykręć świecę włóż ją w fajkę przewodu zapłonowego, metalową obudową świecy podłóż na silniku tak, żeby dotykała masy. Inna osoba niech zakręci silnikiem a Ty patrz czy między elektrodami świecy przeskakuje iskra.tiko35 pisze:mechanik powiedział, że trzeba wymienić cewkę zapłonową (juz wymieniona) - czyli tak jak piszesz
ps. a tak na przyszłosc, jak sprawdzić czy iskra jest na świecach?
Nie łap za przewód zapłonowy bo jeśli ma przebicie a układ zapłonowy jest sprawny to doznasz bardzo nie miłego kopnięcia prądem.
Ostatnio zmieniony śr gru 05, 2012 10:06 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie
Wyciągnij przewód WN z kopułki ( ten środkowy) i przyłóż go gdzieś do silnika. . Ktoś niech pokręci rozrusznikiem i będziesz widział czy iskra przeskakuje. Podczas kręcenia nie dotykaj przewodu gołą ręką, bo może Ci jeb..ć. A jak nie masz drugiej osoby do pomocy, to połóż go tak żebyś go widział jak będziesz kręcił.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości