Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: research1 » pn wrz 03, 2012 11:31

Witam.
Mam pytanie do osób które już wymieniały w swoich 1.9tdi sprzęgła z dwumasem. W moim mk4 (przebieg 250tys. km, po programie na 165KM@384NM) prawdopodobnie kończy się sprzęgło. Objawia się to tym że na biegach 3,4,5 i 6 dość mocno ślizga się sprzegło. Natomiast jeśli chodzi o koło dwumasowe to nie daje ono żadnych objawów zużycia, nic nie trzesie na wolnych obrotach ani podczas przyspieszania.
Rok temu, (przy 238tys. km) był wymieniany wysprzęglik ponieważ nie dało się wrzucić a potem zrzucić biegów bez kilkukrotnego pompowania pedałem sprzęgła. Przy wymianie tego elementu rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że okładziny sprzęgła jeszcze są dość grube i nie trzeba go póki co wymieniać, tak samo dwumasu - nie miał wielkich luzów.
W związku z tym mam dylemat czy wymieniać cały komplet sprzęgł+dwumas+docisk czy zostawić to koło dwumasowe której mam. Udało mi się znaleźć na aukcji ten pasujący komplet sachs'a do silnika ASZ za 1500zł, czy cena jest w miare dobra według Was? Natomiast samo sprzęgło z dociskiem to kwota 650zł więc zaoszczędziłbym teoretycznie 850zł.
Proszę o poradę i odpowiedzi.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: waski1 » pn wrz 03, 2012 12:58

Ja bym zmienił kpl. Auto po programie do tego teraz jeszcze ślizga.A jak np. skończy się dwumas w niedługim czasie to będziesz w plecy za jego wymianę.
Decyzja oczywiście należy do ciebie.



Awatar użytkownika
Łukasz86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt wrz 20, 2011 14:06
Lokalizacja: zach pom

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: Łukasz86 » pn wrz 03, 2012 13:41

Jak robić to raz a porządnie :D
Kto wie ile dwumasa wytrzyma dzień dwa może rok :jezor:



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: Fahoo » pn wrz 03, 2012 21:15

zdemontować,zweryfikować wymienic zużyte czesci...tarcza i docisk koniecznie nowe


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: research1 » pn wrz 03, 2012 22:34

dzięki za porady :) kupię cały komplet jak tylko dozbieram kasę ;)



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: XV2 » śr wrz 05, 2012 21:06

Ja wymieniłem komplet bo miałem na to kasę. Jak dwu masowe koło masz dobre zmień tylko docisk tarcze i łożysko.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Re: Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: paczu » pt lis 23, 2012 15:07

odgrzebię temat ponieważ mam podobny problem i chciałem o coś dopytać. otóż wszystko wskazuje na to, że u mnie wysprzęglik też wysiadł bo mam identyczne objawy jak kolega research1. pedał sprzęgła wpada i trzeba pompować żeby można było wrzucić bieg. Oprócz tego dwumasa zaczyna dawać o sobie znać dlatego chcę wymienić wszystko skoro skrzynia i tak musi być wyciągnięta. Pytanie co powinienem wymienić? Tarcza, docisk, dwumasa, wysprzęglik... czy coś jeszcze przy okazji należy wymienić? Jakiej firmy graty polecacie? ASZ+ skrzynia 6 biegów.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: wojtas46 » pt lis 23, 2012 20:48

paczu, to wymienić co piszesz , firma to ja bym polecał Sachs albo LUK



Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: paczu » sob lis 24, 2012 14:20

LUK - cały zestaw kosztuje 1449zł;
Sachs - 1790zł.
różnica w cenie dość znacząca ale czy idzie za tym też jakość/wytrzymałość? czy warto dopłacać do Sachsa 340zł?
czytałem gdzieś że można też wsadzić sprzęgło od Sharana, podobno mocniejszy docisk. przy mocniejszym programie może to dobre wyjście?



Awatar użytkownika
OMEGA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw lip 15, 2010 12:58
Lokalizacja: Małopolska :)

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: OMEGA » sob lis 24, 2012 16:16

paczu, nie warto, lepiej kupić zestaw od sharana od BTB pasuje do arl`a i chyba do asz-a.
Valeo produkuje zestaw z zwykłym kołem zamachowych (ok.1400pln bez wysprzęglika ) potem tylko wzmocnić docisk i cieszyć się sprzęgłem.



Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: paczu » sob lis 24, 2012 17:18

wolę wstawić dwumasę bo wychodzę z założenia, że producent zastosował to rozwiązanie w jakimś celu a nie tylko po to żeby miało się co popsuć i żeby było drogie w naprawie. Robię bardzo małe przebiegi i na pewno nie doczekam rozsypania się kolejnej dwumasy.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: Fahoo » sob lis 24, 2012 18:08

2mas sharan+docisk sharan+ tarcza ok 450-w porywach 460nm


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: paczu » sob lis 24, 2012 20:25

tylko nie bardzo wiem jakiej wersji szukać bo w podanych przeze mnie wyżej zestawach też jest info, że pasuje m.in. do sharana



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)

Post autor: wesol » sob lis 24, 2012 20:40

po numerach kolego. w sharanie 115 konnym byl dwumas taki jak w np w golfie 130 i 150 konnym. Natomiast w sharanie 130 i 150 konnym byl dwumas najmocniejszy czyli mocniejszy jak ten w ARL golfa itp. Dociski i tarcze byly z tego co wiem takie same w BTB i ASZ i ARL golf i sharan.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości