TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Moze Twoj wujek powinien zlokalizowac przyczyne takiego odpalania, bo to nie jest normalne... jak jest wszystko ok to w takich temp jak i duzo nizszych powinien dobrze odpalac bez takiego kombinowania... mojemu kumplowi to nie przeszkadza, w mrozy odpala bez problemu, oprocz tego nic niepokojacego z autkiem sie nie dzieje i dlatego nic z tym nie robi.
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
mój problem dalej jest, nie wiem co się dzieje, ale zawsze po nocy gdy jest mróz muszę dłużej kręcić rozrusznikiem, rozrusznik bosha robiony był 2tyg temu wczesniej też źle palił na ciepłym kręcił 10sekund i dopiero palił, teraz pali na ciepłym tak jak powinien czyli odrazu, na zimnym silniku też pali dobrze o ile był jeżdżony tego dnia np, tylko zawsze NIE PALI tak jak trzeba po nocy (czyli po minimum 8h postoju gdy jest na minusie) co może być przyczyną? odpala ale trzeba dłużej kręcić tak z 3-4-5 sekund i załapuje, dlaczego tak się dzieje? świece rok temu zmienione, aku roczne, nie wiem czego się jeszcze czepić? filterek paliwa zmieniany, co radzicie? autko dobrze jeździ, nie dymi, zero błędów, doradźcie czego się teraz czepić, bo mi braknie pomysłów
silnik to 1.9 ALH
silnik to 1.9 ALH
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Ktoś ma jakieś pomysły? Dziś sprawdziłem ponownie kąt wtrysku i pokazało 54-59 powinno tak skakać? i mogło się samo lekko przestawić jak wcześniej ustawiłem 51-53? Tak samo z dawką paliwa, była ustawiona na 3,8-4,0 a teraz 3,4-3,6. Czy to się przestawia z racji temp otoczenia?kornat pisze:Ja też już walczę z moim AHF i nic.
Wymienione:
- czujnik temp. Febi był oryginał i bez zmian, po odpięciu nie zauważyłem różnicy.
- akumulator Centra Futura 72Ah (teraz kończy 3lata). Napięcie po zgaszeniu ok. 12,47V a po nocy ok. 12,35V przy podpalaniu przy ok.0*C spadło do 10,5V po odpaleniu 14,1-14,6V jeszcze podskoczę na tester aku i sprawdzę jego sprawność.
- świecie wymieniałem dwa lata temu ale zawsze przed zimą sprawdzam próbówką i test pozytywny, napięcie na fajki dochodzi (sprawdzone na każdej oddzielnie)
- wtryski nowe boscha
- kąt wtrysku był ok 55-57 teraz przestawiłem na ok 51-53 (nad niebieską linią, mieści się w granicy), żadnej różnicy.
- wydłużyłem czas grzania świec
I dalej nic wszystko bez zmian. Jak jest temp. 15* i więcej pali od strzała na zimnym i na gorący po postoju nawet 5dni. Gdy już świece podgrzewa jest gorzej i zakopci na siwawo. W temp. 0-10*C jak podgrzeje dwa razy świecę jest ok. Poniżej O*C nie pomaga. Oczywiście zawsze odpala za pierwszym razem ale im zimniej tym dłużej trzeba kręcić oraz zadymi. Przy ok. -15*C jak dobrze pamiętam to już ok 5 obrotów wału potrzeba do odpalenia. A wystarczy, że nawet po 15s zgaszę i ponownie odpalę jest pięknie. Myślę jeszcze nad tymi pęcherzykami powietrza oraz rozrusznikiem ale czy jest sens?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Sprawdziłeś czy nie cofa się paliwo ? Widać czy są w przezroczystym przewodzie do pompy pęcherze powietrza czy nie ?szewczi90 pisze:ć? filterek paliwa zmieniany, co radzicie?
Uszczelki pod podgrzewaczem wymieniłeś na nowe przy wymianie filtra- dwa małe oringi ?
Przecież dawka paliwa zależy od temperatury silnika Więc sprawdza się zawsze na ciepłym silniku - 90Ckornat pisze:Ktoś ma jakieś pomysły? Dziś sprawdziłem ponownie kąt wtrysku i pokazało 54-59 powinno tak skakać? i mogło się samo lekko przestawić jak wcześniej ustawiłem 51-53? Tak samo z dawką paliwa, była ustawiona na 3,8-4,0 a teraz 3,4-3,6. Czy to się przestawia z racji temp otoczenia?
Kąt wtrysku w 000bs - to kąt statyczny on się nie zmienia bez względu na temperaturę silnika ! I zawsze będzie taki sam.
Rozrusznik sprawdź - czy on jeszcze żyje - ile wykręca obrotów przy rozruchu silnika ? Logowałeś 001 podczas rozruchu ?
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Dawkę jak ustawiałem to temp. otoczenia była ok 20*C a silnik miał ok 88*C Wczoraj otoczenia była ok 1*C a silnik miał 82-83*C
Taki mam licznik http://allegro.pl/licznik-do-seata-tole ... 66417.html" onclick="window.open(this.href);return false; i przy kręceniu na zimnym ma 2 kreski. Zawsze odpala ok. tylko są problemy poniżej 8*C na zewnątrz i po jakiś 10godzinnym postoju. Nie logowałem tej grupy na czasie postaram się zrobić loga. Może warto spróbować wyczyścić rozrusznik i poświęcić te dwie godziny, zawsze to już tylko zostanie aku lub powietrze w układzie.
Taki mam licznik http://allegro.pl/licznik-do-seata-tole ... 66417.html" onclick="window.open(this.href);return false; i przy kręceniu na zimnym ma 2 kreski. Zawsze odpala ok. tylko są problemy poniżej 8*C na zewnątrz i po jakiś 10godzinnym postoju. Nie logowałem tej grupy na czasie postaram się zrobić loga. Może warto spróbować wyczyścić rozrusznik i poświęcić te dwie godziny, zawsze to już tylko zostanie aku lub powietrze w układzie.
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Nie mam już pomysłu czym może być spowodowany taki rozruch przy temperaturze zaledwie -0,5 stopnia.[youtube][/youtube] Raz odpala właśnie tak jak na filmie raz praktycznie od strzału. Akumulator nowy, filtr paliwa wymieniony na ten z wyższej półki, bąbli brak,świece żarowe sprawdzone, grzeją na samych końcach. Dawka rozruchowa zwiększona, kat wtrysku 50-52 rozrusznik zrobiony a dalej ten sam problem z paleniem występuje. Błędów brak, jakieś pomysły?
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
tomek0809, to już zależy od osoby która montowała czujnik. Można spróbować go obrócić bo jest on na spince.
Domaniak, sprawdź jakie masz napięcie na aku po nocy. Bo wydaje się być niedoładowany.
Domaniak, sprawdź jakie masz napięcie na aku po nocy. Bo wydaje się być niedoładowany.
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam, może ktos ocenić moje logi grupy 001. Na zimnym slinliku zapala mi tak jak na powyzszym filmiku a czasami gorzej az telepnie cały autem.
http://vaglog.rtnet.pl/kuki_1989_105260.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rozrusznik dobrze działa?
http://vaglog.rtnet.pl/kuki_1989_105260.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rozrusznik dobrze działa?
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witajcie
Mam podobny problem co uzytkownicy: tomek0809, szewczi90 i pewnie inni ....
Temat ma juz 121 stron ale nie ma rozwiazania na nasze problemy.
Moj golf odpala podobnie zeby nie napisac tak samo jak u uzytkownika Domaniak gdy stoi dluzej niz 8-10 h lub wiecej.
" onclick="window.open(this.href);return false; (Rozrusznik zrobiony, dawka startowa zwiększona, świece grzeją, filtr paliwa wymieniony brak bąbli a problem z rozruchem dalej wystepuje)
Panowie co moze byc jeszcze nie tak ?
Zauwazam ze wiele osob ma z tym problem
Napiszcie moze jeszcze jaki przebieg macie i jaki silnik, kiedy rozrzad zmienany, kiedy problem wystapil?
Ja mam przebieg 170 000km Pierwszy rozrzad wymianiany przy 80 000km, drugi przy 160 000km. Silnik 90KM AHL
nie pamietam kiedy problem powstal, pogarszalo sie to i pamietam ze zeszlej zimy juz problem byl, wtedy tez zmienilem swiece ale bez poprawy.
Mam filtr paliwa MaXGear.
Domaniak napisal " filtr paliwa wymieniony na ten z wyższej półk" czy jest podzial na filtry lepsze i gorsze?
filtr to filtr jesli przepuszcza paliwa i filtruje to pelni swoja role.
Czsem mi szwankuje wskazanie temperatury ( nie podnosi sie wskazowka) ale z odpalaniem nie jest ani lepiej ani gorzej
U mnie jest jeszcze tak ze jak silnik zimny odpale i zaraz zgasze i znowu odpalam - problem nie wystepuje. Tak jak by zassalo paliwa i kolejny start juz ok.
Po odpaleniu czasem slychac slizg z rozrusznika ale inni pisze ze regenerowali i nie poprawilo to odplalania. Takze nie wiedze to duzego zwiazku z naszym problemem.
Mam podobny problem co uzytkownicy: tomek0809, szewczi90 i pewnie inni ....
Temat ma juz 121 stron ale nie ma rozwiazania na nasze problemy.
Moj golf odpala podobnie zeby nie napisac tak samo jak u uzytkownika Domaniak gdy stoi dluzej niz 8-10 h lub wiecej.
" onclick="window.open(this.href);return false; (Rozrusznik zrobiony, dawka startowa zwiększona, świece grzeją, filtr paliwa wymieniony brak bąbli a problem z rozruchem dalej wystepuje)
Panowie co moze byc jeszcze nie tak ?
Zauwazam ze wiele osob ma z tym problem
Napiszcie moze jeszcze jaki przebieg macie i jaki silnik, kiedy rozrzad zmienany, kiedy problem wystapil?
Ja mam przebieg 170 000km Pierwszy rozrzad wymianiany przy 80 000km, drugi przy 160 000km. Silnik 90KM AHL
nie pamietam kiedy problem powstal, pogarszalo sie to i pamietam ze zeszlej zimy juz problem byl, wtedy tez zmienilem swiece ale bez poprawy.
Mam filtr paliwa MaXGear.
Domaniak napisal " filtr paliwa wymieniony na ten z wyższej półk" czy jest podzial na filtry lepsze i gorsze?
filtr to filtr jesli przepuszcza paliwa i filtruje to pelni swoja role.
Czsem mi szwankuje wskazanie temperatury ( nie podnosi sie wskazowka) ale z odpalaniem nie jest ani lepiej ani gorzej
U mnie jest jeszcze tak ze jak silnik zimny odpale i zaraz zgasze i znowu odpalam - problem nie wystepuje. Tak jak by zassalo paliwa i kolejny start juz ok.
Po odpaleniu czasem slychac slizg z rozrusznika ale inni pisze ze regenerowali i nie poprawilo to odplalania. Takze nie wiedze to duzego zwiazku z naszym problemem.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Przecież tam jest ewidentny spadek napięcia - zapala się kontrolka ABS Ogarnij najpierw ten temat ...gralmi pisze:Witajcie
Słychać na filmiku jak rozrusznik zwalnia kręcąc wałem silnika ...
Co to za różnica przy odpalaniu- skoro pompa zalana ON ile tego paliwa pociągnie z filtra podczas rozruchu - ja mam filtr za 60zł i daje radę.gralmi pisze:Domaniak napisal " filtr paliwa wymieniony na ten z wyższej półk" czy jest podzial na filtry lepsze i gorsze?
filtr to filtr jesli przepuszcza paliwa i filtruje to pelni swoja role.
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
słuchajcie niech ktoś się wypowie, bo widzę nikt nic nie mówi co zrobić, Domaniak - gralmi - szewczi90 my mamy taki problem lecz nikt nic konkretnego nie powie za co się czepić, ma ktoś jakieś pomysły? chce ogarnąć temat bo denerwuje mnie takie odpalanie samochodu, zresztą takie palenie to nic dobrego dla innych podzespołów, i jak się nie myle to wszyscy trzej mamy kod silnika ALHDomaniak pisze:Nie mam już pomysłu czym może być spowodowany taki rozruch przy temperaturze zaledwie -0,5 stopnia. Raz odpala właśnie tak jak na filmie raz praktycznie od strzału. Akumulator nowy, filtr paliwa wymieniony na ten z wyższej półki, bąbli brak,świece żarowe sprawdzone, grzeją na samych końcach. Dawka rozruchowa zwiększona, kat wtrysku 50-52 rozrusznik zrobiony a dalej ten sam problem z paleniem występuje. Błędów brak, jakieś pomysły?
proszę niech ktoś poradzi konkretnie o co w tym chodzi
a co do filtra paliwa to ja miałem włożony bosha za niecałe 80pln więc myślę że trochę lepszy niż taki za 30zł
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witamszewczi90 pisze: słuchajcie niech ktoś się wypowie, bo widzę nikt nic nie mówi co zrobić, Domaniak - gralmi - szewczi90 my mamy taki problem lecz nikt nic konkretnego nie powie za co się czepić, ma ktoś jakieś pomysły? chce ogarnąć temat bo denerwuje mnie takie odpalanie samochodu, zresztą takie palenie to nic dobrego dla innych podzespołów, i jak się nie myle to wszyscy trzej mamy kod silnika ALH
proszę niech ktoś poradzi konkretnie o co w tym chodzi
U mnie podobnie było rok temu jak widać przy -10: http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... y#p5355388
Przyczyny nie znalazłem, ale domyślam się co to może być. Tak jak wspomniał italiano_83:
Jak widać u mnie zapalała się kontrolka od ABS i ESP. Ewidentny spadek napięcia. U mnie stawiam na problem z aku lub po prostu coś podpierdziela prąd. Czekam na mrozy jak sytuacja będzie powtarzalna. Jednak jak wspomniałem wcześniej stawiam na problem z aku. Bo jak kontrolki migają tzn. że ewidentnie brakuje prądu przy rozruchu. Nie wiem jaki wpływ w moim przypadku może mieć jazda na krótkich odcinkach, a także fakt, że samochód stoi czasem 5 dni nim jest odpalany. Jak ktoś codziennie jeździ to też może być inaczej bo aku podładuje trochę.italiano_83 pisze: Przecież tam jest ewidentny spadek napięcia - zapala się kontrolka ABS Ogarnij najpierw ten temat ...
Polecam wykluczyć to tak, jak ja chcę zrobić: przy mrozach aku do domu, podładować i wsadzić. Będzie widać. Jak będzie lepiej a kontrolki nie będą migać to wiadomo co może być częściowym winowajcą.
Nie wiem jak inaczej można jeszcze problem z aku wykluczyć. U mnie napięcie po odpaleniu ponad 14, więc coś tam ładuje alternator, ale muszę też sprawdzić po nocy ile jest V.
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
powiem Wam tak, u mnie też czasami zapali się kontrolka ABS (ESP nie mam) podczas kręcenia, ale nie zawsze, czasem i na ciepłym silniku mrygnie kontrolka ABS, rok temu zmieniłem akumulator na nowiutki parametry seryjne ma, mimo to nie pomogło zbytnio (ale wiem że stare aku by siadło na mrozie więc tak czy siak zmieniłem) u elektryka mierzone było ładowanie,napięcie tak samo mierzyłem u gościa co mi aku wkładał też było super nawet powiedział, autkiem jeżdżę codziennie może raz na pół roku zdarza się żeby nie było odpalane 2 dni, a różnie jeżdżę nieraz tylko miasto, nieraz tylko trasa więc nie wiem raczej odpada problem że aku jest nie doładowane, no nie wiem chyba że coś z alternatorem jest nie tak bo alternatora jeszcze nie ruszałem.
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
tak u kolegi "Domaniak" wiadac ze zanim silnik zapali swieci sie kontrolka abs u mnie chyba nie, ale sprawdze to.gralmi, czy ja tam dobrze widzę, że przykręceniu pali się kontolka ABS/
Co do filtra paliwa - sa zdania podzielone, jedni kupuja tanszy inni drozszy ale czytajac posty nie rozwiazuje to problemu z odpalaniem.
Podaje linki do materialow audio jak odpala moj silnik AHL jak jest zimny po nocy.
http://w327.wrzuta.pl/audio/5XhpRfgmwdN/zimny_silnik
oraz zaraz po tym czyli 60 sekund pozniej ( problemu juz nie ma)
http://w327.wrzuta.pl/audio/1Id7Dk2O36T ... nd_pozniej
Jakosc w telefonie lepsza, plik moge wyslac na e-mail lub PW na forum
Dziwi mnie tylko fakt ze po odpaleniu kolejne starty juz na strzala. Tak jak byc cos zostalo rozluznione, paliwo dopompowane.
Moje przypuczczenia to cos z paliwem lub z rozrusznikiem
aku ma 3 lat centra futura rano pokazuje 11,95V / 12,5V przed odpalanie po nocy.
Rozrusznik od nowosci nie regenerowany w 2011 roku byl czyszczone bo byl brudny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 166 gości