sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: piotrekgal » czw lis 22, 2012 11:56

czesc, postanowilem zrobic test na sprawnosc zaworku/podgrzewacza paliwa, podgrzalem wode do jakiejs temperatury, wrzucilem ten zawor, i moge swobodnie dmuchac ( w obie zresztą strony ), od spodu- w miejscu gdzie ten zawor moczy sie w filtrze, nie idzie powietrze- wiec chyba ok, wykonalem ta sama probe chlodzac zawor w zimnej wodzie- zawor dalej sie nie otworzyl,
moze to oznaczac, ze jest martwy ?
Czy inna wiarygodna metode trzeba wykonac na jego efektywnosc?
Odrazu mowie, ze w przewodach przeplywu paliwa z pompy do baku nie mam bąbli.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: Michał_1977 » czw lis 22, 2012 13:49

piotrekgal, ludzie myślą i mówią/piszą,że to jest zworek zwrotny.Niestety są w błędzie,ponieważ w założeniach fabryki,to wcale nie miało pełnić takiej funkcji.Jedynym zadaniem tego "czegoś" jest podgrzewanie paliwa i to też tylko po części.
Nie mniej jednak zastanawiający jest fakt,że jest na tym strzałka i zamiana kierunku,powoduje niestabilną pracę silnika po rozgrzaniu.Być może jest tam jakiś termik,który faktycznie po nagrzaniu rozdziela częściowo paliwo (część do filtra,a nadmiar do baku).
Mam kilka starych podgrzewaczy,więc poświecę jeden dla dobra nauki i rozwoju forum.Zrobię sekcje :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: piotrekgal » czw lis 22, 2012 14:04

Michał_1977, dziś w sklepie poprosilem o podgrzewacz do filtra paliwa, to mowiono, ze tylko serwis...a jak powiedzialem, ze zawór zwrotny to odrazu "aaa no to trzeba bylo tak odrazu" :-)
Zrobilem test, oba w zimna wode, nowy i stary, stary nie przepuszczal powietrza od spodu dmuchajac w rurke a zatykajac druga, a drugi puscil- ten nowy.
A teraz nie moge zalokowac go w filtrze, ani jednego ani drugiego, chyba ta membrana opadla ktora jest pod spodem, nie wiem :los2:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 25, 2012 22:25

Heh...zapomniałem o tym temacie.Mam zdjęcia z sekcji :food:
Temat w FAQ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=488322" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: piotrekgal » ndz lis 25, 2012 22:52

Michał_1977, przyda sie niejednemu, wszystko jasne :bigok:



Awatar użytkownika
Aivars
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 23:02
Lokalizacja: okolice miastastumostów

sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: Aivars » śr lis 28, 2012 00:03

Jeszcze pytanie- czyli ten podgrzewacz nalezy zamontowac tak, ze strzalka na nim ma byc skierowana w strone baku, tak? Bo tak szczerze powiem, mialem kiedys zamontowany w strone silnika i roznicy nie zauwazylem. Moze on sie 'zepsuc'? Jakie beda objawy 'zepsucia?


ain't low enough.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: Michał_1977 » śr lis 28, 2012 08:39

Aivars pisze:strzalka na nim ma byc skierowana w strone baku, tak?
Tak.
Aivars pisze:mialem kiedys zamontowany w strone silnika i roznicy nie zauwazylem. Moze on sie 'zepsuc'?
Pewnie już był popsuty.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Aivars
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 23:02
Lokalizacja: okolice miastastumostów

Re: sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: Aivars » śr lis 28, 2012 13:01

Michał_1977 pisze:
Aivars pisze:strzalka na nim ma byc skierowana w strone baku, tak?
Tak.
Aivars pisze:mialem kiedys zamontowany w strone silnika i roznicy nie zauwazylem. Moze on sie 'zepsuc'?
Pewnie już był popsuty.

A jakie beda objawy tego 'zepsucia'? Ma to jakis zauwazalny wplyw na silnik?


ain't low enough.

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

sprawdzanie zaworku/podgrzewacza na filtrze paliwa

Post autor: berthold61 » śr lis 28, 2012 15:31

ja wczoraj kupiłem filtr metalowy z rurką wejście wyjście i wywaliłem to całe dziadowstwo filtr i podgrzewacz-zawór zwrotny narazie jedzie ale pewnie za dwa lub pięć dni znów stanie no i tym razem chyba pompa wtryskowa na stół i wymiana wszystkich oringów i jak po tej operacji jeszcze raz zabajzluje to bez żalu oddam na auto złom bo mi nerwów dosyć zeżarł ten golfik i na ryby będzie seicento


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości