Problem z ładowaniem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dexter18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:49

Problem z ładowaniem

Post autor: Dexter18 » ndz lis 18, 2012 11:36

Witam mam problem prawdopodobnie z ładowaniem. Miałem taką sytuacje że przyjechałem raz do domu wieczorem i rano do auta i tu zakręcił kilka razy jeszcze słabo i zonk. Akumulator padł. Akumulator jest nowy, trochę mnie to zdziwiło bo nowy aku nie powinien się rozładować tym bardziej ze nawet stary sam z siebie tak nie siadał a dużych mrozów nie było.Ale naładowałem i odpalił pojechałem w jedną stronę potem wracałem za kilka godzin i odpalił bezproblemowo a po drodze do domu nagle światła przygasają radio się wyłączyło i jeszcze z kilometr i stanął w lesie. Normalnie jakby ładowania nie było tyle ze żadna kontrolka nie świeciła. Co możecie mi o tym powiedzieć ?



Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Problem z ładowaniem

Post autor: Aligator30 » ndz lis 18, 2012 13:02

miernik i sprawdz ile ładuje alternator (jeżeli nie ładuje prawdopodobnie szczotki do wymiany)



Dexter18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:49

Problem z ładowaniem

Post autor: Dexter18 » ndz lis 18, 2012 19:35

no nie ma wcale ładowania tylko dziwne bo kontrolka nie świeci ( a działa bo na zgaszonym sie zapala)

Problem rozwiązany i prawdopodobnie to diody prostownicze bo miałem stary altelnator bez regulatora i z popsutym komutatorem wiec od tego właozyłem cały wirnik i działa. Tylko że na alumulatorze mam ładowanie 13,85 i rośnie powoli a na alternatorze 14 ,2 i nie wiem czy to normalne po rozruchu?



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Problem z ładowaniem

Post autor: rafus » czw lis 22, 2012 02:29

dobre masz ładowanie, powinno byc miedzy 13.5 a 14z groszami bez obciązenia, czyli bez wlaczonych świateł, ogrzewania itd. ładowanie powinno byc na stałym poziomie nie powinno skakac, mozna to zauwazyc w nocy mryganiem swiatel, wtedy regulator napiecia do wymiany.



Dexter18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:49

Problem z ładowaniem

Post autor: Dexter18 » pt lis 23, 2012 17:44

Jechałem dzisiaj i z ciekawości po drodze sprawdziłem ładowania tu 12 z groszami w sumie tak jakby nie było ( kontrolka nie świeciła) pojechałem jeszcze kilka km i wracając dziwnie nie chciał odpalić ni że słabo kręcił ale tak jakby łapał ale nie odpalał. W końcu zapalił ale momentami coś szczelało np. przy niskich obrotach ( przerywało). po dojechaniu do komu znów około 13,8 a przy alternatorze 14,2. Niewiem czy to napięcie nie powinno być równe ? Jak myślicie co stawiać jednak na regulator czy na alternator?



Awatar użytkownika
nowak44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 08:26
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z ładowaniem

Post autor: nowak44 » sob lis 24, 2012 08:16

Sprawdź napiencie paska klinowego czasem moze byc zbyt luźny i alternator będzie nie doładowywał
Sam miałem taka sytuacje



mariusz_k90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pt paź 26, 2012 09:23
Lokalizacja: Gdynia

Problem z ładowaniem

Post autor: mariusz_k90 » sob lis 24, 2012 13:04

koledzy mam nieco inny problem ale związany z ładowaniem.
po odpaleniu silnika nie zawsze gaśnie kontrolka od ładowania. silnik pracuje a ona nadal się świeci, zgaśnie dopiero jak przegazuję go chociaż do 1100rpm, wystarczy minimalnie nacisnąć gas. Wtedy ona gaśnie i alternator mocno obciąża silnik (słychać i czuć drgania na wolnych obrotach, że silnik jest obciążony).
Kiedy świeci się kontrolka zaraz po odpaleniu to np radio głupieje (włącza się i wyłącza 30 razy na sekunde?) Typowe objawy braku prądu.
Co jest winne? Regulator? Szczotki? W alternatorze słychać głośny szum jakby łożysko.



Dexter18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:49

Problem z ładowaniem

Post autor: Dexter18 » sob lis 24, 2012 16:07

pasek mam naciągnięty , czasem był luźniejszy i było ok.



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Problem z ładowaniem

Post autor: rafus » ndz lis 25, 2012 02:18

Dexter18, klemy masz wyczyszczone, moze masz problem z alternatorem albo regulator napiecia



Dexter18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:49

Problem z ładowaniem

Post autor: Dexter18 » pn lis 26, 2012 20:22

Klemy wyczyszczone, jutro kupuje regulator i zobaczymy co będzie sie działo.



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Problem z ładowaniem

Post autor: remekmk2 » pn lis 26, 2012 21:13

sprawdz czy cienki kabelek od altka(czarny) nie jest nigdzie strzelony


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Dexter18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:49

Problem z ładowaniem

Post autor: Dexter18 » wt lis 27, 2012 22:40

Wymieniłem regulator i lipa. Zmieniło się tylko tyle ze kontrolka od ładowania świeci ale to ponoć już wcześniej zaczęła przed wymianą. Przeczytałem gdzieś że jeśli diody sa padnięte to koło pasowe się magnesuje. Sprawdziłem u mnie i właśnie się tak dzieje. Ile jest diod w alternatorze Valeo i gdzie ona są . Trzy diody na pewno widziałem ale czy nie ma więcej może ktoś to rozbierał dokładniej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z ładowaniem

Post autor: Paweł Marek » wt lis 27, 2012 22:51

Dexter18, różnica napięć pomiędzy alternatorem a klemami może wynosić około 0,1 - 0,15 volta. U ciebie jest około 0,4 - to dużo. Może tak być przez chwilę w przypadku po odpaleniu gdy akumulator "wsysa" dużo prądu bo jest rozładowany.
Ale jeśli taka różnica napięć utrzymuje się też później na podładowanym akumulatorze to przyczyna bardzo prosta: złe zmasowanie alternatora, czyli odkręć go wyczyść powierzchnie styku jego mocowań z silnikiem i zakręć , sprawdź czy masz kabel masowy od silnika czy skrzyni do nadwozia - plecionka miedziana . I w końcu sprawdź gruby kabel idący od altka poprzez rozrusznik do aku. Na 99 procent to załatwi sprawę w tej sytuacji.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Dexter18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:49

Problem z ładowaniem

Post autor: Dexter18 » śr lis 28, 2012 09:59

tak tylko ze teraz to nie ma już wcale ładowania zarówno na akumulatorze jak i alternatorze. To niskie ładowanie było np. zaraz po odpaleniu auta a potem znikało. Albo jak wymieniłem regulator to było przez kilka minut i też znikło czyli to nie tak. Myśle ze musze chyba kupić alternator na autozłomie bo nie wiem czy jest sens te diody wymieniać tym bardziej ze nie wiem czy chodzi o te trzy czy jeszcze o jakieś inne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości