[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny
Witam
Ze względu na to że moja stara k14 padła w jej miejsce wstawiłem garretta t2 z golfa II 1.6TD (SB) po regeneracji. Podczas montażu okazało się że wylot strony zimnej jest zbyt blisko silnika i po założeniu rur, rura gumowa opiera o ramę delikatnie, pomiędzy rurę a ramę da się wcisnąć klucz płaski 19 także miejsca jest niecały 1 cm.
Czy może tak zostać? Czy nie uszkodzi to np śrub od kolektorów gdy turbina oprze o ramę?
Czy lepiej podnieść silnik na tylnych łapach dając jakieś podkładki pomiędzy poduszki a łapy?
Czy podniesienie łap nie spowoduje tego że smok pompy oleju nie będzie miał gorszego dostępu do oleju , ponieważ fabrycznie silnik jest pochylony a nie pamiętam w której części misy jest smok pompy oleju.
Obracać muszli raczej bym nie chciał bo chyba trzeba to zrobić zarówno po stronie zimnej jak i ciepłej. Po takim zabiegu turbo może się rozszczelnić, uszczelniacze mogą się uszkodzić?
Zdjęcia dla lepszego opisu sytuacji, niestety robione teflonem.
Z góry wszystkim dziękuje za pomoc.
Ze względu na to że moja stara k14 padła w jej miejsce wstawiłem garretta t2 z golfa II 1.6TD (SB) po regeneracji. Podczas montażu okazało się że wylot strony zimnej jest zbyt blisko silnika i po założeniu rur, rura gumowa opiera o ramę delikatnie, pomiędzy rurę a ramę da się wcisnąć klucz płaski 19 także miejsca jest niecały 1 cm.
Czy może tak zostać? Czy nie uszkodzi to np śrub od kolektorów gdy turbina oprze o ramę?
Czy lepiej podnieść silnik na tylnych łapach dając jakieś podkładki pomiędzy poduszki a łapy?
Czy podniesienie łap nie spowoduje tego że smok pompy oleju nie będzie miał gorszego dostępu do oleju , ponieważ fabrycznie silnik jest pochylony a nie pamiętam w której części misy jest smok pompy oleju.
Obracać muszli raczej bym nie chciał bo chyba trzeba to zrobić zarówno po stronie zimnej jak i ciepłej. Po takim zabiegu turbo może się rozszczelnić, uszczelniacze mogą się uszkodzić?
Zdjęcia dla lepszego opisu sytuacji, niestety robione teflonem.
Z góry wszystkim dziękuje za pomoc.
- rafalski.1979
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: wt paź 25, 2011 16:01
- Lokalizacja: Wałcz
[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny
kolego część zimną możesz obrócić i nic się nie stanie, ciepłej nie obrócisz tak sobie bo jest tam zabezpieczenie w środku a zimną możesz do woli obracać, trzeba tylko poluzować śrubki wkoło i obracasz ją wokół osi, nic nie popsujesz w ten sposób.
[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny
Niestety po stronie zimnej nie widzę żadnych śrubek jedynie pierścień zabezpieczający, śrubki są tylko po stronie ciepłej.
Pozostaje kwestia budowy WG, strona zimna i ciepła jest połączona sztangą, aktualnie jest ona w linii prostej, jeżeli obrócę część zimno to czy WG dalej będzie pracowało prawidłowo? Sztanga będzie pod skosem więc pewnie trzeba będzie ją rozkręcić żeby była dłuższa, tylko czy może być pod skosem?
Pozostaje kwestia budowy WG, strona zimna i ciepła jest połączona sztangą, aktualnie jest ona w linii prostej, jeżeli obrócę część zimno to czy WG dalej będzie pracowało prawidłowo? Sztanga będzie pod skosem więc pewnie trzeba będzie ją rozkręcić żeby była dłuższa, tylko czy może być pod skosem?
- rafalski.1979
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: wt paź 25, 2011 16:01
- Lokalizacja: Wałcz
[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny
W takim razie kolego ja Ci nie pomogę z taką turbinką się nie spotkałem na żywo więc nie będę się wypowiadał, ale jeżeli chodzi o sztangę to nie ruszaj jej i nie przestawiaj bo na pewno nie polepszysz a wręcz przeciwnie, chyba będzie Ci lepiej poszukać innej turbinki.
[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny
rafalski.1979, dzięki za chęci, może ktoś jeszcze wypowie się w temacie?
[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny
kolego musisz obrócić zimną stronę, teraz jest lipa. WG musi zostać tak jak teraz jest. Możliwe że będzie konieczne wykonanie na zimnej stronie nowych otworów żeby w nowym miejscu przykręcić WG.
Ta turbosprężarka wymaga też chłodzenia cieczą tak jak było w SB,
Ta turbosprężarka wymaga też chłodzenia cieczą tak jak było w SB,
[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny
Nie wymaga, informacje na ten temat są tutaj na forum.needved pisze:Ta turbosprężarka wymaga też chłodzenia cieczą tak jak było w SB,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 117 gości