[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny

Post autor: Matiuas » wt lis 20, 2012 02:25

Witam
Ze względu na to że moja stara k14 padła w jej miejsce wstawiłem garretta t2 z golfa II 1.6TD (SB) po regeneracji. Podczas montażu okazało się że wylot strony zimnej jest zbyt blisko silnika i po założeniu rur, rura gumowa opiera o ramę delikatnie, pomiędzy rurę a ramę da się wcisnąć klucz płaski 19 także miejsca jest niecały 1 cm.
Czy może tak zostać? Czy nie uszkodzi to np śrub od kolektorów gdy turbina oprze o ramę?
Czy lepiej podnieść silnik na tylnych łapach dając jakieś podkładki pomiędzy poduszki a łapy?
Czy podniesienie łap nie spowoduje tego że smok pompy oleju nie będzie miał gorszego dostępu do oleju , ponieważ fabrycznie silnik jest pochylony a nie pamiętam w której części misy jest smok pompy oleju.
Obracać muszli raczej bym nie chciał bo chyba trzeba to zrobić zarówno po stronie zimnej jak i ciepłej. Po takim zabiegu turbo może się rozszczelnić, uszczelniacze mogą się uszkodzić?
Zdjęcia dla lepszego opisu sytuacji, niestety robione teflonem.
Z góry wszystkim dziękuje za pomoc.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
rafalski.1979
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 25, 2011 16:01
Lokalizacja: Wałcz

[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny

Post autor: rafalski.1979 » wt lis 20, 2012 14:50

kolego część zimną możesz obrócić i nic się nie stanie, ciepłej nie obrócisz tak sobie bo jest tam zabezpieczenie w środku a zimną możesz do woli obracać, trzeba tylko poluzować śrubki wkoło i obracasz ją wokół osi, nic nie popsujesz w ten sposób.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny

Post autor: Matiuas » śr lis 21, 2012 22:34

Niestety po stronie zimnej nie widzę żadnych śrubek jedynie pierścień zabezpieczający, śrubki są tylko po stronie ciepłej.
Pozostaje kwestia budowy WG, strona zimna i ciepła jest połączona sztangą, aktualnie jest ona w linii prostej, jeżeli obrócę część zimno to czy WG dalej będzie pracowało prawidłowo? Sztanga będzie pod skosem więc pewnie trzeba będzie ją rozkręcić żeby była dłuższa, tylko czy może być pod skosem?
ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
rafalski.1979
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 25, 2011 16:01
Lokalizacja: Wałcz

[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny

Post autor: rafalski.1979 » czw lis 22, 2012 21:48

W takim razie kolego ja Ci nie pomogę z taką turbinką się nie spotkałem na żywo więc nie będę się wypowiadał, ale jeżeli chodzi o sztangę to nie ruszaj jej i nie przestawiaj bo na pewno nie polepszysz a wręcz przeciwnie, chyba będzie Ci lepiej poszukać innej turbinki.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny

Post autor: Matiuas » pt lis 23, 2012 01:35

rafalski.1979, dzięki za chęci, może ktoś jeszcze wypowie się w temacie?



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny

Post autor: needved » pt lis 23, 2012 22:01

kolego musisz obrócić zimną stronę, teraz jest lipa. WG musi zostać tak jak teraz jest. Możliwe że będzie konieczne wykonanie na zimnej stronie nowych otworów żeby w nowym miejscu przykręcić WG.
Ta turbosprężarka wymaga też chłodzenia cieczą tak jak było w SB,



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] 1.9 AAZ Problem z ułożeniem turbiny

Post autor: Matiuas » sob lis 24, 2012 02:38

needved pisze:Ta turbosprężarka wymaga też chłodzenia cieczą tak jak było w SB,
Nie wymaga, informacje na ten temat są tutaj na forum.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 117 gości