powiem tak , ABS to hamulce a hamulce to Bezpieczeństwo twoje i innych .
Ja bym zaczął od sprawdzenia kontrolki czy nie jest spalona żaróweczka lub odłączona.
Najlepiej podjechac do kogoś kto ma vaga i wiedzę i to ustalić .
Na suchej drodze też możesz sprawdzić ABs. Wystarczy że znajdziesz na jezdni trochę piasku rozsypanego i gwałtownie depniesz z niezbyt dużej predkości.
pozdrówka. Poza tym jeśli ktoś ci coś majstrował przy hamulcach a miałbyś bum (niedaj B.. i ofiary) to pan prorok wziąłby za 4 litery osobę majstrującą przy heblach
ABS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam.tull pisze:ale czy wyłączenie kontroli moze spowodować wyłączenie ABS-u ?
Wyłączenie samej kontrolki raczej nie powinno powodować odłączenia całego ABSu, bo to analogiczna sutuacja jakby się miała przepalić. Służy ona tylko do sygnalizowania sprawności ukladu, patrz-cała reszta kontrolek na tablicy. Poza tym układ wpływa na bezpieczeństwo i raczej sterownik nie powonien go odłączyć z powodu przerwania obwodu kontrolki.
Co mogę polcić na sam początek- sprawdź czujniki przy kołach czy nie są bardzo oblepione jakimś starym błotem, smołą z drogi itp. Wtedy kontrolka świeci non stop i z tego powodu mógł ją jakiś jełop odciąć przed sprzedażą. Nie jestem pewien, ale ABS takie coś odbiera jako uszkodzenie czujnika i wyłącza się, gdyż nie ma sygnału o prędkości obrotowej koła, a to jest w układzie podstawą.
Po 2- autko mogło być uderzone, mógł być przecięty jakiś przewód przy naprawie, lub uszkodzone jakieś złącze- widziałęm taki przypadek, choć to mało prawdopodobne. Nawet przy demontażu wahaczy, wymienie łożysk jakiś rzeźnik mógł coś oderwać. Możesz sprawdzić też całe przewody idące na zewnątrz czy o coś nie tarło.
Tyle można zrobić na oko, wątpie że w tym tkwi przyczyna ale to możesz zrobić sam i gratis;) Nie słyszy się za wiele o awariach hydrauliki ABSu, często za to przyczyna tkwi w elektryce (czasem tylko bezpiecznik).
[ Dodano: 07 Sie 2006 00:58 ]
Kontrolka działa jak należy i gaśnie po paru sekundach od pzrekręcenia kluczyka ( nawet bez włączenia rozrusznika), a ABS niesprawny? o to chodzi? jeśli tak to troche dziwne.tespis pisze:to czemu może abs nie działać skoro przeszedł test? Gdzie szukać?
Tobie ABS sie popsuł, czy zawsze tak było?
Jeśli tak kupiłeś, to mógł ktoś też wała zrobić. W kolegi przypadku to mogło być odcięcie kontrolki, a tutaj połączenie jej np z kontrolką airbagów, albo ładowania akumulatora. Po zgaśnięciu silnika powinna się zaświecać TYLKO kontrolka ładowania i tyczy się to wszystkich samochodów! Jeśli zapala się razem z nią kontrolka ABS czy AIRBAG- to wszystko jasne. Sprawdź też czy nie jest tak, że zawsze lampka ABS zapala się i gaśnie razem z inną kontrolką.
Wątpie, żeby komuś się to chciało robić dla ABSu, bo łatwo go sprawdzić po prostu ostro hamując, ale jest to bardzo popularny sposób ukrycia braku poduszek.
A przy okazji- najtrudniej wykryć inny sposób- "specjaliści" zamiast airbagu wlutowują rezystor, o identycznej wartości oporu. Uklad jest diagnozowany, wszystko jest OK i kontrolka gaśnie. Nie wystąpi kod błędu, więc podłączenie na serwisie też niewiele da.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Zapewne chodzi o ten fragment plastiku an rodu deski. Tam jest znaczek ABS i AIRBAG, i one się powiinny podświetlać. Jeśli są kontrolki to powinno być tam całe "pudełeczko z elektryką" i idą do tego kable, są złącza. Coś na wzór przełącznika. W poprzednim Golfie gdzie nei było wypasu to była tylko plastikowa płytka, a pod nią ciemnośćtull pisze:Sprawdziłem kontrolkę - wcale sie nie dziwie, że mi nie świeci bo jej nie ma posprawdzam czujniki kable itp. Poza tym musze sprawdzić czy wogóle mam ABS czy tylko jest na plastiku znaczek. pozdro
Czy jest ABS najłatwiej zobaczyć pod maską- to jest ogromne. Załączyłem zdjęcie- mam nadzieje że się w jakiś sposób wyświetli, o nigdy jeszcze tutaj nie załączałem fotek. W kółku jest pompa ABS. Są w niej zawory, bodajże elektromagnetyczne, które pulsacyjnie smniejszają i swiększają ciśnienie dla poszczególnych kół. zobacz czy to jest, jeśli tak, to będziemy śledzić dalej, bo ciekawy jestem co to może być
[ Dodano: 07 Sie 2006 23:32 ]
Grzesiekk1982,
haaaaaa udało się:D widać zdjęcie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 177 gości