1.9d 1y pytan kilka
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1.9d 1y pytan kilka
Witam,
Przymierzam sie do modyfikacji silnika (1y) w moim golfie.
Mam do Was kilka pytan. Szukałem na forum, ale informacje ktore mnie interesuja sa albo malo spojne albo rozsiane po wielu tematach.
Do rzeczy:)
1- Z tego co juz wiem, to Pieta Achillesowa tego silnika sa tloki i korbowody. Planuje je zmienic. Jakich szukac? 1z?
2- Wtryski (koncowki). Wieksze otwory 0.216? Czy cisnienie otwarcia zostawic czy zwiekszyc?
3- Pompa. Gdzie można kupic czesci do modyfikacji? Czy lepiej zmienic cala pompe? Planuje z czasem dolozyc ECU wiec co radzicie?
4- Turbo (VGT) Jakie bedzie najlatwiejsze w montazu? Jakie kolektory zalozyc?
5- MFIC. Jaki?
6- ECU. Od 1z czy moze jakis inny?
7- Chlodnica oleju. Potrzebna? Jezeli tak, to jak to ogarnac?
8- Czy skrzynia wytrzyma?
9- I tak bede musial zmienic sprzeglo. Jakie wrzucic?
10- czy cos pominalem?
Czytalem ze bloki 1Y i 1Z sa praktycznie takie same, czym rozni sie blok AFNi?
Bede Wam wdzieczny za rady, licze na Wasze merytoryczne wsparcie
PS. prosze nie piszcie o kwestiach oplacalnosci calej zabawy. Swap silnika tez mnie nie interesuje.
Przymierzam sie do modyfikacji silnika (1y) w moim golfie.
Mam do Was kilka pytan. Szukałem na forum, ale informacje ktore mnie interesuja sa albo malo spojne albo rozsiane po wielu tematach.
Do rzeczy:)
1- Z tego co juz wiem, to Pieta Achillesowa tego silnika sa tloki i korbowody. Planuje je zmienic. Jakich szukac? 1z?
2- Wtryski (koncowki). Wieksze otwory 0.216? Czy cisnienie otwarcia zostawic czy zwiekszyc?
3- Pompa. Gdzie można kupic czesci do modyfikacji? Czy lepiej zmienic cala pompe? Planuje z czasem dolozyc ECU wiec co radzicie?
4- Turbo (VGT) Jakie bedzie najlatwiejsze w montazu? Jakie kolektory zalozyc?
5- MFIC. Jaki?
6- ECU. Od 1z czy moze jakis inny?
7- Chlodnica oleju. Potrzebna? Jezeli tak, to jak to ogarnac?
8- Czy skrzynia wytrzyma?
9- I tak bede musial zmienic sprzeglo. Jakie wrzucic?
10- czy cos pominalem?
Czytalem ze bloki 1Y i 1Z sa praktycznie takie same, czym rozni sie blok AFNi?
Bede Wam wdzieczny za rady, licze na Wasze merytoryczne wsparcie
PS. prosze nie piszcie o kwestiach oplacalnosci calej zabawy. Swap silnika tez mnie nie interesuje.
1.9d 1y pytan kilka
jesli masz 1Y to nie założysz wtryskiwaczy od TDI
zostaw te co masz tylko ustawić na nich ciśnienie 155bar. ewentualnie założyć od TD
Bloki od D/TD różnią się od SDI/TDI. TDI mają grubsze ścianki miejsce na czujnik położenia wału, i miejsce n spływ oleju z turba.
Pompę możesz przerabiać tą co masz. obecnie. szukaj i innych
turbiny do wyboru do koloru. w przypadku turbin VNT masz duży moment obrotowy więc przy 1Y trzeba na korbowody uważać bo jeśli to nie jest silnik z początków producji na starej jeszcze podstawce oleju to ma krótsze tłoki i cieńsze, dłuższe korbowody a więc i delikatniejsze...
turbiny VTG są bardzo duże i stosowane w ciężarówkach, np IVECO Cursor, tam masz Holset HY55 czyli turbo z przesuwnym pierścieniem... tego nawet nie rozbudzisz gdybyś kręcił silnik daleko poza skalę obrotomierza.
dla Ciebie wystarczające będą VNT gama jest szeroka od GT1749V począwszy, na GTB2260VK skończywszy.
może powiedz w jaką moc celujesz i czy oczekujesz mocnego dołu, czy raczej nastawienie na sprint.
jeśli chcesz zostać przy pośrednim wtrysku, to tak;
piętaą achillesową tych silników są kliny na wale korbowym, załóż od TDI wał i korbowody, tłoki od TD AAZ
jesli chcesz przerabiac na bezpośredni wtrysk to załóż od tłoki od TDI ale konieczna bedzie również zmiana głowicy i wtryskiwaczy wraz z przewodami wtryskowymi.
co do części do pomp szukaj sprawdzonych sprzedawców, na allegro raczej części samych nie kupisz.
jak duż ambicje masz na pompę? w serii masz 8 mm, w TD masz 9mm, przy TDI masz 10mm z dwiema falami DE 015 i DE110. potem jeszcze masz w TDI 11mm ale te pompy dostać w dobrym stanie jest bardzo ciężko i to jest los na loterii.
jesli chcesz 11mm to kup spobie pompe od transita 2.5D koniecznie Boscha.
FMIC możliwie duży.
jesli będziesz uzbrajał silnik w elektronikę to raczej bierz z AFN'a, tam masz 16bit, zdarzały się w 1Z też ale to trzeba się w tej dziedzinie znać...
co do chłodnicy oleju jesli lubisz dłużej upalać to raczej się przyda, ale i tak słabym punktem silników D/TD są głowice, są poprostu delikatne.
ja planuję założyć dużą chłodnicę choć i tak jej nie wykorzystam, bo moc wykorzystuję tylko chwilowo.
sama skrzynia powinna wytrzymać ale będzie się dość szybko zużywać. za to sprzęgieł będziesz na pęczki zmieniał...
nie chcę trućci ale najtaniej wyjdzie kupić jeszcze dwa silniki na części,
najlepiej kup dół silnika TDI np 1Z i tłoki z AAZ'a
a i dość ważne a byłbym zapomniał napisz w jakim aucie to masz i z którego roku jest silnik. dobrze by było żebyś trochę fotek dołączył, szczególnie pompy wtryskowej czy aby przypadkiem nie jest pół-elektroniczna.
do przeróbek znacznie trudniejsza ale też znacznie wiecej możliwości oferująca
zostaw te co masz tylko ustawić na nich ciśnienie 155bar. ewentualnie założyć od TD
Bloki od D/TD różnią się od SDI/TDI. TDI mają grubsze ścianki miejsce na czujnik położenia wału, i miejsce n spływ oleju z turba.
Pompę możesz przerabiać tą co masz. obecnie. szukaj i innych
turbiny do wyboru do koloru. w przypadku turbin VNT masz duży moment obrotowy więc przy 1Y trzeba na korbowody uważać bo jeśli to nie jest silnik z początków producji na starej jeszcze podstawce oleju to ma krótsze tłoki i cieńsze, dłuższe korbowody a więc i delikatniejsze...
turbiny VTG są bardzo duże i stosowane w ciężarówkach, np IVECO Cursor, tam masz Holset HY55 czyli turbo z przesuwnym pierścieniem... tego nawet nie rozbudzisz gdybyś kręcił silnik daleko poza skalę obrotomierza.
dla Ciebie wystarczające będą VNT gama jest szeroka od GT1749V począwszy, na GTB2260VK skończywszy.
może powiedz w jaką moc celujesz i czy oczekujesz mocnego dołu, czy raczej nastawienie na sprint.
jeśli chcesz zostać przy pośrednim wtrysku, to tak;
piętaą achillesową tych silników są kliny na wale korbowym, załóż od TDI wał i korbowody, tłoki od TD AAZ
jesli chcesz przerabiac na bezpośredni wtrysk to załóż od tłoki od TDI ale konieczna bedzie również zmiana głowicy i wtryskiwaczy wraz z przewodami wtryskowymi.
co do części do pomp szukaj sprawdzonych sprzedawców, na allegro raczej części samych nie kupisz.
jak duż ambicje masz na pompę? w serii masz 8 mm, w TD masz 9mm, przy TDI masz 10mm z dwiema falami DE 015 i DE110. potem jeszcze masz w TDI 11mm ale te pompy dostać w dobrym stanie jest bardzo ciężko i to jest los na loterii.
jesli chcesz 11mm to kup spobie pompe od transita 2.5D koniecznie Boscha.
FMIC możliwie duży.
jesli będziesz uzbrajał silnik w elektronikę to raczej bierz z AFN'a, tam masz 16bit, zdarzały się w 1Z też ale to trzeba się w tej dziedzinie znać...
co do chłodnicy oleju jesli lubisz dłużej upalać to raczej się przyda, ale i tak słabym punktem silników D/TD są głowice, są poprostu delikatne.
ja planuję założyć dużą chłodnicę choć i tak jej nie wykorzystam, bo moc wykorzystuję tylko chwilowo.
sama skrzynia powinna wytrzymać ale będzie się dość szybko zużywać. za to sprzęgieł będziesz na pęczki zmieniał...
nie chcę trućci ale najtaniej wyjdzie kupić jeszcze dwa silniki na części,
najlepiej kup dół silnika TDI np 1Z i tłoki z AAZ'a
a i dość ważne a byłbym zapomniał napisz w jakim aucie to masz i z którego roku jest silnik. dobrze by było żebyś trochę fotek dołączył, szczególnie pompy wtryskowej czy aby przypadkiem nie jest pół-elektroniczna.
do przeróbek znacznie trudniejsza ale też znacznie wiecej możliwości oferująca
1.9d 1y pytan kilka
Arwam- dziekuje Ci za szybka i rzeczowa odpowiedz.
Golf MK3 rocznik 95. Zdjecia porobie jutro. Pompa wyglada tak: https://sprzedajemy.pl/sprzedam-pompe-w ... 9-d,571343" onclick="window.open(this.href);return false; Pompowtryski mnie nie interesuja, zamierzam zasilac silnik olejem rzepakowym (legalnie i z glowa- instalacja bedzie sterowal komputer) wiec zostaje pompa. ECU mi potrzebne po to, zeby bawic sie mapami.
To co mowisz ma sens. Chce modzic, ale nie wydaje mi sie zebym kupil 2 silniki
Jestem mlody, ale na codzien jezdze spokojnie, nie mam ambicji rajdowca. Chce miec mozliwosc wyprzedzania czegos szybszego od widlowego wozka i niesamowita frajde sprawialo by mi odstawianie "mlodych gniewnych" w ospojlerowanych zaciemnionych wozidlach. Vmax to dla mnie 140 nie wydaje mi sie zebym mial potrzebe utrzymywac wieksza predkosc.
Czy to prawda ze wiekszy tlok w pompie pozwala jedynie krecic silnik do wyzszych obrotow?
Przyjmijmy 2 scenariusze: Mod bez ecu czyli z ta pompa i z ecu. Jak w praktyce taki silnik bedzie sie zachowywal (wrazenia z jazdy)? Czy latwiej jest zalozyc turbo bez zmiennej geometri? Jakie wrazenia sa z i bez zm geometrii? Domyslam sie co prawda ale chcialbym uslyszec opinie.
Golf MK3 rocznik 95. Zdjecia porobie jutro. Pompa wyglada tak: https://sprzedajemy.pl/sprzedam-pompe-w ... 9-d,571343" onclick="window.open(this.href);return false; Pompowtryski mnie nie interesuja, zamierzam zasilac silnik olejem rzepakowym (legalnie i z glowa- instalacja bedzie sterowal komputer) wiec zostaje pompa. ECU mi potrzebne po to, zeby bawic sie mapami.
To co mowisz ma sens. Chce modzic, ale nie wydaje mi sie zebym kupil 2 silniki
Jestem mlody, ale na codzien jezdze spokojnie, nie mam ambicji rajdowca. Chce miec mozliwosc wyprzedzania czegos szybszego od widlowego wozka i niesamowita frajde sprawialo by mi odstawianie "mlodych gniewnych" w ospojlerowanych zaciemnionych wozidlach. Vmax to dla mnie 140 nie wydaje mi sie zebym mial potrzebe utrzymywac wieksza predkosc.
Czy to prawda ze wiekszy tlok w pompie pozwala jedynie krecic silnik do wyzszych obrotow?
Przyjmijmy 2 scenariusze: Mod bez ecu czyli z ta pompa i z ecu. Jak w praktyce taki silnik bedzie sie zachowywal (wrazenia z jazdy)? Czy latwiej jest zalozyc turbo bez zmiennej geometri? Jakie wrazenia sa z i bez zm geometrii? Domyslam sie co prawda ale chcialbym uslyszec opinie.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
1.9d 1y pytan kilka
Jak chcesz przerabiać na ECU to raczej tylko na bezpośredni wtrysk (chyba, że będziesz pisał sam mapę pod pośredni, ale musiałbyś znać budowę i działanie silników ZS perfekcyjnie). Do tego naprawdę masa prób i niepowodzeń. Choć nie mówię, że to niemożliwe. A przeróbka na TDI, cóż duuużo taniej i lepiej wyjdzie kupować jednostkę TDI. Został by Ci tylko blok, a w sumie i to nie bardzo -bo jak odczytać obroty i położenie wału korbowego bez odpowiedniego czujnika?
Wg mnie:
-Albo uturbiasz 1Y bez większych zmian w budowie motoru (pompa+turbo i jakieś 100-110 KM z niewysilonym momentem i turbiną na WG) co będzie wariantem jeszcze w miarę opłacalnym i łatwym
-Wymieniasz wał, tłoki, korbowody, wtryski, duża pompa i robisz mocne TD np na VNT
-Kupujesz kompletny słupek TDI i bawisz się w ECU.
Turbo bez zmiennej geometrii dużo łatwiej założyć, bo odpada problem sterowania (choć jest już można powiedzieć opanowane na forum). Turbo ze zmienną geometria ma większe możliwości kształtowania momentu obrotowego. Generalnie jest szybsze od WG, choć ciepek udowadnia że WG też potrafi.
Do wszystkich zmian sprzęgło i skrzynia. Niestety
Wg mnie:
-Albo uturbiasz 1Y bez większych zmian w budowie motoru (pompa+turbo i jakieś 100-110 KM z niewysilonym momentem i turbiną na WG) co będzie wariantem jeszcze w miarę opłacalnym i łatwym
-Wymieniasz wał, tłoki, korbowody, wtryski, duża pompa i robisz mocne TD np na VNT
-Kupujesz kompletny słupek TDI i bawisz się w ECU.
Turbo bez zmiennej geometrii dużo łatwiej założyć, bo odpada problem sterowania (choć jest już można powiedzieć opanowane na forum). Turbo ze zmienną geometria ma większe możliwości kształtowania momentu obrotowego. Generalnie jest szybsze od WG, choć ciepek udowadnia że WG też potrafi.
Do wszystkich zmian sprzęgło i skrzynia. Niestety
1.9d 1y pytan kilka
w takim razie kupuj cały swap na tdi i będziesz zadowolony, ewentualnie załóż do tego 1Y osprzęt z azz i trochę podkręć.Q_mac,Golf MK3 rocznik 95. Zdjecia porobie jutro. Pompa wyglada tak: https://sprzedajemy.pl/sprzedam-pompe-w" onclick="window.open(this.href);return false; ... 9-d,571343 Pompowtryski mnie nie interesuja, zamierzam zasilac silnik olejem rzepakowym (legalnie i z glowa- instalacja bedzie sterowal komputer) wiec zostaje pompa. ECU mi potrzebne po to, zeby bawic sie mapami.
To co mowisz ma sens. Chce modzic, ale nie wydaje mi sie zebym kupil 2 silniki
Jestem mlody, ale na codzien jezdze spokojnie, nie mam ambicji rajdowca. Chce miec mozliwosc wyprzedzania czegos szybszego od widlowego wozka i niesamowita frajde sprawialo by mi odstawianie "mlodych gniewnych" w ospojlerowanych zaciemnionych wozidlach. Vmax to dla mnie 140 nie wydaje mi sie zebym mial potrzebe utrzymywac wieksza predkosc.
Czy to prawda ze wiekszy tlok w pompie pozwala jedynie krecic silnik do wyzszych obrotow?
Przyjmijmy 2 scenariusze: Mod bez ecu czyli z ta pompa i z ecu. Jak w praktyce taki silnik bedzie sie zachowywal (wrazenia z jazdy)? Czy latwiej jest zalozyc turbo bez zmiennej geometri? Jakie wrazenia sa z i bez zm geometrii? Domyslam sie co prawda ale chcialbym uslyszec opinie.
Takie cuda jak wyżej opisałeś według mnie mniemają najmniejszego sensu, wywalenie kasy w błoto a i tak nie osiągniesz zadowalających wyników.
1.9d 1y pytan kilka
Listek22 pisze:Golf MK3 rocznik 95. Zdjecia porobie jutro. Pompa wyglada ta
i właśnie dlatego pytam czy pod spodem pompy nie masz dodatkowego elektro zaworka, ta pompa z foto wychodziło mniej-wiecej do 92-93, potem były pompy z elektro zaworkiem na pokrywce przestawiacza a potem już po 94 były pompy z elektrozaworkiem pod głowiczką.
Listek22 pisze:Chce modzic, ale nie wydaje mi sie zebym kupil 2 silniki
w takim układzie kup dół TDI a na allegro lub na tutejszym forum zamów komplet tłoków z silnika AAZ, koiecznie komplet z jednego silnika
tym bardziej będzie to przemyślane rozwiązanie z dwóch powodów:
po pierwsze TDI ma mocniejszy i masywniejszy blok od silników D/TD do roku 92. , ma również dużo mocniejszy układ korbowo-tłokowy. szczególnie widoczne jak chcesz polerować korbowody. te z TD można powiedzieć że są zrobione z "Plasteliny" zarówno wał jak i korby.
dwa że jeśli planujesz modzić z elektroniką masz odrazu miejsce na czujnik obrotów i położenia wału korbowego.
jest dokładnie odwrotnie, czym większy tłoczek, tym parametry (moment obrotowy i moc) są większe ale przesuwają się w niższe partie obrotów, sztuką jest osiągną satysfakcjonujący kompromis.Listek22 pisze:Czy to prawda ze wiekszy tlok w pompie pozwala jedynie krecic silnik do wyzszych obrotow?
Q_mac pisze:Turbo bez zmiennej geometrii dużo łatwiej założyć, bo odpada problem sterowania (choć jest już można powiedzieć opanowane na forum). Turbo ze zmienną geometria ma większe możliwości kształtowania momentu obrotowego. Generalnie jest szybsze od WG, choć ciepek udowadnia że WG też potrafi.
czy ja wiem czy trudniej? jesli zakładasz WG ze stajnie VW stosowane w silnikach TD to tak. jesli za to zakładasz coś innej marki to tak samo czeka się dorabianie flansz, i wydechu,
dodatkową "tdudnością" jest zbudowanie układu sterrującego turbiną VNT. ale to wbrew pozorom jest łatwe. potem tylko się troche pobawić i już mamy naprawdę fajnie działające VNT.
na WG jesli nie będziesz chciał robić zasłony dymnej to będziesz miał słaby dół. tu niestety jeśli chcesz żeby turbo szybko wstawało to trzeba zdrowo poddlać. VNT może wstawać przy znikomej ilości dymu lub nawet przy jego braku jesli nie założymy przewymiarowanej turbiny jak np moja GTB2260VK. choć można ją obudzić i przy 1600rpm ( początek wstawania) to mas ciśnienie nawet przy takiej losze to obroty już około 2300-2400rpm. wtedy mozna juz uzyskac nawet ponad 2.0bary.
WG szczególnie to które sie łatwo wkręca i szybko wytraca ciśnienie wskazane jest przy zastosowaniu krótkiech skrzynkie biegów. powiedziałbym że takie TD04 szczególnie dobrze się sprawi przy skrzynkach 020 bo one świetnie zmieniają biegi i to naprawdę błyskawicznie. są niestety krótkie i mają słabe sprzęgła i delikatniejszą budowę.
jeśli chodzi o silniki z elektroniką lub bez to silnik wyposażony w elektronikę będzie pracował bardziej kulturalnie jak do niego dopracujesz mapy. nie będzie róznych obrotów na zimnym i ciepłym silniku. można lepiej i precyzyjniej kontrolować dawkę kąt wtrysku. doładowanie, i moment obrotowy modelować według upodobań.
w pompie mechanicznej jest to znacznie trudniejsze, i nie będzie przedewszystkim już tak precyzyjne. z tego co zauważyłem to na elektronice wbrew pozorom wzrasta zużycie paliwa( nieznacznie, nawet na postoju na wolnych obrotach).
mechanika to znacznie łatwiejsze podnoszenie parametrów silnika. większ niezawodność. odporność na zawilgocenie, i nie tylko, także mniejsze zużycie paliwa.
przy elektronicznym sterowaniu wiekszy nacisk jest kładziny na to żeby paliwo lepiej, dokładniej spalić ze względu na czystość spalin za to jest ono gorzej wykorzystane. gdyby ktoś kumaty i potrafiący się "poruszać wśród bitów" napisał program od podstaw, gdzie priorytetem byłoby maksymalne wykorzystanie wtryśniętego paliwa , efekty mogłyby być jeszcze lepsze.
jednak na początek proponuję spróbować najpierw z mechaniką.
Listek22 pisze: Chce miec mozliwosc wyprzedzania czegos szybszego od widlowego wozka i niesamowita frajde sprawialo by mi odstawianie "mlodych gniewnych" w ospojlerowanych zaciemnionych wozidlach. Vmax to dla mnie 140 nie wydaje mi sie zebym mial potrzebe utrzymywac wieksza predkosc.
z tego względu polecałbym krótką skrzynkę i turbo na WG jesli zużycie paliwa nie jest priorytetem., jesli jest to proponuję długą skrzynkę mocne sprzegło, turbo na VNT i większą pompę. u mnie przy spokojnej jeździe spalanie zaczyna się od 4.5l. niestety tyle to prawie nigdy mo nie spala bo wina jest prawa stopa, za bardzo lubię sobie masować plecy podczas wyprzedzania...
TDiesel power pisze:Takie cuda jak wyżej opisałeś według mnie mniemają najmniejszego sensu, wywalenie kasy w błoto a i tak nie osiągniesz zadowalających wyników.
jesli dobrze zna temat procesów spalania to nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto pod warunkiem że umie też pisać programy. bo na pewno nie sprawdzi sie tutaj program z TDI
jesli byś chciał modzić z elektroniką to wtryskiwacze weź sobie z BMW 2.5TDS.
wymieniasz tylko w nich końcówki wtryskiwaczy i dolne połówki tak aby gwinty i oprawki pasowały do głowicy od VW TD/D
1.9d 1y pytan kilka
Po przeczytaniu i "przetrawieniu" waszych cennych wypowiedzi, doszedlem do wniosku ze zdecyduje sie na opcje "budget" czyli najnizsza linie oporu.
Czyli mam rozgladac sie za TD04, i jakims ickiem? Jaki vw moze byc dawca kolektorow?
Gwoli wyjasnienia- Mialem plan modzic poprzedniego golfa ktorym jeszcze jezdze, jest to rocznik 96, kolor grafitowy, stan bdb, silnik 1.4. Juz zdazylem dokupic skorzane fotele z gti, skorzana kierownice, biale zegary. Chcialem wrzucic mu silnik AFN i zajac sie sprawa na "powaznie", ale niestety facet przywalil mi w bok, auto bierze ubezpieczalnia.
W miedzyczasie kupilem 1.9d o ktorym mowa, zanim ubezpieczalnia wezmie auto musze przelozyc zawieszenie, hamulce, srodek. 1.9 byl uzywany przez farmera. Auto ma dziurawe progi, podsufitka ma plamy z plesni, smrod i ubustwo. Chce go zrobic, pojezdzic max 2 lata i sprzedac.
Czyli mam rozgladac sie za TD04, i jakims ickiem? Jaki vw moze byc dawca kolektorow?
Gwoli wyjasnienia- Mialem plan modzic poprzedniego golfa ktorym jeszcze jezdze, jest to rocznik 96, kolor grafitowy, stan bdb, silnik 1.4. Juz zdazylem dokupic skorzane fotele z gti, skorzana kierownice, biale zegary. Chcialem wrzucic mu silnik AFN i zajac sie sprawa na "powaznie", ale niestety facet przywalil mi w bok, auto bierze ubezpieczalnia.
W miedzyczasie kupilem 1.9d o ktorym mowa, zanim ubezpieczalnia wezmie auto musze przelozyc zawieszenie, hamulce, srodek. 1.9 byl uzywany przez farmera. Auto ma dziurawe progi, podsufitka ma plamy z plesni, smrod i ubustwo. Chce go zrobic, pojezdzic max 2 lata i sprzedac.
1.9d 1y pytan kilka
Listek22, ssący może zostać z 1y chyba że chcesz mieć suszarkę na górze, to w tedy 1.9 td lub tdi, co do wydechowego to 1.6 1.9 td, tdi wszystko jedno który ci bardziej pasuje można je także obracać góra/dół.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
1.9d 1y pytan kilka
Od spodu (dolny króciec) w pompie wody. Leć po dolnym wężu od chłodnicy. W miejscu gdzie łączy się z silnikiem masz króciec a w nim termostat. Pompa nieelektroniczna
1.9d 1y pytan kilka
niestety jesli to jest foto z Twojego auta to masz pompę półelektroniczną.
można ją wyrzucić i ząłożyć od zwykłego TD.
lub tą poprzerabiać ale nie wiem czy Ci będzie sie chciało...
Q_mac, przyjrzyj się uważnie, pod głowiczką...
można ją wyrzucić i ząłożyć od zwykłego TD.
lub tą poprzerabiać ale nie wiem czy Ci będzie sie chciało...
Q_mac, przyjrzyj się uważnie, pod głowiczką...
1.9d 1y pytan kilka
Kurcze... zabrzmialo jak: "przykro mi, ma Pan pompę półelektroniczną." To znaczy ze tak jak napisales wczesniej trudniejsza w modzie, ale wiecej ofrujaca.. A czy jest konieczna jej modyfikacja?
Jeszcze wracajac do termostatu, czy musze pompe wody wyciagac zeby sie do termostatu dostac? Wyciagnalem juz alternator, kawalek blachy i zastanawiam sie czyskladac czy dalej rozkrecac.. w 1.4 bylo latwiej
Ok juz wiem jak z tym termostatem, musze sciagnac oslone silnika i pompe wspomagania wyciagnac.. od strony zaczalem. Sorry za offtop
Jeszcze wracajac do termostatu, czy musze pompe wody wyciagac zeby sie do termostatu dostac? Wyciagnalem juz alternator, kawalek blachy i zastanawiam sie czyskladac czy dalej rozkrecac.. w 1.4 bylo latwiej
Ok juz wiem jak z tym termostatem, musze sciagnac oslone silnika i pompe wspomagania wyciagnac.. od strony zaczalem. Sorry za offtop
1.9d 1y pytan kilka
Listek22 pisze: ale wiecej ofrujaca.. A czy jest konieczna jej modyfikacja?
jest znacznie trudniejsza w modzeniu ale np umożliwiająca uruchomienie procedury startowej przed sprintem gdzie nie startujesz na czwesciowym doładowaniu tylko na pełnym
jeśli auta nie szukujesz pod ćwierć mili proponujję dorwać zwykłą od 1.9 TD.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości