Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

Post autor: skaktus » wt lis 20, 2012 16:02

Witam.

MK3, rocznik 94, benzyna 1,4

Problem - niestabilne obroty na luzie, zazwyczaj na zimnym silniku, choć na ciepłym też. Ostatnio bardzo uciążliwe. Objawy - jadę, zwalniam, hamuję silnikiem, wrzucam luz, obroty rosną do 20 a nawet 30 i nie spadają. Muszę gazować żeby obroty spadły. Jak spadną są praktycznie na granicy najniższych obrotów - wyraźnie trzepie autem, lewarkiem od biegów itd. Czasem w tej sytuacji nagle obroty skaczą do 10 lub 15 i tak zostają.

Ogólnie jest loteria, raz pracuje poprawnie, raz wariacje.

Macie jakieś wskazówki ? Auto było pod kompem - zero wykrytych spraw.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

Post autor: stonefree » śr lis 21, 2012 09:36

skaktus pisze:zero wykrytych spraw
Jak to jest 1,4 AEX, to obstawiam usyfiona przepustnicę.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

Post autor: skaktus » śr lis 21, 2012 13:34

To jest ABD.

O przepustnicy też myślałem, tylko czy w ABD też ten problem występował ?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

Post autor: stonefree » śr lis 21, 2012 14:22

Jeżeli ABD to jest tam chyba taki sam regulator jak w 1,8 ABS, czyli zadna adaptacja nie wchodzi w rachubę. A taka banalna sprawa, jak zacinanie się lnki, albo klapy przepustnicy?



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

Post autor: skaktus » śr lis 21, 2012 16:35

O lince to powiem szczerze że też myślałem, czasem mam wrażenie że po wciśnięciu pedała gazu do pewnego stopnia ten nie wraca na położenie początkowe.

PS-Jeśli adaptacja przepustnicy nie wchodzi w grę, a okaże się że to ona jest uszkodzona, zacina się, wyrobiona itd to rozumiem że w tym wypadku tylko wymiana na nową. Czy wymieniając takie coś, trzeba mieć jakieś szczególne zdolności manualne i wiedzę oraz czy po wymianie jest wymagana regulacja ?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

Post autor: stonefree » śr lis 21, 2012 23:11

skaktus pisze:czy po wymianie jest wymagana regulacja ?
Poszukaj o regulacji TPS. Ale zacznij od linki i obejrzenia przepustnicy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości