Nastawnik dawki paliwa.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nastawnik dawki paliwa.
Witam wszystkich!
Mój bolid to golf IV TDI 110 km ASV, po zmianie softu u uysego 148 km i 350 NM tak na marginesie
Od jakiegoś czasu zauważyłem że zimny golfik nie odpala już z taką lekkością jak dawniej dosłownie na pół obrotu wału nawet przy mrozie -25. Na gorącym nie ma problemu, również na zimnym ale przy drugim odpaleniu jak już pochodzi np 30 s. Moje podejrzenia gorszego odpalania rano padają na pompę paliwa lub sam nastawnik dawki paliwa, ponieważ wszystko inne jest sprawdzone tzn, szczelność układu paliwowego, nowy filtr paliwa, nowe świece żarowe, nowe wtryski wymienione 3 mies temu na 0,216, roczny sprawny akumulator, sprawny rozrusznik robiony profilaktycznie rok temu, kąt wtrysku ustawiony na 54, korekcja wałka rozrządu również ok. Silnik czasami po odpaleniu na zimnym ale również na ciepłym na wolnych obrotach pracuje nierówno i niespokojnie. Takie zjawisko występuje raz z mniejszym raz z większym nasileniem. Auto odpala jeszcze bez większych problemów (nie ma arktycznych mrozów) ostatnio rano nawet udało mu się odpalić tak jak dawniej czyli na dotyk ale to przypadek 1/100 odpaleń... W większości przypadków wygląda tak, ze musi zakręcić raz lub dwa wałem korbowym. Niby już chce załapać ale musi obrócić jeszcze raz. Moderator uysy u którego zmieniałem soft twierdzi, że pompa nie jest już pierwszej młodości i nie pompuje jak nowa ale jeszcze sporo polata.
W związku z tym że nurtuje mnie fakt gorszego odpalania mam dylemat...
Czy zająć się tylko nastawnikiem (czyszczenie) czy może pomyśleć o regeneracji całej pompy?
Chciałbym na 100% sprawdzić czy mój nastawnik działa poprawnie bo jeśli go wykluczę to znaczy, że sama pompa już niedomaga.
Wiem że za pomocą Vag-a da się sprawdzić pod obciążeniem dawkę wtryskiwanego paliwa i porównać ja z dawką paliwa zadanego przez sterownik, kiedyś gdzieś widziałem taki wykres. Tylko czy do tego nie jest potrzebna hamownia??
Jeśli ktoś wie w jaki sposób i w którym kanale robi się takie pomiary vagiem to bardzo proszę o odpowiedz.
Mam nadzieje, że moja pompa nie jest jeszcze taka zła a tylko nastawnik nadaje się do czyszczenia.
Ojciec ma toledo z tym samym motorem, które odpala dosłownie na dotyk i po odpaleniu pracuje równiutko ze aż miło słuchać.
Chciałbym, żeby mój golfik również był symfonią dla ucha na wolnych obrotach zaraz po lekkim odpaleniu nawet przy silnych mrozach
Dodam jeszcze że zwiększenie dawki rozruchowej na max 33268 oraz delikatne wydłużenie czasu grzania świec żarowych niewiele pomogło.
Mój bolid to golf IV TDI 110 km ASV, po zmianie softu u uysego 148 km i 350 NM tak na marginesie
Od jakiegoś czasu zauważyłem że zimny golfik nie odpala już z taką lekkością jak dawniej dosłownie na pół obrotu wału nawet przy mrozie -25. Na gorącym nie ma problemu, również na zimnym ale przy drugim odpaleniu jak już pochodzi np 30 s. Moje podejrzenia gorszego odpalania rano padają na pompę paliwa lub sam nastawnik dawki paliwa, ponieważ wszystko inne jest sprawdzone tzn, szczelność układu paliwowego, nowy filtr paliwa, nowe świece żarowe, nowe wtryski wymienione 3 mies temu na 0,216, roczny sprawny akumulator, sprawny rozrusznik robiony profilaktycznie rok temu, kąt wtrysku ustawiony na 54, korekcja wałka rozrządu również ok. Silnik czasami po odpaleniu na zimnym ale również na ciepłym na wolnych obrotach pracuje nierówno i niespokojnie. Takie zjawisko występuje raz z mniejszym raz z większym nasileniem. Auto odpala jeszcze bez większych problemów (nie ma arktycznych mrozów) ostatnio rano nawet udało mu się odpalić tak jak dawniej czyli na dotyk ale to przypadek 1/100 odpaleń... W większości przypadków wygląda tak, ze musi zakręcić raz lub dwa wałem korbowym. Niby już chce załapać ale musi obrócić jeszcze raz. Moderator uysy u którego zmieniałem soft twierdzi, że pompa nie jest już pierwszej młodości i nie pompuje jak nowa ale jeszcze sporo polata.
W związku z tym że nurtuje mnie fakt gorszego odpalania mam dylemat...
Czy zająć się tylko nastawnikiem (czyszczenie) czy może pomyśleć o regeneracji całej pompy?
Chciałbym na 100% sprawdzić czy mój nastawnik działa poprawnie bo jeśli go wykluczę to znaczy, że sama pompa już niedomaga.
Wiem że za pomocą Vag-a da się sprawdzić pod obciążeniem dawkę wtryskiwanego paliwa i porównać ja z dawką paliwa zadanego przez sterownik, kiedyś gdzieś widziałem taki wykres. Tylko czy do tego nie jest potrzebna hamownia??
Jeśli ktoś wie w jaki sposób i w którym kanale robi się takie pomiary vagiem to bardzo proszę o odpowiedz.
Mam nadzieje, że moja pompa nie jest jeszcze taka zła a tylko nastawnik nadaje się do czyszczenia.
Ojciec ma toledo z tym samym motorem, które odpala dosłownie na dotyk i po odpaleniu pracuje równiutko ze aż miło słuchać.
Chciałbym, żeby mój golfik również był symfonią dla ucha na wolnych obrotach zaraz po lekkim odpaleniu nawet przy silnych mrozach
Dodam jeszcze że zwiększenie dawki rozruchowej na max 33268 oraz delikatne wydłużenie czasu grzania świec żarowych niewiele pomogło.
- rafalski.1979
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: wt paź 25, 2011 16:01
- Lokalizacja: Wałcz
Nastawnik dawki paliwa.
kolego jest na forum jak zrobić logi tylko poszukać
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... y#p5753827" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... y#p5753827" onclick="window.open(this.href);return false;
Nastawnik dawki paliwa.
Heh może dawke startowa masz już za dużą... jakiej firmy wtryski?
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: Nastawnik dawki paliwa.
Z dawką startową kombinowałem już niejednokrotnie zmieniając co kilka dni jej wartość o 50 więcej od nominalnej ale zmiany żadnej nie było. No może przy 33268 odpala ciut chętniej ale nie za każdym razem. Wczoraj znowu mnie zaskoczył i odpalił rano "na dotyk" i zaraz po odpaleniu pracował równiutko. Zdarza się tak jednak nie często.
Wtryski kupiłem u cowboya firmy seven diesel, maja przejechanie ok 2 tys km. Moje stare były już zużyte bo po założeniu nowych auto jeszcze bardziej ożyło. Nie zauważyłem nigdy żadnego kopcenia, wiec to bym wykluczył.
Wtryski kupiłem u cowboya firmy seven diesel, maja przejechanie ok 2 tys km. Moje stare były już zużyte bo po założeniu nowych auto jeszcze bardziej ożyło. Nie zauważyłem nigdy żadnego kopcenia, wiec to bym wykluczył.
Nastawnik dawki paliwa.
przy wiekszyc wtryskach musi byc napiecie pompy podniesione w nizszych prtiach obrotów pompy. z mojego doswiadczenia wiem ze zwiekszanie dawki startowej nic nie dawaąło u mnie. dopiero jak zmieniłem procentowo napiecie pompy gdzieniegdzie to palił od strzała a aku miałem w bagazniku i tylko 65Ah albo 74 nie pamietam. Spróbuj delikatnie przyspieszyc timing o 5-10
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Nastawnik dawki paliwa.
Nie bardzo zrozumiałem co masz na myśli.. Bawię się vagiem od niedawna i nie wiem co kryje się pod określeniem napięcie pompy.Spróbuj delikatnie przyspieszyc timing o 5-10
Gdzie i w którym kanale dokonać zmian?
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
Nastawnik dawki paliwa.
klucz nr 13 i przyspieszyć kat wtrysku mechanicznie na pompie sa tam trzy śruby luzujesz lekko i krecisz jakieś 2mmadam aa22 pisze:Nie bardzo zrozumiałem co masz na myśli.. Bawię się vagiem od niedawna i nie wiem co kryje się pod określeniem napięcie pompy.
Gdzie i w którym kanale dokonać zmian?
Nastawnik dawki paliwa.
No teraz to wszystko jasne ustawiałem nie raz kąt wtrysku i z doświadczenia wiem, że obrócenie wałka o 2 mm daje kolosalną zmianęklucz nr 13 i przyspieszyć kat wtrysku mechanicznie na pompie sa tam trzy śruby luzujesz lekko i krecisz jakieś 2mm
Teraz mam ustawione na 48, popchnę trochę do przodu na wartość między 60 a 70 myślę, ze wystarczy 0,5 mm albo nawet mniej...
Re: Nastawnik dawki paliwa.
Dawniej jezdziłem z kątem ustawionym na 74 i nic się nie działo. Przejechałem tak około 60 tys km.ciacho840 pisze:tylko nie przesadz bo ci tłoki wypali i bedzie blada
Sam uysy powiedział mi wtedy, że nie muszę tego przestawiać i że przy tej wartości będzie łatwiej odpalał.
Dopiero tego roku latem mając już vaga i kabelek ustawiłem wartość na 48 po wymianie rozrządu.
Jak przestawię z powrotem na wartość między 60-70 to dam znać czy przyniosło to jakiś efekt.
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Re: Nastawnik dawki paliwa.
Chodzi Ci o zmianę kąta wtrysku czy zmianę napięcia czujnika RSW?JABcok20 pisze:przy wiekszyc wtryskach musi byc napiecie pompy podniesione w nizszych prtiach obrotów pompy. z mojego doswiadczenia wiem ze zwiekszanie dawki startowej nic nie dawaąło u mnie. dopiero jak zmieniłem procentowo napiecie pompy gdzieniegdzie to palił od strzała a aku miałem w bagazniku i tylko 65Ah albo 74 nie pamietam. Spróbuj delikatnie przyspieszyc timing o 5-10
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Nastawnik dawki paliwa.
Zmiana napięcia dla np. dawki 24mg w mapie dla okreśłonych obrotów niskich do ok. tak strzelam 1100. dla większych wtrysków czyt. 216 musi być podniesione...
sprawdziłem dokładnie dla obrotów 210 silnika przy rozruchu i dla dawki 25mg miałem podniesione ok. 4 procent napięcie pompy przy wtryskach od 216 ustawionych na 190 bar. samochód palił dużo lepiej. zmienia sie dawki w cały zkresie i zmienia o różne procenty. Najprościej porównać mape z auta co ma seryjnie 216 do takiego co ma seryjnie 205.
sprawdziłem dokładnie dla obrotów 210 silnika przy rozruchu i dla dawki 25mg miałem podniesione ok. 4 procent napięcie pompy przy wtryskach od 216 ustawionych na 190 bar. samochód palił dużo lepiej. zmienia sie dawki w cały zkresie i zmienia o różne procenty. Najprościej porównać mape z auta co ma seryjnie 216 do takiego co ma seryjnie 205.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Nastawnik dawki paliwa.
A jak tego dokonać? Można to zrobić VAGiem?
Zmieniałem u siebie w ALH wtryski na te z ASV, więc pewnie przydałoby się zrobić taką "adaptację".
Zmieniałem u siebie w ALH wtryski na te z ASV, więc pewnie przydałoby się zrobić taką "adaptację".
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Nastawnik dawki paliwa.
Przy tej zmianie ponoć nie trzeba. Vagiem tegonie zrobisz. ew zmiana mapy wtrysku dla silnika. powyżej 30 stopni albo ciut wyżej pompa podaje paliwona wtryski od 250 obrotów silnika. Robiłem taką korekcje i po niej samochód pali od strzała. ale problem może leżec w słabym aku albo rozruszniku ew. połaczenie rozrusznika z aku lub masy silnika z budą/aku. Podnoszenie dawki startowej może nie dać żadnej poprawy.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 172 gości