MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Glomar_SDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sie 06, 2012 13:36

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

Post autor: Glomar_SDI » pn sie 06, 2012 14:50

Witam! Mam problem z moim SDI pojechałem w Góry z ekipą 5 osobową i jak wjeżdżałem pod górę silnik powyżej 3 tyś obrotów kopci na niebiesko oraz powyżej 140km/h też już zaczyna kopcić co dziwne moc jest,jeżdżę na Mobilu 10W40 półsyntetyk przebieg 284tyś wymieniony olej został przy przebiegu 278tyś cały czas był na oleju półsyntetyk więc taki pozostawiłem zrobiłem 6000km no i dolałem 2setki oleju ale raczej nie myślę żeby palił olej bo nie czuć,mam wyciek jedynie przy podgrzewaczu filtra oleju jaka może być jeszcze przyczyna? Proszę o pomoc lub poradę



Max88
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 161
Rejestracja: śr sie 01, 2012 22:10
Lokalizacja: LUBIN/Wrocław

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

Post autor: Max88 » pn sie 06, 2012 21:01

Moze to nie olej,a nie dopalone paliwo,posprawdzaj wtryski i pompe



Glomar_SDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sie 06, 2012 13:36

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

Post autor: Glomar_SDI » pn sie 06, 2012 21:53

Czyli trzeba będzie podjechać i sprawdzić na komputerze? Czy idzie to sprawdzić normalnie? Na spalanie nie mogę również narzekać bo 4,5 5l max



Max88
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 161
Rejestracja: śr sie 01, 2012 22:10
Lokalizacja: LUBIN/Wrocław

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

Post autor: Max88 » wt sie 07, 2012 07:09

Na kompie mozesz sprawdzic dawkowanie wtryskow



roobssoon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw kwie 28, 2011 05:44

Re: MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

Post autor: roobssoon » ndz lis 18, 2012 10:14

Witam serdecznie,
VW Bora 2000r sdi silnik AQM, Auto rano po odpaleniu puszcza niebieską chmurę co wskazywało by na zużycie oleju przez uszczelniacze zaworowe, ale auto również w czasie jazdy np. 100km/h piąty bieg, zdejmę nogę z gazu ,po czym delikatnie kładę nogę na gaz, że auto nie zaczyna przyspieszać i z tyłu widać niebieskie chmury dymu, gdy nacisnę mocniej gaz dymienie ustaję i auto zaczyna przyspieszać. Auto nie dymi podczas przyspieszania, nawet przy pełnym obciążeniu i pedale gazu wciśniętym w podłogę i nie dymi również podczas hamowania skrzynią. Dymienie występuje tylko przy wyżej opisanej sytuacji w przedziale obrotów od 2600 do 2000 obr/min, poniżej 2000 dymienia nie ma. Jeżeli chodzi o ubytek oleju to wczoraj po 500 km trasie zauważyłem ubytek 300 - 400 ml., czasami po 1000km-1500km (jazdy głownie miejskiej) dolewam 0,5l, napomknę tylko że mam niewielki wyciek na uszczelniaczu wału korbowego.
I teraz moje pytanie Czym jest spowodowane dymienie w tej sytuacji, czy to przez te zużyte uszczelniacze zaworowe, pierścienie, problem z recyrkulacją spalin EGR, odmę ?
Dodam jeszcze że auto ma uszkodzony termostat albo czujnik temp. bo nie osiąga 90 stopni , i spaliny są bardzo gryzące.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 18, 2012 10:23

Na początek podepnij waga i sprawdź wtryskiwacze (dawka i korekcja).Jeśli wyjdzie,że są O.K. to można zacząć szukać dalej,ale obawiam się,że to raczej ich wina.
Podepnij VAG-a,bo na razie,to jest jak wróżenie z fusów.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości