M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Ja obstawiam na to ze lopatki wstepnej pompki sie pokleily i nie ciagnie paliwa (jak kolega wyzej napisal) musisz rozbierac i czyscic ;/ bo nic nie wymyslisz. a tam do LDA musisz wkrecic sróbunek i wezyk do kolektora (tak jak bylo np w aaz-cie). Pompa pewnie dlugo lezalai dlatego takie objawy. Spróbuj zrobic tak: podepnij miedzy pompa a filtrem pompke (gruszke) i pompuj do oporu potem niech ktos ci odpali auto (caly czas pompowac) jesli "chyci", zapali tzn ze jest poklejona w srodku! inaczej nie sprawdzisz (bez rozkrecania) Aha a daje wogole na wtryski czy nic? wlóz wezyk do banki badz butelki (najlepiej przezroczysty) i zobacz czy ciagnie . . . sory ze tak nie pokolei pisalem ale to 2 mozliwosci sprawdzenia: czyli najpierw z banka a jak nie bedzie ciaglo to wpinaj gruszke i test!
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Jak będzie pierścień na tłoczku sklejony to może nawet nie odpali, albo regulator odśrodkowy będzie zaklejony i wkręci się na masakryczne obroty... sprawdzałeś czy pompa kręci się na sucho?? Bo miałem dwie pompy... jedna się ciężko kręciła, ale szło nią kręcić i po rozebraniu rdza w środku. Druga zaś była tak zardzewiała, że nie szło nią ukręcić na stole nawet . Zaś moja była pompa z landiego była posklejana w środku i po odpaleniu auto automatycznie wkręcało się na masakryczne obroty ( łopatki regulatora odśrodkowego były nieruchome ) jak i przestawiacz kąta wtrysku stał w miejscu...
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Dobra założę jutro pompę z 1.6d jp byle tylko jeździło i postaram się uzdrowić pompę z cromy nowe wyzwanie znów sie czegoś naucze dalej niewiem co z podcisnieniami zrobic EGR i westgate gruszka na turbo
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
golysk, WG musisz połączyć z muszlą turbo... wężykiem jak to było w starego typu turbinach. EGR zaślepić i tak nie masz do niego sterowania, chyba że jakieś pozostałości w Twojej instalacji zostały.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Pora trochę odświeżyć temat...
[youtube][/youtube]
K24 1 bar, wtryski AFN 205tki, dwie osoby na pokładzie i pełen bak
[youtube][/youtube]
K24 1 bar, wtryski AFN 205tki, dwie osoby na pokładzie i pełen bak
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
podałbyś trochę więcej szczegułów setupu...
a po za tym całkiem ładnie...
a po za tym całkiem ładnie...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, wałek dużo dał... na tym z SDI nie szlo ostro ruszyć autem z piskiem... coś tam koło się uślizgnęło i tyle w temacie... oraz zmiana wtrysków z ASV na te z AFN'a spowodowała że lepiej z dołu się zbiera i turbo wcześniej wstaje .
Czekam na film z przyspieszenia corrado m-tdi...
Czekam na film z przyspieszenia corrado m-tdi...
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983 pisze:Czekam na film z przyspieszenia corrado m-tdi...
no to poczekasz bo właściciel nie ma parcia, a dwa że ja wolę robić wersję bezpieczną bo tam masz tylko 17mm wałek napędowy wiec mimo Gova raczej nie polecam kręcenia powyżej 4000rpm, a ze skrzynkę AGC to jest tak żę tam masz cały czas 4000-4300rpm. na razie właściciel jeździ i zbiera na długą skrzynkę, to raz, a dwa że i tak to bardzo sensu nie ma przy ciężkim kole zamachowych, ot jakieś 8s do 100km/h. ale jak będzie długa skrzynka, to obiecuję osobiście zrobić filmik, no i nie wiadomo czy właściciel nie każe na zimę auta udrutować, bo co jak co ale wyprzedzanie tamtym autem jest naprawdę przyjemne...
także narazie jakiegoś szału specjalnego nie ma, auto bardzo elastyczne jak każde M-TDIi można powiedzieś że ekonomiczne,
jakieś 6l w jeździe niemal całcy czas miejskiej, to myślę że nie jest zły wynik
może zrób jakiś filmik z przyspieszenia na trzsecim biegu od powiedzmy 1500rpm, mamy podobne przełożenia w skrzyniach więc będzie podgląd co się tam dzieje,
P.S. bardziej niż na prędkościomierz zwracam uwagę na obrotek.
o ile dobrze pamiętam, masz ASD?
mała rada z mojej strony, M-TDI jęsli naprawdę nie dopieścisz dynamicznego kąa wtrysku nie zbyt chętnie pracuje na wysokich obrotach, ruszaj z trochę mniejszych obrotów i zmieniaj biegi przy jakichś 4000-4200rpm.
u mnie to dawało najlepsze wyniki. jedziesz wtedy momentem obrotowym a tego TDI ma naprawdę sporo.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, tak mam ASD i lekkie koło zamachowe pozostałość po SB'ku z ASD. Pompa nie posiada tyming moda, bo... ugram może z jakieś 2-3mm. Już seryjnie tyming w tej pompie wchodzi w dekielek 2mm.
A co do corrado nie wiem czy coś tam jeszcze poprawialiście czy nie, ale kopci jak lokomotywa... i przy takim zadymieniu to powinno rwać ziemię i palić laczki do drutów na długiej skrzyni.
P.S.
Muszę gov'moda poprawić bo odcina przed czerwonym polem, ale to już jak będzie trzeba pompę wyciągać z auta na razie wystarczy to co jest . Pompa jeździ na seryjnej dawce... jeszcze dawki nie ruszałem bo nie czuję takiej potrzeby .
A i przypomniało mi się... dzisiaj rozebrałem jeden wtryskiwacz z mojego SDI... oznaczenie końcówki to... 150 P442 czyli są inne niż w 1z.
A co do corrado nie wiem czy coś tam jeszcze poprawialiście czy nie, ale kopci jak lokomotywa... i przy takim zadymieniu to powinno rwać ziemię i palić laczki do drutów na długiej skrzyni.
P.S.
Muszę gov'moda poprawić bo odcina przed czerwonym polem, ale to już jak będzie trzeba pompę wyciągać z auta na razie wystarczy to co jest . Pompa jeździ na seryjnej dawce... jeszcze dawki nie ruszałem bo nie czuję takiej potrzeby .
A i przypomniało mi się... dzisiaj rozebrałem jeden wtryskiwacz z mojego SDI... oznaczenie końcówki to... 150 P442 czyli są inne niż w 1z.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983 pisze:A co do corrado nie wiem czy coś tam jeszcze poprawialiście czy nie, ale kopci jak lokomotywa... i przy takim zadymieniu to powinno rwać ziemię i palić laczki do drutów na długiej skrzyni.
już tak nie kopci
po za tym nie wiem czy to wtryski AEL są winne czy coś z nimi poprostu nie tak o dym przy poważnie wkręconej dawce ginie przy 1.5bara
po za tym tamten filmik był z rozpiętym dolotem.
skoro właściciel nie ma parcia żeby auto kręciło się jak wściekłe do końca obrotomierza, może nie ch pozostanie silnik bezpieczny choć i tak governora ma lekkiego.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, ja zrobiłem gov'moda bo wcześniej max co można było osiągnąć to 4 tys obr/min, teraz widzę, że idzie ponad 4.5 tys obr/min i pojawia się odcięcie... filmik nagrywałem nie widząc obrotomierza i czasem czułem, że już nie ciągnie i trzeba bieg zmienić. Zobaczymy jak będzie jeździł na 210tkach, i chyba to będzie koniec podmianki wtrysków. Do tego w planach zmiana turbiny i koniec modów przy silniku . Jak to wszystko ogarnę przez zimę to pewnie wiosną wpadnę sprawdzić co hamownia pokaże .
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983, no fanie podoba mi sie ;D Ja tez postaram sie cos nagrac - moze w ten weekand bo przebywam poza domem ;/ ale golfina idzie niezle (duzooo lepiej niz przy poprzednim "video") Udowodnisz przynajmniej niedowiarkom ze mtdi tez "do-du-pcza" - a co dopiero jak wsadzisz suszare TDSa
golysk, a uCiebie jak tam postepy z pompka od CROMY???
golysk, a uCiebie jak tam postepy z pompka od CROMY???
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Dzisiaj zawitały na auto 210tki... zobaczymy czy będzie jakaś poprawa jeszcze w jeździe.
[youtube][/youtube]
Tutaj jeszcze na wtryskach z ASV i wałkiem od SB'ka.
EDYTA:
Już jestem po jeździe testowej na 210tkach... auto po odpaleniu mniej dymi, czy zimny czy ciepły to oczywiście na plus, ale... musiałem przyspieszyć kąt wtrysku bo: po odpaleniu było czuć gryzące spaliny ( nie było tego na AFN'ach ), miękciej pracuje niż wcześniej, oraz pojawiło się przeładowanie. Dlatego dzisiaj przyspieszyłem kąt wtrysku pompą i zobaczymy co z tego wyjdzie. O wynikach napiszę później.
[youtube][/youtube]
Tutaj jeszcze na wtryskach z ASV i wałkiem od SB'ka.
EDYTA:
Już jestem po jeździe testowej na 210tkach... auto po odpaleniu mniej dymi, czy zimny czy ciepły to oczywiście na plus, ale... musiałem przyspieszyć kąt wtrysku bo: po odpaleniu było czuć gryzące spaliny ( nie było tego na AFN'ach ), miękciej pracuje niż wcześniej, oraz pojawiło się przeładowanie. Dlatego dzisiaj przyspieszyłem kąt wtrysku pompą i zobaczymy co z tego wyjdzie. O wynikach napiszę później.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Pany pytanie... czy można tak podnieść dawkę główną śrubą od dawki na pompie, ale znów żeby dawka na dole nie była za duża?? Pójdzie to doregulować śrubą od wydatku resztkowego??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości