MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Opisy Waszych KILLów, tylko rzeczowe dyskusje, spam będzie tępiony.

Awatar użytkownika
bandit1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 16, 2009 14:56
Lokalizacja: Wlkp

MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: bandit1988 » wt lis 13, 2012 16:40

Witam serdecznie forumowiczów :bigok:

MKIV '01 3D 1.9 TDI ASV 110KM (na hamowni 122KM i 249Nm-seria (bez kata i zaślepiony EGR)) | Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF '02 (total seria)-(w autach tylko kierowcy)

I. Pierwsze podejście z miejsca. Start! Jedynka na równo, dwójka Golfik wysuwa się o długość auta, następnie trójka 2 długości i cały czas na prowadzeniu stopniowo się oddalając, czwórka cały czas się oddalam no i piątka golf cały czas się oddala wygrywa z 3 długości auta do samej mety.

II.Drugie starcie też tak samo.

III. Z rolki 60km/h 4 bieg i podłoga. (jak się domyślacie Passat ze względu na moment wychodzi na prowadzenie i tak tez się stało) odstawił mnie na około 3 długości przy około 160 byłem 1 długości za nim także go doganiałem :)

Taki tam Kill, ale jednak kolega się zdziwił ze pasek z kreski dostał baty tak jak i ja. ( od razu mowie ze kolega jest ogarniętym kierowcą i potrafi zmieniać biegi:), droga to stary pas startowy). Z startu lotnego to już inna sytuacja:D dystans to około +- 1200 m.

A i również miałem okazje stanąć z kreski z Passatem Variantem B5 1.9 TDI AVG 110KM niby po chipie (gotowiec :grrr: ). Sytuacja podobna jak z z B5FL z pkt. 1. Ten kierownik tez potrafi jeździć :) i też o dziwo golf wygrywa. Pozdrawiam wszystkich


MKIV TDI
MKV GTI
3BG

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: zgredd » wt lis 13, 2012 20:03

Z kolegą też sprawdzaliśmy kiedyś audi a4 kombi awx 130 vs octavia kombi ahf 110km. Start z miejsca do 140km/h. Od startu prowadzenie audi i na koniec audi wygrało przed octavią o 1długośc samochodu. Z tym ze na hamowni skoda wypluła 108km ile w tym prawdy nie wiadomo bo po programie wyszło 130km i jeździła bardzo dobrze, licznikowe 215-220km/h robiła. Audi total seria na 225/45/17 octavia 195/60/15 była seria z wyciętym katalizatorem.



Awatar użytkownika
bandit1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 16, 2009 14:56
Lokalizacja: Wlkp

MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: bandit1988 » wt lis 13, 2012 20:39

hamownia hamowni nie równa wszystko okazuje się na drodze:) Szczerze to się dziwiłem ze AVF nie dał rady chociażby spojrzeć na dane techniczne to golf przegrywa: :bigok:


MKIV TDI
MKV GTI
3BG

MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Re: MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: MRCZ » śr lis 14, 2012 01:53

bandit1988 pisze:hamownia hamowni nie równa wszystko okazuje się na drodze:) Szczerze to się dziwiłem ze AVF nie dał rady chociażby spojrzeć na dane techniczne to golf przegrywa: :bigok:
bandit1988, Passat AVF w kombi może być nawet do 300kg cięższy od Twojego auta. Druga sprawa czas AVF-a w takiej kaście do 100km/h to okolice 10,5sek jeżeli wszystko w aucie gra, ale są takie egzemplarze co robią po 11,5sek :), więc Twój wynik mnie nie zaskakuje.



wozekGTD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: wozekGTD » śr lis 14, 2012 10:10

mialem asv bardzo zdrowego i przed chipsem wrazenia ktore dawal passat kolegi (kombi 130KM 310Nm) byly duzo lepsze, co prawda nie probowalem sie z nim ale sadze ze bym przegral, po wirusie tez jakos nie udalo nam sie ustawic a samochod skradziono :rozpacz: i juz okazji i\nie bedzie


Focus RS mk3 Nitrous Blue

Awatar użytkownika
bandit1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 16, 2009 14:56
Lokalizacja: Wlkp

MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: bandit1988 » śr lis 14, 2012 15:37

Kolega ma w dowodzie chyba 1450 w FL lub cos koło tego, a w B5 kumpel miał 1340 w golfie mam 1290kg. Książkowo powinien dac mi rade:) ale realia są inne. :bigok:


MKIV TDI
MKV GTI
3BG

Awatar użytkownika
Tom3czek17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 15:10
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: Tom3czek17 » czw lis 15, 2012 23:53

2 lata temu miałem mk4 w TDi 110km AHF a kuzyn w tym czasie Passka B5Fl sedan 1.9 Tdi 130 nie wiem czy AWX czy AVF skrzynie miał 5 biegową. Miałem okazje pare razy przejchać się passkiem i różnica w dynamice na jego korzyść wydawała się naprawde spora. Jakiś czas póżniej w golfie zrobiłem program i wtedy auta jeżdziły porównywalnie z lekkim + po stronie golfa. Trzeba też wziąść pod uwage, że te auta mają już troche lat na karku i są w różnym stanie, passat passatowi nierówny, akurat auta mojęgo kuzyna było z polskiego salonu z orginalnym przebiegiem w granicach 150 tys. km także myśle, że na hamowni mogłoby pokazać około 140km :bigok:



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: MRCZ » pt lis 16, 2012 01:01

Tom3czek17, nie ma znaczenia czy z salonu czy nie nawet nie chcę się rozpisywać na ten temat ;) Mam golfa 1Z z bardzo mocnym programem i passata AVF ze standardowym programem. Oba auta robią podobne czasy, passat dopiero po bardzo mocnym modzie zaczął odstawać. Stosunek masy do mocy się liczy, inne odczucia w passacie który jest bardzo ciężki i inne w golfie, który jest lżejszy. Passat na drugim biegu bez zrywanie sprzęgła po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu zrywa przyczepność a golf nie. Ostatnio e46 150KM miało problem odejść mojemu golfikiowi z tym że w bmw jechało 3 ludzi (z kierowcą) a ja w golfie sam.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: riccardoa » pt lis 16, 2012 09:54

MRCZ pisze:Tom3czek17, nie ma znaczenia czy z salonu czy nie nawet nie chcę się rozpisywać na ten temat
Podejrzewam,że koledze chodziło o realny przebieg i stan ,a nie o to ,że auto jest z salonu. :okej:



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Re: MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: MRCZ » pt lis 16, 2012 11:05

riccardoa pisze:Podejrzewam,że koledze chodziło o realny przebieg i stan ,a nie o to ,że auto jest z salonu. :okej:
riccardoa, zrozumiałem co kolega chciał napisać. Auto + książka serwisowa + realny przebieg, to dla mnie pojęcie względne. Po woli zaczyna wchodzić proces cofania przebiegu między przeglądami, czyli przed przeglądem auto ma walnięty licznik o ileś km - przykładem jest moje auto, książkę mam do końca a dziwnym trafem skądś się natrzepało w ECU 50tyś ;D Wg mnie, więcej zależy od eksploatacji auta a nie ile ma przejechane i jak z zewnątrz wygląda, bo do silnika nikt od razu nie zajrzy a VCDS nie jest wystarczającym wykładnikiem dla mnie, żeby ocenić zużycie silnika. Dla przykładu mam golfa 94r. 1Z prawie 300tyś w tym 65tyś. na bardzo mocnym programie i ostatnio mierzyłem kompresje - na wszystkich cylindrach fabryka po 31 bar.



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Re: MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: Kowal_ » sob lis 17, 2012 20:08

bandit1988 pisze:Kolega ma w dowodzie chyba 1450 w FL lub cos koło tego, a w B5 kumpel miał 1340 w golfie mam 1290kg. Książkowo powinien dac mi rade:) ale realia są inne. :bigok:
avf trendline z połową baku waży 1520kg, highline 1540kg ;)


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Tom3czek17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 15:10
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: Tom3czek17 » sob lis 17, 2012 20:44

Kolego MRCZ porównanie mk3 110km i mk4 110km to jest zupełnie inna bajka, masa robi swoje. Twój mk3 z bardzo mocnym programem napewno jeżdzi dużo lepiej niż seryjne mk4 z 110km pod machą. a mimo to napisałeś że 130km passek jeżdzi równo z twoim mk3. Jak w takim razie kolega 110km mk4 może wyciąć 130 konnego paska?? Co do pasata którym miałem przyjemność jeżdzić to od nowośći właścicielem był mój wójek (auto firmowe) potem zostało odkupione od firmy i przejoł go kuzyn tak więc cała historia auta jest znana :bajer:



tito00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:59

MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: tito00 » sob lis 17, 2012 21:16

bandit1988, passat teroretycznie powinien wygrać sam mam teraz passata varian tdi avb chip na 137km i 325km i mk4 tdi 110km + program delikatnie mi odchodzi do pewnej prędkości ale seria 110km od 3 biegu zostaje w tyle pozdrawiam



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Re: MKIV 1.9 TDI ASV vs Passat Variant B5 FL 1.9 TDI AVF

Post autor: MRCZ » sob lis 17, 2012 22:17

Kowal_ pisze:avf trendline z połową baku waży 1520kg, highline 1540kg ;)
Mój AFV trendline waży 1536kg, jak dodamy do tego pełen zbiornik i kierowcę to trochę się robi kg (z takim obciążeniem robiłem testy).
Tom3czek17 pisze:Kolego MRCZ porównanie mk3 110km i mk4 110km to jest zupełnie inna bajka, masa robi swoje. Twój mk3 z bardzo mocnym programem napewno jeżdzi dużo lepiej niż seryjne mk4 z 110km pod machą. a mimo to napisałeś że 130km passek jeżdzi równo z twoim mk3. Jak w takim razie kolega 110km mk4 może wyciąć 130 konnego paska?? Co do pasata którym miałem przyjemność jeżdzić to od nowośći właścicielem był mój wójek (auto firmowe) potem zostało odkupione od firmy i przejoł go kuzyn tak więc cała historia auta jest znana :bajer:
Tom3czek17, nie porównywałem mk3 z mk4, tylko przyrównałem mk3 z Passatem. Nawiasem mówiąc, golf bez problemu wycina Passata AJM (kombi) a z Turanem 2.0 136KM jedzie równo to takie przykłady z trasy, ale były też lepsze osiągnięcia. Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy - golf robi poniżej 10sek (nie wiem dokładnie ile) mój passat AVF seria nawet nie ma podejścia, dopiero po modzie lekkim. Jak zrobiłem mocnego moda zszedłem na 8,8sek to był najlepszy wynik, ale i tak lipa :/. O przebiegach i pochodzeniach auta - tylko pisałem, jakie są realia, całkiem możliwe, że passek o którym piszesz jest wiarygodny ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „KILLe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości