niedawno przy okazji wymieniłem pompę wody, w zimie nie miełem ogrzewania do wymiany termostat, teraz kiedy zrobiło się cieplej temp. jest dość wysoka wentylator włacza się przy ok. 108 *C więc wymieniłem termowyłącznik wentylatora teraz załącza się przy ok 100*C w tym samym czasie temp. w zbiorniczku wyrównawczym ma 91*C.
Niepokoi mnie że ok 100*C jest nawet podczas jazdy. Stąd moje pytanie
-czy temp. w układzie jest taka sama jak w zbiorniczku wyrównawczym
-może jest zakamieniona chłodnica że nie chłodzi dobrze w czasie jazdy
Zrobiłem jeszcze jeden test zagrzałem silnik do włączenia wentylatora poczekałem aż go schłodzi do książkowych 90*C, wówczas szybko wypiąłem czujnik temp i zmierzyłem płyn termometrem miał 95*C.
Może któryś z szanownych kolegów wie co jeszcze sprawdzić, czy wskażnik pokazuje dobrze i temp. jest za wysoka, czy może przekłamują zegary.
mk3 temperatura, może ktoś wie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
Re: mk3 temperatura, może ktoś wie
termostat ?marekx2710 pisze: niedawno przy okazji wymieniłem pompę wody, w zimie nie miełem ogrzewania do wymiany termostat, .
może nagrzewnica, ona przecież Ci nagrzewa środek autka ...
sprawdź jeszcze raz termostatmarekx2710 pisze: teraz kiedy zrobiło się cieplej temp. jest dość wysoka wentylator włacza się przy ok. 108 *C więc wymieniłem termowyłącznik wentylatora teraz załącza się przy ok 100*C w tym samym czasie temp. w zbiorniczku wyrównawczym ma 91*C.
Niepokoi mnie że ok 100*C jest nawet podczas jazdy. Stąd moje pytanie
-czy temp. w układzie jest taka sama jak w zbiorniczku wyrównawczym
-może jest zakamieniona chłodnica że nie chłodzi dobrze w czasie jazdy
Zrobiłem jeszcze jeden test zagrzałem silnik do włączenia wentylatora poczekałem aż go schłodzi do książkowych 90*C, wówczas szybko wypiąłem czujnik temp i zmierzyłem płyn termometrem miał 95*C.Może któryś z szanownych kolegów wie co jeszcze sprawdzić, czy wskażnik pokazuje dobrze i temp. jest za wysoka, czy może przekłamują zegary.
tzn tak może najpeościej sprawdzić czy działa, pjeździj troszę postaw go niech się dobrze zagrzeje i sprawdź węże idące do chłodnicy, górny i dolny oba mają być bardzo ciepłe
jeśli dolny jest zimy lub bardzo lekko nagrzny (może być nagrzany od ciepłego silnika)
to najpradopodobniej masz do d..y termostat
a możliwe że pompa w środku (ten wirniczek) nie chodzi, ale to mało prawdopodobne ...
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
no czyli prawidłowo, bo termostat otwiera się przy ok . 87'C więc jest OK, a na zegarze pokazuje ok 90 bo ma swoją tolerancje wskazań (jak każdy wskaźnik).marekx2710 pisze:wąz dolny robi się ciepły kiedy temp. w zbiorniczku mierzona termometrem ma 88*C a na zegarach ok. 90*C .
radzę tego więcej nierobić bo można się nieźle poparzyć, zwłaszcza w oczy.marekx2710 pisze:Zrobiłem jeszcze jeden test zagrzałem silnik do włączenia wentylatora poczekałem aż go schłodzi do książkowych 90*C, wówczas szybko wypiąłem czujnik temp i zmierzyłem płyn termometrem miał 95*C.
a czy kupiłes oryginalny termowyłącznik? podróbki potrafią nieźle odbiegać od normy.marekx2710 pisze:termowyłącznik wentylatora teraz załącza się przy ok 100*C w tym samym czasie temp. w zbiorniczku wyrównawczym ma 91*C.
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
najprawdopodobniej masz wszystko ok, poza niedokładnymi wskazaniami temperaturu z czego nasze autka słyną. Woda w zbiorniczku musi być chłodniejsza jak w całym układzie bo obieg płynu przez niego jest prawie żaden na rozgrzanym silniku. Chcesz mierzyć temperaturę rzeczywistą? Zrób jak ja: przyłóż termometr do górnego węża chłodnicy blisko silnika. Przywiń go dokładnie do węża szmatą, cienkim styropianem, gazetami czy innym izolatorem ciepła tak żeby skala wystawała, a czujnik termometru był zawiniety. Wtedy błąd pomiaru będzie bardzo mały i nieistotny.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 527 gości