1.6 PN zfiksował - obroty 3-4 tys pilne

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LukiSzczecin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: sob sie 06, 2011 03:00
Lokalizacja: Szczecin

1.6 PN zfiksował - obroty 3-4 tys pilne

Post autor: LukiSzczecin » pn lis 12, 2012 20:04

Witam, pojechałem dziś z kolegą na przegląd swoim MK2, auto normalnie wjechało diagnosta wyłączył silnik, później pod maską poruszał wszystkimi luźnymi, poodłączanymi itp kablami (na wyłączonym silniku). Po zaliczeniu przeglądu i odpaleniu trzymał już między 3-4 tysiące obrotów, linka się nie zacięła, na luzie trzyma takie obroty, natomiast po włączeniu biegu, obroty maleją ale auto samo przyśpiesza do 3-4 tys obrotów więc generalnie do domu dojechałem trzymając hamulec...

EDIT:

Doszedłem, że winny jest element w który wchodzi linka gazu, ten który po puszczeniu pedału gazu powinien dociskać ten dziwny króciec. Zauważyłem że nie cofa się ten element należycie, i dociśnięcie go ręką do tyłu obroty wracają do normy. Można coś z tym zrobić?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

1.6 PN zfiksował - obroty 3-4 tys pilne

Post autor: Lipek81 » wt lis 13, 2012 10:13

Ehh - średnio co 1 - 2 miesiące pojawia się podobny temat na forum, wystarczy poszukać. Słowa dla wyszukiwarki - 2ee, zawieszające się obroty, nastawnik przepustnicy, PN, lipek81 (dość często się wypowiadam na ten temat, więc powinieneś znaleźć moje opisy co i jak zrobić) - poszukaj, poczytaj, przetestuj nastawnik przepustnicy (jak to zrobić znajdziesz na forum), jak dalej nie będziesz czegoś wiedział, wtedy pytaj.



Awatar użytkownika
LukiSzczecin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: sob sie 06, 2011 03:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1.6 PN zfiksował - obroty 3-4 tys pilne

Post autor: LukiSzczecin » wt lis 13, 2012 20:09

Witam, dziś był u mnie znajomy który mi to ogarnął, więc póki co jest ok. Podłączył masę (właśnie chyba od nastawnika) ponieważ była wyrwana. Jeśli chodzi o tematy o których mówisz, na pewno przejrzę w wolnej chwili i zobaczę dla własnej wiedzy chociazby, temat powstał z nadzieją ze uda mi się to naprawić jeszcze tego samego dnia i to jakiś banał. Z góry dzięki i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

1.6 PN zfiksował - obroty 3-4 tys pilne

Post autor: Lipek81 » wt lis 13, 2012 23:24

Myślę, że ta masa nie była temu winna, a znajomy w jakiś partyzancki sposób obszedł temat. Jeżeli już, to masa była kolejną usterką (kilka usterek nałożyło się na siebie). Do nastawnika nie jest podłączony przewód masowy, który można by w prosty sposób wyrwać.



Awatar użytkownika
Maniek20080
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 123
Rejestracja: czw lip 26, 2012 09:55
Lokalizacja: ZS/ZKA

1.6 PN zfiksował - obroty 3-4 tys pilne

Post autor: Maniek20080 » śr lis 14, 2012 10:26

Może nie taki partyzancki sposób :D
Powód: odłączony wężyk podciśnienia przy gaźniku, przez co nastawnik nie dostawał odpowiedniego ciśnienia, oraz urwany przewód masowy gaźnika, w efekcie brak pracy jakiegokolwiek podzespołu elektrycznego gaźnika, brak możliwości uruchomienia silnika.
Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

1.6 PN zfiksował - obroty 3-4 tys pilne

Post autor: Lipek81 » śr lis 14, 2012 11:19

Jeżeli chodzi o przewód masowy gaźnika to daje on masę tylko na elektrozawór dyszy wolnych obrotów, podgrzewacz kanału obejściowego, termostat wentylatora chłodnicy. Reszta czujników/elementów wykonawczych ma swoje masy, doprowadzone w wiązce, oddzielnymi przewodami. Więc oderwanie tej masy, która idzie do pokrywy zaworów, to gaźnik pracuje w miarę prawidłowo, jedynie nie ma wolnych obrotów - gaśnie na wolnych obrotach (z uwagi na brak zasilania elektrozaworu), ale pozostałe elementy działają.
Odłączony przewód podciśnienia - to była właśnie ta przyczyna podwyższonych obrotów.
LukiSzczecin pisał o masie nastawnika - stąd moja zła diagnoza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość