LOTOS semiSh3ryf pisze:Panowie Szybkie pytanko Toledo 1L 1.9 TDI AFN 10w40 /315kkm
Jaki Olej :
Repsol
Gulf
Valvoline
Texaco
Motul
Mobil?:)
Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Jaki olej?
Jaki olej?
Najtańszy z nich a zarazem bardzo dobry... A że tym na pewno będzie Lotos Semisyntetic 10W-40 którego cena detaliczna to ok 60zł za 4L - masz odpowiedź jaki olej wlać
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- speckom
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
- Lokalizacja: Ferrara Włochy
- Kontakt:
Jaki olej?
jak do jakiegos trupa to szkoda kasy ,kupowac jakies castrole czy motule , lotos to dobre i tanie oleje,ja lałem kiedys Venol z hiper marketu i po tym auto lepiej chodziło i ciszej silnik chodził.
nie ma mnie
Jaki olej?
Panowie mam pytanie:
Czy po wtryskach 216 i programie lepiej przejść na 5W40, czy nie kombinować zostać na 10w40, tylko zmieniać np. co 8 kkm? Pytam, bo idzie zima i 5W jako rzadszy byłby chyba zdrowszy dla niego? Silnik ma Bóg wie jaki przebieg (~300 - 350 kkm?), oleju nie podpija wiele - do 0,5 l między wymianami.
Jest sens?
Czy po wtryskach 216 i programie lepiej przejść na 5W40, czy nie kombinować zostać na 10w40, tylko zmieniać np. co 8 kkm? Pytam, bo idzie zima i 5W jako rzadszy byłby chyba zdrowszy dla niego? Silnik ma Bóg wie jaki przebieg (~300 - 350 kkm?), oleju nie podpija wiele - do 0,5 l między wymianami.
Jest sens?
Jaki olej?
a gdzie wyczytales ze oznaczenie 10W40 oznacza gestosc oleju??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki olej?
Nie chodziło mi o to, że 10W40 oznacza gęstość, tylko, że olej 5W w niskich temperaturach jest bardziej płynny niż 10W.wesol pisze:a gdzie wyczytales ze oznaczenie 10W40 oznacza gestosc oleju??
Jaki olej?
i juz sie mijasz z prawdą. Tak samo jak stwierdzenie ze 5W to syntetyk a 10W to polsyntetyk.
Co powiesz na taki osobisty pryzpadek ze zalalem kiedys 0W40 i nic nie ubywalo oleju gdy na 10W40 troszke go po 5-7 tys km brakowało??
Owszem olej 0W40 w mrozy jest lepszy ale pod warunkiem ze są mega duze prozy i masz problemy z odpaleniem auta. Jak dla mnie to bezsensu lac olej ktory ma przeznaczeie na kraje skandynawskie. My lezymy w strefie umiarkowanej wiec czemu nie stosowac olejow do tej strefy. Poza tym wszytskim to ta kłótnia jest o te kilkanascie sekund rozruchu co i tak kazdy silnik przeżyje bo jest film olejowy na kazdym elemencie nawet przy -20. Ja bym lepiej patrzał na wlasciwosci oleju przy wyzszych tem gdzie silnik pracuje 99% swojego żywota.
Jeszcze jeden aspekt jaki mnie zawsze nurtuje to to ze koniecznie olej 5W30 czy 40. Nie jest wazne jaki- jakiej marki?? Czyli ze co; mozna te oleje wszystkie do jednego kotla wlac bo 5W40 castrola to taki sam olej jak 5W40 mobila czy innych marek?? To po co te 170 stron tego tematu??
Jeszcze polecam przestudiowanie jakiejs ksiazki serwisowej z auta z zachodu. Ja chyba mam w domu ze 4 ksiazki i auta od nowosci lane w Holandii olejem 10W40 w serwisie GM'a i peugota. Jak auto sprzedawalem to mialo 204 tys km a pozniejszy wlasciciel mi dzwonil i dziekowal za dobrą fure bo latał jeszcze duzo i zakulał prawie 100 tys w niecaly rok i niczego sie nie dotknął.
Olej dobiera sie do danej sterfy zamieszkania oraz ewentualnych specjalnych wymogów producenta auta- zastosowane technoilogie w motorze mogą wymuszac stosowanie danego oleju i jego interwału.
Co powiesz na taki osobisty pryzpadek ze zalalem kiedys 0W40 i nic nie ubywalo oleju gdy na 10W40 troszke go po 5-7 tys km brakowało??
Owszem olej 0W40 w mrozy jest lepszy ale pod warunkiem ze są mega duze prozy i masz problemy z odpaleniem auta. Jak dla mnie to bezsensu lac olej ktory ma przeznaczeie na kraje skandynawskie. My lezymy w strefie umiarkowanej wiec czemu nie stosowac olejow do tej strefy. Poza tym wszytskim to ta kłótnia jest o te kilkanascie sekund rozruchu co i tak kazdy silnik przeżyje bo jest film olejowy na kazdym elemencie nawet przy -20. Ja bym lepiej patrzał na wlasciwosci oleju przy wyzszych tem gdzie silnik pracuje 99% swojego żywota.
Jeszcze jeden aspekt jaki mnie zawsze nurtuje to to ze koniecznie olej 5W30 czy 40. Nie jest wazne jaki- jakiej marki?? Czyli ze co; mozna te oleje wszystkie do jednego kotla wlac bo 5W40 castrola to taki sam olej jak 5W40 mobila czy innych marek?? To po co te 170 stron tego tematu??
Jeszcze polecam przestudiowanie jakiejs ksiazki serwisowej z auta z zachodu. Ja chyba mam w domu ze 4 ksiazki i auta od nowosci lane w Holandii olejem 10W40 w serwisie GM'a i peugota. Jak auto sprzedawalem to mialo 204 tys km a pozniejszy wlasciciel mi dzwonil i dziekowal za dobrą fure bo latał jeszcze duzo i zakulał prawie 100 tys w niecaly rok i niczego sie nie dotknął.
Olej dobiera sie do danej sterfy zamieszkania oraz ewentualnych specjalnych wymogów producenta auta- zastosowane technoilogie w motorze mogą wymuszac stosowanie danego oleju i jego interwału.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki olej?
Czy komuś udało się dotrzeć do info jaki olej był zalewany w fabryce, kiedy mk3 zjeżdżał z taśmy montażowej?wesol pisze:
Olej dobiera sie do danej sterfy zamieszkania oraz ewentualnych specjalnych wymogów producenta auta- zastosowane technoilogie w motorze mogą wymuszac stosowanie danego oleju i jego interwału.
Jaki olej?
zapewne uni 10W-40
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
ktm950 pisze:Nie chodziło mi o to, że 10W40 oznacza gęstość, tylko, że olej 5W w niskich temperaturach jest bardziej płynny niż 10W.
wesol pisze:i juz sie mijasz z prawdą.
No to skoro 0W jest w mrozy lepszy niż 10W, to 5W też nie jest lepszy niż taki 10W?wesol pisze:Owszem olej 0W40 w mrozy jest lepszy
No a jak się jeździ po mieście np. kilka razy dziennie i silnik za każdym razem odpalasz bardzo wychłodzony, to nie ma znaczenia lepkość oleju na zużycie silnika (smarowanie suszarki) w długim okresie czasu?wesol pisze:Poza tym wszytskim to ta kłótnia jest o te kilkanascie sekund rozruchu co i tak kazdy silnik przeżyje bo jest film olejowy na kazdym elemencie nawet przy -20. Ja bym lepiej patrzał na wlasciwosci oleju przy wyzszych tem gdzie silnik pracuje 99% swojego żywota.
Znam poważne i szanowane tutaj osoby, które leją do swoich kręconych VPków 5w40. I dlatego pytam, czy ma to sens, i czy jest uzasadnione czy raczej nie? Jakbym miał serie, to pewnie bym nie zmieniał klasy, a tak się zastanawiam
- speckom
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
- Lokalizacja: Ferrara Włochy
- Kontakt:
Jaki olej?
jezdzij na tym co masz,za czeste wymienianie to tez dla sinika nie jest za zdrowo.
nie ma mnie
Jaki olej?
Akurat z silnikami turbo sprawa olejów nie jest tak prosta bo wiadomo że im "płynniejszy" olej w niskich temperaturach tym szybsze smarowanie newralgicznych punktów zaraz po zimnym rozruchu (np sworzeń tłoka w główce korbowodu) ale... w wysokich temperaturach i dużych obciążeniach z kolei turbiny wymagają znacznie niższej płynności niż "wodnite" już wówczas 0W-30 itp... 15W czy 10W znacznie lepiej zdaje egzamin ze smarowania turbiny przy ekstremalnych obciążeniach niż 0W czy 5W-30 (stąd tak krótka żywotność turbin w dzisiejszych silnikach podczas gdy pierwszej generacji silniki turbo z Merca, VAG`a czy Japońce turbiny miały niemal niezniszczalne i wiele widziałem silników z tamtych lat gdzie totalnie wszystko było jeszcze fabryczne - pomimo gigantycznych przebiegów turbiny nadal ori)
W normalnym codziennym użytkowaniu znacznie lepsze są oleje 5W czy 0W gdyż są niezbędne aby cały downsizing w ogóle działał przez dłużej niż 60 tyś km nim korby bokiem powyłażą ale w przyp aut flotowych np Renault czy Toyota do najnowszych turbodiesli na CR leją 10W-40 gdyż te znacznie przedłużają życie turbinie która zazwyczaj pierwsza siada. Kwestie zimnych rozruchów schodzą na dalszy plan gdyż takowy ma miejsce co najwyżej 1x na dobę...
W normalnym codziennym użytkowaniu znacznie lepsze są oleje 5W czy 0W gdyż są niezbędne aby cały downsizing w ogóle działał przez dłużej niż 60 tyś km nim korby bokiem powyłażą ale w przyp aut flotowych np Renault czy Toyota do najnowszych turbodiesli na CR leją 10W-40 gdyż te znacznie przedłużają życie turbinie która zazwyczaj pierwsza siada. Kwestie zimnych rozruchów schodzą na dalszy plan gdyż takowy ma miejsce co najwyżej 1x na dobę...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- szadrak
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
- Lokalizacja: PO
- Auto: Seat Leon ST
Jaki olej?
Czy mogę zmieszać oleje dwóch róznych producentów: Tzn Shell Helix Diesel 5w-30 505.01 (tego został mi jakieś 1,5litra) i reszta olej Fuchs 5w-30 505.01.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 132 gości