Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.
0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:40 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
nie koniecznie pies ,mój kolega ma taką ksywkę i fajny koleszka z niego jest ,a tak na poważnie to wybacz ,ale nie zauważyłem ....ciepek pisze:ciapek to taki pies ja to ciEpek
muszla gorąca ok ,ale jaka strona zimna ? kompresor oryginalny z BMW 2,5 TDS ?ciepek pisze:tak z muszla gorąca omega b z rozwierconym na max wg
ciepek pisze:ja tez mam do Ciebie pytanie
z mapy kompresora 13 t (o ile to ten sam co mój) która znalazłem tu http://www.squirrelpf.com/turbocalc/" onclick="window.open(this.href);return false; wynika ze to turbo jest w stanie wyprodukowac max 190 litrów powietrza na sek przy cisnieniu 1,2 bar .wynika z tego tez ze w zakresie cisnien 1.2-1,5 bar jego wydajnosc utrzymuje sie podobna natomiast spada ze wzrostem ponad 1,5 bar .ja pompuje 1,7 -1,8 bar a wiec na granicy przyzwoitej sprawnosci i wydajnosci 180l/min
mapa podaje wydajnosc dla 20 st celecjusza - domyslam sie na ssaniu .
wiadomym jest ze powietrze na wylocie z turbo ma duzo wieksza temperature i inna gęstość ale jego cisnienie w kazdym miejscu dolotu jest takie samo (prawo pascala). z obliczen wyszło mi ze potrzebuje przy 5 tys rpm 220l/sek a tdo4 13 zadaje mi 180l/sek czyli obstaje mi do 4tys rpm
powiem , ci szczerze że nie obliczałem nigdy turbosprężarek ,zawsze bardziej wzorowałem się na jakiś sprawdzonych tematach ,ewantualnie jakieś drobne modyfikacje ........
.... z tego co widzę to ten program http://www.squirrelpf.com/turbocalc/" onclick="window.open(this.href);return false; ,po wpisanu wszelkich niezbędnych danych dobiera nam odpowiednią turbosprężarkę ,ale pamiętaj że istotna jest też strona gorąca ,ponieważ podawane są tam prędkości wirowania układu wirująceo ,a w zależności od strony gorącej zastosowanej do danego silnika te prędkości mogą być np. nieosiągalne ,lub osiągalne w innych przedziałach obrotów . Pamiętaj ,że ciśnienie doładowania w układzie dolotowym to jedno ,a drugie to to ile silnik jest w stanie przyjąć tego powietrza . Jeśli jest mała strona gorąca ,to turbo dobrze wstaje w dole ,ale w górze spaliny już mają problem z ujściem i silnik nie przyjmuje wtedy już świeżego powietrza ,stąd różne moce w autach przy tych samych ciśnieniach ,a innych turbosprężarkach . Ty możesz dmuchać 1,7 bara i uzyskać np. 150 KM (piszę przykładowo) ,a ktoś kto ma większe turbo będzie miał ta sama moc przy np. 1,3 bara ,bo Twoje cisnienie 1,7 jest tylko w układzie dolotowym ,a nie wiadomo ile tak naprawę silnik pochłonie tego powietrza ........
.....nie widzę też na tej stronie ,aby podawano konkretny model turbosprężarki ,widzę tylko typ ,a pod tym samych typem może być kilka konfiguracji wirników i kompresorów .........
pytanie czy po obnizeniu temp z np 100 na wlocie do ic do 40 st przez wydajny ic -bo taki mam (teraz schładza do temp otoczenia) moge zakładac ze objetosc powietrza wyliczona stad http://wipos.p.lodz.pl/baza/08-01.html" onclick="window.open(this.href);return false; zwiekszy sie srednio o 20% przy tym samym cisnieniu ? czyli zamiast 180l/min trafi ok 220l/sek a wiec dokładnie tyle ile mi potrzebne? czy lepiej zapodac tdo4 15 które bez ceregieli to zapewni ?
EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
na oficjalnej stronie Garretta ,w dziale na temat turbosprężarek do aut sportowych ,pokazują też takie urządzenie do mierzenia '"backpressure" ,ciśnienia spalin w kolektorze wydechowym .Wykonując taki pomiar można stwierdzić ,czy turbo nie jest zbyt małe ,czy strona gorąca nie jest zbyt "ciasna" ,lub zbyt "luźna ,czyli czy dane turbo nie jest zbyt małe ,lub zbyt duże ........
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.
0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:40 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Cześć mam pytanie odnośnie turbiny z Astry G 2.0 dTI 16v mam możliwość taką nabyć, jak sprawowała by się w mtdi?
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
jeśli się nie mylę i myślę to turbo GT18 jest WG sterowane PODCIŚNIENIEM, ( tak podciśnieniem, nie nadciśnieniem)
po zmianie samego siłownika na nadciśnieniowy, albo po dołożeniu takiego sterowania, jak u mnie do VNT jesli nie celujesz w jakieś duże moce to będzie OK, ale w Twoim wypadku wystarczy załozyć zwykłą gruszkę, np od uszkodzonej turbiny T2 z audi 80 B3 z TD'kiem pod maską...
po zmianie samego siłownika na nadciśnieniowy, albo po dołożeniu takiego sterowania, jak u mnie do VNT jesli nie celujesz w jakieś duże moce to będzie OK, ale w Twoim wypadku wystarczy załozyć zwykłą gruszkę, np od uszkodzonej turbiny T2 z audi 80 B3 z TD'kiem pod maską...
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
a nie będzie to za małe, i ile może dmuchać, według mnie powinno szybko wstawać.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
myślę że okolice 1,4-1,6bara powinno znieść, powiedz w jaką moc celujesz, dopiero wtedy mozna powiedzieć czy jest za małe czy za duże...
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
to zakładaj ją spokojnie. po delikatnej rzeźbie siądzie ładnie na kolektorze z AAZ'a od K03.
w najgorszym wypadku tylko dystans z grubej blachy między turbo a kolektor dać, jakby co to możesz dać znać, to Ci moge taką flanszę zrobić.
w najgorszym wypadku tylko dystans z grubej blachy między turbo a kolektor dać, jakby co to możesz dać znać, to Ci moge taką flanszę zrobić.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
arwam, ok, teraz jeszcze muszę poczekać bo to auto od znajomego po wypadku i trzeba wszystkie formalne sprawy z nim załatwić, jak będzie w dobrym stanie to biorę i testuję, myślę że będzie bardziej wykorzystane w mtdi niż td04 13g bo taką planuję kupić lecz na razie nic ciekawego mi w ręce nie wpadło.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
TDiesel power, mi sie wydaje ze w oplu jest garrett gt15 (moj tesciu ma taki silnik i takie jest turbo - nie warto zakladac bo jest male chyba ze byly jeszcze inne) do 130koni to zakladaj sprawdzonego TD04-11stki znajdziesz predzej w lepszy stanie niz 13stke! Ja na tym smigam i jestem zadowolony do jazdy na codzien super - jest elastyczna a jak depniesz do podlogi to wskazówka boostu momentalnie jest ma max! (u mnie wyglada t tak ze jade sobie spokojnie na 2 biegu np 1.5tys obr i tak: wciskam gaz do podlogi i jak silnik przekroczy 2tys to wskazowka pokazuje odrazu rzadane cisnienie i samochodzik poprostu jedzie)... musze sie pobawic jeszcze z pompa bo mam narazie 1.1-1.2bara i juz brakuje paliwa bo nie ma dymu ;/
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
biznes88,
przerób jak nalezy dozownik, a turbo sie obydwóm nam podobnie zachowuje, z tym że u Ciebie mniejsz trzyma silnik na wydechu zanim osiągnie zadane doładowanie niż u mnie...
przerób jak nalezy dozownik, a turbo sie obydwóm nam podobnie zachowuje, z tym że u Ciebie mniejsz trzyma silnik na wydechu zanim osiągnie zadane doładowanie niż u mnie...
Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Jak duże może może być odchylenie od osi aby actuator działał dalej prawidłowo ? Powiedzmy 15 stopni będzie w porządku?EMP-TURBO pisze:lekka odchyłka od osi może być ,byle nie szło to pod mocnym kątem ,bo może wtedy się zacinać itd.SZOPENN pisze:spokojnie, actuator będzie w miare w osi, częsć gorącą na dzień dorby musiałem przestawić bo spływ wadził o kolektor, teraz jeszcze musze i już actuator bedzie w symetrii...
Sory ze nawiązuję do tak starego postu bo aż z maja tego roku, niestety bardzo mało informacji jest na temat obracania muszli zimnej w turbinie garrett t2.
SZOPENN, czy miałeś jakieś problemy z obróceniem zimnej muszli, pytam bo mam podobny problem tylko u mnie wylot turbiny jest zbyt blisko ściany grodziowej, z góry dzięki za informacje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości