Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Diagi » ndz lut 05, 2012 22:36

wojtek06061989, ten efekt z filmików już jest, tylko że na krótszych siłownikach i bezsprężynowych, które muszę zmienić ponieważ za nisko się otwiera i też nie tak szybko jak powinna.

grg474, tak czytałem to i jeszcze nawet gdzieś był podobny temat na którymś zagranicznym forum, nawet gdzieś mam taki przekaźnik, tylko że ja chciałem ominąć te patenty i wydłubać to w komforcie co za co jest odpowiedzialne, ale to tylko i wyłącznie metoda prób i błędów i sporo chęci na tak dogłębne przeczesanie wsadu komfortu więc chyba zastosuję którąś z innych metod.



Awatar użytkownika
fishagolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 09, 2011 21:29
Lokalizacja: Leeds

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: fishagolf » sob lut 11, 2012 22:59

witam znalazlem cos takiego
Turtorial pdf z francuskiego forum

[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Diagi » wt mar 06, 2012 15:30

Otwieranie tylnej klapy działa jak fabryka na przekaźniku z Bory. Wpięcie go w obecną instalację którą trzeba lekko przerobić między sygnałem idącym do klapy a modułem komfortu sprawia że mamy otwieranie tylnej klapy w przypadku zlikwidowanego zamka lub gdy chcemy mieć automatycznie otwieraną klapę. Otwieranie działa jak fabryka, na trzeci przycisk w oryginalnym scyzoryku. Sprawdzone.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: piori » wt mar 06, 2012 16:35

Diagi, o który przekaźnik chodzi i na jaki go wymienić?
Może w golfie hatchback to nie działa bo tam zamek jest mechaniczny (w borze sedan jest elektryczny) i dlatego jest inny przekaźnik?
W golfie variant zamek elektryczny, ten sam co w borze, więc może i przekaźnik jest taki jak w borze... Jak podasz o jaki przekaźnik chodzi, to sprawdzę u siebie jaki mam.



Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Diagi » wt mar 06, 2012 16:58

Przekaźnik trzeba dołożyć, nie wymieniać, bo w Hatchbacku go w ogóle nie ma jak jest mechaniczne otwieranie. Dokładasz przekaźnik 79, jego numer to 191 927 841. Do tego dokładasz w klapę elektryczny siłownik np. ten od klapki wlewu paliwa.



Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

Re: Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: wojtek06061989 » wt mar 06, 2012 23:39

Diagi pisze:Przekaźnik trzeba dołożyć, nie wymieniać, bo w Hatchbacku go w ogóle nie ma jak jest mechaniczne otwieranie. Dokładasz przekaźnik 79, jego numer to 191 927 841. Do tego dokładasz w klapę elektryczny siłownik np. ten od klapki wlewu paliwa.
kolego jeśli miałbyś chwilę wolnego czasu może zrobiłbyś małe faq do tego?? tzn jakiś schemacik nawet odręczny czy coś takiego jak należy zmodyfikować instalacje??



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: piori » śr mar 07, 2012 09:13

Czyli wychodzi na to, że do varianta wystarczy jedynie dokupić i zakodować pilot kluczyka i powinno śmigać :bigok:
Później można się bawić z jakimiś sprężynami czy dodatkowym siłownikiem podnoszącym klapę.
http://allegro.pl/pilot-do-skoda-seat-v ... 91931.html" onclick="window.open(this.href);return false; - dobra cena?



szczyku

Odp: Re: Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: szczyku » śr mar 07, 2012 13:32

piori pisze:Czyli wychodzi na to, że do varianta wystarczy jedynie dokupić i zakodować pilot kluczyka i powinno śmigać :bigok:
Później można się bawić z jakimiś sprężynami czy dodatkowym siłownikiem podnoszącym klapę.
http://allegro.pl/pilot-do-skoda-seat-v ... 91931.html" onclick="window.open(this.href);return false; - dobra cena?
diagi... czy ten kluczyk bedzie sie nadawal? rozni sie od mojego tylko dwiema ostatnimi literami w kodzie: 1J0 959 753 AG - to jest moj, czestotliwosc ta sama...

Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk



mix3d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw cze 24, 2010 12:21
Lokalizacja: Polska

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: mix3d » śr mar 07, 2012 17:51

Siemano, zeby nie zakladac nowego tematu. Jakie sprezyny/dodatkowy silownik nalezy dokupic do Bory zeby dzialal ten patent? Moglby ktos podrzucic jakis link?



Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Diagi » czw mar 08, 2012 14:32

szczyku, nie wiem to trzeba sprawdzić na aucie dopiero.

wojtek06061989, postaram się opisać.

mix3d, siłownik poniżej w spisie, natomiast co do sprężyn jeszcze nie testowałem bo miałem mocniejsze siłowniki po prostu wsadzone ale polecają http://www.otelo.com.pl/pl/produkty/spr ... 41182.html" onclick="window.open(this.href);return false; i udało mi się znaleźć właśnie w linku tym co podałem polskiego dostawcę.


A więc potrzebny jest:
przekaźnik 79 o numerze 191 927 841
ewentualnie uchwyt przekaźnika 443 937 527
siłownik klapy wlewu paliwa np. numer 3B0 959 782
trzyprzyciskowy pilot
trochę kabelków najlepiej z 5 różnych kolorów
szerokie piny w przekaźnik
dwa oczka prądowe do podpięcia masy i zasilania
odboje klapy tylnej od Scirocco 1K8 827 761C
mocniejsze siłowniki lub sprężyny w obecne siłowniki

Tak w skrócie wytłumaczę. W zależności od tego jaki mamy moduł komfortu 1J0 lub 1C0 są dwie opcje podpięcia wszystkiego:
Pin 86 przekaźnika z pinem 13 (1J0) lub 4 (1C0) modułu komfortu wtyczki 23 pinowej.
Pin 85 i 87 do plusa pod skrzynką przekaźników.
Pin 87a do punktu masy obok skrzynki przekaźników po prawej stronie.
Teraz szukamy kabla zielonego i niebieskiego we wtyczce 23PIN modułu komfortu. W jednym przypadku będą to piny 19 i 20 (1J0) a w drugim jak dobrze pamiętam 3 i 18 (1C0). Można znaleźć po kolorze kabli łatwo. Wyciągamy je z wtyczek lub obcinamy. Pin30 z przekaźnika podpinamy do niebieskiego przewodu. Zielony przewód natomiast do masy obok skrzynki przekaźników po prawej stronie. Gdyby siłownik dostawał sygnał ale nie wciągał tylko wypychał cięgło to zamieniamy bieguny przy wtyczce w klapie.
Zapewne kilka rzeczy pominąłem ale wyjdzie po drodze.



Awatar użytkownika
markus420
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw sie 26, 2010 21:10
Lokalizacja: Rzeszów

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: markus420 » ndz lis 11, 2012 14:54

Odgrzeje trochę kotleta, ze względu na zainteresowanie tym bajerem. Chciałbym upewnić się czy do mojej Bory variat wystarczy dokupić 3 przyciskowy pilot 1J0 959 753 DA lub 1J0 959 753 P(moj ori pilot to 1J0 959 753 N 433,92 MHz) zakodować do samochodu i zamek klapy będzie się już otwierał czy mój moduł komfortu 1J0 959 799 AH obsłuży osobne otwieranie zamka klapy?
Potem z tego co napisał Diagi, wystarczy skompletować
Diagi pisze:odboje klapy tylnej od Scirocco 1K8 827 761C
Diagi pisze:mocniejsze siłowniki lub sprężyny w obecne siłowniki
i wszystko będzie hulać, czy jednak będzie mi potrzebne coś jeszcze?



karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: karolw2 » ndz lis 11, 2012 15:36

Nie jest to takie proste jak ci się wydaje. Twój układ komfortu 1J0 959 799 AH nie dogada się z pilotem DA, miałem już taki pilot i nie dało się go sparować ob działa na 434MHz. Jak byś chciał tak przerobić żeby otwierać tylną klapę przyciskiem to musiał byś zacząć od wymiany układu komfortu który obsługuje piloty trzy przyciskowe, dalej już masz opisane. :bigok:



Awatar użytkownika
markus420
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw sie 26, 2010 21:10
Lokalizacja: Rzeszów

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: markus420 » ndz lis 11, 2012 16:30

Dzięki karolw2. Jednak według ETKA i tej strony http://www.passatplus.de/umbauteile/sch ... /index.htm wszystkie podane piloty są z tą samą częstotliwością więc powinny się "dogadać". Poczytałem tu i tam i to jest jedyny wymóg by pilot się dogadał z modułem. No ale w porządku jeśli nie DA to może ten drugi. Po za tym w tym temaciehttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4061892 greg twierdzi
pawullonn napisał(a):
Czy istnieje taka możliwość że bedzie to chodziło w takiej konfiguracji bo teraz centralny zamek obsluguje 2 przyciskowy i czy dostosuje sie do pilota z 3 przyciskami?
tak
W związku z powyższym chcę sobie rozwiać wszystkie wątpliwości i proszę jeszcze o jakieś opinie na ten temat :D



karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: karolw2 » ndz lis 11, 2012 16:58

Z moich zebranych informacji jak szukałem zamiennika dla pilota 1J0 959 753 N kupowałem i sprzedałem kilka pilotów dwu i trzy przyciskowych z końcówką P nie miałem i z moich informacji zebranych z forum naszego i seata leon wynika że z tym modułem komfortu 1J0 959 799 AH działają tylko kluczyki kwadratowe z końcówką N i oraz owalne dwu przyciskowy 1J0 959 753 A oraz 1J0 959 753 B .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 61 gości