Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

trzcionek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:52
Lokalizacja: Będzin

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: trzcionek » sob lis 10, 2012 13:39

Witam,

Problem polega w odpalaniu po gdy stoi w nocy lub np. 6h na parkingu pod pracą. Żeby go rano odpalić muszę kręcić ok 10s żeby odpalił wtedy 5s nierównej pracy i jest ok. Ten sam problem miałem w zeszłym roku od października do marca. Później przeszło i teraz znowu pod koniec października się zaczęło.
W poszukiwaniu usterki wymienione:
- kable i świece,
- akumulator,
- czujnik temperatury,
- podmieniana cewka,
- pompa paliwa sprawdzana.
Dodam że np gdy stoi w ogrzewanym garażu, to rano nie ma problemów z odpalaniem. Brak mi koncepcji na VAG wyświetla się błąd sondy lambda, ale bez względu na to czy jest to sezon w którym samochód odpala jak i nie. Jeżdżę na gazie, ale sprawdzałem też na benzynie ok 150km i bez zmian,rano jest problem. Co jeszcze może przyczyną?

VW Bora 1.6 AKL + LPG sekwencyjny.



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: Dam » sob lis 10, 2012 14:33

To że auto odpala w ciepłym garażu daje do myślenia, bo miałbym teorię, że być może gaz zbiera się w kolektorze przez noc i stąd problemy z odpalaniem bo są dwa paliwa.

Czujnik do Ecu silnika pokazuje po nocy dobrą temperaturę?



Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: simens » sob lis 10, 2012 22:01

jaka masz instalacje gazowa? , sprawdz czy z automatu jak jest cieplo nie przelacza Ci sie na gaz albo wrecz nie pali z gazu, sprawdz tez przekaznik od pompy paliwa-potrafi nie dawac takiego napiecia, przerabialem podobny temat w mk2 gti i wina byla walnieta pompa paliwa ale w mk4 jest jedna a nie dwie.


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: grg474 » ndz lis 11, 2012 10:58

skoro masz vag - jak silnik zimny wejdź w sterownik silnika > bloki pomiarowe i sprawdź jaką temperaturę silnika ci pokazuje - stawiam na czujnik temp silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

trzcionek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:52
Lokalizacja: Będzin

Re: Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: trzcionek » ndz lis 11, 2012 11:30

- Czujnik temperatury sprawdzony i temperaturę rano pokazuje na poziomie 6*C (na zewnątrz wydaje się zimniej), na nagrzanym 87*C i się dmuchawa na chłodnicy włącza.
Jakiej firmy kupić czujnik bo teraz mam EPS (zielony) a oryginał był niebieski.
- Instalacja sekwencyjna wtryskiwacz Matrix HD ustawiona na przełączanie prze temperaturze silnika 40*C (w parowniku jest czujnik), aktualnie na gaz przełącza się po około 3km.
- Co do pompy, przy ty silnym kręceniu, aż go zalewa bo jak odpali to samochodem mam chmura dymu przez chwilę i śmierdzi ostro paliwem.

Czytałem coś o uszczelce pod kolektorem ssącym, że może lewe powietrze.
Chyba kupię jeszcze jeden czujnik ale tym razem niebieski i sprawdzę.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: edzio » ndz lis 11, 2012 12:28

Masz instalacje gazową ,masz ciągle powracający błąd sondy = rozjechane mapy,a to= twój problem.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: grg474 » ndz lis 11, 2012 16:51

trzcionek pisze:- Czujnik temperatury sprawdzony i temperaturę rano pokazuje na poziomie 6*C (na zewnątrz wydaje się zimniej), n
czujnik temp płynu powinien pokazywać taką samą temp jak wskazanie czujnika temp powietrza.

sondę lambda również wypadałoby sprawdzić/wymienić żeby wykluczyć to co pisze edzio,


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

trzcionek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:52
Lokalizacja: Będzin

Re: Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: trzcionek » pn lis 12, 2012 08:57

edzio pisze:Masz instalacje gazową ,masz ciągle powracający błąd sondy = rozjechane mapy,a to= twój problem.
Domyślam się że to mój problem, bo to mój samochód.
A coś jaśniej, rozjechana mapa od gazu czy może może od benzyny?
grg474 pisze:
trzcionek pisze:- Czujnik temperatury sprawdzony i temperaturę rano pokazuje na poziomie 6*C (na zewnątrz wydaje się zimniej), n
czujnik temp płynu powinien pokazywać taką samą temp jak wskazanie czujnika temp powietrza.

Niestety nie mam w samochodzie dodatkowego czujnika temp. na zewnątrz.
Ponawiam pytanie jakiej firmy kupić czujnik? Czy ktoś ma jakiś sprawdzony.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: edzio » pn lis 12, 2012 10:57

Rozjechana mapa benzyny,poprostu źle wyergulowana instalacja gazowa o czym świadczy błąd sondy,sterownik silnika podczas pracy na gazie otrzymuje złe informacje o spalaniu,sam sterownik silnika w pewnym zakresie ma możliwość korekty,po przekroczeniu granicy możliwości przyucza się błędnie,albo zwariuje.Wtedy zaczynają się właśnie podobne cyrki.Nie palenie na zimnym,nie trzyma obrotów,szarpie podczas prześpieszania,brak mocy itp.
W starych autach pomagało zdjęcie klemy,a tu robisz reset wartości wyuczonych i 98% pomaga ,przy podobnych objawach.
Oczywiście możesz mieć tylko uszkodzoną sondę ,jakieś nieszczelności w dolocie,czy wydechu co powodują złe wskazania sondy,tego nikt nie wie bo auta nie widzi.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: marcin7x5 » pn lis 12, 2012 14:47

trzcionek pisze:Ponawiam pytanie jakiej firmy kupić czujnik? Czy ktoś ma jakiś sprawdzony.
tak oryginał z ASO. Kup w skodzie będzie najtaniej.



trzcionek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:52
Lokalizacja: Będzin

Re: Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: trzcionek » pn lis 26, 2012 08:10

W weekend wymieniłem czujnik, coś jakby lepiej pracował zaraz po odpaleniu, ale nadal trzeba kręcić rano dosyć ostro. Jeszcze jakiś pomysł?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: marcin7x5 » pn lis 26, 2012 11:17

A sprawdzałes czy nie puszcza ci gazu podczas rozruchu na zimnym silniku? Może masz tak, że do cylindra wtryskiwane jest i paliwo i gaz jednoczesnie.



trzcionek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:52
Lokalizacja: Będzin

Re: Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: trzcionek » ndz gru 02, 2012 19:02

Już zakręciłem butle z gazem i pojeździłem 3 dni na benzynie i dalej bez zmian.
Jutro jadę do mechanika robić zawieszenie zostawię na noc może on trafi.
Jak się uda to napiszę co było a jak nie to zostaje mi się z tym użerać do wiosny :/



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C

Post autor: marcin7x5 » wt gru 04, 2012 15:40

Ja spotkałem się osobiście z przypadkiem, że autko nie chciało odpalic jak sie schłodziło. Winnym w tym przypadku był czujnik G28 - połozenia wału. Było to w lupo. Chłopaki wykręcili ten czujnik i delikatnie zeszlifowali powierzchnię czujnika , którą przylega do bloku silnika tak aby był bliżej pierscienia, który wyzwala impuls w czujniku. Po tym zabiegu problem ustał.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości