[Mk3 TDI] Błąd ciśnienia doładowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin-kielce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: marcin-kielce » czw sie 03, 2006 18:30

i tak każdy wie o co chodzi...



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » czw sie 03, 2006 18:56

chalcik, rozumiem że byłeś w NOMA2 bo chyba nigdzie indziej nie ma tu VW



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » pt sie 04, 2006 13:06

Zawalczyłem dzisiaj z wężykami, tzn. wymieniłem je (chociaż sprawdziłem i żaden nie był uszkodzony) i wyciągnąłem tego cholernego n75. Cóż mogę powiedzieć, zawór teoretycznie sprawia wrażenie dobrego, czyli normalnie jest przelot przez niego, po podłączeniu go do 12V zamyka się, nie sprawia wrażenia, że się zacina. Zapsikałem go WD-40 to zaczął cykać jakby lepiej. Założyłem go teraz z powrotem i zobaczymy co będzie się działo. Wczoraj samochód znowu złapał notlauf podczas wyprzedzania sznurka ciężarówek :grrr: a dzisiaj np. pogoniłem go ostro i nic. Wkurza mnie to. Sprawdzę teraz co się będzie działo po regeneracji zaworu, jak nie pomoże to trzeba będzie kupić nowy.
Jeszcze tak myslę, czy to nie mogłaby być wina czujnika ciśnienia?
Ostatnio zmieniony pt lis 24, 2006 16:25 przez marsell, łącznie zmieniany 1 raz.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 04, 2006 13:17

chalcik pisze:Jeszcze tak myslę, czy to nie mogłaby być wina czujnika ciśnienia?
zainstaluj sobie czyjnik mechaniczny np AutoGauge Boost, sprawdź z VAGiem czy poazuje tyle samo i bedziesz na bieżąco wiedział kiedy turbina pompuje i ile pompuje ..oraz czy czujnik mierzy...



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » ndz sie 06, 2006 19:29

Trzy dni już jeżdżę po "regeneracji" N75 i żaden problem w tym czasie nie wystąpił, samochód przyspiesza jakby trochę lepiej, może faktycznie mu ta operacja pomogła.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

mati77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sie 08, 2006 17:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mati77 » wt sie 08, 2006 18:13

najczęściej przy spadku mocy w autach z turbiną są nieszczelny układ dolotowy oraz zużyty przepływomierz, ale trzeba jeszcze to jechać sprawdzić. pozdrowienia



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » wt sie 08, 2006 18:50

Niestety, u mnie nie jest to przyczyną, nieszczelny układ dolotowy nie może powodować za dużego ciśnienia w kolektorze, przepływka jest ok.
Operacja usprawniania N75 nie wystarczyła na długo, parę dni i znowu notlauf. W końcu go kupię i zmienię.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
marcin-kielce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: marcin-kielce » wt sie 08, 2006 19:59

a może jak nie masz pewności ze to N75 to pożycz albo zamień sie z kimś kto ma taki sam silnik i obserwujcie efekty po zamianie zaworów...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sie 08, 2006 20:19

ja dzis wymieniłem 2 zaworki n75... i jednak w przyszłym tygidniu rozbieram trubine :) u mnie przyczyna zgoła inna - moja kurdę dmucha jak szalona - dobrze że mam wskaznik to ja mogę okiełznac :P

ale moze zrobie fotoporade z czyszczenia kierownic spalin :) choć nie uprawiałem PSJ to jednak mam objawy zacinania się kierownic...



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr sie 09, 2006 00:10

chalcik, mialem ten sam problem co Ty..
Notlauf przy 160km/h.
Dzis znalazlem troche czasu i zmostkowalem wezyki.
Wynik = 180km/h bez notlauf'u
Potraktowalem N75 WD-40.
Wynik = 180km/h bez notlauf'u
Zobaczymy na jak dlugo...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sie 09, 2006 08:26

inek01 pisze:Dzis znalazlem troche czasu i zmostkowalem wezyki.
jeżeli ja sobie zmostkuje wężyki od podciśnienia i sterowania turbiną to pownienem nie mieć doładowania... a w AHU nie powinien być wtedy przypadkiem otwary zawór upustowy?



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr sie 09, 2006 11:15

cowboy pisze:a w AHU nie powinien być wtedy przypadkiem otwary zawór upustowy?
W AHU zawor ograniczenia doladowania jest sterowany cisnieniem z kolektora. U mnie (jak sie okazalo po zmostkowaniu) - N75 puszczal za duzo w atmosfere, stad przeladowanie...
Po zmostkowaniu wezykow doladowanie jest ograniczone chyba do 0,6 Bar czy jakos tak... Po takim zabiegu auto troche wolniej idzie, ale nie wpada w notlauf (jesli przyczyna jest zle dzialajacy N75)...
Ostatnio zmieniony śr sie 09, 2006 20:52 przez inek01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » śr sie 09, 2006 19:45

Po zmostkowaniu wezykow doladowanie jest ograniczone chyba do 0,6 Bar czy jakos tak... Po takim zabiegu auto troche wolniej idzie, ale nie wpada w notlauf (jesli przyczyna jest zle dzialajacy N75)...
czy zmostkowanie oznacza w tym przypadku połączenie ich ze sobą jakimś trójnikiem?


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr sie 09, 2006 20:47

chalcik pisze:czy zmostkowanie oznacza w tym przypadku połączenie ich ze sobą jakimś trójnikiem?
Nie trzeba zadnego trojnika bo laczysz tylko dwa wezyki, trzeci zostawiasz na N75...
Trzeci wezyk jest niepotrzebny, bo po zmostkowaniu cale cisnienie idzie na zawor kontroli doladowania.
Ja do polaczenia uzylem rurki zrobionej z zuzytego wkladu od dlugopisu. Tylko takiego grubszego od Pentela czy czegos w tym rodzaju...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości