Witam wszystkich.
Mam problem ze swoim Galaxy a właściwie kilka problemów. Silnik AFN. Zacznę od tego, że 2 dni temu podczas jazdy zgasł mi samochód i już nie odpalił. Musiał mnie kolega ściągać.
Po rozebraniu obudowy rozrządu okazało się, że przeskoczył pasek. Na szczęście nie tak bardzo, żeby narobić szkód. Razem z kumplem porozbieraliśmy wszystko z zamiarem ustawienia tego ustrojstwa. I tu pojawił się problem, ponieważ nie mogliśmy znaleźć znaku na wale (od strony skrzyni biegów). Był jeden znak w kształcie kreski lub wąskiego 0. Po dojściu do koła pasowego na wale zauważyliśmy, że ktoś robił tam znaki i ustawiając wał na te znaki w oczku pokazywało się takie jakby wycięcie. Ustaliliśmy, że to chyba jest znak.
Po ustawieniu wszystkiego na znakach, zablokowaniu i założeniu paska silnik odpalił od strzała, ale również wyszło na jaw coś co nas bardzo zaskoczyło. Okazało się, że bagnet od oleju pokazuje stan kilka cm powyżej MAX.
My idioci dzień wcześniej zdjęliśmy pokrywę zaworów i podszybie, a w nocy padało - do silnika naleciało tyle wody.
Dziś zalałem go świeżym olejem i wymieniłem filtr - pozwoliłem mu chodzić dłuższy czas, żeby wypłukać resztki wody. Potem miałem go zlać i znów zalać swieży olej. Przejechałem się, żeby silnik powypłukiwał wodę, ale okazało się, że silnik nie ma mocy. Podłączyłem go pod VAG i wypluło kilka błędów. Skasowałem i przejechałem się jeszcze raz. Nie było różnicy. Drugie podpięcie pod VAG - brak błędów. Sprawdzam kąt wtrysku - między 48 a 52 - elegancko.
I tu pytanie do znawców - jeżeli kąt wtrysku jest w porządku to czy rozrząd może być źle ustawiony? Możliwe jest, że przestawił się o jeden ząbek i pali od strzała a nie ma mocy?
Z drugiej strony do samochodu lała się w nocy woda - była ściągnieta pokrywa zaworów, a także filtr powietrza z dolotem do turbo. Zamokła też wtyczka od przepływki. Ale jeśli to by było to to chyba wywaliłoby jakiś błąd.
Być może to poprostu złe ustawienie rozrządu - proszę o pomoc, samochód jest mi bardzo potrzebny.
Przestawiony rozrząd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Przestawiony rozrząd
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Przestawiony rozrząd
Kolego- może przez tą zamoknieta kostke przepływki coś sie krzaczy? vaga masz- więć logi dynamiczne grupy 03, 08 i 011.
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Przestawiony rozrząd
Filtr powietrza był schowany więc to nie to. Jeśli kostka od przepływki by coś krzaczyła to by chyba błąd jakiś wypluło. Ale jutro zrobię logi dynamiczne. Kilka razy miałem doczynienia z notlaufem i silnik brzmi jakby to złapał. Chodzi twardo, metalicznie i nie ma wogóle pary.
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Przestawiony rozrząd
Zrobiłem dziś logi. Są w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=485828
Przedmuchałem wtyczkę od przepływki jednak to nie pomogło.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=485828
Przedmuchałem wtyczkę od przepływki jednak to nie pomogło.
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Przestawiony rozrząd
Uporałem się z tym. Okazało się, że spadł przewód podciśnienia odpowiedzialny również za hamulce. Założyłem go i po sprawie. Dla pewności zlogowałem jeszcze raz. Logi są w temacie w poście powyżej.
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości