[All VW] Przekaźniki świateł
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
Problem nie leży w manetce - po prostu, tak, jak już wcześniej zostało napisane - przyciągając manetkę do siebie włączasz światła drogowe pomijając pewną część instalacji elektrycznej - prąd płynie na skróty - pomijając włącznik świateł, czy stacyjkę, a także wiele złączy. Stąd spadek napięcia jest mniejszy i przy mrugnięciu światła długie świecą lepiej niż przy normalnym włączeniu.
Re: [All VW] Przekaźniki świateł
Witam, ja również jestem za montowaniem przekażników w golfie, niby przymierzałem się do tego od dłuższego czasu, ale jakoś dopiero teraz doszło to do skutku. Co do poprawy widoczności to nie ma dyskusji - opłacało się, natomiast muszę się podzielić doświadczeniem związanym z zakupami. Przedstawię tu w skrócie ceny zakupu poszczególnych częsci w różnych sklepach, pierwsza cena - elektronik (znaleziony na alledrogo, a odebrałem osobiście bo było blisko), druga - motoryzacyjny wersja najtańsza, trzecia - motoryzacyjny opcja najdroższa. I tak oto:
Przekaźnik:
1. 3,90zł 2. i 3. około 10zł
gniazdo przekaźnika:
1. 3,90zł 2. i 3.około 10zł
wodoszczelne gniazdo na bezpiecznik:
1. 2,50zł 2. 9zł 3. 9zł
wtyczki żarówek H4:
1.b/d 2. 4zł 3. około 10zł
wsuwka - konektor męski, żeński, oczkowy:
1. 10szt.-1zł 2. 1szt. - 0,90zł
Ja zrobiłem 2 przekaźniki na światła mijania, jeden na długie, wszystko na gniazdach, do tego 3 bezpieczniki do każdego przekaźnika i 4 kolejne do każdego światła (wiem, że może za dużo, ale teraz już nie będę zmieniał).
W sumie wyszło mnie to jakieś 60zł, efekt jak już pisałem - super, niestety mój idioten-aparat nie ma czegoś takiego jak ustawienie czasu i przesłony, dlatego efektu na foto nie zrobiłem. Gdyby ktoś natomiast kupił wszystko w najdroższej wersji to 3 przekaźniki: 30zł, 3 gniazda: 30zł, 2 wtyczki: 20zł, 3 bezpieczniki: 30zł, nie policzyłem jeszcze kabla, a kwota robi się już spora, więc dajcie pozór gdzie kupujecie i życzę dobrze rozświetlonych nocy, pozdrawiam
Przekaźnik:
1. 3,90zł 2. i 3. około 10zł
gniazdo przekaźnika:
1. 3,90zł 2. i 3.około 10zł
wodoszczelne gniazdo na bezpiecznik:
1. 2,50zł 2. 9zł 3. 9zł
wtyczki żarówek H4:
1.b/d 2. 4zł 3. około 10zł
wsuwka - konektor męski, żeński, oczkowy:
1. 10szt.-1zł 2. 1szt. - 0,90zł
Ja zrobiłem 2 przekaźniki na światła mijania, jeden na długie, wszystko na gniazdach, do tego 3 bezpieczniki do każdego przekaźnika i 4 kolejne do każdego światła (wiem, że może za dużo, ale teraz już nie będę zmieniał).
W sumie wyszło mnie to jakieś 60zł, efekt jak już pisałem - super, niestety mój idioten-aparat nie ma czegoś takiego jak ustawienie czasu i przesłony, dlatego efektu na foto nie zrobiłem. Gdyby ktoś natomiast kupił wszystko w najdroższej wersji to 3 przekaźniki: 30zł, 3 gniazda: 30zł, 2 wtyczki: 20zł, 3 bezpieczniki: 30zł, nie policzyłem jeszcze kabla, a kwota robi się już spora, więc dajcie pozór gdzie kupujecie i życzę dobrze rozświetlonych nocy, pozdrawiam
[All VW] Przekaźniki świateł
To ja tez sie zabiore za zamontowanie przekaznikow. Tylko nie bardzo schemat rozumiem.
Patrzac na ten schemat http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... t2hj2.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;
To rozumiem ze czesc " do reflektora" i "Do instalacji auta" to chodzi o ta wiazke ? http://images45.fotosik.pl/106/126e7cb13508a9a2med.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false; ??
Jezeli tak to wedlug tego chematu Dlugie to bialy kabelek i mam tam podlanczyc i + i minus z przekaznika . nie zrobie wtedy spiecia? :O
I Prosze nie mowcie zebym sie za to lepiej nie zabieral tylko wytlumaczcie Ucze sie na elektryka wiec dam rade
Patrzac na ten schemat http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... t2hj2.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;
To rozumiem ze czesc " do reflektora" i "Do instalacji auta" to chodzi o ta wiazke ? http://images45.fotosik.pl/106/126e7cb13508a9a2med.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false; ??
Jezeli tak to wedlug tego chematu Dlugie to bialy kabelek i mam tam podlanczyc i + i minus z przekaznika . nie zrobie wtedy spiecia? :O
I Prosze nie mowcie zebym sie za to lepiej nie zabieral tylko wytlumaczcie Ucze sie na elektryka wiec dam rade
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
Tak.gamelek pisze:"Do instalacji auta" to chodzi o ta wiazke ? http://images45.fotosik.pl/106/126e7cb13508a9a2med.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false; ?
gamelek, z ori instalacji w aucie robisz tylko sterowanie dla przekaźników,czyli biały (światła drogowe)z ori wtyczki ciągniesz do jednego przekaźnika pod pin 85,a żółty (światła mijania) do drugiego przekaźnika,też pod pin 85.
Natomiast zasilanie ("+" i "-") do przekaźników ciągniesz bezpośrednio z aku przez bezpieczniki.
A dlaczego mielibyśmy tak pisać?gamelek pisze:nie mowcie zebym sie za to lepiej nie zabieral tylko wytlumaczcie
Przecież foto-porada jest pisana z myślą o laiku,a nie dla elektryków,którzy sami potrafiliby to zrobić bez schematu
Re: [All VW] Przekaźniki świateł
A co z pinem 87 ? Gdzie go wpiac? W to samo miejsce co pin 85 ?Michał_1977 pisze:Tak.gamelek pisze:"Do instalacji auta" to chodzi o ta wiazke ? http://images45.fotosik.pl/106/126e7cb13508a9a2med.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false; ?
gamelek, z ori instalacji w aucie robisz tylko sterowanie dla przekaźników,czyli biały (światła drogowe)z ori wtyczki ciągniesz do jednego przekaźnika pod pin 85,a żółty (światła mijania) do drugiego przekaźnika,też pod pin 85.
Natomiast zasilanie ("+" i "-") do przekaźników ciągniesz bezpośrednio z aku przez bezpieczniki.A dlaczego mielibyśmy tak pisać?gamelek pisze:nie mowcie zebym sie za to lepiej nie zabieral tylko wytlumaczcie
Przecież foto-porada jest pisana z myślą o laiku,a nie dla elektryków,którzy sami potrafiliby to zrobić bez schematu
Nie raz na forum pisali ze jezeli czlowiek sie nie zna to lepiej niech sie za to nie zabiera.
Dzieki wielki za pomoc
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[All VW] Przekaźniki świateł
NIE, 30 to zasilanie z akumulatora, 87 wyjście prądu (dużej mocy) na reflektory. 85 i 86 to tylko sterowanie.
[All VW] Przekaźniki świateł
Nie rozumiem ;(
Na do 30 podlanczam plus z akumulatora . Do 86 minus z akumulatora. Potem 85 do bialego kabelka w tej wiazce http://images45.fotosik.pl/106/126e7cb13508a9a2med.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
A gdzie podpiac kabelek z 87?
Na do 30 podlanczam plus z akumulatora . Do 86 minus z akumulatora. Potem 85 do bialego kabelka w tej wiazce http://images45.fotosik.pl/106/126e7cb13508a9a2med.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
A gdzie podpiac kabelek z 87?
- dawid rekowski
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: wt lip 20, 2010 19:52
- Lokalizacja: pomorze
[All VW] Przekaźniki świateł
witam mógłby mi ktos powiedziec pod ktory pin w przelaczniku swiatel podlaczyc te przekazniki?
mowie o przelaczniku swiatel mijania, bo mam na nich przekazziki zalozone
z gory dzieki
30-stały
31-masa
X-po zapłonie
56a- długie
56b-krótkie
58-pozycyjne
mowie o przelaczniku swiatel mijania, bo mam na nich przekazziki zalozone
z gory dzieki
30-stały
31-masa
X-po zapłonie
56a- długie
56b-krótkie
58-pozycyjne
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
Oj życie,życie...gamelek pisze:A gdzie podpiac kabelek z 87?
Przecież wyraźnie masz na schematach z pinów 87 każdego przekaźnika prąd ma wędrować do lamp.Z jednego na mijania,a z drugiego na drogowe.Czyli najprościej tłumacząc-z pinu 87 jednego przekaźnika,trzeba wypuścić 2 kable- jeden na lewą,a drugi na prawą lampę (mijania),a z drugiego tak samo dwa kable na lewą i prawą lampę (drogowe).
dawid rekowski, po kego grzyba chcesz się wpinać w jakiś przełącznik?
Wpinasz się w kostkę przy lampie i z niej czerpiesz prąd sterujący przekaźniki
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
[All VW] Przekaźniki świateł
Cześć, możecie zerknąć na mój schemat? Chciałbym coś takiego zamontować w moim samochodzie.
PS. moda z góry przepraszam zamieszałem trochę w poprzednim poście. sorry zapomniałem się...
PS. moda z góry przepraszam zamieszałem trochę w poprzednim poście. sorry zapomniałem się...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[All VW] Przekaźniki świateł
Może być, tylko przekroje: do 85 oraz 86 wystarczy nawet 0,75mm², natomiast od 87 przekaźnika aż do lamp oraz na masę lamp dałbym 1,5mm².
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
owieczka, te bezpieczniki 20A nie są potrzebne. Przewody do lamp za cienkie - w oryginale masz 1,5mm2, a ty dajesz 1mm2. Daj 1,5mm2, albo jeszcze lepiej 2,5mm2.
Przewód wspólny z aku daj 4 albo 6mm2 - albo podejdź od razu dwoma kablami do aku.
Jeżeli sterowanie przekaźników ciągniesz zza wyłącznika świateł, to ok, ale jeżeli ma to być ciągnięte z przewodów zasilających lampy, to ciągnij dwa sterowania oddzielnie (z lewej i prawej lampy) dla każdego przekaźnika.
Przewód wspólny z aku daj 4 albo 6mm2 - albo podejdź od razu dwoma kablami do aku.
Jeżeli sterowanie przekaźników ciągniesz zza wyłącznika świateł, to ok, ale jeżeli ma to być ciągnięte z przewodów zasilających lampy, to ciągnij dwa sterowania oddzielnie (z lewej i prawej lampy) dla każdego przekaźnika.
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
[All VW] Przekaźniki świateł
Czyli od akumulatora puszczę taki dwużyłowy przewód 4 mm2 - http://allegro.pl/kabel-glosnikowy-100- ... 00102.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bezpiecznik 15A zostawię tylko za przekaźnikiem. Plusy (87) z przekaźników na każdą lampę puszczę 2,5 mm2. Piny 85 i 86 puszcze kablami 0,75 mm2
Układ będę wzbudzał z oryginalnego wyłącznika puszczając sygnał świateł mijania z wyłącznika świateł na pin 85 przewodem 1 mm2
Bezpiecznik 15A zostawię tylko za przekaźnikiem. Plusy (87) z przekaźników na każdą lampę puszczę 2,5 mm2. Piny 85 i 86 puszcze kablami 0,75 mm2
Układ będę wzbudzał z oryginalnego wyłącznika puszczając sygnał świateł mijania z wyłącznika świateł na pin 85 przewodem 1 mm2
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
owieczka, jak dajesz podwójny do aku, to może być 2,5mm2. Jeżeli jeden, tak, jak na schemacie, to daj 4mm2.
Tylko teraz tak zerknąłem na to, jakie masz auto - jeżeli to dotyczy tego A3, to tam na aku masz bezpieczniki. Możesz się podłączyć do tych bezpieczników, dokładnie do tego, z którego później zasilane są światła. W tej chwili nie mam przy sobie schematów, ale pewnie inni koledzy poratują. Oczywiście te bezpieczniki za przekaźnikami zostawiasz.
Tylko teraz tak zerknąłem na to, jakie masz auto - jeżeli to dotyczy tego A3, to tam na aku masz bezpieczniki. Możesz się podłączyć do tych bezpieczników, dokładnie do tego, z którego później zasilane są światła. W tej chwili nie mam przy sobie schematów, ale pewnie inni koledzy poratują. Oczywiście te bezpieczniki za przekaźnikami zostawiasz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości