Gaźnik - problem po wymianie membrany

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arturretke
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 23:05
Lokalizacja: Szczytno

Gaźnik - problem po wymianie membrany

Post autor: arturretke » ndz lis 04, 2012 15:45

Witam,
Posiadam w swoim Golfie (1.6, automat) gaźnik Pierburg 2e2 i jakiś czas temu wyciekała mi z niego benzyna. Okazało się, że do wymiany jest membrana pompki przyspieszającej. Zakupiłem "w ciemno" membranę, która miała niby pasować do tego modelu. Jednak trzpień metalowy w tej kupionej okazał się dłuższy, a ten w gaźniku nieco krótszy i z płaską końcówką, natomiast kupiony miał jakby "przegrodę" na środku wpasowującą się w metalowy pręcik tkwiący w środku gaźnika. Stąd też wydało mi się, że to już w gaźniku tkwiła zła membrana a ja kupiłem dobrą.
Auto zapaliłem dopiero na trzeci dzień od zamontowania tego wszystkiego, nie było sensu uruchamiać mi od razu bo i tak w środku nie mam teraz benzyny. Dziś musiałem Golfa odpalić i przejechać się coś załatwić, a wtedy zauważyłem, że pedał gazu chodzi jakoś sztywniej niż przedtem. Wolniej jakby przyspiesza, ciężej docisnąć pedał do dechy. Chociaż były momenty, że wydawało mi się, że wszystko chodzi już lżej, to jednak odczuwam różnicę. Zastanawiam się czy wymiana tej membrany miała na to jakiś wpływ, jak myślicie? Czy to po prostu może być wina tego, że są różnice w długości metalowego trzpienia. Dodam, że na razie auto jeździ mi tylko na gazie.
A przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - czy w tej instalacji jest coś takiego, że mając benzynę w baku i jeżdżąc na przełączniku ustawionym na gazie, to benzyna i tak mi się zużywa? Bo słyszałem już 3 wersje - że nie zużywa w ogóle kiedy jeżdżę na gazie, że zużywa się tylko na rozruch a później układ zamyka dopływ benzyny, że zużywa się do końca mimo naciśnięcia na przełączniku np. by chodziło na gazie.
Pozdrawiam.



jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

Gaźnik - problem po wymianie membrany

Post autor: jarek43_16 » wt lis 06, 2012 14:10

Jak ja miałem 2e2 to miałem membrane z tą przegrodą na bolcu, a czy przez to chodzi pedał to raczej niemożliwe, zobacz na jakiej zasadzie to działa

co do zużywania benzyny to nie zużywa jej wogóle gdy jeździsz na gazie, bo gdy przełączysz na pozycje 0 (wypalania) lub pozycje gazu to automatycznie zamyka sie elektrozawór benzyny, masz go pewnie na przewodzie paliwowym w pobliżu gaźnika



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Gaźnik - problem po wymianie membrany

Post autor: Paweł Marek » wt lis 06, 2012 20:00

Membrany są co najmniej w trzech rodzajach różniące się długoscią tego trzpienia. Od tej długości zalezy wydatek pompki, powinien być inny dla różnych pojemnosci silnika. Niestety nie umiem ci podać własciwej długości trzpienia do twojego silnika, ale serwisówki podają ile paliwa pompka ma podawać w jakim silniku. Tyle że żeby to zmierzyć to trzeba wyjąć gaźnik zostawiając w nim benzynę, podłożyć naczynie, wciskać powoli dźwignię przepustnicy np 5 razy do oporu, zmierzyć pojemność benzyny ktora ścieknie do naczynia podzielić przez 5 i dopiero porównać z danymi. Łatwiej będzie zmierzyć u kogoś z tym samym silnikiem długość tego trzpienia.
Natomiast czy ten trzepień mechanicznie jakoś blokuje ci linkę gazu to musisz sam ocenić, raczej to niemożliwe a wrażenie masz takie jakie masz bo pompka podaje złą ilość paliwa i silnik dobrze nie przyśpiesza. Nacięcie powinno być.

Co do zużywania benzyny na LPG to zależy jak zrobiona jest instalacja, ale typowo w gaźniku sam przełączasz z benzyny na gaz. W tej sytuacji zużyje tyle benzyny co przy zapalaniu, i musi wypalić benzynę z gaźnika zanim przejdziesz na LPG, gaźnik ma tam pewnie z 50 ml pojemnosci więc tyle musisz zawsze wypalić przy przełączaniu.
Jesliby zużywał benzyne również w czasie jazdy na LPG to tylko z winy nieszczelnego elektrozaworu który jest zamontowany na weżyku z benzyną przed gaźnikiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

arturretke
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 23:05
Lokalizacja: Szczytno

Re: Gaźnik - problem po wymianie membrany

Post autor: arturretke » wt lis 06, 2012 20:32

jarek43_16 pisze:Jak ja miałem 2e2 to miałem membrane z tą przegrodą na bolcu
A jaką miałeś tam pojemność silnika? Właśnie mi się wydaje, że ta przegroda na bolcu powinna być, bo nawet w otworze gdzie to ma siedzieć jest "specjalne" miejsce na taką przegródkę a moja poprzednia membrana takiej nie posiadała.



jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

Gaźnik - problem po wymianie membrany

Post autor: jarek43_16 » śr lis 07, 2012 16:21

1.6 ale tam byl oryginalnie 2ee i ktos zmienil na 2e2, gdzies tam jeszcze na strychu leży ten gaźnik. mam też gdzieś tą nową membrane. jak chcesz zdjecie nr gaźnika czy membrany moge zrobić. A ile benzyny ma lecieć po nacisnięciu dźwigni membrany to też tam się reguluje z lewej strony



arturretke
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 23:05
Lokalizacja: Szczytno

Re: Gaźnik - problem po wymianie membrany

Post autor: arturretke » śr lis 07, 2012 21:52

Wiesz co, właściwie to walnij fotkę membrany i ogólną fotkę frontu gaźnika jak to wygląda . Z góry dzięki.
A co do samego problemu to chodzi mi już nie o samą benzynę tylko o to, że jeżdzę teraz jeszcze na LPG a w środku nie mam chwilowo nic benzyny. I ten opisany problem wystąpił przy jeździe na LPG.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości