1,2 Polo 2005r, blędy sondy lambda, niskie jałowe obroty

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

1,2 Polo 2005r, blędy sondy lambda, niskie jałowe obroty

Post autor: JacekB » pt lis 02, 2012 17:35

Witam.
Kolega ma problem.
Autko to Polo 1,2 z 2005 roku. Kupił je niedawno po wymianie tej górnej sondy lambda. Pojawił mu się błąd sporadyczny sondy, który skasowałem. Po skasowaniu auto od razu lepiej pali, ma szybszy rozruch, ale obroty falują w zakresie 703-736, po zapłonie przez 1-2sek auto chodził idealnie, a po chwili obroty spadają i zaczynają falować. Gdy zapali się kontrolka Check Engine i tym samym błąd sondy, auto więcej pali.

Szukałem przepływomierza i silniczka krokowego, wydaje mi się że w tym aucie te dwie rzeczy są zespolone, odłączyłem wtyczkę, obroty podniosły się do ponad 1000obr/min, ciekaw byłem jak zachowa się silnik. Po podłączeniu i skasowaniu błędu nadal to samo. Jak nie ma błędu sondy to pali dobrze, ale na jałowych ciężko aż się rusza żeby nie zgasnął i obroty falują.

Co to może być? Czy to coś związanego z drugą sondą lambda tą między kolektorem a katalizatorem, czy bardziej ten silniczek krokowy?


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1,2 Polo 2005r, blędy sondy lambda, niskie jałowe obroty

Post autor: marcin7x5 » pn lis 05, 2012 13:47

Odczytaj błedy jeszcze raz i będzie wiadomo która to sonda. Co do obrotów to wynosza one tyle po rozruchu na zimnym czy ciepłym silniku? Jak na zimnym to troche za małe. Falowanie obrotów w przedziale co napisałes nie jest niczym dziwnym jak na silnik 3 cylindrowy.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

1,2 Polo 2005r, blędy sondy lambda, niskie jałowe obroty

Post autor: JacekB » pn lis 05, 2012 21:18

marcin7x5, obroty są takie i na ciepłym i na zimnym.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1,2 Polo 2005r, blędy sondy lambda, niskie jałowe obroty

Post autor: marcin7x5 » wt lis 06, 2012 12:08

To według mnie cos jest nie tak. Na zimnym silniku powinny być większe niz na rozgrzanym. U teścia w fabii z takim silnikiem na zimno ma ok 1000 obr/min.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

1,2 Polo 2005r, blędy sondy lambda, niskie jałowe obroty

Post autor: JacekB » wt lis 06, 2012 12:13

marcin7x5, tutaj nie ma mowy o >1000obr/min, chyba że odepnę tą wtyczkę od silniczka krokowego/przepływomierza.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1,2 Polo 2005r, blędy sondy lambda, niskie jałowe obroty

Post autor: marcin7x5 » wt lis 06, 2012 13:32

Sprawdź w takim razie wskazania z czujnika temp cieczy jakie podaje do sterownika na zimnym silniku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości