Uturbione AGG?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Uturbione AGG?
Na wstepie jesli pomylilem dzialy to przepraszam.
Otoz wpadl mi do glowy pomysl aby troszke zwiekszyc frajde z jazdy mk3 gti z silnikiem agg. Nie jestem laikiem wiec nie potrzebuje glupich odpowiedzi tylko konkrety.
1. Czy podejdzie kolektor wydechowy z tdi? Czy sa jakies rozne rodzaje ktory kupic?
2. Czy turbina z 1.8t podejdzie mi do kolektora z tdi?
Chce uniknac spawania customowego kolektora, z tad takie moje pomysly.
Otoz wpadl mi do glowy pomysl aby troszke zwiekszyc frajde z jazdy mk3 gti z silnikiem agg. Nie jestem laikiem wiec nie potrzebuje glupich odpowiedzi tylko konkrety.
1. Czy podejdzie kolektor wydechowy z tdi? Czy sa jakies rozne rodzaje ktory kupic?
2. Czy turbina z 1.8t podejdzie mi do kolektora z tdi?
Chce uniknac spawania customowego kolektora, z tad takie moje pomysly.
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Uturbione AGG?
djla pisze:Na wstepie jesli pomylilem dzialy to przepraszam.
Otoz wpadl mi do glowy pomysl aby troszke zwiekszyc frajde z jazdy mk3 gti z silnikiem agg. Nie jestem laikiem wiec nie potrzebuje glupich odpowiedzi tylko konkrety.
1. Czy podejdzie kolektor wydechowy z tdi? Czy sa jakies rozne rodzaje ktory kupic?
2. Czy turbina z 1.8t podejdzie mi do kolektora z tdi?
Chce uniknac spawania customowego kolektora, z tad takie moje pomysly.
do kolektorza z TDI nie podpasujesz turbiny z 1.8T.
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Uturbione AGG?
Pewnie z jakiegos 3.0TDI juz by robiła robotę
Poszukaj i przeglądnij mapy turbin, policz zapotrzebowanie na powietrze przez Twój silnik i będziesz wiedział jakiej dmuchawki szukać.
Poszukaj i przeglądnij mapy turbin, policz zapotrzebowanie na powietrze przez Twój silnik i będziesz wiedział jakiej dmuchawki szukać.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Uturbione AGG?
K24 z 1.6TDI ale trzeba by dac jakis zwenętrzny WG,djla pisze:a jakies turbo z TDI by moglo dzialac?
z 3.0 TDI nie podpasujesz bo tam zmienna geometria. Do benzyny najlepiej turbo z benzyny.
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Re: Uturbione AGG?
Chodziło mi bardziej o wydajność turbiny niż jej dopasowanie p&p.Borys pisze:K24 z 1.6TDI ale trzeba by dac jakis zwenętrzny WG,djla pisze:a jakies turbo z TDI by moglo dzialac?
z 3.0 TDI nie podpasujesz bo tam zmienna geometria. Do benzyny najlepiej turbo z benzyny.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Uturbione AGG?
no wlasnie, kolega stwierdzil, ze nawet z 150konnego 1.8t by bylo dobre bo i tak go nie wykorzystamy, planowane dmuchanie 0.5bara ze wzgledu na seryjny motor. Zalezaloby mi jednak na oryginalnym kolektorze, jest ten fart ze z tdi powinien podejsc tylko problem ze spasowaniem jakiejs turbiny, moze daloby sie zrobic jakas flansze zeby np. turbina z 1.8t pasowala do kolektora z tdi. Bo wydaje mi sie ze turbina z 1.8t bedzie dobrym wyborem
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Uturbione AGG?
Będziesz coś modził w motorze ?? Odprężanie ??
Z 1.8T może by i była ale popatrz na to tak...
Ori 1.8T 150KM ma max Nm przy 2100rmp, dmucha 0.6b i potem ciśnienie delikatnie spada a pod koniec to leci sporo w dół.
Twój AGG nieodprężony chyba nie chce tyle z dołu i pasowało by max moment przenieś wyżej i jechać górą gdzie korby nie dostają tak w kość bo chyba nie zakładasz T, żeby jeździć dołem jak w tdi A w 2l zwykłe k03 na high rpm może się dobrze pocić.
Nigdy nie robiłem takich projektów i moje przemyślenia mogą być błędne. Niech się wypowie ktoś kto się zna na rzeczy.
A jaką moc planujesz ??
Z 1.8T może by i była ale popatrz na to tak...
Ori 1.8T 150KM ma max Nm przy 2100rmp, dmucha 0.6b i potem ciśnienie delikatnie spada a pod koniec to leci sporo w dół.
Twój AGG nieodprężony chyba nie chce tyle z dołu i pasowało by max moment przenieś wyżej i jechać górą gdzie korby nie dostają tak w kość bo chyba nie zakładasz T, żeby jeździć dołem jak w tdi A w 2l zwykłe k03 na high rpm może się dobrze pocić.
Nigdy nie robiłem takich projektów i moje przemyślenia mogą być błędne. Niech się wypowie ktoś kto się zna na rzeczy.
A jaką moc planujesz ??
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Uturbione AGG?
Ciezko to teraz wyjasnic, moze jezdziles kiedys 2.0 8v? te auto jezdzi dolem troche jak TDI;p i takie tez jest zamiar zeby tego nie zepsuc, po co mam krecic auto a teraz to robie zawsze przy wyprzedzaniu itp jak takie male dmuchniecie mu pomoze. Poza tym wydaje mi sie ze 1.8t sie wyzej kreci, a 8v to tak do 6000 i dosc. motor zostawiam w serii po remoncie, mysle ze niskie doladowanie powinien znosic elegancko. Przeciez japonskie silniki sa duzo bardziej doprezone i juz nie jeden zostal uturbiony;) A korby hmm im roznicy chyba nie zrobi moment z dolu czy z gory. No trudno jak sie rozleci to kupie wtedy 1.8T. W moc nie celuje:D Zobaczymy przy strojeniu;p Ogolnie to wymyslilem to po to aby troche auto bylo szybsze, no i przy okazji zyskuje dzwiek turbiny i blow offa
Uturbione AGG?
Baaardzo się mylisz, niestety ma znaczenie w jakich obrotach się dmucha. To, że teraz 8V jedzie dołem to kolejny powód aby dodać suszarke działającą górą, wtedy silnik będzie ciągnął prawie równomiernie. Jak dasz taką, co obudzi się poniżej 2000 to efekt bedzie taki:djla pisze:Ciezko to teraz wyjasnic, moze jezdziles kiedys 2.0 8v? te auto jezdzi dolem troche jak TDI;p i takie tez jest zamiar zeby tego nie zepsuc, po co mam krecic auto a teraz to robie zawsze przy wyprzedzaniu itp jak takie male dmuchniecie mu pomoze. Poza tym wydaje mi sie ze 1.8t sie wyzej kreci, a 8v to tak do 6000 i dosc. motor zostawiam w serii po remoncie, mysle ze niskie doladowanie powinien znosic elegancko. Przeciez japonskie silniki sa duzo bardziej doprezone i juz nie jeden zostal uturbiony;) A korby hmm im roznicy chyba nie zrobi moment z dolu czy z gory.
Re: Uturbione AGG?
A ta propozycja kolegi:
ma jakis sens?Borys pisze:K24 z 1.6TDI ale trzeba by dac jakis zwenętrzny WG.djla pisze:a jakies turbo z TDI by moglo dzialac?
Uturbione AGG?
To jest chyba to samo, co T3 też 1.6TD więc nie ma najmniejszego, testowane kilkakrotnie
Uturbione AGG?
widze jestes w temacie to moze cos pomozesz;) w takim razie jaka turbnike bys polecal? Czy jest mozliwosc zrobienia flanszy ktora pozwolila by przymocowac turbine do kolektora z TDI?
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Uturbione AGG?
Najpierw zdecyduj jaka moc i jaka charakterystyka silnika Cię interesuje. Potem dobieraj do tego graty. Co się uparłeś na ten kolektor z tdi ?? Myślisz, że zaoszczędzisz parę zł tym, chyba nie wyobrażasz sobie o ile wyszczupli Ci portfel takie przedsięwzięcie uturbienia silnika ??
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości