Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » sob lis 03, 2012 17:57

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:41 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Matiuas » sob lis 03, 2012 22:00

Chłodzenia nie będę podłączał
ciepek pisze:zabezpiecz przed dostawaniem się nieczystości (tylko stal reszta materiałów się rozpuści ) choć nie koniecznie ,
Chciałem wkręcić śruby, ale
arwam pisze:jak nie chcesz żeby coś pękło zostaw sobie wolne króćce, nic im nie bedzie jak zaślepisz na głouch o to wraz z rozsnącą temp korpusu, będzie rosło w korpusie ciśnienie i to naprawdę mocno,
To jak w końcu jest? Lepiej zaślepić czy nie?



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » sob lis 03, 2012 22:05

Matiuas, Ja bym tam nic nie dawał bo tam powstają przekurewne temperatury,a niema się tam co zanieczyścić, jeżeli nawet można to czymś przedmuchać ale i tak tobie to jest zbędne.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: biznes88 » sob lis 03, 2012 22:17

Matiuas, zostaw w spokoju nic nie zaslepiaj! niech sobie beda dziury nic sie nie stanie i nic ni powinno wpasc czy cos bo niby co? ;/
ciepek, Ciepek powiedz mi: jesli masz zamontowana muszle TD04-11 to do tej muszli pasuja wszystkie turbiny z TD04? czy tylko nie ktore? . . . Czy mozesz zakladac od td04-09 do bodajze td04-16? . . . lacznie z HL i rymi roznymi oznaczeniami? . . . pozdr



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Matiuas » ndz lis 04, 2012 00:20

i oto chodziło :-)



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » ndz lis 04, 2012 10:08

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:41 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » ndz lis 04, 2012 10:32

Matiuas pisze:w turbinie w której krąży woda nie jest bezpośrednio połączona z wirnikiem i jeśli się zakurzy to nie będzie miało to wpływu na jej żywotność, zgadza się?

tak. to jest jakby powiedzeć dodatkowa obudowa, i pomiędzy nią z korpusem turba krąży woda. głównie ma to zapobiegać powstawaniu nagarów na łożyskowaniu wirnika przez wzrost temp oleju po zgaszeniu silnika.



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: SZOPENN » ndz lis 04, 2012 13:28

z tego tematu zrobił się gnój, to mial byc temat z założenia EMP który coś tam wymiernie o turbinach wie, można było się zapytać o konkretne info o turbach wirnikach, budowie, o hybrydach, co miałoby z perspektywy danych technicznych na większy lub mniejszy sens itp

Nie zapominajcie też, że niektórzy kupili modzone turbo od EMP i w stosownym czasie pojawi się feedback o jakosci i efektach, tylko jak dalej będzie gnój to nie będzie tego feedbacku gdzie zostawić bo zaraz watek zamkną....

bo widzę że idzie dyskusja na temat tego czy krócce mają być otwarte czy zamknięte na turbie... poniżej pasa... przeniescie cie to do wątku o TD04 i tyle



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pt lis 09, 2012 01:07

ciepek pisze:masz chyba 11 konfiguracji kompresora do wirnika standard czyli tdo4 podawałem wczesniej link
http://hem.passagen.se/lahi/turbo/TD04.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tu masz wszystko o tdo u mnie zapasiło 13 za 11 wiec reszta tez musi.
montujesz jedna muszle gorąca na stałe a reszte moszesz sobie konfigurowac do woli .
nie trzeba robic regenerowanych ciula wartych hybryd.
hybryde robisz sam. wirniki l,hl sa innych srednic -wieksze ale znowu wystepuja w róznych konfiguracjach.
nie wiem czy dobrze zrozumiałem ,ale masz na myśli ,że sam zmieniasz kompresory i wirniki w zależności od zapotrzebowania ?

http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » pt lis 09, 2012 09:14

chodzi mu o to że zmienia cały rdzeń który pasuje w gorącą muszlę od TD04-11G.
jesli patrzeć na wcześniejsz posty to zdaje się że wirnik turbiny ma te same wymiary.



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » pt lis 09, 2012 15:29

EMP-TURBO pisze: nie wiem czy dobrze zrozumiałem ,ale masz na myśli ,że sam zmieniasz kompresory i wirniki w zależności od zapotrzebowania ?
i tak i nie :bajer: przekładam cały układ wirujacy z muszla zimna do obudowy goracej tdo4 11 bo ta nic nie blokuje wydechu (prawie 3 cale)
wg producenta wirniki w wersji standard sa te same (bynajmniej w moim przypadku to sie zgadza )a róznice wynikaja z zastosowania róznych kół kompresji naturalnie z innymi muszlami zimnymi. A wiec nie bawiac sie w naukowca małymi krokami mozna dojsc do tego co najbardziej odpowiednie (jedynascie konfiguracji dla wirnika standard potem jak nie przypasi numer wiekszy wirnik i znowu 11 konfiguracji i znowu l , hl itd....44 kombinacje )a czas wymiany turbiny to przy wprawie 30 min (dopływ, spływ oleju ,1 opaska ,zawleczka wg, 2 weże powietrza ) a gdyby zastosowac szybkozłacza olejowe to 5 min.
dobre co? :grin:



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » sob lis 10, 2012 00:46

ciepek pisze:i tak i nie przekładam cały układ wirujacy z muszla zimna do obudowy goracej tdo4 11 bo ta nic nie blokuje wydechu (prawie 3 cale)
wg producenta wirniki w wersji standard sa te same (bynajmniej w moim przypadku to sie zgadza )a róznice wynikaja z zastosowania róznych kół kompresji naturalnie z innymi muszlami zimnymi. A wiec nie bawiac sie w naukowca małymi krokami mozna dojsc do tego co najbardziej odpowiednie (jedynascie konfiguracji dla wirnika standard potem jak nie przypasi numer wiekszy wirnik i znowu 11 konfiguracji i znowu l , hl itd....44 kombinacje )a czas wymiany turbiny to przy wprawie 30 min (dopływ, spływ oleju ,1 opaska ,zawleczka wg, 2 weże powietrza ) a gdyby zastosowac szybkozłacza olejowe to 5 min.
dobre co?
wszytko pod warunkiem ,że wstawiasz "korka" z takim samym wirnikiem ,a faktycznie wirniki się powtarzają ,a różne są kompresory .Drugi warunek to taki ,aby korpus środkowy był z taka samą flanszą ,a niestety w TD04 nie zawsze tak było . Tak jak w Garreccie czy KKK średnice flansz w korpusach środkowych były zawsze tego samego wymiaru ,tak w Mitsubishi ,niestety konstruktorom chyba się nudziło i wymodzili kilka rodzajów flansz ..........po co ? tego nie wie nikt :)


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » sob lis 10, 2012 12:09

EMP-TURBO pisze: wszytko pod warunkiem ,że wstawiasz "korka" z takim samym wirnikiem ,a faktycznie wirniki się powtarzają ,a różne są kompresory .Drugi warunek to taki ,aby korpus środkowy był z taka samą flanszą ,a niestety w TD04 nie zawsze tak było . Tak jak w Garreccie czy KKK średnice flansz w korpusach środkowych były zawsze tego samego wymiaru ,tak w Mitsubishi ,niestety konstruktorom chyba się nudziło i wymodzili kilka rodzajów flansz ..........po co ? tego nie wie nikt :)
no własnie ja tez tego korka z innym dystansem albo srednicą po cichu sie obawiałem .
ale pierwsze podejscie udane .
w razie czego trzeba ryc nowa przejsciówke i tez da sie wybrnąć .
żółtkom sie raczej nie nudziło tylko przewidzieli wczesniej niz europejczycy ze mozna zarobic na braku unifikacji czesci (musisz kupic identyczna zamiast podstawic z innego auta)co po 2000roku wprowadził niemal kazdy koncern europejski i azjatycki



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » ndz lis 11, 2012 23:05

ciapek to Ty teraz masz tą konfigurację ,jak oryginalnie była w BMW TDS-ie , mam na myśli tą wielkość kompresora ?


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości