Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Antonioo » ndz paź 28, 2012 19:11

siwysdz, znam auto znam :) ja mam 140, 180 u mnie wejdzie luźno wiec kiedyś moge wsadzić bezproblemu. Kilka stron wcześniej dałem foty jak wygląda u mnie


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: siwysdz » ndz paź 28, 2012 19:20

Widziałem widziałem, powiedz mi czy da radę cooler jeszcze ciut wyżej czy moje 180 musi kończyć się na dokładce, trochę strach bo gdzieś uderzę dokładką i kibel... ;/



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Antonioo » ndz paź 28, 2012 19:33

Ja tak dałem żeby bezproblemu dać potem rury, wyżej jak dasz może Ci przeszkadzac mocowanie do zderzaka. Jedynie że tak pokonbinujesz ze w belce rury puścisz. Niewiem jak tam u Ciebie jest bo masz bene i może byc inaczej i bedziesz mógł dać wyżej.


I teraz pytanie ile średnicy ma ta rura co wchodzi do ICka od strony nadkola?


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: siwysdz » ndz paź 28, 2012 19:50

No ja zamierzam wsadzic 57mm. ;p



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: czaja86 » ndz paź 28, 2012 20:29

dokładnie u mnie też jest 57mm ta rura od turbo pierwsza i też mam zamiar robić 57mm całość tylko nie wiem czy to nie będzie za dużo



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Antonioo » ndz paź 28, 2012 20:32

No ja chce sie wpiąc w starą rure która idzie od turbo. Tam gdzie sie IC wpinał to ja sie wepne z dolotem tam.


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: siwysdz » ndz paź 28, 2012 20:39

Ja robię od turbo do ic 57mm a od ic do przepustnicy 63. ;p



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: czaja86 » pn paź 29, 2012 13:15

Potrzebuje wymiar od wejścia do IC do belki(intercooler 180mm i 230mm) ?? Jak zaznaczone jest na rysunku. Dodatkowo czy w belkę wjedzie rura 57mm jak podetnie się ją pod IC. Bo jak nie wejdzie to będę musiał zasilanie IC zrobić 57mm a odejście 51mm ale czy tak można ??Obrazek



Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: siwysdz » pn paź 29, 2012 13:37

Z czego wiem, to mi zalecono zrobić większą średnicę od ic do przepustnicy niz od turbo do ic...



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: KoJ@K » wt paź 30, 2012 17:12

A orientuje się ktoś czy są gdzieś dostępne takie redukcje metalowe, nypelki 60mm / 40mm ?? zeby można na nich było zacisnąc wąż opaską zaciskową. ?! :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
chris1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw mar 19, 2009 23:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: chris1987 » śr paź 31, 2012 00:43

Czy w zimę na dużym IC macie problemy z nagrzaniem silnika do temp. roboczej 90*C?



Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: siwysdz » śr paź 31, 2012 01:43

A co ma intercooler do temperatury silnika? Intercooler chłodzi Ci powietrze w układzie dolotowym...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Sztomel » śr paź 31, 2012 21:44

Jeśli wskazanie z przepływki pokazuje ciągle wartość 550 mg/skok do tych 2400 RPM to nie ma się co dziwić, że turbo późno wstaje. Stałe wskazanie 550 mg/skok wskazuje, że sterownik silnika ma zadaną stałą wartość zastępczą - dzieje się tak wtedy jeśli sterownik silnika nie "widzi" rzeczywistych wskazań z przepływki bądź to z winy samej przepływki bądź okablowania do niej idącego. Nie napisałeś czy za każdym logowaniem dynamicznym grupy 003 takie są wskazania czyli te 550 mg do tych 2400 RPM czy te wartości zmieniają się różnie w zależności od prędkości obrotowej wału silnika. Wygląda na to, że przepływka nie ma zasilania w czasie jak to wskazanie jest stałe a potem je odzyskuje.
Szkoda, że nie wkleiłeś kilku logów dynamicznych dwóch grup łącznie czyli 003 z 011 logowanych jednocześnie. Powinieneś mieć kontakt z osobą, która modyfikowała soft pod te graty by jej przedstawić ten problem. Problem byłby ciut dziwny gdyby wskazania z przepływki regularnie pokazywały wartość 550 mg do 2400 RPM a potem byłoby OK więc chyba podejrzany jest w takim przypadku sam zmieniony soft bo jeszcze z taką regularnością złych wskazań MAF się na tym i innych forach nie spotkałem ale w tej kwestii powinien wypowiedzieć się ktoś kto zajmuje się modyfikacją softów. Na takie wskazania MAF'a nie ma wpływ czy czujnik G71 znajduje się przed czy za IC gdyż i tak turbo wymusza na przepływce pomiar masy zasysanego powietrza wytwarzając podciśnienie przed obudową filtra powietrza a przecież turbo zawsze znajduje się jako pierwsze za MAF a G71 dopiero za turbo.


Obrazek

Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Sphinksus » śr paź 31, 2012 23:29

Wreszcie mogę Wam pokazać mój FMIC :okej:

IC - VW T5
Rury - fi51 kwasiak
Kolanka - MCC.pl
Wszystko do kupy pozbierał Adamm :pub:
Ssący od ASZ
Miał być jeszcze dolot od filtra alu od Fabii 130KM ale niestety harmoszka jest innej średnicy :grrr: W ogóle jest sens walczyć z tym żeby to założyć, czy lepiej puścić w świat? :-)

A tak to wygląda:
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości