Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Przemo31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:25
Lokalizacja: Poznan

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: Przemo31 » pn paź 29, 2012 19:00

Witam.
Dane techniczne: silnik 1.9 TDI, 130KM, Skoda Superb 2002r. 140 tys.km (rozrząd wymieniany przy 115tys.).
Przepraszam od razu za pewnie proste dla wszystkich pytanie, ale wolałbym mieć pewność od speców z tego forum, niż u mechanika słuchać "bajek" co by tu trzeba jeszcze wymienić :). W załączniku przesyłam zdjęcie interesującej mnie części silnika (obok zaworu EGR) przy tej plastikowej osłonie po lewej stronie jest metalowy element(nr 1), który jak zauważyłem jest pokryty oleistym brudem. Co więcej, wcześniej przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy raczej tego nie było, ale zauważyłem że ta lewa strona tej plastikowej osłony jest też brudna (nr 2 na zdjęciu, brudna praktycznie na całym zaznaczonym fragmencie na niebiesko) - też jakby od czarnego oleju, jak to wytarłem to tak to wyglądało. Niedawno robiłem coroczny przegląd (lipiec), więc podejrzewam że gdyby coś było nie tak to pewnie by mi coś powiedzieli. Dlatego Was prosiłbym o pomoc co to mogłoby być bo zaczynam się martwić - czym może być spowodowane to ubrudzenie ? Bardzo dziękuję za pomoc.

Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: italiano_83 » pn paź 29, 2012 20:09

Jeszcze jak byś był łaskaw osłonę górną silnika ściągnąć i zrobić zdjęcie, to widząc całość można by coś "wywnioskować" a tak widząc strzęp, to cóż zostaje Ci czekanie na kogoś kto ten silnik zna.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: Baryla » pn paź 29, 2012 20:33

nr 1 jest to siłownik klapy gaszącej. Normalne zjawisko że po jakimś przebiegu zaczyna się pocić w tym miejscu.



Przemo31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:25
Lokalizacja: Poznan

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: Przemo31 » pn paź 29, 2012 20:56

Czy coś należy z tym robić (tylko wycierać, czy może wymienić) ? I czy to możliwe że to pocenie powoduje, że ta osłona obok może być też brudna od tego siłownika ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: Michał_1977 » pn paź 29, 2012 21:19

italiano_83 pisze:Jeszcze jak byś był łaskaw osłonę górną silnika ściągnąć i zrobić zdjęcie
italiano_83, ciesz się chłopie,że w ogóle maskę podniósł... :rotfl:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Przemo31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:25
Lokalizacja: Poznan

Re: Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: Przemo31 » pn paź 29, 2012 21:33

Michał_1977 pisze:
italiano_83 pisze:Jeszcze jak byś był łaskaw osłonę górną silnika ściągnąć i zrobić zdjęcie
italiano_83, ciesz się chłopie,że w ogóle maskę podniósł... :rotfl:
Dziękuję za złośliwe komentarze, ale nie sądziłem że dla takich specjalistów jak wy ma to jakieś znaczenie. Na przyszłość będę wiedział.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: italiano_83 » pn paź 29, 2012 22:30

Przemo31 pisze:Dziękuję za złośliwe komentarze, ale nie sądziłem że dla takich specjalistów jak wy ma to jakieś znaczenie. Na przyszłość będę wiedział.
Po prostu mało widać i trzeba się domyślać,c o to jest :? Ten silnik siedzi poprzecznie w tym aucie zdaje się więc inaczej jak w Golfie, poza tym były dwa różne systemy sterowania klapą gaszącą, podciśnieniowy i elektryczny ( silniczek). Też przyszło mi do głowy, że to może być mieszek siłownika podciśnienia sterujący klapą gaszącą. Tylko, że takiej pewności nie mam nie widząc całości, więc po co mam Cię wprowadzać w błąd (jeśli się mylę) odnośnie przeznaczenia elementu który widać na zdjęciu. Być może zaolejenie jest efektem małej nieszczelności EGR-a lub układu doładowania, ale jak widać 3% całości to trudno coś "jednoznacznie" powiedzieć, jedyne co pozostaje to domysły, no chyba,że jak pisałem wcześniej ...ktoś zna ten silnik.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: Michał_1977 » wt paź 30, 2012 07:20

italiano_83 pisze:nie sądziłem że dla takich specjalistów jak wy ma to jakieś znaczenie.
Widzisz ja na co dzień śmigam TD.W TDI trochę grzebałem,ale nie mam fotograficznej pamięci.To co zaznaczyłeś nr.1,to nic innego,niż grucha klapy gaszącej,ale
italiano_83 pisze: były dwa różne systemy sterowania klapą gaszącą, podciśnieniowy i elektryczny ( silniczek)
Co do nr.2 to sorry,ale nie mam rentgena w oczach i nie wiem,co może się kryć pod tym plastikiem...wężyk,rurka,a może kabel.
Przemo31 pisze:Dziękuję za złośliwe komentarze,
Proszę bardzo,ale powiem Ci tylko tyle-gdyby było więcej wkładu z Twojej strony,to uwierz mi,nie byłoby żadnych uszczypliwych komentarzy i zapewne szybciej uzyskałbyś konkretną odpowiedź.Natomiast Ty poszedłeś na łatwiznę-maska w górę,bach zdjęcie i niech inni główkują,a co......


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: EnJoy » wt paź 30, 2012 12:52

Przemo31, w okolicach EGR-u zazwyczaj pojawia się lekki osad z oleju, u siebie mam to samo. Jeśli Ci to przeszkadza to co jakiś czas wystarczy przeczyścić to miejsce, żeby za dużo syfu się tam nie zbierało.. ewentualnie można założyć tzw. oil catch tank, który wyłapuje olej z dolotu i częściowo zmniejszy jego wydostawanie się na zewnątrz EGR-u.. ale z tym już jest więcej zabawy ;)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: Sztomel » śr paź 31, 2012 06:24

Plastikową osłonę silnika zdejmuje się podważając widoczne na niej okrągłe zaślepki a podważa się je w miejscach widocznych małych wycięć prostokątnych. Pod zaślepkami są nakrętki na klucz 10 (mogą się odkręcić albo same nakrętki albo też całe szpilki wraz z nakrętką ale to nie żaden problem), które odkręcasz i zdejmujesz osłonę a wtedy będziesz miał wszystko na widoku.


Obrazek

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: SMUTNYINDYK » sob lis 17, 2012 23:07

Nikt tu nie napisał, że właściwie należy to właściwie wytrzeć i jedynie patrzeć jak szybko znowu pojawia się. Ja osobiście pousuwałem te osłony we wszystkich samochodach jakie u mnie w rodzinie są i nikt mi nie wmówi, że one coś wycisza lub izolują, a przynajmniej wszystko widać.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Re: Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: zbyszegk » ndz lis 18, 2012 00:23

SMUTNYINDYK pisze:Nikt tu nie napisał, że właściwie należy to właściwie wytrzeć i jedynie patrzeć jak szybko znowu pojawia się. Ja osobiście pousuwałem te osłony we wszystkich samochodach jakie u mnie w rodzinie są i nikt mi nie wmówi, że one coś wycisza lub izolują, a przynajmniej wszystko widać.
ja w tej osłonie mam filtr powietrza :P



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Co to za część i skąd te brudne od oleju elementy ?

Post autor: SMUTNYINDYK » pn lis 19, 2012 00:23

No tak w ABARCIE też w osłonie jest filtr powietrza, ale jest on dość mała i nie wiele zasłania, ale już w NEW BEETLE jest absolutnie nie potrzebna.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 108 gości