Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » czw paź 25, 2012 10:09

ciepek, chodzi mi o to że T3 wolno sie wkręca...

t0mal pisze:Na krótko zestopniowanej skrzyni.
Inaczej tracisz doładowanie przy zmianie biegu.

nie jest tak źle ważne żeby biegi dało sie przepinać jak w skrzynkach 020. a to w 02A jest mocno problematyczne...



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » czw paź 25, 2012 12:01

układ wirujący w TD04 ,jest przynjamniej dwa razy leżejszy niż w T3 ,do tego ma jedną więcej łopatkę na wydechu co również przyśpiesza wstawanie ...........ma też większy kompresor niż stara T3 ,tak więc wszystko jest na plus ,poza oczywiście jej wytrzymałością w razie jakiś komplikacji .....T3 napewno będzie bardziej wytrzymała ,ale przy właściwym smarowaniu i właściwym EGT oraz właściwym użytkowaniu TD 04 bez problemu będzie miała dużą zywotność . Zresztą tak jak wspomniałem wcześąniej nie ma potrzeby stosowania takiej dużej turbiny przy mocach poniżej 250 KM ..........są modele TD 04 ,które w seryjnych silnikach obsługuja około 280 KM i dają radę .......

http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » czw paź 25, 2012 12:22

EMP-TURBO pisze:..są modele TD 04 ,które w seryjnych silnikach obsługuja około 280 KM i dają radę .......

niestety w Dieslu to się nie przekłada na aż takie moce...



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » czw paź 25, 2012 17:04

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:45 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » czw paź 25, 2012 23:56

ciepek,

masz rację co do szybkości wstawania, jeśli chodzi o jazdę np z rolki.
co do tego że T3 ma mały kompresor też. ale tak jak pisałem lag tudzież mocno związany z wagą układu wirującego, jest jednocześnie jej wadą ( reakcja na wciśnięcie gazu) i zaletą w sprincie ( tuż po zmianie biegu nie tracisz ciśnienia.)


do jazdy codziennej, w aucie gdzie nie zależałoby mi na sprincie bardziej bym się skłaniał ku TD04, za to w aucie budowanym np do sprintów na 1/4 mili wybrałbym coś o cięższym wirniku.
najprawdopodobniej byłaby to T3 ale z większym kołem kompresora.

co do PW to w tamtym aucie wacham sie ciągle pomiedzy TD04 a ari K16



inna sprawa że coraz częsciej trafiają się takie T3 które nawet w AAZ'ach nie chcą zacząć dmuchac poniżej 3000rpm.

a co do sprawnej pompy zawsze jeszcze zostają pompy rzędowe, tam możesz kręcić tak wysoko jak chcesz. ograniczać Cię będzie tylko wytrzymałość mechaniczna silnika, jak i turbiny.



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » pt paź 26, 2012 10:32

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:46 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pt paź 26, 2012 10:58

również nie widze żadnych zalet turbosprężarki T3 ,w dobie kiedy turbosprężarki wyglądają już całkiem inaczej .........przypominam ,że mówię cały czas o T3 w takiej śmiesznej :) konfiguracji jak latało to w VW 1,6 , jeśli wsadzilibyśmy do niej porządny kompresor to jak najbardziej robi sie z tego solidna turbosprężarka ,ale nie do takich pojemności i mocy ...........zresztą jeśli zamontowalibyśmy do niej większy kompresor i wsadzili do VW 1,6 to lag byłby jeszcze większy :)

http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pt paź 26, 2012 10:59

ciapek , a od czego miałes tą TD04 ? w czym to pierwotnie latało ?

http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: biznes88 » pt paź 26, 2012 13:39

EMP-TURBO, BMW 2.5TDS (e34, e36 tam byly "11" w e39 byla rowniez "13") Mozesz szukac tez z OMEGI 2.5TD (silnik bmw)



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pt paź 26, 2012 13:55

wiem wiem ,kojarzę dobrze to turbo :)) .......

- wirnik 40,00/47,00 12łopatkowy

- kompresor 37,00/49,00 12łopatkowy 6/6

.......to i tak , nie jest jeszcze taka duża TD04 ........są , z dużo wydajniejszymi i dużo większymi wirnikami i kompresorami ..........

http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Matiuas » pt paź 26, 2012 14:15

ciepek pisze:tdo4 11, k14 passat b3,t2,kkk03, ...niewiadomo co................................., t3 (mocno rozpedzone jakos dmucha) podobnie jak k14 z passata .
Gdzie w tym zestawieniu umieściłbyś k14 z golfa III ?
Duża jest różnica pomiędzy k14 z pasata a k14 z golfa III?
Czy k14 z golfa II jest taka sama jak w pasacie?
Czy k14 chłodzona dodatkowo cieczą rożni się wydajnościowo od takiej bez chłodzenia?

Sory ze tyle pytań ale aktualnie zastanawiam się co włożyć w miejsce k14 do AAZ, bo turbina zaczęła puszczać olej a i wirnik nie jest w najlepszym stanie.
Zastanawiam się na T3 i k14. K14 ze względu za bezproblemową wymianę i dość fajną jazdę, u mnie turbina wstaje przy około 1600obr.
Zastanawiam się nad T3 jedynie ze względów ekonomicznych. Jeżdżę dość dużo autem i potrzebuje niezawodności a z tego co czytałem T3 jest wytrzymałą turbiną. Ciekawi mnie jak będzie u mnie pompowała, silnik bez modów jedynie kat wyrzucony, ale po zimie chcę wstawić IC i boost pin. Jeździłem chwilę na k14 z zapieczonym otwartym WG i auto było bardzo mułowate, turbina stanowiła wtedy tylko dodatkową zaporę dla powietrza. Czy podobny efekt będzie na T3 ? Kolejna kwestia to spalanie, aktualnie średnie około 5,7/100 na T3 to spalanie przy normalnej jeździe (30% miasto, 30% teren zabudowany, 40% trasa) wzrośnie czy spadnie?
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2012 14:36 przez Matiuas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » pt paź 26, 2012 14:35

Matiuas pisze:tego co czytałem T3 jest wytrzymałą turbiną
Jest wytrzymała, ale bez przesady.
Miałem trzy, z czego dwie miały pęknięte muszle wydechowe (przegroda kanału obejściowego)
Jedyna zaleta, to, w przypadku awarii, jak wirnik zetknie się z muszlą, to przeważnie nic się nie dzieje wielkiego, nie zdarzyło mi się, żebym musiał wylewać olej z intercoolera, nigdy nie oberwał się kawałek kompresora.
Tylko wycie i brak doładowania.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Matiuas » pt paź 26, 2012 14:40

t0mal pisze:Tylko wycie i brak doładowania.
A spalanie będzie większe czy mniejsze? Z tego co piszesz stracę trochę elastyczność silnika więc spalanie szczególnie w mieście powinno wzrosnąć a w trasie zmniejszyć się. Zgadza się ?



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pt paź 26, 2012 14:48

Matiuas pisze:A spalanie będzie większe czy mniejsze? Z tego co piszesz stracę trochę elastyczność silnika więc spalanie szczególnie w mieście powinno wzrosnąć a w trasie zmniejszyć się. Zgadza się ?

wydaje mi sie ,że z racji mniejszej sprawności silnika przy zastosowaniu starego typu turbosprężarki spalanie będzie większe ,jakby nie było układy wtryskowe z tamtych czasów nie były na tyle precyzyjne ,w dawkowaniu paliwa i raczej było go zawsze za wiele w stosunku do powietrza .........


http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości