1.6 napęd pompy oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 napęd pompy oleju
Witam !
Zakupiłem pewien dłuższy czas temu silnik wymontowany z VW Golfa 1 1.6 D, niedawno zabraliśmy się za zamontowanie go w samochodzie i okazało się że silnik nie ma smarowania, po różnych "kombinacjach" okazało się że brakuje jednej zębatki która przekazuje napęd na pompe oleju z wałka pośredniego.
Panowie, może temat jest założony nie tu gdzie potrzeba, ale proszę, pomóżcie - szukam tego elementu na wszystkich złomach, sklepach itp - nigdzie nie ma - nie wiem, nie mam już pomysłów gdzie i jak szukać....może podsuniecie mi jakieś pomysły?
Na załączonym screenie część ta ma nr 22
http://w983.wrzuta.pl/obraz/4XJGNLBcsCl/bez_tytulu1" onclick="window.open(this.href);return false;
Zakupiłem pewien dłuższy czas temu silnik wymontowany z VW Golfa 1 1.6 D, niedawno zabraliśmy się za zamontowanie go w samochodzie i okazało się że silnik nie ma smarowania, po różnych "kombinacjach" okazało się że brakuje jednej zębatki która przekazuje napęd na pompe oleju z wałka pośredniego.
Panowie, może temat jest założony nie tu gdzie potrzeba, ale proszę, pomóżcie - szukam tego elementu na wszystkich złomach, sklepach itp - nigdzie nie ma - nie wiem, nie mam już pomysłów gdzie i jak szukać....może podsuniecie mi jakieś pomysły?
Na załączonym screenie część ta ma nr 22
http://w983.wrzuta.pl/obraz/4XJGNLBcsCl/bez_tytulu1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.6 napęd pompy oleju
Mam cały silnik JP na części jak jeszcze tego szukasz.
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 napęd pompy oleju
I nie będzie.eddth pisze:szukam tego elementu na wszystkich złomach, sklepach itp - nigdzie nie ma
Ten rysunek jest błędny,tak samo jak w Etce.
To koło zębate jest zespolone z pompą vacum,a wałek pompy olejowej wsuwa się w nią od spodu i z niej otrzymuje napęd.
Zauważ,że koniec wałka pompy oleju jest charakterystyczne wycięcie,tzw. płetwę.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.6 napęd pompy oleju
No właśnie też mi coś nie pasowało, ale wyszedłem z założenia, ze ETKA wie lepiej:)Michał_1977 pisze:I nie będzie.
Ten rysunek jest błędny,tak samo jak w Etce.
To koło zębate jest zespolone z pompą vacum,a wałek pompy olejowej wsuwa się w nią od spodu i z niej otrzymuje napęd.
Zauważ,że koniec wałka pompy oleju jest charakterystyczne wycięcie,tzw. płetwę.
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
1.6 napęd pompy oleju
Ogólnie macie rację, jednak był taki przypadek w jedynkach, że były 1,5/1,6D, nie miały w ogóle serwa hamulcowego i wtedy miały w tym miejscu taką dziwną zębatkę.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 napęd pompy oleju
twromek z ciekawości zerknąłem w Etkę i Autodatę.W mk1 diesle montowane były w latach 80-83.W roku 80 był silnik 1,5 CK i miał pompę podciśnienia z zębatką,tylko ta pompa inaczej wyglądała niż te co były później,a w latach 81-83 były silniki 1,6 CR i JK.Te 2 ostatnie miały pompę vacum taką jak w mk2.
1.6 napęd pompy oleju
Jesli mogę spytać, bo szczerze nie mam pojęcia co dalej - co Panowie proponujecie zrobić?
PS - i jak przymocować, zamontować pompe vaacum jeśli jest ona potrzebna w tym przypadku?
PS - i jak przymocować, zamontować pompe vaacum jeśli jest ona potrzebna w tym przypadku?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 napęd pompy oleju
Skoro faktycznie nie masz vacum,to z pewnością jest zaślepka.Nr.10 na rysunkueddth pisze: jak przymocować, zamontować pompe vaacum jeśli jest ona potrzebna w tym przypadku?

Trzeba ją wyjąć i założyć vacum.
1.6 napęd pompy oleju
Znalazłem pompe vacum - na szrocie panowie mówili ze to własnie do tego silnika - jednak zębatka nie chce przejśc przez otwór pod zaślepką, otwor ma mniej więcej średnice 34,3mm a zębatka ponad 37mm, różniły się one jakoś średnicą? czy po prostu to pompa od innego silnika?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 napęd pompy oleju
Daj fotkę tej pompy i podaj symbol silnika.Znajdziesz go pod 3 i 4 wtryskiem na bloku.eddth pisze:otwor ma mniej więcej średnice 34,3mm a zębatka ponad 37mm, różniły się one jakoś średnicą? czy po prostu to pompa od innego silnika?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
1.6 napęd pompy oleju
Etka nie kłamie, przynajmniej 1.5D CK miały taki element w wersji bez serwa, nawet mam taki silnik z ta zebatką.
W 1.5D były inne pompy waku, z membrana, pompa z 1.6D, własnie taka jak w mk2 nie bedzie pasowac, przymierzałem.
Wydaje mi sie, że mozna wymienic pompe olejową z 1.6D i wteda zakładasz waku tez pod tą pompę, ale nie sprawdzałem tej opcji.
Jeszcze inna opcja, choć juz pachnie druciarstwem, benzyny w tym miejscu miały rozdzielacz, to bliźniacze bloki, mozna spasowac własnie rozdzielacz, lub samą zębatkę z niego.
W 1.5D były inne pompy waku, z membrana, pompa z 1.6D, własnie taka jak w mk2 nie bedzie pasowac, przymierzałem.
Wydaje mi sie, że mozna wymienic pompe olejową z 1.6D i wteda zakładasz waku tez pod tą pompę, ale nie sprawdzałem tej opcji.
Jeszcze inna opcja, choć juz pachnie druciarstwem, benzyny w tym miejscu miały rozdzielacz, to bliźniacze bloki, mozna spasowac własnie rozdzielacz, lub samą zębatkę z niego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości