Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: herbu » ndz paź 14, 2012 16:05

tomek08 pisze:Witam, musisz pod pasować ten o-ring, jedziesz do jakiegoś motoryzacyjnego, albo nawet z częściami do ciężarówek, tłumaczysz o co ci chodzi i tyle, albo cały ten zaworek nr 4trzeba będzie, jak nie dorwiesz o-ringu.
Pozdrawiam.
Kupiłem w jednym z supermarketów budowlanych uszczelkę do jakiś sanitariatów - niestety była za gruba, ale za pomocą papieru ściernego zmniejszyłem jej grubość o połowę i podpasowało. Tak już mam szczelne. Jeszcze jeden z wężyków przelewowych lekko się poci, ale już paliwo się nie cofa. Wężyk wymieniłem na nowy, dalej to samo, czyli pocenie. Nasunąłem go do końca, ile się dało i chyba jest spokój.
I teraz najciekawsze - po uszczelnieniu układu paliwowego świece zaczęły grzać jak należy, czyli na zimnym silniku grzeje jakieś 7-8 sek w temperaturze 15 stopni, a nie jak było wcześniej 30 sekund w tej samej temperaturze otoczenia. Ktoś mi wyjaśni dlaczego tak się stało?


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: Michał_1977 » ndz paź 14, 2012 16:37

herbu pisze:I teraz najciekawsze - po uszczelnieniu układu paliwowego świece zaczęły grzać jak należy, czyli na zimnym silniku grzeje jakieś 7-8 sek w temperaturze 15 stopni, a nie jak było wcześniej 30 sekund w tej samej temperaturze otoczenia. Ktoś mi wyjaśni dlaczego tak się stało?
Zbieg okoliczności.Układ paliwowy nie ma nic wspólnego z grzaniem świec.
Odpowiedzi są trzy-wieszał się przekaźnik grzania świec,świruje czujnik temperatury lub (najbardziej prawdopodobne) zamieniłeś wtyczki przy czujnikach temperatury przy zmianie wężyków przelewowych,ale to oznacza,że jeden z czujników jest walnięty.W związku z tym obserwuj wskaźnik temperatury,czy nie będzie zaniżał,bo te 2 czujniki przy króćcu są od świec i od wskaźnika.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
RemixSub
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: sob lut 04, 2012 23:37
Lokalizacja: ZGY

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: RemixSub » śr paź 24, 2012 02:50

Chodzi mi o te zdjecie Filtra paliwa kogoś z 2 strony.
Ja mam odwrotnie zamontowany ten zaworek. Czyli kształy ksieżyca jest u góry. Czyli odwrotnie do tego na tym zdjeciu. Chodzi o budowe górną zaworka.
Cieżko mi pali na ciepłym i nie wiem czy to od tego. Ten zaworek powinien mieć jakiś kierunek np. Tą stroną do silnika itp.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: Michał_1977 » śr paź 24, 2012 07:20

RemixSub pisze:Ten zaworek powinien mieć jakiś kierunek np. Tą stroną do silnika itp.
Przecież jak byk jest na poprzedniej stronie w opisie rysunku,że strzałką w stronę zbiornika :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
RemixSub
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: sob lut 04, 2012 23:37
Lokalizacja: ZGY

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: RemixSub » śr paź 24, 2012 11:02

Jak to nie ma. Jest tylko filtr paliwa jak powinien być zamontowany. A mi chodzi o zawór.
Jakie skutki zle zamontowania tego zaworu. Odwrotnie. Czy może zle odpalać?.

Obrazek

A tu kolega z forum dał zdjecie jak on ma i ja mam odwrotnie:

Obrazek

Edit: Faktycznie jest strzałka na tych zaworkach. OMG ja odwrotnie go zamontowałem... :los2:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: Michał_1977 » śr paź 24, 2012 17:16

RemixSub pisze: Faktycznie jest strzałka na tych zaworkach. OMG ja odwrotnie go zamontowałem...
A widzisz :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: tomek08 » czw paź 25, 2012 21:02

Witam, jak kolega wyżej pisze, że jest strzałka, ale to nic nie ma do tego, że ciężko pali ciepły. Zimny by też źle palił.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: _Bolec_ » pt gru 21, 2012 22:33

a czy odwotne założenie mozę powodować niską temp paliwa? bo obecnie nie moge 30 C przekroczyć :-(



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: tomek08 » sob gru 22, 2012 00:30

_Bolec_ pisze:a czy odwotne założenie mozę powodować niską temp paliwa? bo obecnie nie moge 30 C przekroczyć :-(
Witam, prócz niskiej temperatury, są jakieś inne skutki uboczne?
Zaworek ma również za zadanie podgrzewać filtr paliwa, chyba w temperaturach od 5stopni w dół.
Powrót przechodzi przez filtr i go ogrzewa, a jak jest ciepło to od razu wraca do baku.
Takie info wyczytałem w książce " Sam naprawiam golfa-borę."
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: _Bolec_ » sob gru 22, 2012 14:41

tylko na tym żółtym zaworku nie ma żadnej strzałki....

Obrazek

prosze o pomoc



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: tomek08 » sob gru 22, 2012 22:05

Witam, od spodu, też nie ma?
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: munior » ndz gru 23, 2012 10:20

tomek08 pisze:Zaworek ma również za zadanie podgrzewać filtr paliwa, chyba w temperaturach od 5stopni w dół.
Powrót przechodzi przez filtr i go ogrzewa, a jak jest ciepło to od razu wraca do baku.
Wszystko to prawda ,teoretycznie tak to działa :chytry: ...tyle że praktycznie można zapomnieć że ten "podgrzewacz" cokolwiek nam podgrzeje w ujemnych temperaturach nie ma szans .Dlatego u siebie ,dawno wywaliłem ten cały mało praktyczny filtr z "podgrzewaczem " :panna: i założyłem sobie filtr od opla dti ,z elektrycznym podgrzewaczem ,który podgrzewa paliwo od razu... i nie w jakiś magiczny sposób ,że tu coś krąży ,nie wraca i ma sie podgrzać :panna: ...tylko normalnie prądem grzeje :grin: ...a w taki magiczny sposób jak ori ,na mrozie, trzeba najpierw żeby się to paliwo jakoś podgrzało ,a czym ma się podgrzać jak silnik tdi po odpaleniu, ma przez dłuższy czas duży problem żeby się cokolwiek zagrzać ...a ze zbiornika ciągnie ropę o temperaturze otoczenia ,czyli jak na dziś -13 ,która mocno wychładza to przez co płynie :jezor: ...także panowie nie liczcie na ten ori wynalazek zwany "podgrzewaczem " nie ma takiej opcji żeby cokolwiek wam podgrzał :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 23, 2012 11:16

munior pisze:założyłem sobie filtr od opla dti ,z elektrycznym podgrzewaczem
munior, foty,foty,foty :food: Na co czekasz? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

Post autor: wesol » ndz gru 23, 2012 11:27

munior- costy najlepszego zrobił. Chlopie to na ten filtr wszyscy narzekaja i ja ludzi namawiam na forach oplowskich ze by wywalali tą obudowe i zakladali filtr od golf 2 1.6. Obudowa filtra sie wypacza, uszczleka nie trzyma, wieczne problemu z zapowietrzaniem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości