Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
zaropiałek ASV
- Nowicjusz

- Posty: 13
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12
Post
autor: zaropiałek ASV » wt wrz 18, 2012 01:25
NIC nie kumam... MAM AHF I DZIS KUPILEM TA diode i byly próby 1-4 2-4 3-4 ,1-2 itd pierwsze dwa zero roznicy jak by przeplywka padnieta... trzeci podniosl obroty i ledwo ruszyc dalo :/ nie zwrocilem uwagi na pasek w ktora strone był.... moze ktpos mi napisac jak a AHF to zrobic zeby chulalo ? mam przeplywke z 5 blaszkami a wtyczka ma 5 wejsc ale 4 tylko przewodza (podobno tak ma byc)

To nie było mądre, we wtyczce masz napiecie zasilające przepływke i napiecie referencyjne dla przetwornika ADC w kompie, w ten sposób jak na pałe coś podłączasz mozesz zrobić zwarcie i uszkodzić coś w kompie, wtedy narobisz sobie biedy, wiec jeśli nie masz pewności co i jak to sie lepiej 10 razy pytaj zanim coś zrobisz

-
AdrianR32
- Ma gadane

- Posty: 153
- Rejestracja: śr maja 20, 2009 23:11
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: AdrianR32 » wt wrz 18, 2012 09:00
to jak wpiac w ahf ? 4 piny mam ?
AHF ++ 230-awx-GT1749VC-11-fmic,g60-VR6 Siedza graty ale ni hu...a nie wystrojone jeszcze :P
-
spawacz
- Forum Master

- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
-
Kontakt:
Post
autor: spawacz » ndz wrz 23, 2012 17:09
1Z na boschu czy na pierburgu?
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
stanley23
- Nowicjusz

- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 10, 2012 18:37
Post
autor: stanley23 » wt paź 23, 2012 21:43
dziś założyłem diodę i generalnie jest ok natomiast przy około 3tyś przy pedale w podłodze auto dostaje jeszcze większego strzała do przodu a za autem pojawia się dym (chwilowo)- ewidentnie auto ma jeszcze więcej mocy- dlaczego tak się dzieje?
mój silnik to alh 98 rocznik
-
arwam
Post
autor: arwam » śr paź 24, 2012 13:18
zaślepić EGR bo to on jest przyczyną wymienia.
jesli kolor dymu jest tylko i wyłączei czarny i występuje tylko i wyłączeni w momencie wciśnięcia gazu i to dość głęboko to tak ma być. komp poprostu widzi max dopuszczalną, określoną w mapach ilośc powietrza i leje odraz paliwo. przy spokojnej jeździe spalania powinno troche spaść, za to moment obrotowy powinien się ładnie z dołu poprawić.
-
stanley23
- Nowicjusz

- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 10, 2012 18:37
Post
autor: stanley23 » śr paź 24, 2012 14:10
tzn zaślepiłem narazie tylko wężyk u góry przy egr- czy to ma duże znaczenie jak jest zaślepiony wężyk lub od dołu blaszką?
zastanawia mnie jeszcze to czy na diodzie turbo pompuje większe ciśnienie (domyślam się, że tak) i czy jest to w pełni zdrowe- czy np turbo nie odleci?
-
arwam
Post
autor: arwam » śr paź 24, 2012 23:55
jeśli auto nie jest po programie i nie ma wysokiego zadanego ciśnienia doładowania to wystarczy tylko przewód zaślepić.
natomiast samo zaślepienie nie powoduje znaczacego wzrostu doładowania, i to tylko w stanach częściowego i małego obciążenia. przy gazie do spodu nawet gdybyś nie miał zaślepieanego EGR'u to zawór jest zamykany na głucho a stabilizacją doładowania zajmuje się bądź WG bądź VNT w zależności od tego co masz u Siebie...
-
zgredd
- Gadatliwa bestia

- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
Post
autor: zgredd » czw paź 25, 2012 00:34
Nie logowałem auta na diodzie ale jak miałem wgrany soft to na diodzie był taki kokos że szklanki potrafiły się przywiesić po czym spory batory i auto gniotło do końca mapy. Aktualnie jeżdżę z wyciętą prze-pływką i jest spokój.

-
eden1992
- Użytkownik

- Posty: 408
- Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23
Post
autor: eden1992 » czw paź 25, 2012 08:22
zgredd, Przepływkę masz usuniętą programowo?
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
-
zgredd
- Gadatliwa bestia

- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
Post
autor: zgredd » czw paź 25, 2012 09:46
Tak.
-
stanley23
- Nowicjusz

- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 10, 2012 18:37
Post
autor: stanley23 » czw paź 25, 2012 17:19
chodzi mi o to czy wpięta dioda nie zwiększa doładowania ponad to co jest na przepływce- przy max wciśniętym pedale gazu?
a drugą sprawą jest to, że dziś pojeździłem z diodą i u mnie jest jakaś lipa chyba bo tak od 2 do 3 tysięcy jest jednak mocy trochę mniej tzn o około 20% (jeśli mogę to wyrazić w %), natomiast po 3 tyś jest ten strzał do przodu (o czym już pisałem wcześniej) i auto rwie jak głupie
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9277
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » czw paź 25, 2012 17:49
przeplywka stanowi ograniczenie dawki paliwa a nie powietrza pompowanego przez suszare.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
zaropiałek ASV
- Nowicjusz

- Posty: 13
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12
Post
autor: zaropiałek ASV » ndz lis 04, 2012 13:10
Nie logowałem auta na diodzie ale jak miałem wgrany soft to na diodzie był taki kokos że szklanki potrafiły się przywiesić po czym spory batory i auto gniotło do końca mapy. Aktualnie jeżdżę z wyciętą prze-pływką i jest spokój.

Kiedyś walczyłem z takim obiawem w mojej sieczkarni, przy wiekszym bucie zawory szalały, wyczytałem na forum ze jest to sprawka zaworu przelewowego w pomie oleju i zbyt wysokiego cisnienia na szklanki przez co ich podpieranie. Wymieniłem pompe na nową i to samo, myśle co za cholera, w koncu doszedłem do wniosku ze pzry gwałtownym depnieciu i zwiekszonej dawce silnik wypluwa z siebie tyle gazów ze nie są one w stanie przecisnąć sie przez "jeszcze" domkniete kierownice w turbo, przez co ciśnienie w kolektorze wydechowym bardzo narasta do tego stopnia ze potrafi otworzyć sobie zawory i cofnąć sie z powrotem do silnika. W turbosprezarce jest taka mała śrubka którą reguluje sie maksymalny wydatek turba czyli taki ogranicznik który ustala jak bardzo kierownice mogą sie domknąć. U mnie wystarczyło go wkręcić na jeden obrót i z powrotem zakątrować po czym problem z podpierającymi zaworami poszedł w zapomnienie
A tak na marginesie ktoś wie jakiego ciśnienia potrzeba po stronie gorącej turbo zeby wytworzyć 1 bar po stronie zimnej?
Pozdrawiam.
-
arwam
Post
autor: arwam » ndz lis 04, 2012 14:06
zaropiałek ASV,
dodatkowo można też sprawdzić czy masz podwójne sprężyny na zaworach. bo w dużej liczbie firm zdemontować zdemontują tylko potem już nie zakładają ich. efekt jest taki sam. u mnie był problem że jak się pojawiło duże doładowanie to też podstawiało zawory ale ssące.
nie pomagała wymiana szklanek ani dekla w pompie z zaworem przelewowym, ba nawet całej pompy od 1.6TD też nic nie pomagało, dopiero porawne złożenie układu, sprężyny-zawór, rozwiązało problem.
zaropiałek ASV pisze:A tak na marginesie ktoś wie jakiego ciśnienia potrzeba po stronie gorącej turbo zeby wytworzyć 1 bar po stronie zimnej?
Pozdrawiam.
co do tego przeważnie ciśnienei jest 2-3x wyższe w kolektorze wydechowym niż ssącym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości