luźna rura

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

luźna rura

Post autor: robert14-83 » pt paź 19, 2012 17:12

witam. chciałbym zapytać jaki wpływ na pracę silnika lub turbiny ma luźna rura którą pokazuję w załączniku. obejma jest luźna i bezproblemowo można tą rurą poruszać, wsuwać głębiej i wysuwać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

luźna rura

Post autor: italiano_83 » pt paź 19, 2012 18:22

Jak nie będzie szczelna to będzie to miało wpływ na ciśnienie doładowania, auto może stracić na mocy, zacząć kopcić na czarno - wszystko zależy od tego czy jest tam nieszczelność czy nie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

luźna rura

Post autor: robert14-83 » pt paź 19, 2012 20:06

a czy może szumieć przy przyśpieszaniu tak w granicach1,8-2,2tyś obr??? jest dosyć luźno i wydaje mi się że spokojnie może zasysać tamtędy powietrze. czym to mogę uszczelnić???
zapomniałem dodać że zawór EGR który jest obok był delikatnie zapocony czarnym olejem(taki zaciek spod tego grzybka).



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

luźna rura

Post autor: italiano_83 » pt paź 19, 2012 20:12

robert14-83 pisze:a czy może szumieć przy przyśpieszaniu tak w granicach1,8-2,2tyś obr???
Może ... powietrze ucieka z układu doładowania.
robert14-83 pisze:i wydaje mi się że spokojnie może zasysać tamtędy powietrze. czym to mogę uszczelnić???
Zasysać nie będzie bo tam panuje wyższe ciśnienie niż atmosferyczne.
robert14-83 pisze:czym to mogę uszczelnić???
Jeśli jest to rura na szybkozłączkę to pozostaje wymiana.
robert14-83 pisze:zapomniałem dodać że zawór EGR który jest obok był delikatnie zapocony czarnym olejem(taki zaciek spod tego grzybka).
Jest na forum o tym wile tematów, to nie wina EGR ale grzybka podciśnienia który nim steruje, pewnie uszkodziła się membrana lub tulejka.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

luźna rura

Post autor: robert14-83 » pt paź 19, 2012 20:53

italiano_83 pisze:to nie wina EGR ale grzybka podciśnienia który nim steruje, pewnie uszkodziła się membrana lub tulejka.
jak to naprawić? na co ma to wpływ?



egon1225
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 14, 2012 17:16

Re: luźna rura

Post autor: egon1225 » ndz paź 21, 2012 18:38

robert14-83 pisze:
italiano_83 pisze:to nie wina EGR ale grzybka podciśnienia który nim steruje, pewnie uszkodziła się membrana lub tulejka.
jak to naprawić? na co ma to wpływ?
Jesli silnik AXR to wykrecasz 2 sruby imbusowe z egr dorabiasz 2 blaszki robisz dziurki i skrecasz tymi srubami a potem mloteczek i zaklepujesz. Nie ma bata zeby była jakas nieszczelnosc:) To odnosnie wyskakującej rury:)



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

luźna rura

Post autor: robert14-83 » ndz paź 21, 2012 19:28

nie wiem czy ta luźna rura zaznaczona na foto ma wpływ na to że czuć delikatną turbodziurę między 1600obr a 1900obr(a przy tym słyszalny jest szum jakby coś tarło o siebie albo może powietrze gdzieś uciekało)



asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

luźna rura

Post autor: asko78 » ndz paź 21, 2012 21:08

robert14-83 pisze:nie wiem czy ta luźna rura zaznaczona na foto ma wpływ na to że czuć delikatną turbodziurę między 1600obr a 1900obr(a przy tym słyszalny jest szum jakby coś tarło o siebie albo może powietrze gdzieś uciekało)
miałem identyczny przypadek tj. wysuwająca się rura i syk/gwizd w dolnych granicach obr podczas przyśpieszania. Rura zamocowana solidnie ale jak syczało/gwizdało gwiżdże.
PS. wniknąłem dlaczego u mnie jeden ząbek rury jest naderwany i rura była wpółwypadająca, otóż u mnie skobel który ją utwierdza w egr z jednej strony jest żle wyprofilowany tj. obrócony o 180st i dlatego nie dolegając w prowadnicy do ząbka rury spowodował jego wytarcie się. Albo poprzedni właściciel coś tam grzebał i pomylił skoble albo to jakiś błąd konstrukcyjny. :satan:



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

luźna rura

Post autor: robert14-83 » pn paź 22, 2012 11:49

a czy ma to wpływ na działanie turbo???



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

luźna rura

Post autor: robert14-83 » wt paź 23, 2012 09:11

chiciałbym uzupełnic dane gdyż wczoraj podniosłem maske i nasłuchiwałem co tam się dzieje:
-po porannym odpaleniu i podnoszeniu obrotów tak do 2,5 tyś słyszalny jest świst turbo( ni to świst ni to szum- mogło by się wydawać że tez coś metalicznego jest słyszalne)
-po rozgrzaniu do temperatury roboczej ten świst(szum) jest cichszy.
Dodam że samochód nie pozostawia za sobą chmurki dymu(wogóle), od wymiany do wymiany oleju( co 10 tyś km) dolałem 100ml, moc posiada ale w okolicach 1600-1900 obr słychać najbardziej ten szum i wtedy auto jest jakby słabsze a powyżej 2 tyś rwie do przodu.
Czyżby turbo padło i jest do wymiany???



Awatar użytkownika
jakub1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:18
Lokalizacja: Oława

luźna rura

Post autor: jakub1982 » wt paź 23, 2012 10:42

Witam
italiano_83 pisze:Jeśli jest to rura na szybkozłączkę to pozostaje wymiana.
Italiano_83 - masz na myśli szybkozłączkę która występuje np. w paskach AWX czy golfach ASZ. Jeżeli tak to może pomóc wymiana oringu na rurze. Ale to i tak nie usztywni rury w 100 %. W wszystkich paskach jakich oglądałem t to połączenie to jakiś gniot. Rurami można ruszać i jak turbo lub odma puszcza w dolot to robią się tam takie potężne nagary. :goof: (jeden oring w VW we Wrocławiu to koszt około 20 zyla :shock: )

Jeżeli tam jest obejma taka jak np. w ATD to wymiana obejmy i powinno pomóc.

Pozdrawiam


Jakub 1982
[url=http://www.suwaczek.pl/][img]http://www.suwaczek.pl/cache/da6915707e.png[/img][/url]

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

luźna rura

Post autor: robert14-83 » wt paź 23, 2012 10:52

a ma to wpływ na opisane przeze mnie objawy???



Awatar użytkownika
jakub1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:18
Lokalizacja: Oława

luźna rura

Post autor: jakub1982 » pt paź 26, 2012 06:46

Witam
robert14-83 pisze:a czy ma to wpływ na działanie turbo???
Wiesz nikt nie wie, jak w realu Ci się to rusza. Wymień oring/lub obejmę i sprawdź. Koszt nie duży a może pomóc.

Pozdrawiam


Jakub 1982
[url=http://www.suwaczek.pl/][img]http://www.suwaczek.pl/cache/da6915707e.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jarek_NS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1886
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 19:48
Lokalizacja: Nowy Sącz

luźna rura

Post autor: Jarek_NS » pt paź 26, 2012 09:32

W AXR jest oring i zawleczka. Rozepnij to połączenie i obejrzyj ząbki na końcówce rury która wchodzi do EGRa. Czasem te ząbki są wyrobione i rura delikatnie się rusza lub ułamana jest ta zawleczka która trzyma rurę. Nowy oring pomoże ale jak będą wyrobione te ząbki przewód dalej będzie się ruszał tyle że ciaśniej i powinien być szczelny. Jak to będziesz robił to poświęć z godzinę więcej i wyczyść egr.

Ja w swoim AXR wymieniłem wszystkie oringi było ich chyba 5szt. na całym dolocie za turbiną.


Moje MK4 AXR+ Pakiet V6 MFD+FULL FIS EVOLO STP viewtopic.php?f=89&t=483752
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 157 gości