TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: rokoski » pn paź 22, 2012 15:09

Witam,
Zaczynam swój wątek w tym temacie by nie otwierać nowego.
Problem z odpaleniem Bory, tdi PD ASZ.
Olej wymieniony 6000 km temu.
Użyłem opcji szukaj i przejrzałem starsze tematy łącznie z tym, nie znalazłem podobnego wątku.
Silnik nie odpala po dłuższym staniu ale nei ma to związku z tym że na dworze teraz jest zimno w tą niedzielę odpalałem go pierwszy raz koło 16
temp otoczenia pokazywał 22 stopnie, silnik te 15 stopni na pewno miał a i tak odpalił po 10 razie- Proszę nie mówić że to świece żarowe ;)
Paliwo dochodzi i się nie cofa.
Ciekaw jestem diagnozy.
Jedyne zmiany jakie towarzyszą trudnemu odpalaniu to niebiesko-szary dym , nagar w dolocie za EGR, 3 tygodnie temu raczej odpalał bez tego niebieskiego dymka na starcie i z pół roku temu nagaru na 100% też nei było.
Mam swoje trzy typy ale nie chcę sugerować.
Załączam filmik i oczekuje diagnozy, pozdrawiam

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » pn paź 22, 2012 21:57

tutaj wyżej to chyba rozrusznik się skończył ??


mój problem nadal istnieje z moim ALH, na ciepło pali 5 sekundach kręcenia, gdy temperatury spadają do 0 stopni ( oraz poniżej ) problem jest z odpaleniem i rano po nocy, chechła chechła ciężko mu kręcić ale zaskakuje czasem kręce mniej czasem więcej, paliwo mam dobre, świece niecały rok, akumulator niecały rok, filtry wszystkie zmienione, powiedzcie mi czy takie objawy mogą być winą rozrusznika?? że źle pali w ZIMIE oraz na ciepłym silniku 90stopni temp? bo latem jak po nocy go zapalam gdzie mamy rano 20stopni na dworze przykładowo to pali odrazu tak jak powinien.


Obrazek

Awatar użytkownika
daniocrack
Forum Master
Forum Master
Posty: 1023
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 13:02
Lokalizacja: ZCH
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: daniocrack » wt paź 23, 2012 00:06

szewczi90 pisze:tutaj wyżej to chyba rozrusznik się skończył ??


mój problem nadal istnieje z moim ALH, na ciepło pali 5 sekundach kręcenia, gdy temperatury spadają do 0 stopni ( oraz poniżej ) problem jest z odpaleniem i rano po nocy, chechła chechła ciężko mu kręcić ale zaskakuje czasem kręce mniej czasem więcej, paliwo mam dobre, świece niecały rok, akumulator niecały rok, filtry wszystkie zmienione, powiedzcie mi czy takie objawy mogą być winą rozrusznika?? że źle pali w ZIMIE oraz na ciepłym silniku 90stopni temp? bo latem jak po nocy go zapalam gdzie mamy rano 20stopni na dworze przykładowo to pali odrazu tak jak powinien.
mam ten sam problem ale sie zbieram z regeneracja rozrusznika juz chyba ze 2tyg kolega w galaxy AHU mial ten sam problem po naprawie rozrusznika pali od kopa :bajer: zima juz blisko trzeba sie brac za auto :popcorn:



rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: rokoski » wt paź 23, 2012 07:38

szewczi90 pisze:tutaj wyżej to chyba rozrusznik się skończył ?? [/u]
rozrusznik nie jest pierwszej młodości i może ostatnimi czasy trochę bardziej "zipie " ale jest to skutkiem ciężkiego odpalania a nie przyczyną.
Auto gdy postoi na chłodzie tak że silnik jest zupełnie zimny ale odpalany był wcześniej powiedzmy ze 3h to odpala z pół obrotu.
Dlatego diagnozę uważam za nietrafioną, do tego ten dymek niebieskawy to raczej nie wina rozrusznika.

Czytając ten temat nabrałem przekonania że jednak nieszczelności w dostarczaniu paliwa to wielka część problemów tych, którym zle auto odpala po nocy i będę szukał w tę stronę.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » wt paź 23, 2012 11:06

daniocrack pisze:
szewczi90 pisze:tutaj wyżej to chyba rozrusznik się skończył ??


mój problem nadal istnieje z moim ALH, na ciepło pali 5 sekundach kręcenia, gdy temperatury spadają do 0 stopni ( oraz poniżej ) problem jest z odpaleniem i rano po nocy, chechła chechła ciężko mu kręcić ale zaskakuje czasem kręce mniej czasem więcej, paliwo mam dobre, świece niecały rok, akumulator niecały rok, filtry wszystkie zmienione, powiedzcie mi czy takie objawy mogą być winą rozrusznika?? że źle pali w ZIMIE oraz na ciepłym silniku 90stopni temp? bo latem jak po nocy go zapalam gdzie mamy rano 20stopni na dworze przykładowo to pali odrazu tak jak powinien.
mam ten sam problem ale sie zbieram z regeneracja rozrusznika juz chyba ze 2tyg kolega w galaxy AHU mial ten sam problem po naprawie rozrusznika pali od kopa :bajer: zima juz blisko trzeba sie brac za auto :popcorn:
no to chyba zaczniemy od regeneracji rozrusznika, oby pomogło chyba nawet jutro z tym pojadę, dlatego proszę o jeszcze jakieś podpowiedzi może ktoś miał ten sam problem proszę pisać .


Obrazek

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » wt paź 23, 2012 20:10

dymienie bezposrednim skutkiem rozrusznika nie bedzie ale jednak. Taki dym do nie spalone paliwo, jesli jest wtrysniete paliwo ale rozrusznik za wolno zakreci i silnik zdechnie to nie zdarzy go spalic a przy nastepnym kreceniu wtryski dolewaja jeszcze wiecej paliwa. - to tylko moja teoria


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: jamesoki » śr paź 24, 2012 08:43

ronuch pisze:dymienie bezposrednim skutkiem rozrusznika nie bedzie ale jednak. Taki dym do nie spalone paliwo, jesli jest wtrysniete paliwo ale rozrusznik za wolno zakreci i silnik zdechnie to nie zdarzy go spalic a przy nastepnym kreceniu wtryski dolewaja jeszcze wiecej paliwa. - to tylko moja teoria
Ciągle się przed tym bronię bo teoria wygląda nieprawdopodobnie jak opowieść mchu i paproci.

Dawka paliwa idzie w zależności od obrotów czyli zimą jeżeli wolniej kręci to i mniejsza dawka rozruchowa idzie stąd potrzebny dobry aku do zapłonu vw zimą to jest fakt.

Nie słyszę żeby mi ten rozrusznik wolniej kręcił. No ale już zaraz pomysły mi się skończą więc może jednak wydam te stówkę\dwie i zregeneruję. Ale to cieniutka teza...że hej.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » śr paź 24, 2012 21:31

kol Rokoski u ciebie ten czujnik ewidentnie do wymiany i pewnie dlatego nie zapala bo jest zbyt mala dawka rozruchowa na zimnym silniku. Wskaznik pokazuje ci dobrze bo ten czujnik jest podwojny (dwa czujniki w jednej obudowie) jeden pokazuje temp na liczniku a drugi idzie do kompa i steruje dawka paliwa podczas rozruchu i podczas pracy silnika. Co do kata wtrysku to nic w silniku pd nie ustawisz bo komp sam sobie steruje katem - silniku pd ustawiasz synchronizacje walka rozrzadu z walem korbowym gr 4 pozycja 4 ma byc jak najblizej zera.
Co do rozrusznika to na zimnym silniku dawka nie jest zalezna od obrotow rozrusznika tylko od temp plynu. rozrusznik ma wplyw na dawke paliwa jak silnik jest cieply zeby chronic dwumase. Jak chcesz sprawdzic rozrusznik to na zimnym silniku odepnij wtyczke przy glowicy od pompowtryskow, podepnik vaga i zobacz jakie obroty osiagnie silnik podczas krecenia rozrusznikiem.


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: jamesoki » czw paź 25, 2012 07:55

ronuch pisze:odepnij wtyczke przy glowicy od pompowtryskow, podepnik vaga i zobacz jakie obroty osiagnie silnik podczas krecenia rozrusznikiem.
Czy przypadkiem to nie wymysł? Podczas kręcenia rozrusznikiem VAG się rozłączy? Nie? Ile powinno być obrotów na rozruszniku?

To silnik szeregowy na pewno wiele zależy od sprężania. -> Super sprężanie -> Diagnoza padnięty rozrusznik.
rokoski pisze:no tak, czujnik musi oszukiwać, ciekawe o tyle że wskazówka w tablicy rozdzielczej pokazuje wszystko prawidłowo - jutro go podmienię.
Odepnij czujnik i spróbuj zapalić jeżeli to wina czujnika auto zapali ładnie w notlauf-ie.



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » pt paź 26, 2012 16:37

słuchajta jak ktoś śledził mój wątek to informuję, że mój problem z paleniem na zimnym i na ciepłym został rozwiązany, regeneracja rozrusznika wystarczyła i wszystko jest w normie, kręci super nie ważne czy jest ciepły czy zimny odpala tak jak trzeba, a regeneracja jedyne 260zł rozrusznik BOSCH

pozdrawiam


Obrazek

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » pt paź 26, 2012 18:20

ile powinno byc to ci nie powiem bo nie jestem mechanikiem ale analizujac to co pisza o ochronie dwumasa to zdrowy rozrusznik powinien krecic silnikiem powyzej 250obr/min. Ja mam podobny problem i moj kreci 150-170 ale nie mam kiedy zawiezc go do zrobienia bo auto w ciaglym ruchu. Najlepiej jak sprawdzilby ktos kto nie maroblemow z rozruchem w silniku pd.


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: rokoski » sob paź 27, 2012 00:20

Problem z odpalaniem po nocy rozwiązany, pali z pół obrotu. Wymieniony czujnik temp cieczy chłodzącej.
Nie chce się wierzyć że taka różnica kolosalna różnica w zapalaniu.
Na filmiku widać jak kręcę rozrusznikiem kilka sekund to pokazuje ~500 obr,
na jałowym pokazuje 900 a vag 870 obr/min można przyjąć że się nie myli.
Dziś u mnie -2 przy ziemi zobaczymy jak odpali jutro.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc, spodziewałem się że będę przyczyny szukał dłużej i będzie mnie dużo więcej kosztowało,
miłe zaskoczenie.
:okej:



fula1313
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 30, 2010 06:31
Lokalizacja: LPU

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: fula1313 » pn paź 29, 2012 13:15

to może wrócę do tematu palenia posiadam w golfie 1.9 TDI ALH 2000. Auto ciężko zapala przy temperaturach już około 0 stopni. Problem istnieje przy postoju powyżej 4 godzin kręci kilkakrotnie jak by próbował załpwyać czasem mingną kontrolki abs esp telepnie go klika razy, gdy już zapali chodzi równo nie gaśnie, kolejne odpalenia są już od strzała. Świece sprawdzone sprawne, akumulator 2 lata naładowany, problem powietrza w układzie wyeliminowany (zaworek zwrotny, filtr, czyszczenie smoka w baku).



wojtix90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 29, 2012 12:24

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: wojtix90 » pn paź 29, 2012 14:52

Witam.

Mam golfika IV 1.9 TDI 110KM. Słabo pali na zimnym, często trzeba kręcić z 5-6sek a czasem to w ogóle nie odpala. Z miesiąc temu przy odpalaniu zauważyłem siwy dym. Akumulator wymieniony chociaż nie jest nowy (podobno sprawny). Sprawdziłem napięcie akumulatora przed rozruchem to wynosi 12,86V. Kilka dni temu, gdy nie chciał odpalić kumpel pożyczył mi ako ze swojego samochodu, odpalił bardzo szybko. Pochodził chwilkę wymieniłem z powrotem na moje ako i odpalił. Na ciepłym silniku pali na dotyk, nawet po 6-8 godzinach postoju. Najgorzej jest rano po dłuższym postoju. Teraz jak jest -2 stopnie nie odpala.

Świece sprawdzone. Nie wymieniłem jeszcze filtrów. Rozrząd był robiony przy 192tys km teraz ma 234tys.

Co można jeszcze sprawdzić?



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 167 gości